Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Vind het heel lief dat jullie met me mee denken. Intensief kolven zit er voor mij niet meer in, het helpt gewoon niet (zie een oude reactie met deze link hier staat eigenlijk heel het verhaal tot nu in)http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/142928-mei-2009-mamas-31.html#post4903496
    Wel zit ik er over na te denken om nog 1 keer een dag haar heel de dag aan te leggen. Al ben ik wel bang dat ze dan weer niet aan komt, dit was toen de reden dat we fv erbij zijn gaan geven. Maar kan het wellicht nog 1 x proberen.

@Kroepie, heb verder een tips meid, ik kan het ook niet kolven, komt gewoon bijna niets. Fijn zeg dat je er effe tussenuit ben geweest!

@ Evy, wat goed meid!

@ Brechtje, er zit wel een reden achter hun reactie, maar echt stimulerend is het niet. Soms zou het wel fijn zijn als er van die kaboutertjes langs kwamen om effe het huishouden te doen he ;)

@ Jazzie, nee weet dat ik niet alles hoef te doen, maar ja weet ook niet of het goed is om beide te blijven geven, hun zeiden nu weer van niet vandaar dat ik een beslissing moest nemen. Ach soms weten ze het zelf volgens mij niet ;)

@ Zogelukkig, he wat fijn dat het eindelijk beter gaat!!

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond,

@ Kroepie: De ha zij dat ik gewoon verder moest smeren met de creme die ik van de vk heb gehad. En de aambei terugduwen...dat is mega pijnlijk maar dit moet wel werken zij de ha.
    Meissie ik leef met je mee, snap hoe moeilijk het op den duur voor je wordt.

@ Jazzie: Die tabletten ken ik niet, ik heb wel sperti-zalf maar de tabletten ken ik niet.
    Ow heerlijk genieten van de zon, heb ik vandaag ook gedaan met Keano.

@ MaMaSan: Gelukkig dat Duncen alleen last van de warmte heeft, en daardoor de diaree hopelijk gaat het snel beter met hem!
    En fijn dat het met jou ook beter gaat, lijkt me erg pijnlijk.

@ Joki: Ja, als je kleintje zo een goede dag heeft kan je er zelf ook weer tegenaan!
    En hoe is het nu met Juna? Heeft ze vandaag een betere dag?
    Naar je zin gehad bij je vriendin? Dat zal wel (denk ik)!

@ Harmless: Gefeliciteerd!

@ Brechtje: Nee, ik heb alleen het kussen voor Jaylin geen fysio. Ze is inderdaad ook al erg sterk en ik vindt haar 's ochtends dus ook weer plat op haar rug met haar hoofdje naar links (voorkeurshouding). Moet binnenkort toch naar het cb, dus even vragen of fysio nodig is.
    Bedankt voor je tip!

@ Manootje: Aambeien...die kunnen toch zo verschrikkelijk veel pijn doen!
    Wat moeilijk zeg die borstvoeding, ik kan je helaas niet verder helpen.
    Wat fijn dat je meisje gisteren wel goed in haar vel zat en dat ze lekker aan het lachen was!

@ Makjuh: Ook een kusje en knuffel voor jou en Stella!

@ Evy: Krijg jij nog steeds kraamzorg, wauw heerlijk dan is je huisje inderdaad weer aan kant!
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Sansa, mooie tijden zo te lezen!

@ Zogelukkig: Je kindje groeit goed zeg! Geniet maar lekker.

Vanmorgen met Keano naar de ha geweest, het zijn inderdaad geen waterpokken. Hij wist alleen helaas ook niet precies te vertellen wat het wel is, het is zowieso een infectie die niet zonder antibiotica over gaat. Dus Keano zit nu aan de antibiotica, en dan moet het met 5 dagen over zijn. Ik hoop het, want hij is erg huilerig en aanhankelijk...dus rust zit er hier niet in.
    Keano ligt nu op bed, maar Jaylin is nu weer bezig...dus op den duur ben je echt 24 uur met de kids bezig en heb je geen tijd voor jezelf. Dit gaat me soms wel moeilijk af hoor, heb echt tijd voor mezelf nodig anders red ik het niet. Hebben jullie dit ook of ben ik de enige?

Morgen heb ik BHV-Cursus voor mijn nieuwe werk in de Kinderopvang, totaal geen zin in met dit mooie weer...
    Het is ook nog eens de hele dag: van 8.30 tot 16.30u dus een lange dag.

Fijne avond allemaal, ga er weer eentje in slaap proberen te krijgen...

Liefs, misspuma

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

manootje, ik vind ze wel raar bij jouw cb, eerst zeuren dat ze niet genoeg groeit, dan weer teveel? ieder kindje groeit op zijn eigen tempo, zolang ze maar groeien! die curves zijn gemiddelden, dat zegt niets. en bv kinderen groeien vaak langzamer dan fv. ze doen daar vaak of ze de wijsheid in pacht hebben, en er maar een gelijk is, maar er zijn heel veel goede manieren een kind te verzorgen!! luister naar je gezonde verstand...

misspuma, he bah, aan de antibiotica? hopelijk is hij snel beter.

zogelukkig, mooi dat het zo goed gaat!!

en evy ook beter. goede tips van die huidhonger, ik heb ook veel te snel de neiging haar aan de borst te doen als ze huilt, terwijl ze vaak gewoon moe is of even aandact wil.. het word zo'n automatisme

jazzy, ik kolf nu steeds 150 ml, maar ik denk dat dat te veel is ik ga volgende week weg dus ik heb maar ruim gekolfd... volgende week ga ik haar vaker een fles geven...dan zullen we zien hoeveel ze drinkt...

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hier een soort mega regeldag denk ik, of zou het de warmte zijn? de hele dag huilen en aan de borst willen. ze heeft me goed leeggedronken vrees ik...

het inpakken schiet aardig op ondanks twee lastige kids. morgen heeft mijn man vrij en mijn zoon is op de creche, dus dan gaat het wel snel denk ik!

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Kaatje K: Ja, vindt het ook rot dat hij op deze leeftijd al aan de antibiotica moet maar als het hem maar helpt.
    Hopelijk schiet je morgen nog meer op met inpakken, dat zou wel fijn zijn hé!

Liefs, misspuma

6. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Misspuma, ja is idd wel druk zo, zeker als er eentje ziek is! Veel sterkte, hoop dat hij snel weer beter is. Ja die aambei terug duwen, auw! Ik ga er meestal goed op zitten ,dat helpt wel. Succes morgen met school, pff kan me voorstellen dat je daar geen zin in heb, het is zulk prachtig weer!

@ Kaatje, knap hoor om nog tijd te vinden voor inpakken! Ja het is idd vreemd allemaal daar, wordt er goed onzeker van. Als ze nou heel rustig was op alleen bv had ik me ook niet druk gemaakt om wat ze me vertelde. Maar ze groeide zo slecht toen ze ook dagen lang huilde en zo erg als het was is het nu zeker niet meer. Sterker nog het gaat toch weer een paar dagen super met haar, al is ze verkouden en wat problemen met ontlasting is ze wel rustig. Ik moch van hun ook niet naar de chiropractor, terwijl ze daar toch een stuk rustiger van is geworden. Ook zoiets. Had ook besloten om volgende week niet te gaan als het gewoon goed met haar gaat. Die week daarop toch weer naar de arts dus dan moet ik zowiezo. Vind het in elk geval heel lief dat je ondanks dat je het druk heb toch op me wil reageren. Als je er midden in zit dan zie je sommige dingen gewoon niet meer. En als er heel serieus met allerlei aantekeningen ed adviezen worden gegeven, dan ga je gewoon aan je zelf twijfelen. In mijn omgeving ben ik de enige die na 6 weken nog steeds bv geef, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. ;)

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @misspuma: hier in België kan je na je ziekenhuisverblijf via je ziekenfonds zelf kiezen of je kraamzorg wilt of niet. Wanneer je kraamzorg vraagt, heb je recht op 20u kraamzorg en je kan dit opnemen wanneer je wilt. Hier komt de kraamzorg elke donderdagochtend voor 4u.
    De goeie tijden zijn nu eventjes voorbij, ze wil sinds 19u30 niet meer slapen en is heel onrustig, denk dat het reflux is of de warmte. Vind het zo zielig voor haar.

@kaatje: hier heeft ze heel goed geslapen tot 19u30 en sinds dan wakker en héél onrustig, denk dat het de warmte is of reflux.
    M'n vriend loopt met haar net rond en er kwam een dikke boer en nu lijkt ze eindelijk rustig te worden, fingers crossed ;).

8. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Evy.. op zich wel normaal dat ze s'avonds rond 8 uur wat onrustiger worden.. (huiluurtje) kan ook iets lange dan een uurtje duren. Als ze dan vanacht maar lekker slaapt.;)

Manoontje. Ik zou zeggen probeer nog 1 keer 1 dag de hele dag aanleggen. (dan geen bijvoeding geven) en dan zien. Vind het wel heel top van je dat je dit eventueel nog wilt proberen en niet gelijk op fv over gaat. Als het niet gaat weet je iig dat je het geprobeerd heb. Wat betreft dat bureau.. ach ja. ze weten het soms zelf niet.
    En blijf ten alle tijde naar je meisje kijken en volg je gevoel. dat is je beste raadgever.

MissPuma. Het zijn sperti ZETpillen:D Die kan je gewoon bij de apotheek halen. Ik vond het zo'n verademing. Ik had echt zo'n pijn.. (ja ja ga dan naar de ha..:) heb het na mijn oudste ook gehad.. ging ook vanzelf weg. hihi ) Ik zette m en binnen tien minuten.. voelde ik de pijn weg zakken naar weg!
    Sterkte met je zoontje.. balen van de AB.. maar hoop wel dat hij gauw opknap.

Kaatje ben benieuwd wat hij drinkt dan.

He he.. Kleine slaapt eindelijk. Hoeveel slapen jullie kindjes?
    Hij slaapt de nacht eigenlijk op voedingen na volledig. en dan s'ochtends ook nog . dus zeg van 10 tot 10.. dan wakker. vanmiddag van 2 tot half 5. en vanaaf nog een keer drie kwartier en nu slaapt hij na de voeding weer.

Ik ga ook slapen.. moeee
    hihi
    fijne nacht allemaal

9. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hallo dames ben ik weer

Kroepie meis wat naar dat je zoveel pijn hebt met voeden kan me echt goed voorstellen hoe je je voelt ik heb ook erg op het punt gestaan om op te geven me tenen trok ik samen als Noah ging dringen en af en toe van de pijn vloog me been gewoon omhoog van d epijn maar nu gaat het steeds beter, ik kreeg idd zoals ik van evy al leesde dat die kleine neit altijd hogner heeft als die huilt en dit is echt zo je als je erop gaat letten dan krijg je het gauw door wanneer die echt wil drinekn en wanneer die bij je wilt zijn.
    is het neit een idee voor je om eens een linkse borstvoeding te vervangen voor een flesje met voeding gewoon fv en geen borstvoeding erin dat je borst even kan bijlopen en dat die ook rust krijgt die tepel, ik heb soms af en toe als me borsten pijn doen en er staat een druk op doe ik lekker warm douchen en daarna ga ik naar bed toe en doe ik een handdoek om mijn borsten heen en dan mijn nachtpon erom en dan slapen en je borsten laten doen wat ze willen doen. dat voelt ook wel eens heel fijn aan. warmte is zowiezo goed voor je voeding probeer er eens warmte op te leggen als je begint met voeden. hoop dat je er iets aan hebt meis.
    voor de rest hier gaat het redelijk zijn gangetje we hebben aardig een ritme te pakken vrijwel iedere avond ligt die er tussen 22 en 23 in en komt die rond een uurtje of 6 weer dan rond half 9 en dan meestal of om de 3 uur of om de 4 uur vandaag heeft die veel geslapen heb hem om 5 uur gevoed en om 8 uur en kreeg hem om 23 uur neit wakker dus alat hem gewoon lekker slapen en zie wel wanneer die komt zal vannacht wel zijn en anders vroeg in d emorgen rond uurtje of 4 als het al neit eerder is. met mij gaat het beter de verloskundige heeft beneden nagekeken en schaamde me voor me onderkant maar dit was wel duidelijk waardoor eht komt er zit een bobbel op de rand van mijn vagina en daar hebben ze gehecht dit is gewoon niet mooi gehecht zei ze ook en waarschijnlijk is het daarom aan het irriteren als dit nog een maand duurt meot ik naar de gyn heb nu calendula zalf gekocht en meot dit nu gaan smeren en dan het litteken maseren en dan hopen dat het soepeler word, mocht ik ooit nog eens bevallen dan staat me te wachten dat ik daar flink uit gaat scheuren dus geen leuk vooruitblik maar ja dat kunnen we ook wel weer aan dan.
    Nou dames ga me bed opzoeken sorry dat ik niet op iedereen gereageert heb zag ook dat brechtje nieuw is welkom op het forum gezellig zo weer dat geklets, hoop nu weer iedere dag even bij te kletsen dat scheelt ook een hoop leeswerk iedere keer hahahahahahaha

Weltrusten dames

10. Ria32

Ria32 Niet meer actief

o ja die zetpillen helpen idd goed voor aambeien gebruik ze ook en idd vrij snel voel je de pijn wegtrekken een verademing idd.

En ik zit nu trouwens op 6 bv per dag en hij komt daar 300 gram per week mee aan, soms geef ik er wel eens 7 maar probeer bij 6 te blijven. meestal is dit 6.00, 9.00, 12.00, 16.00, 20.00 en dan 23.00 en dan weer om 6.00 altijd een beetje rond die tijden komt die kan wel eens een uur later of eerder zijn maar probeer er toch meestal 3 uur tussen te houden en op zijn hoogst 4 uurtjes. alleen d enacht ligt die langer dan komt die toch al gauw aan 7 uurtjes slaap. gebruik hiernog steeds die zalf tegen de spruw en gebruik ook die medela zalf nog steeds.

11. Pffff.... hier nog wakker.
    Heb vanavond besloten eigenlijk om te gaan stoppen. Ïn ieder geval met de borst... maar probeer nog wel te kolven.
    Vond mezelf vanavond in de douche huilend boven de wasbak en ik keek mezelf aan in de spiegel. Ik zag de pure paniek op mijn gezicht omdat ik weer moest voeden.
    Ik wil niet meer... nou ja eigenlijk ...ik kan niet meer.
    *huilen*
    Eerst maar 's kijken hoe het met kolven gaat en als mijn tepels genezen zijn, kijken of het dan weer lukt.

Bij de boodschapjes vanmiddag had ik 3 pakjes kant en klare nutrilon meegenomen, voor 't geval we moesten gaan bijvoeden (morgen cb bezoek) Ik heb Jayden de fles gegeven... hij heeft in gedeeltes 150 cc gedronken. Daarna bleef hij maar huilen. Net als meer kindjes hier las ik wel. Denk de warmte of zo?
    Net heeft ie zichzelf in slaap gehuild... was ook voor 't eerst!

Ik heb zitten kolven en heb uit beide borsten ongeveer 90 cc in totaal gekolfd. Was al trots. Nu denk ik niet dat het genoeg is voor de voeding vannacht, maar dat zien we dan wel weer. Anders nog maar wat kv er achteraan.

Mijn hart breekt echt dat het allemaal niet wil... want ik wil zo graag! *snik*

@brechtje
    Waarom zou je cupvoeding doen? In verband met speenverwarring of zo? (of oe ze dat ook maar noemen...) Jayden drinkt erg goed uit de fles.

@Kaatje
    Dat je nog tijd had om zo uitgebreid te reageren! hahhahaah
    Succes morgen.

@evy
    Hoop dat ze rustig gebleven is.

@Manootje
    Gewoon je ding blijven doen meis.

Trusten...

12. @Ria
    De pijn is hier zo erg, dat ik Jayden niet eens normaal kan aanleggen. Het doet zo'n pijn dat ik bang ben zijn nekje fijn te knijpen. Het voelt alsof er iemand met 1000 messen mijn borst en rug aan het bewerken is... kan het niet uitleggen, maar het doet zoooo'n pijn.

Ik wil nu eerst een aantal dagen helemaal gaan kolven, even voor de rust, en dan verder kijken. Rechts is nl. ook helemaal beurs en steeds pijnlijker.

Bedankt voor je lieve woorden.

13. Michael Jackson dood... *schudt 't hoofd* ...ik snap er niets van

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Je hoeft het neit uit te leggen meis ik heb ook vreselijk veel pijn gehad aan mijn borsten mijn been vloog omhoog van de pijn als ik hem aanlegde en mijn tenen kromde werkelijk samen. Gelukkig is dat ove rnu maar had toen ook dat die iedere keer los liet en idd ook tranen emt tuiten gehuild laat dit ophouden gelukkig gaa thet nu beter en hoop da thet bij jou ook gauw beter gaat meis.

15. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Ja hoorde eht vannacht al op het nieuws hartstilstand gehad en ze gaan nu sectie op het lichaam verrichten. Was niet echt fan van michael jackson maar vind het wel erg voor al die fans.

16. Ik ben benieuwd wat de dame van het cb gaat zeggen straks...

Heb vannacht heerlijk geslapen, zonder stress.
    Hij heeft een fles met bv gehad en een fles kv en ook nog in zijn eigen bedje geslapen, innig tevreden. Geeft voor mij wel aan dat hij ws. niet genoeg voeding kreeg en daardoor steeds zo moest huilen. Hij sliep dan wel tussen de voedingen door, maar ik denk meer van uitputting (huilen) en troost...

Vanochtend weer gekolfd... ik liep leeg in mijn t-shirt ...en nu 110 cc uit beide borsten samen. Het wordt dus al meer!! :D

17. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @jazzie: je ik weet het, soms duurt dit bij ons toch iets langer dan een uurtje lol. Rond 22u00 is ze dan in slaap gevallen (uren van het forum kloppen totaal niet). En ze heeft geslapen tot 4u45, dat is kei lang, ben zo trots op m'n meisje.
    Overdag mag ze van mij wat meer komen, heb ik geen probleem mee ;).

@Ria: wat naar zeg van je hechting. Ik zou helemaal niet content zijn hoor. Jij zit met de last omdat iemand niet deftig kon hechten, schandalig.
    Hier kan ik er nog niet echt een vast schema op plakken qua voeding. Sansa is ook nog maar 3 weken hé. Maar merk toch meer en meer dat ze ook zo rond 22u/23u haar laatste voeding neemt en dan slaapt tot ongeveer 4u, dan weer rond 7u30 en in de loop van de dag zit er nog niet echt een vaste routine in, dan zit er soms 1u, 2u, 3u of 4u tussen ;).

@kroepie: snap het wel hoor meid dat je er door zit. Ik vind dat je al super sterk bent geweest, weet niet of ik het zolang zou volgehouden hebben als ik in jouw schoenen had gestaan. Hoop dat het met het kolven gaat lukken, dan kan je nadien misschien terug naar gewoon bv. Hoe kolf je nu precies, met de hand of met de pomp?
    Jeetje, Michael Jackson dood, Yasmine (Belgische zangers) ook dood, zelfmoord gepleegd.

Hier dus een goeie nacht gehad, Sansa is rond 22u in slaap gevallen bij de papa en heeft dan geslapen tot 4u45 :$. Dan was ze er weer om 7u en 9u, dus een hele goeie nacht gehad. Nu ligt ze weer lekker te slapen. Zal er even de babyfoon bij plaatsen en een douche nemen.

18. @Evy
    Ik heb een Medela Swing, een electrische kolf.
    Deze bootst het zuigritme van een baby na. Eerst heel snel en als de melk toeschiet, dan langzamer.
    Vanochtend dus 110 cc, dus de productie gaat omhoog!
    Ik wil ook heel graag terug naar bv uiteindelijk, maar eerst maar 's kijken hoe het gaat en hoe mijn tepels helen. Als dat nou snel gaat, dan wil ik het weer proberen... ben alleen bang dat ik psychisch nog wel even over een drempeltje moet dan hhahahahah

Wat fijn dat Sansa zo lekker geslapen heeft!
    Dat doet een mens goed toch?

19. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Kroepie.. goed van je.. Ik denk ook de enige juiste beslissing in dit geval.. wel knap dat je de bv wil blijven kolven. (als je merk dat het te weinig is.. kan je om de 2 uur kolven om de productie op te schroeven.. als je het aankan ;))

Sansa.. ik ben jaloers.. Ik was al blij dat het vanacht hier van 22.00 tot 3.00 was.. Hihihi. Geniet ervan meisje..

O. ik moet gaan.
    Ria sorry.. reageer later

20. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Lieve meiden

Nou ik kom ook weer even om de hoek kijken.
    Het is hier een drukke boel hoor :(.
    Helaas heeft Pip veel gehuild en was ze erg onrustig.
    Nu denken ze dat ze last heeft van koemelkallergie. Sinds maandag gebruik ik nutrilon Pepti en ik moet zeggen dat ik toch wel een kleine verbetering zie, hoop dat het zo blijft. ze ligt ook ingebakerd en dat gaat ook steeds beter gelukkig.
    Verder zijn we harstikke blij met haar en ook haar zusjes zijn dol op haar. Gek genoeg hebben zij niet last van het huilen van Pip. Vooral Janne de ouste is erg zorgzaam, zo lief.
    Ik zal even proberen om een foto van haar te spammen.

Hoe gaat het met jullie schatjes ik hoop alles goed.

Deel Deze Pagina