Goedemorgen! @ Kroepie; Ik wil niet de zoveelste zijn met adviezen, maar is het geen optie om (tijdelijk) alleen met rechts te voeden en dan links te kolven om toch die productie te behouden? Dan kan links een beetje bijkomen (lijkt mij) En dat "onverzadigbare" van Jayden, heeft hij dat alleen 's avonds? Want dan zou het kunnen zijn dat hij wil clusteren. Dat houdt in dat hij echt bijna constant wil drinken en dat kan echt uren achter elkaar zijn. Mijn zoontje doet dat tussen 2 voedingen dus 3 uur lang, elke avond. En daarna slaapt hij de nacht door. Dat is ook de reden dat baby's dat doen. @ Joki; ik hoop ook heel hard voor jullie dat het middeltje gaat werken. @ Mamasan; ook ik heb (helaas) geen tips, maar diarree bij zo'n kleintje klinkt niet echt goed @ MissPuma; Heb je allleen een slaapkussen voor Jaylin of krijgt ze ook fysio o.i.d. erbij? Mijn oudste zoon had ook een behoorlijke voorkeur voor rechts en dat was zo erg dat hij zich met 2 maanden "gewoon" omdraaide in het zijligkussen... Bij hem is het uiteindelijk wel minder geworden en zijn afplatting is niet erg geworden omdat ik er erg vroeg bij was (5 weken) Met een week of 7 kreeg hij al fysio aan huis. Maar nog steeds heeft hij een voorkeur voor rechts. En ik begrijp dat Harmless jarig is? Gefeliciteerd! En voor de dames die ik vergeten ben; sorry! Verder heb ik niet echt iets te melden. Alles loopt lekker hier dus tot later meiden!
kroepie, ik heb het zo met je te doen!!! ik zou nog een paar dagen wachten voor je besluit te stoppen, het duurt even voor de tabletten werken helaas.. dat het met een kant moelijk gaat had ik bij mijn zoon ook. na een paar weken kon hij beter zuigen en ging het wel goed. maar pas na een week of 3-4 hoor. en je kunt idd tijdelijk die borst kolven, dat deed ik toen ook. ik vind je echt een held hoor dat je doorzet!!! zoals ik zei, geef het nog een paar dagen.... ik hoop zo dat het lukt, dan is je ellende niet voor niets geweest...
@brechtje Geen probleem hoor... hoe meer advies hoe beter. Ik pik er wel uit wat ik denk nodig te hebben. Het kolven... is inderdaad een optie, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Ik zou dan moeten kolven op het moment dat Jayden zijn voeding anders krijgt. Maar dan is ie al aan het brullen. Dat betekent eerst rechts voeden... maar daar heeft hij niet genoeg aan. Dan zou ik nu tussendoor links moeten kolven? Hij heeft net gedronken, zou dus kunnen, maar mijn borst voelt echt leeg aan. Ik zou ook over een uurtje of 2 kunnen kolven (meestal komt ie om de ongeveer 3 uur) net voor de volgende voeding... Zucht. Trouwens, wat fijn dat het bij jou allemaal goed gaat @Joki Oh ook al spruw. Getver. Ik hoop dat het helpt!!!
hoplijk vanmiddag wat meer tijd . mijn zoon heeft zojuist besloten dat ik wel achter de compu mag maar niets typen...handig he?
Hey meiden, ff snel een berichtje voordat ik er een op de psz afzet. We zijn al een stukje vrolijker, de kinderarts vermoed dat Duncan gewoon last heeft van de warmte en dat dat de diarree veroorzaakt. De ontlasting wordt ook al wat dikker en de krampen zijn al minder,dus het gaat de goede kant uit. Mama heeft ook nergens last meer van, dat had ik niet verwacht met die buik en rugpijn gister. Het bloeden van het plaatsen is ook al gestopt,terwijl de gyn had gezegd dat het wel even kon duren na het plaatsen van de mirena. Meiden ik ga rennen, even snel luiers halen en dan door naar de psz. Als Duncan het toelaat kom ik vanmiddag even op iedereen rteageren.
@Mamasan, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Gelukkig gaat het al wat beter met Duncan. Ben je zelf ook een stuk relaxter hè.? Gelukkig heb jij ook nergens last meer van. @Kroepie, wij zitten al ruim 4 weken met spruw. Het gaat maar niet weg. Alles al geprobeerd. Nu maar de homeopaat proberen dus. Je moet toch wat. Wat ook schijnt te helpen is zoet laten staan. Dat vind ik zo moeilijk. Ben verslaafd aan chocola en al het andere waar minstens een kilo suiker in zit. haha.... Alles voor het goed doel. @Kaatje, fijn hè die kleintjes die je dag bepalen. 's avonds is het altijd mijn beurt. Heerlijk even iets voor mezelf doen. Al komt daar nu met Juna weinig van terecht. @Brechtje, wat fijn dat alles zo god gaat. Is de oudste niet jaloers.? of heeft ie het gelijk geaccepteerd.? Nou ik ben druk met een halve volksverhuizing. Ga vanmiddag met de kids naar een vriendin. Zij heeft ook 2 meiden. Wel iets ouder. Het is echt een geregel wat je allemaal mee moet nemen zeg. Moet er nog wel een beetje handigheid in krijgen. Heb veel te veel in de tas zitten. haha.., Wel een beetje vrouwen eigen hè.? We blijven daar ook frietjes eten, dus Liz heeft de middag van haar leven.
@ Lana, wat goed dat hij zo groeit! Maar kan me ook voorstellen dat je het te snel vind gaan, meestal als ze zo hard groeien kunnen ze ook ineens even stil blijven staan. @ Evy, wauw wat goed dat het beter gaat!! @ Brechtje, welkom! @ Harmless, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @ Kaatje, nog bedankt voor de links, helaas doet de ha er nog niet veel mee.. Nogmaals veel sterkte met inpakken, weet hoe je je moet voelen... Knuf! Haha wel moeilijk reageren zonder te typen @ Majkuh, hoe is het bij jou meid? @ Misspuma, wat heerlijk dat het zo goed gaat! Aambeien ahh! Heb ze al vanaf Marissa en weet dus hoe erg ze zijn.. Moet er eigenlijk ook nog eens mee nar de ha, wie weet hebben ze na 8 jaar wel betere medicatie ertegen.. @ Jazzie wat lekker even tijd voor jezelf genomen, goed zo! @ Mamasan, fijn dat het wat beter gaat, pff jullie hebben het ook niet makkelijk met hem zeg. Arm ventje, knuf voor jullie! @ Kroepie, dagelijkse knuffel voor jou @ Joki, ach wat zielig met Juna, hoop voor je dat het de nieuwe middel werken meis. Fijne middag! @ Zogelukkig/mamalieke hoe is het met jullie?
Ik ben gisteren naar het cb weer geweest om te wegen en ze is gelukkig weer goed gegroeit! Alleen vinden ze het nu weer te veel en moet ik de fles gaan minderen. Eigenlijk willen ze dat ik keuzes ga maken. Toen zei ik dat ik graag bv wilde blijven geven. Tsja dan moet ik m'n kindje maar weer vaker gaan aanleggen en minder fv geven. Ze had toevallig honger en terwijl we aan het praten waren heb ik de borst gegeven. Ze had thuis wel even gehad, maar was in slaap gevallen en moest weg. Dus het was geen gehele voeding, maar een goede indicatie van wat ze bij mij drinkt. We hadden haar gewogen voor de borst en erna en blijkt dat er maar 45gr bij zit. Dus bij het gunstigste geval komt ze op 100 gr/cc per keer. Nou zegt ze lekker vette hap na een half uur hard werken. Jij hebt iemand nodig die tegen je zegt dat het genoeg is die bv. Gevolg is dat ik weer aan het twijfelen ben, vooral omdat we er zo niet echt een ritme inkrijgen, ben zoveel met die voeding bezig, eerst bijna een uur bv en dan nog een fles, maar ondertussen slaapt ze vaak al en komt ze een uur later weer voor dat flesje. Vannacht heeft ze om 23.00 uur gehad, toen om 3.30 en toen om 6.00 weer. Daarna om 10.00 uur, dus veel nachtrust zit er niet in, maar volgens mij hebben meer baby's dat hier? Tuurlijk heb ik het gister met mensen over gehad en eigenlijk zegt iedereen dat ik moet stoppen, alleen mijn mannetje vind dat we goed gaan zo en we lekker moeten doorzetten. Kom ik op een punt dat ik het niet meer weet. .. Heb getwijfeld het erop te zetten, omdat mijn vorige berichtje over bv zoveel te weeg heb gebracht. Maar jullie zijn de enige die echt begrijpen hoe het zit. En mss dat het voor mij de keus makkelijker maakt als ik jullie argumenten hoor? Vraag me ook af of het niet mogelijk is minder voedingen bv te geven, zodat ik het kan opsparen en mss een volledige voeding om de 6 uur geven? Als je kindje aan de hapjes gaat, geef je toch ook minder vaak? Even leuk nieuws, ze lachte gisteren weer vaker en zat dus lekkerder in haar velletje, we hebben het zelfs op foto, nou dan smelt je toch als je dat van je kindje ziet? En we hebben een schuimlol gehad met Jelina d'r bad schuim en Marissa die onder de douche stond, gooide ik met schuim naar Marissa en een lol wat die meiden hadden, dat maakt dan een hoop goed
o ja, kroepie nog een ding, als je wilt kolven kun je het het beste vlak na de voeding doen. of nog beter tijdens.. maar dat vergt wat handigheid.. je profiteert dan van de toeschietreflex van de zuigende baby. ik herken mezelf zo in jou hoe ik de eerste weken bij mijn zoon was! houd moed, bij mij kwam het goed en ik heb 8 maanden met veel plezier bv gegeven (na de eerste weken dan...dat plezier dus...)
zo, ze slapen, joechei! aambeien, auwie mamasan, wat vervelend dat jullie je allebei rot voelen. sterkte! o, ik lees dat het al beter gaat, mooi. joki ook al een onrustige baby, 't is wat. al wat beter? idd leuk zo'n volksverhuizing. vooral de oudste moet zoveel zooi. voor he de deur uit bent, en alles in de auto hebt... manootje, het is een lastige keuze. zoals je al wel gemerkt hebt ben ik nogal een voorstander van bv dus ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je moet stoppen. maar het is zo'n persoonlijke keuze. ik zou zelf stoppen als ik er danwel zelf aan onderdoor ging of als de baby het er niet goed op doet. dat laatste lijkt me niet het geval dus het is iets wat je voor jezelf moet bekijken. Wat misschien een goed idee is, als je besluit het nog een kans te geven, is om jezelf een termijn te geven om het te gaan proberen, en als het dan niet gelukt is zoals je wilt en fijn vind dan te stoppen. Wat je vaak ziet is dat je zo gauw je begint met fv bijgeven je eigen bv omlaag gaan (kwestie van vraag en aanbod). Je moet dus zeker niet gaan proberen 'op te sparen' dat zal averechts werken!! Je hebt waarschijnlijk nu juist minder melk omdat je fv bij bent gaan geven. Dat zul je dus moeten opschroeven. En vaak aanleggen is echt de enige manier om het ophoog te krijgen. Een manier kan zijn om een dag in bed te gaan liggen met je baby en dan zo vaak mogelijk aanleggen. Heel veel rust houden en goed eten en drinken. Venkel en fenegriek thee drinken. Kijk ook eens op borstvoeding.nl, nogal pro borstvoeding maar wel heel informatief en veel tips mocht je besluiten door te zetten. En is het perse nodig een keuze te maken, kun je niet doorgaan met beide? Het risico is dan wel dat je bv steeds verder terugloopt, dus misschien niet ideaal. In mijn ervaring is een combinatie mogelijk mits je het steeds op dezelfde tijden doet, zodat je lichaam een goed aanbod bv blijft houden op de juiste uren. Maar ik ben pas begonnen met fv erbij te geven met 6 maanden (1 per dag, de laatste fles), en dat is misschien anders als je het al een half jaar gedaan hebt... allerbelangrijkste, luister niet teveel naar anderen maar maak je eigen keuze!!! samen met je man. kroepie, ik zat net nog te denken, tijdens het voeden, hoe makkelijk het nu gaat en hoe moeilijk het was met m'n zoontje. De eerste week dronk hij vrijwel niet, de tweede alleen uit mijn linkerborst. Daarna langzaam uit beide, en pas na een maand ging de bv echt heel soepel. Ik had in die maand 2 keer spruw en een borstontsteking, en heb vaak gedacht aan stoppen. Ik weet dus goed hoe je je voelt, alhoewel jij het denk ik nog zwaarder hebt dan ik het had. Misschien dat mijn verhaal je een beetje hoop geeft? Ik zou je ook adviseren net als Manootje om jezelf een termijn te geven en te zeggen als het dan nog niet lekker gaat dan stop ik ermee. Dan heb je wel het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt en heb je nu een einde in zicht als je het niet meer ziet zitten. Trouwens, het is heel logisch dat je problemen hebt met je toeschietreflex. Omdat het voeden zoveel pijn doet raak je gestresst over het voeden en dat blokkeert je toeschietreflex. En logischerwijze het meeste bij de meest pijnlijke borst. Grote kans dat het beter gaat als de pijn weg is. In de tussentijd helpt hopelijk de spray! Harmless gefeliciteerd!
Ik heb net proberen te kolven... komt echt bijna niets uit. Was net voor de voeding. Ook tijdens geprobeerd, maar ik ben nog niet handig genoeg en ook nog na gedaan, maar de opbrengst is om te huilen. Wat ik dan dus ook al weer deed
Heb nog geen tijd meiden, maar even gauw voor de dames met SPRUW: ALLE suikers laten staan, spruw is een schimmelinfectie en schimmel gedijt goed op suiker (gisten) ook als je 'down under' schimmel hebt, geen suikers! verder doodmoe hier, en weinig tijd......mis het forum wel, maar kan echt ff niet....kus!
@kroepie: wat spijtig dat je terug zo'n pijn hebt. Hopelijk slaan die capsules snel aan. Wat Brechtje zegt klopt over clusteren, de vroedvrouw zei me dit ook. Succes bij het kolven, doe je dit manueel of met een pomp? @mamasan: veel sterkte, hopelijk gaat de pijn vlug over. @harmless: Happy birthday!! @manootje: zo te horen zit ze toch qua voeding op een normaal ritme of ben ik nu verkeerd?! Vandaag de kraamzorg weer over de vloer gehad, altijd leuk want dan ligt m'n huisje er weer netjes bij . Ook is de vroedvrouw langs geweest en ze liet me weten dat ik goed bezig ben met Sansa, dus niets over te veel voeden. Wel heeft ze me enkele goeie tips gegeven rond 'huidhonger'. Ook zei ze dat doordat Sansa nogal snel ter wereld moest komen, zuignap, het misschien toch aangewezen is om eens langs te gaan bij een osteopaat. Ga vandaag nog een afspraak maken . Sansa zelf was gisterenavond heel onrustig, maar dit kwam waarschijnlijk door de visite (er was hier 10 man op bezoek, zaten wel allemaal buiten hoor). Ook had ze waarschijnlijk nood aan huidcontact, maar tot vandaag wist ik nog niet goed hoe ik dit juist kon opvangen, nu dus wel, bedankt vroedvrouw . Vannacht heeft ze wel fantastisch geslapen, haar uren waren van 23u tot 3u10 en dan tot 7u30, GOED HÉ! Vandaag gaat het ook heel goed, ze rust veel, vanavond zal ze wel weer meer aandacht nodig hebben, maar deze 'opgeladen' mama is er klaar voor
@ Kroepie; Ik ken je verder niet, maar heb zo met je te doen! Echt geweldig hoe je ondanks alles toch doorzet! En wat het kolven betreft; het gaat er niet echt om dat er ook wat uitkomt, zolang er maar gevraagd wordt. Ook als Jayden alleen maar zou "droogdrinken" stimuleer je de aanmaak van melk, alleen kan het soms een paar dagen duren voor er genoeg aangemaakt wordt. En wat Kaatje zegt, zou ik ook doen, tijdens of vlak na de voeding kolven en dan eventueel de gekolfde melk met een flesje of cupje o.i.d. geven. Ik persoonlijk zou het via een cupje of fingerfeeden proberen, gezien Jayden's leeftijd. En huilen is alleen maar goed, anders blijf je het opkroppen en dan ga je eraan onderdoor! Hele dikke knuffel!!! @ Manootje; Je hebt een lekker stimulerende opmerking gekregen van het cb, voor een moeder die graag bv wil geven! Zolang Jelina goed groeit, en jouw gevoel goed is, moet je dat blijven volgen. Alleen wat Kaatje ook al schreef, hoe minder vaak je vraagt, hoe minder er aangemaakt wordt. Dus na 6 uur zou je best 1 x meer kunnen kolven, alleen gaat dat de volgende keer niet zo zijn. Je zou wel vaker kunnen kolven en dat samen als 1 voeding geven. En wat betreft je nachtrust, ik zal maar niet zeggen dat mijn oudste zoon pas na ruim 1 1/2 jaar doorsliep. Tot die tijd kwam hij elke nacht om de 3 uur voor een voeding. Overdags zat er wel iets meer tijd tussen omdat hij ook vast voedsel at, maar bijna al zijn vocht kwam bij mij vandaan. Wat je schrijft over dat kindjes die hapjes eten ook minder vaak drinken, klopt. Alleen hebben ze dan ook minder nodig. En wat leuk dat Jelina zo leuk aan het lachen is! Dat is hier ook een hobby van mijn mannen @ Joki; Mijn oudste hebben we vanaf het begin van de zwangerschap overal bij betrokken, hij is elke controle en elke echo mee geweest. Dus hij heeft niet ineens een broertje erbij gekregen. Ik weet niet of het daardoor komt, maar hij is absoluut niet jaloers. Je bent trouwens niet de enige die dat vraagt, bijna iedereen die ik tegenkom vraagt dat. (heb ik dan zo'n uitzonderlijk makkelijk kind? ) En wat je schrijft over die volksverhuizing, komt mij zeer bekend voor. Ken jij ook al het thuiskomen en dan behalve een luier, niets gebruikt hebben? @Mamasan; gelukkig dat het niets ernstigs was bij de kinderarts. En fijn dat je geen last meer hebt van het plaatsen van je spiraaltje. Zo een hele lap tekst, ga nu ff beetje bankhangen, de mannen slapen en daarna de keuken is. Leuk, met dit weer 8)
Kroepie.. Je hebt gekolfd.. en wat er uit komt is mooi meegenomen. Probeer die borst anders elke 2 uur ff te kolven dan schroef je de bv daar op. En maak je niet druk om wat er uit komt. het is geen reeel beeld. Het gaat er ook een btje om dat je m stimuleerd. En bel anders nog ff naar je dokter voor die neusspray. Ik hoop dat die tabletten gauw werken. Je hebt een lange adem.. maar denk dat het wel een keer op raakt. Nogmaals je bent een kanjer. Manoontje.. Ik snap het CB soms ook echt niet hoor. Je meisje groeit goed. Kunnen ze nu al na 1 maand zeggen dat het TE snel gaat?!!? Potverdrie.. die van mij groeit toch ook 1660 in een maand. Ik hoor wel eens vaker over te snel groeien.. maar dan met fv.. en dan hoor je het ook nog wel eens met gewichten dat ik denk nou die oudste van mij groeide ook een kilo per maand.. wel altijd synchroom met zijn lengte die altijd nog hoger lag in de lijn dan zijn gewicht. verder is wat kaatje zegt wel waar. Ik zou proberen je bv op te schroeven door een dag de hele dag aan te leggen of te kolven. wat je nu iedere keer aan fv erbij geeft maken je borsten ook niet extra aan. Het is ff sneu voor je meisje.. maar hopelijk zo verholpen. en dan eventueel de laatst zuigbehoefte met een speentje sussen ipv een flesje. maar goed. Als jij vind dat het beter voor jullie is om op de fles over te gaan kan dat ook nog na een poging. Of gelijk.. als je voelt dat je het niet op kan brengen. En anders ga je door zoals je nu doet. Je hoeft niet alles te doen wat ze op het CB zeggen.. Evy.. ik snap dat neit van te snel groeien op bv.. nou ja je zag het al aan mijn antwoord voor manoontje.. Fijn dat je weer extra hulp gehad heb. zou ook wel willen dat mijn kraam ff terug kwam. hihihi.. Brechtje. hier ook geen jaloerse oudste hoor. Hij is er dol op. vanaf dag 1 is het goed. Hij roept constant wat zijn broertje doet en dat hij mee moet en zo.. Liefs Jazzie
Lieverds, ik hou van jullie. Ben zo blij dat ik mijn tranen bij jullie kan laten lopen en dat jullie het ook nog begrijpen!! @Jazzie Dank je wel voor je tips. Hartstikke lief! @Kaatje Je verhaal geeft me inderdaad hoop. Bedankt daarvoor. @Brechtje Jij ook hartstikke bedankt voor je verhaal en je tips. Stelt me weer gerust! @mamasan fijn dat het al beter gaat! @Evy Ben zo blij voor jou!!! Wat voor tips heb je gekregen over de 'huidhonger'? Ben heel benieuwd, aangezien Jayden ook erg graag tegen ons aan mag liggen. @Majkuh Denk jij nou 's om jezelf!!!! :x Knuf @Manootje Kijken naar mijn lieve ventje hielp ook al niets Ik vind 't ook raar advies van het cb. Volgens mij kunnen ze helemaal niet teveel groeien. Gewoon lekker doen wat jij wilt! EGO Ben vanmiddag even lekker weggeweest. Manlief heeft op kleine Jayden gepast en die slaapt nog steeds. 't Is bijna 4 uur geleden sinds de laatste voeding! Lekker bij mijn mannetje op de arm. Ziet er zo geweldig uit! Heb de neusspray opgehaald... ben benieuwd of het helpt. Even een vraagje... hoeveel cc drinkt een kleintje van 2 weken ongeveer?? Ik heb echt geen idee.
Wat een ellende hier! Sterkte en beterschap iedereen! Mijn zoon alweer 2 maanden en 61 cm. en 6200 gram. Of ik hem pokon geef vroegen ze op het cb, haha! Kan er wel twee voeden hoor, kom maar langs! De krampen zijn eindelijk minder, mag ook wel na 7 weken gekrijs. Wij genieten ons suf, zijn lekker aan de wandel; ik ben 35 kilo kwijt en voel me super! Doei, ga voeden en dan met baby en de honden naar de plas, kunnen ze even lekker zwemmen met dit warme weer!
kroepie.. Ik hoop dat de neusspray helpt! Ik weet niet wat een kleine van 2 weken drinkt. Ik weet helaas ook niet wat 1 van 5 weken drinkt Ik had afgelopen weekend een flesje van 100cc gekolfd. die ging helemaal op. en meneer zat bomvol. Ik geloof ook dat de ene baby meer drinkt dan de ander. Hangt dacht ik ook van je samenstelling van bv af? liefs
@kroepie: ze liet me weten dat wanneer ze wenen dit niet steeds wil zeggen dat ze terug aan de borst willen, soms willen ze gewoon dicht bij de mama of papa zijn. Dus dan neem je ze bij je, tegen je borst (buik tegen buik) en dan stop je je pink, ondersteboven (dus met nagel naar de tong), in hun mond zodat ze kunnen zuigen. Hierdoor hebben ze huidcontact en word de huidhonger gevoed en kunnen ze zichzelf ook sussen door aan je pink te zuigen zonder dat je een fopspeen moet gaan gebruiken.