@sim! wat een leuke foto's! ben blij voor je dat het beter gaat! wat een bos haren zeg! @kroepie, ooh meid,.heb het zo met je te doen!! dikke knuffel!!
@ Evy; Ik doe het ook regelmatig zo, alleen wil mijn kleintje mijn pink niet. Hij wil gewoon lekker met zijn gezichtje tegen mijn blote borst liggen en dan goed vastgehouden worden. Ook in de draagdoek zie je hem gewoon genieten. Hij heeft tot nu toe maar hooguit 5 keer in de wandelwagenbak gelegen...(zal nu met het warme weer wel meer worden, maar leuk vindt hij het niet) @ Manootje; Tja, die kabouters... Denk dat we daar alleen over kunnen dromen... @ Kaatje; Pff ik moet er niet aan denken om nu te moeten verhuizen, al zijn wij wel druk bezig met het zoeken naar een andere woning. Konden we maar verhuizen zonder alle rompslomp erom heen... @ Jazzie; hoeveel mijn kleintje slaapt? Uhm, 25 uur per dag Nee, hij slaapt echt nog heel erg veel; 's ochtends een half uurtje en 's middags een uurtje wakker en that's it. @ Kroepie; Idd, "men" raadt dat aan ivm tepel-speen-verwarring. Als ze nog geen 4 weken zijn, dan kunnen ze de borst-drink-techniek snel verleren. Drinken uit een flesje gaat nu eenmaal anders/makkelijker en baby's zijn wat dat betreft erg lui, kiezen voor de makkelijkste weg. Ik hoop voor je dat je nu eindelijk een beetje kan gaan genieten van het voeden, ook al gaat het niet op de manier die je eigenlijk voor ogen had! En wat heerlijk dat je een goede nacht achter de rug hebt! @ Sim80; Fijn dat het allemaal beterder gaat. Wel balen van de kma, maar als je nu de goede voeding hebt, zal Pip vast een stuk lekkerder in haar vel gaan zitten. EGO; Hier nog steeds weinig nieuws, zie alleen een beetje op tegen na het weekend. Dan moeten we voor de 2e keer naar het cb en krijgt zoontjelief zijn eerste inentingen...
@kroepie: ik overweeg om tussendoor ook te beginnen kolven, maak veel bv aan en ze drinkt niet altijd alles, dus lijkt dat me ideaal om te kolven zo kan m'n vriend ook al eens een voeding geven. Ach we zien wel, hij is er nog niet voor te vinden, heeft schrik dat ze haar zuigreflex zal verliezen, maar de vroedvrouw zei dat dit niet meer kan nu. @Jazzie: ja ik was héél content, maar dit is nu 1x gebeurd, ik verwacht voor deze nacht zeker niet hetzelfde, maar ben blij dat ze zo eens een goeie nacht hebben gehad . Nadeel is dat ze nu heel onrustig is en veel aandacht vraagt . Maar zal ook wel een beetje met het warme weer te maken hebben hé. @sim: wauw al zo'n mooie bos haar, niet te doen. Zo'n mooie foto. De vroedvrouw vermoed wel dat Sansa heel gevoelig is qua geluid. Dus probeer ik het hier niet te druk te maken, dit is niet altijd gemakkelijk voor Zoë. Ik merk dat ik iets te veel tegen haar zeg dat ze haar zusje met rust moet laten ed. Ben een beetje overbezorgd, moet dit toch leren loslaten, is ook niet leuk voor Zoë.
@brechtje: ja toen de vroedvrouw hier was nam ze m'n pink zonder problemen. Sindsdien wil ze onze pink ook niet meer, dan trekt ze zo'n vies gezicht of maakt ze zo'n kokhalzend geluid, misschien doe ik het niet goed of te snel. Zal nog veel moeten oefenen Dito hier, Sansa moet ook niet van de wandelwagenbak hebben lol. Maar in de draagdoek komt ze tot rust, allez, zolang ik in beweging blijf hihi. Blijkbaar zijn de flesjes van Tommee Tippee heel goed om die borst-speen-verwarring tegen te gaan. Omdat ze hier quasi dezelfde zuigtechniek moeten toepassen zoals aan de borst.
De dame van het cb is net geweest en heeft me geprezen voor mijn beslissing. Ze vond het super dat ik mijn eigen plan had getrokken en dat ik deed wat voor mij goed voelde. Was zooooo opgelucht! Ze was ook ontzettend lief hahahah. Ik heb geen idee hoe het zal gaan met de 'verwarring' maar de Tommy Tippee flesjes zal ik eens gaan googlen! Voorlopig ben ik blij dat ik niet meer in de zenuwen hoef te zitten voor de volgende voeding Ik kom later nog even reageren, nu eerst boodschappen doen. Mijn paps en mams gaan voor 't eerst even oppassen op mijn kindjelief!
Goedemiddag allemaal, Ik ben even een paar dagen weg geweest, maar zal nu even een update doen. Afgelopen tijd heb ik ook veel problemen met borstvoeding gehad. Ook ik heb iedere keer zo tegen het voeden opgezien. Ook tranen in mijn ogen van de pijn, vooral bij mijn rechterkant. Ik had ook al zoiets, dit hou ik geen 6 maanden vol, ben nog maar 1 maand onderweg. Afgelopen week had ik links zo'n vreselijke pijn, kon zelfs Juarno niet met mijn linkerarm tillen. Wat was er nou aan de hand, ik had een verstopte melkklier. Dit was zeer erg, was zelfs vuurrood aan de buitenkant van de borst. Ik heb dus een paar dagen met warme kruiken gezeten. Ook ben ik afgelopen woensdag bij mijn lactatiekundige geweest ( had daar 1 avond cursus over borstvoeding gehad ). Zij heeft mijn tepel bekeken en ook in het mondje van Juarno. Gelukkig hebben wij geen last van spruw, heb nu Purelan 100 zalf van Medela bij haar gekocht en sindsdien gaat het voeden ook als stukken beter. Heb nog wel pijn, maar is nu aardig goed te doen. Ook kwam zij met de tip op de rode plek van de verstopte melkklier kwark te smeren en ik moet zeggen, het heeft geholpen. Gisteren was het al zo goed als over, maar nog een beetje rood. Vandaag kan ik er niks meer van zien en heb ook geen pijn meer. Verder zijn John en ik met Juarno naar het consultatiebureau geweest. Ze waren heel erg tevreden en moest zo doorgaan. Juarno weegt nu 4377 gram ( vorige week dinsdag 3900 gram ) en is nu 55 cm lang. Juarno heeft een voorkeursligging, ligt bijna altijd met hoofdje naar rechts. Heb nu het advies mee gekregen om hem overdag als ik erbij ben op de buik te leggen en hoofdje op de andere kant te leggen. Dit ivm het afplatten van het hoofdje. Ik had ook al gezien dat Juarno een rode plek in zijn nek cq. op achterhoofd heeft. Dit blijkt een ooievaarsbeet te zijn, is gelukkig niet erg en kan je ook niks aan doen ( ik dacht dat het misschien wel een soort eczeem zou zijn). Hij moet op dinsdag 21 juli weer naar het CB en dan krijgt hij de eerste vaccinaties. Aanstaande dinsdag moet ik om 10.45 weer bij de gynaecoloog zijn. Laatste controle en ben benieuwd hoe het met mijn bloeddruk gaat. Kroepie: Sorry, sorry en nog eens sorry. Ik zou nog reageren op jou, maar zoals je ziet heb ik het afgelopen dagen ook niet makkelijk gehad ( ik zet dit niet op hyves hoor, niet iedereen hoeft dit te weten, maar ik wil het wel met jullie hier delen ). Maar ik neem mijn petje voor jou af hoor, voor je doorzettingsvermogen. Een hele dikke knuffel van mij. All: Voor iedereen een dikke knuffel en ik hoop dat ik nu eens lekker mee kan kletsen hier. Kan iemand mij ook vertellen wat ik het beste voor anticonceptie ik kan doen, dit ook ivm borstvoeding. Ik zit namelijk zelf aan de mirena-spiraal te denken, maar ik heb hier verder helemaal geen ervaring mee. Ook willen wij misschien met ongeveer 1 jaar weer proberen zwanger te worden, aangezien ik nu al 34 jaar ben. Heeft iemand ervaring met de Mirena-spiraal en wat is jou ervaring hier dan mee? Zou ik die desnoods aanstaande dinsdag ook al kunnen krijgen bij de gynaecoloog of zou ik daar nog weer apart een afspraak voor moeten maken bij de huisarts of gynaecoloog. Brulalarm hier, tijd voor Juarno's voeding. Tot later en iedereen in ieder geval al een fijn weekend gewenst. Liefs JoMi
Wij hebben hier net slecht nieuws gekregen. De grootmoeder van m'n vriend lag sinds dinsdag in het ziekenhuis omdat ze last had van haar hart en moeite had met eten. Na testen blijkt nu dat ze kanker heeft. De kanker is begonnen in de baarmoeder en al uitgespreid naar de lever en darmen. Ze wordt normaal dit jaar 90 jaar. Dus weten ze niet goed wat ze nu gaan doen qua behandeling. Zelf weet ze het nog niet. Voel me zo slecht, heb nooit echt grootouders gehad en zij was voor mij de eerste echt grootmoeder dus valt het me zwaar.
Hoi hoi, zo, heb even tijd! Nt weer mijn eerste betaalde klusje gehad, ballonbeestjes maken op een verjaardagsfeestje jaaaah! wel spannend hoor, zweet stond in mijn handen met weer 10 meisjes van 6 om me heen en mama op mijn vingers te kijken..... verder alles goed, moe moe moe, dat wel, geldstress, onze auto heeft het begeven, het word hier steeds mooier (not) maar vanavond eerst maar genieten van de eindmusical van onze twee oudsten! kus Oh enne SIM, wat een mooi kindje!
Hey meiden, @kroepie, Wat goed dat je de knoop nu voor jezelf hebt doorgehakt en helemaal fijn hoe er werd gereageerd door vrouw van het cb. @sim, wow wat heeft je meisje een mooie bos haar! @kaatje, ben je een beetje opgeschoten met inpakken? @Brechtje, welkom nog, hier dinsdag de 1e prikjes ennuh ik zie er zelf ook een beetje tegen op hoor. @jomi, Hier ok al een voorkeursligger, op het buikje werkt hier niet, meneer gaat gewoon dwars op de linkerkant van zijn koppie liggen. Ik kreeg ook het advies om een rolletje langs de voorkeurszijde te leggen, maar Duncan is al te sterk en gaat gewoon schuin draaien om alsnog in zijn voorkeurshouding te liggen. Ik heb trouwens sinds woensdag de mirena, door de gyn geplaatst. Het plaatsen heb ik amper gevoeld, alleen de rest van de dag wel zware ongikrampen en rugpijn, dag erna nergens geen last meer van,zelfs de bloeding was al gestopt. Dat gaat lekker, krijg je telefeoon ben je heel je verhaal kwijt. Duncan heeft in ieder geval nog flink last van de warmte,gelukkig nog maar 3a4 dunne luiers,maar hij is wat huilerig. Hoe is het met jullie kleintjes, verdragen die het een beetje? Dinsdag krijgt hij zijn eerste prikjes en daarna door naar de osteopaat/maneel therapeut, dat is van de week met die diarree in het water gevallen. Damian was vandaag het mannetje, ze moesten op de psz zelf hun bammetjes smeren en kregen daarvoor een diploma,hij is apetrots Heel de weg naar huis had hij het erover om thuis ook zijn bammetje te smeren, komen we thuis, wil hij alleen een banaan, hij had geen honger Ik ga eens kijken of de mannen wakker zijn,ze slapen allebei al sinds 13.30 als een roosje. Gelukkig eten we makkelijk,friet want de zon staat hier vol in de keuken *smelt*
mijn dochter als 'rupsje' ze is veel onrustig de laatste dagen, maait dan wild met haar armpjes en huilt, zodra we van haar een rupsje of wormpje maken is ze weer blij, heeft laatst een hele dag zo gelegen , anders was het brullen
hoi allemaal, heel hard gewerkt vandaag, morgen verhuizen... Ik ben bang dat we misschien een week of zo geen internet hebben straks.... ze zijn niet zo efficient met dat soort dingen hier helaas. dus als jullie een tijdje niets horen dan zal dat de reden zijn!! veel liefs allemaal en sterkte met de kleintjes! Hopelijk tot snel weer! kroepie, ik heb ook de tommee tippee flesjes en vanaf dag een gebruikt icm bv , nooit verwarring gehad, bij allebei niet. sim, wat een bos haar zeg! de rest kan ik uit mijn hoofd niet onhouden, heb alleen even gescreend niet echt gelezen.
Euhm Maaike; waarmee baker je in? Dat ding ziet er warm uit! En je moet het hoofdje altijd vrij houden, anders kunnen ze hun warmte niet kwijt! Is echt gevaarlijk als babietjes het te warm krijgen. Met dit weer helemaal! En het randje van die deken zit veel te dicht bij haar mondje, je mag geen kraagje maken ivm verstikkingsgevaar! Kijk maar eens op internet hoe je moet bakeren! Kaatje: sterkte! Is het in Engeland ook zo heet?
Goede avond, @ Manootje: Ja, aambeiden terugduwen is echt pijnlijk! Krijg bij de gedachte alleen al weer tranen in mijn ogen. @ Evy: Ow ik wist niet dat het in België zo werkte met de kraamzorg. Groot gelijk dat je dan die 20 uur verdeeld wilt over een paar weken, lekker dan is je huisje weer aan kant! Zielig als je kindje last heeft van reflux, ik ken het Keano heeft dit ook gehad en die had het erg. Ow wat een lekkere nacht heb je gehad, goed van je meisje hoor! Heel veel sterkte met je vriend zijn grootmoeder, knuffel voor jou. @ Jazzie: Ow hihi zetpillen, verkeerd gelezen. Dan ga ik daar ook eens voor kijken, ken alleen de créme vorm van Sperti. Ja, ik hou ook niet van AB en zeker niet bij zo een kleintje maar goed als het hem maar helpt. @ Kroepie: Snap dat het een moeilijke beslissing is voor je, maar meisje het kon gewoon ook niet langer. En zeker niet als je iedere keer in paniek raakt omdat hij weer gevoed moet worden. Ik hoop dat het lukt met het kolven en dat Jayden het flesje wilt hebben. Ben heel blij dat de vroedvrouw je keuze respecteerde, dat is altijd fijn als iemand zo met je meedenkt hé. Sterkte en een hele dikke knuffel voor jou! @ Sim80: Ow jeetje koemelkallergie, gelukkig dat de andere voeding beter gaat! En wat een heerlijk meisje heb je toch, die haren prachtig gewoon en die lach *smelt*. @ Brechtje: Zielig hé die prikjes, ik snap dat je er tegenop ziet. @ JoMi: Ow wat rot van je borsten/tepels, gelukkig dat het nu wat beter gaat! En Juarno is lekker gegroeid zeg, prima hoor. @ Makjuh: Geldzorgen...hier ook een beetje een probleem met de financiën en dat zorgt inderdaad voor de nodige stress. En hoe was de eindmusical van de oudste 2? Dus Stella ook een rupsje, Jaylin pakken we ook zo in vindt ze heerlijk en ze slaapt er goed van anders was ze altijd na een kwartiertje weer huilend wakker. @ MaMaSan: Wat zielig dat Duncen nog zo een last heeft van de warmte. Jaylin kan het tot nu toe nog goed aan, die slaapt eigenlijk meer als dat het niet warm is hihi. Ze houdt geen winterslaap maar een warmteslaap haha. En heb je de mannen nog wakker kunnen krijgen...? Ow heerlijk frietjes jammie. Die Damian een boterhamsmeerdiploma, snap dat hij er trots op is en dan thuis geen honger ja, ja hoe zou dat nou komen?! @ Kaatje K: Succes morgen met verhuizen. En hopelijk is je internet er snel weer. Ik ben geslaagd voor het eerste deel van de BHV-Cursus joepie! Het was brandpreventie, dus heb brandjes moeten blussen en een theorie-examen je mocht 8 fouten hebben en had er 5 dus netjes gedaan vind ik. Het was wel mega-warm zeg, bah bah bah. En als je dan van 8.30-16.30 op je kont zit dan ben je het op den duur echt BEU!!! Maar goed we hebben het weer gehad. Jaylin en Keano waren bij Oma, dus die heeft haar vuurdoop ook gehad met de 2 kids alles was goed gegaan! Jaylin sliep goed, en Keano heeft heerlijk in het zwembadje gespeeld. Fijne avond allemaal! Liefs, misspuma
Evy.. zit Sansa niet tegen een regeldag aan? Sim.. wat een bos met haar. Mooie meisje.. maakjuh. grappige foto.. maar idd. je moet het onder het nekje inbakeren. Misschien ff kijken of je tips kan vinden op internet. Sterkte met de geldstress.. Pfff altijd minder MissPuma.. Gefeliciteerd met je slagen! Pfff. moet er niet aan denken met die hitte een examen te doen.8) Kaatje.. veel succes met je verhuizing. MamaSan! wat leuk van de psz een bammetjes diploma Jomi.. wat balen dat je zo heb zitten tobben.. Ooievaarsbeet gaat als het goed is weer weg. Ik ga de beeb voeden! later!
Onze grote boef Keano: Pas op want ik kan goed boxen: Gewoon schattig: Lekker kijken naar de box-mobile: Liefs, misspuma
@Jazzie: vond dat het vandaag qua voeding meeviel, maar denk dat ze idd naar een regeldag gaat gaan. Ach we zien wel
wat een leuke foto's dames! mannetje is vandaag vertrokken naar assen.. met me vader.. tt is morgen! met de trein zijn ze gegaan,en slapen daar op een camping! 4uurtjes met de trein, ja krijg je als je in het zuides des land woont! rivano slaapt op dit moment bij mij op de kamer in een reisbedje. we gaan namelijk volgende maand een weekje naar engeland (bruiloft,familie bezoek) en moet hij daar ook in slapen, dus ff laten wennen!! wat een warm weer, rivano had er een beetje last van.. wou alleen maar bij mij op de arm.. gelukkig slaapt hij nou!! @kaatje, succes met verhuizen! niet te warm voor je? @jomi, goed dat het zo goed gaat! @mamasan, wat leuk dat hij geleerd heeft boterhammen te smeren @majkuh, wat shit voor je dat de auto kapot is! kom je toch ook bijna nergens! @kroepie, hoe gaat het nu met je? @brechje, die prikjes had rivano vorige week! ff huilen toen ze erin werden gezet, en dat was het! @evy, fijn zo met je kraamzorg!!
Goeiemorgen! Bedankt voor de adviezen De fotot van het wurmpje is ene paar dagen geleden genomen toen het niet zo warm was hoor, wij dachten op een gegeven moment hetzelfde Maar inderdaad, na info gezocht te hebben kunnen er nog wel wat dingen anders wat betreft inbakeren, geen idee dat daar zoveel 'regeltjes' voor waren Lapje bij haar gezicht...tsja, mijn andere twee kids sliepen met een lapje op hun gezicht, anders konden ze niet slapen, ik begrijp de bezwaren ertegen hoor en het is goed dat het gezegd word. Hebben jullie ook een speciale inbakerdoek? Vind dat eerlijk gezegd een beetje onzin, hadden ze vroeger toch ook niet....of denk ik nu heel krom. Wilde net van de week schoonmama vragen omdat Stella nu toch wel regelmatig ingewikkeld ligt, eerst was het nog sporadisch maar ze begint steeds meer met die armpjes te maaien en dus onrustig te worden op sommige momenten van de dag, dus wil het wel vaker doen. MUSICAL, zelf heel leuk, was zo trots op onze kids, helaas voor onze zoon ging het weer mis met zijn moeder terwijl ze net weer wat beter met elkaar omgingen en toen verpestte ze het weer........Dus vannacht tot bijna half 3 itten praten met zijn drietjes en nu ga ik zijn moeder terugmailen, die had vannacht nog gemaild en het komt erop neer dat zij vind dat het allemaal de schuld van mijn vriend is (het is een lang verhaal waar ik jullie verder niet mee wil vermoeien) nah jah, ik ben de eerste die het zal zeggen als mijn vriend de plank misslaat, ben daar heel eerlijk in, maar dit heeft ze echt aan zichzelf te danken.