@ Mamasan, ach wat sneu voor die meid. Mijn mams lag in het zh toen ik voor het eerst ongi werd en was echt niet leuk. Moest met de gezinshulp maandverband halen.. Fijn voor haar dat ze zo'n lieve stiefmams heeft!
@Majkuh: hoe zwaar is Stella inmiddels? De Snug 'n Tug light (de regular is veel te dik met dit weer!) is wat slap en rekt uit, dus als ze te klein zijn, wurmen ze zich daar ook uit. Ik vind het een gedoe om je baby erin te krijgen, dan liever gewone doeken al is dat meer werk, maar niet moeilijk als je het een paar keer gedaan hebt. @Kroepie: 120. Ben nu weer 80, mijn normale gewicht. Je hebt een knap kind, zit er buitenlands bloed in? Hij is zo donker! Het is het belangrijkste dat jij en je zoon zich goed voelen bij de voeding of dat nou borst of fles is. Hier gaat het nog goed gelukkig, wel meer vraag met dit warme weer; kon vannacht om de 2 uur aan de bak, gaaaaap! @Mamasan: wat erg zeg van die moeder! Jij bent een goede stiefmoeder hoor! Ik was vrij jong ongi en kreeg ook geen normale OB's in, wel die met zo'n inbrenghuls van Tampax geloof ik? @MissPuma: wat is Keano toch een knap jong! @Manootje: met dit warme weer drinken babies meer aan de borst, althans hier wel! Heb gisteren en vannacht om de twee uur gevoed en dan gewoon 2x een kwartier! Zorg ook dat je zelf niet uitdroogt en 3 liter water per dag drinkt! @Jazzie: ook al krampjes, bah! Wel gewoon blijven aanleggen hoor, zeker met dit warme weer! Hier slechts een romper korte mouw, mijn zoontje heeft het gauw warm, net als zijn moeder!
@ Zogelukkig, ik geef al weken fv erbij en had nu besloten nog 1x volledig voor bv te gaan, maar heb altijd te weinig gehad, dus gister bijna continu aan borst, maar productie moet min verdubbeld worden, vandaar dat bang ben voor 't uitdrogen.. Hoe is 't bij jullie? Nog steeds beter met de krampjes?
Zogelukkig, ben net met en zonder haar op de weegschaal gaan staan en het verschil is bijna 5 kilo. Ze is wel erg lang, zit al in maatje 62. Ik wil ook wel met gewone doeken werken, alleen overal staan van die enge waarschuwingen dat je WEL MOET WETEN WAT JE DOET!......schrik....straks doe ik het verkeerd, doe me dan maar iets wat niet fout kan gaan! De miracle blanket schijnt ook OK te zijn want die kan je wikkelen, ook om tengere babies. De Pacco vind ik niet mooi (tsja het oog wil ook wat
Mogguh meiden, @jazzie, Duncan ligt hier ook gewoon in een romper hoor, het is veel te warm voor kleding, vooral in de wagenbak. Ben benieuwd naar de foto's. @manootje, je moet inderdaad met dit weer wel in de gaten houden dat je kleintje genoeg vocht krijgt ja. Veel succes meid! @zogelukkig, was het maar ob wat ze had gehad. Ze heeft nu van die goedkope pluizige rotdingen :x Een huls vind ze zelf niks, dus ik ga ob mini voor haar halen. @majkuh, van die waarschuwingen zou ik ook de riebels krijgen. Ik brei er weer een eindje aan, heb een ondeugende peuter aan mijn lijf hangen die mee wil typen Vanmiddag weer lekker naar het park, dus hij kan weer even lekker los.
Goedemorgen allemaal, Mamasan: Fijn dat je stiefdochter je zo in vertrouwen neemt en natuurlijk raar dat ze niet bij haar eigen moeder terecht kan. Veel plezier in het park. All: Voor de rest wel gelezen, maar geen tijd meer. Knuffel voor iedereen. Er zullen hier wel een paar het niet goed vinden, maar wil het jullie toch even vertellen. Juarno heeft nu al 2 nachten 8 uren tussen de voedingen zitten. Gisteravond heeft hij om 22.45 de laatste voeding gehad (drinkt dan wel dik half uur aan de borst) en vanochtend om 6.45 melde hij zich weer (drinkt dan weer een half uur). Dus wij zijn hartstikke trots op Juarno die dus nog geen 6 weken is en al 8 uurtjes ertussen heeft zitten. De dagen ervoor had hij al anderhalve week 7 uurtjes ertussen zitten. Afgelopen vrijdag zijn wij bij het consultatiebureau geweest. Juarno was anderhalve week geleden 3900 gram en vrijdag was hij al 4377 gram. Dus bijna een pond gegroeid, ook in de 2 weken ervoor is hij een pond gegroeid. Wij vinden het dus prima zo, hij is een erg tevreden en vrolijk mannetje. Ik ga hem dus niet wakker maken om hem eerder voeding te geven. Vanmiddag en vanavond krijgen wij bezoek, mijn schoolvriendin Miranda met haar man een zoontje Sven van 6 komen en ook pake en beppe komen. Jullie zien wel als ik vandaag nog kom, anders fijne dag en tot morgen allemaal. Liefs JoMi
ohh jomi, ik wil ook wel een doorslapende baby hoor Stella kwam gisteravond om half twaalf, vannacht half 4 en 7 uur weer, ik ben moehoehoe!
Vraagje: Wat vinden jullie van fopspenen? Vanaf wanneer gebruik je die? Geef bv en ben aan het twijfelen om haar bij het slapen of troosten toch een fopspeen (difrax) te geven. Hier een goede nacht gehad. Denk dat de druppeltjes van Colikind vruchten afwerpen. Ze heeft nog steeds last van krampen maar ze is al terug rustiger. Ze vroeg gisteren ook veel de borst, dus regeldag of gewoon de warmte, wie zal het zeggen. Vandaag is ze weer rustiger (maar dat was ze gisteren in de voormiddag ook lol). @kroepie: wauw, Jayden heeft ook al een mooie bos haar hoor. Wat een lekker ventje . Ben blij voor je dat alles nu veel beter gaat, je hebt echt je best gedaan toch, en nu voelt Jayden zich ook lekker door de fv, dus begin maar volop te genieten nu @misspuma: wat een grote jongen al hé! @mamasan: goed dat Duncan geen diaree meer heeft. Hier ook als eerste met stiefdochter of menstruaties gepraat, haar ma vermeed dat onderwerp ook. @jazzie: Sansa ligt hier nu nog in romper met broekje, maar van zodra het te warm wordt gaat het broekje weer uit, zoals de voorgaande dagen. @majkuh: mijn kraamzorg had me de omslagdoeken van Hema aangeraden. Ben er zo'n twee gaan halen en ben er héél tevreden van. De doek rekt een beetje mee waardoor je ze goed kan inwikkelen, maar waardoor ze niet fijngeplet worden @manootje: je hebt ook al serieus je best gedaan voor de bv. Vind dit wel heel knap hoor, maar je moet idd naar je meisje kijken hé. Dikke knuffel voor jou.
@Manootje: ja, gaat echt stukken beter! Nu eigenlijk alleen nog als de grote boodschap eraan komt. We hebben denk ik vroeg gepiekt! Zonde meid van de lage productie! Ik heb zoveel, moet soms m'n kindje wakker maken anders spuit het eruit! @Ik heb het boekje "Inbakeren brengt rust" van Ria Blom, daar staat stap voor stap hoe je moet inbakeren op de klassieke manier. Kost niks. Kijk maar eens hier: De Bakermat. Ria Blom: Regelmaat en Inbakeren @Mamasan: in mijn tijd had je volgens mij geeneens ob of wij hadden dat iig niet. Ik moest het ook doen met die pluisdingen van de Aldi want vond die inbrengtoeters ook maar stom, die douwde je niet even in je zak, schaamde me dood, haha! @JoMi: waarom is dat niet goed? Met bv meldt je kleintje zich wel als hij honger heeft hoor! Ik heb nog geen een keer zo lang doorgeslapen, het is hier max. 4 uur! Als Juarno het niet warm heeft (zweet in het nekje) en suf is, dan is het toch prima? Maar staan jouw borsten niet op springen na 8 uur? Hier begin ik al te lekken na 4 uur!
@zogelukkig: ik heb ook een hele goeie melkproductie. Hier beginnen ze reeds te lekken na 3u, maar als m'n meisje goed aan het slapen is, laat ik haar wel liggen. 's Nachts slaapt ze toch tussen de 4 en 6 uur hoor, vannacht zat er 5u tussen.
ik heb besloten een swaddle me en een snug & tug te bestellen in de koelste stoffen, als het koud is (kan bijna niet op onze slaapkamer) kan er altijd een dekentje overheen. Kant en klare doek is voor vriendje wel handig, die moet het ook kunnen en een eventuele oppas ook
Dames, hier ben ik ook weer even. Vannacht om 0.30 uur, 3.30 uur en 7.30 uur gevoed. Jayden moet nog een beetje wennen aan het flesvoeden en de hoeveelheid die hij krijgt. Hij drinkt de ene keer meer dan de andere keer, dus we zijn wat aan het regelen hier. Voor mij is het ook nog wennen, en ben ook nog aan het kolven na de voeding, dus het kost nogal wat tijd. Ben dus ook moeeeehoeeeeee!!! @Majkuh Wat een gedoe met dat inwikkelen Lastig zeg. Maar goed als het helpt! @Mamasan Voel je je ook heel trots dat ze bij jou kwam? Zou ik wel hebben... Snap niets van die moeder, maar dat heb ik wel vaker, dat ik sommige mensen niet begrijp. Toen mijn meissie ongi werd kwam ze gelijk bij mij. Was ik zo blij om! Hoe gaat 't met je kleintje nu? @Jomi Ik zie er niets verkeerds in dat hij zo lekker lang slaapt hoor. Hij komt vanzelf als ie honger heeft. Geniet lekker van je doorslaapnachten!! @Evy Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Sansa. Ik blijf 't zeggen, maar ik kan er echt van genieten dat ik positieve verhalen lees! Ik zou geen fopspeen geven.... het kost vaak ook veel moeite om ze er weer vanaf te krijgen en als het je zo ook lukt om ze te troosten... waarom zou je dan? Ik ben ook blij dat Jayden nu eindelijk een tevreden mannetje is. Hij krijgt nog zo'n 2 flesjes bv per dag (meer produceer ik niet helaas) en de rest is kv. Ik vind 't prima zo, ben een stuk meer ontspannen en kan eindelijk genieten! @Manootje Ik hoop zo voor jou dat het aanslaat... maar denk er goed om dat je meissie genoeg vocht krijgt! Wat een strijd is het ook hè? Je wilt zo graag het beste voor je kind, maar 't is soms zo moeilijk. Dikke dikke knuf voor jou!! @zogelukkig Mijn vriend is Surinaams/pakistaans, dus vandaar het donkere tintje Alhoewel Jayden erg blank is hahhahahah. We wachten met smart op de dag dat hij wat meer kleur krijgt. En wat goed zeg dat je nu op je normale gewicht zit! You go girl!! Hier net visite gehad en nu lekker niets meer. Vriendlief wil nog even naar de Intratuin (we hebben bladluis in de tuin en we moeten nog kussens voor de loungeset) maar ik heb niet zoveel zin om weg te gaan. Ben bekaf. Denk dat ik maar even ga koesen zo.
@kroepie: twijfel voor de fopspeen, omdat het niet steeds zo gemakkelijk is met de pink, ze kan zich soms in rare houdingen draaien . Heb het daarjuist wel even geprobeerd, MAAR ... blijkbaar vind ze zo'n fopspeen toch niet zo leuk in de mond, bleef hem maar uitspuwen. Zal dit dan maar als een teken zien en gewoon de fopspeen terug wegbergen lol
MamaSan: Idd wel fijn dat ze dan jou heeft. jammer dat ze thuis niet terecht kan. maar ze heeft iig iemand die dichtbij en vertrouwd is. Manoontje.. ik zou het de dag nog geven.. Maar volgens mij had je al wat moeten merken. kan je niet een vraag deponeren hier op het forum bij de lactatiedeskundige..? Zogelukkig: wauw.. wat ben jij snel weer op gewicht dan! (ik moet er nog 9 doe mijn best.. maar het schiet totaal niet op..) Ik leg hem ook wel aan.., alleen als we te vaak doen wordt hij zo onrustig. en hij drinkt ook eigenlijk niet. Gister en vanacht en vanochtend was het toch wel erg. dan is het ontroostbaar huilen.. ooo zo zielig. je hart breekt. Hopelijk is het gauw over. Hij ligt nu heerlijk in de wandelwagen te slapen. Wij zitten buiten en de oudste ligt op bed.. rust.. hmmmm Jomi.. Wat heerlijk!! .. waarom zou je hem wakker moeten maken? dat zou ik ook niet doen. eerlijk gezegd heb ik dat bij mijn oudste toen wel eens geprobeert .. onbegonnen werk. ze drinken niet of een beetje. slapen net zo lang. (als ze nu zouden uitslapen zou het nog de moeite zijn) en worden er alleen chagie van.. en ik ook! Liam komt op het moment nog om de 3 uur.. soms een nacht 5 .. maar dan begint hij al om 9 uur. nou daar heb je wat aan. Ik denk wel dat hij ook nog komt door krampjes.. hopelijk gauw beter. geniet ervan! evy: wij zijn sinds vorige week met een speen begonnen. dus met 4,5 week. we hebben het uitgesteld en hadden gehoopt het niet nodig te hebben. Soms vind hij het heerlijk en soms ook niet. je moet wat. hele avonden met je pink in zijn mond zitten wordt ook niks. Kroepie! pfff. je bent nog steeds een kanjer! kan me voorstellen dat je moe bent! Liefs Jazzie
@jazzie: leuke foto's . Denk dat het speen hier niet gaat gebruikt worden, gewoon omdat ze hem niet wil . Tot nu toe een hele rustige dag gehad, maar nu wordt het hier serieus warmer en wordt zij ook huileriger. Wel al bij elke voeding veel last van 'pijnlijke' krampen, dan spant ze haar hele lichaampje op en loopt ze volledig rood aan, ondertussen zuigt ze als zot aan de borst ter compensatie denk ik. Net weer, maar nu komt die warmte erbij, heb haar even terug in haar park gelegd en voorlopig is ze nog rustig maar weet niet hoelang dit gaat duren .
@Jazzie Leuke foto's!!! @Evy Hier ook een jengelig kind. De hele dag wil hij al niets anders dan bij ons liggen. Last van de warmte... nou, ik snap het wel hoor, ik heb er ook last van! Vanavond is mijn schoonmams weer geweest om Jayden te masseren en vanaf morgen ga ik het lekker zelf doen. Hij vindt 't heerlijk! Is helemaal ontspannen daarna. Nu moet hij nog een beetje regelmaat in de voedingen krijgen en dan zijn we helemaal blij Fijne avond allemaal en een rustige nacht! X
Goede avond, @ Daggie: Heerlijk hoor zo af en toe even lekker huilen, lucht soms zo op! @ Makjuh: Dus jij ook BHV-er! Jij geluk inderdaad als je alleen maar mannen hebt en je moet slachtoffer spelen...haha. @ MaMaSan: Ja, Keano kan erg wijs en ernstig kijken haha! Hij heeft zoveel uitdrukkingen in zijn gezichtje, leuk om te zien. Wat zielig dat de moeder van je stiefdochter haar niet wilde helpen met tips te geven bij de ongi over haar ongi, lief dat jij dit hebt gedaan! Gelukkig dat jullie erachter zijn waarom Duncan zulke diaree-luiers had, en dat is inderdaad niet fijn in deze hitte bij zo een kleintje. @ Jazzie: Ja, klopt mijn zoontje heeft blond haar en bruine ogen hij is ook een schoonheid. Ow heerlijk met zijn 4-en op stap, het is inderdaad een echte rijkdom hoor! Wat een mooie kindje hebt je! @ Zogelukkig: Dank je wel voor je compliment over Keano! @ JoMi: Ik vindt het knap dat hij al 8 uur tussen de voeding kan laten, en als hij tevreden is dan zal het toch wel goed zijn. Jaylin slaapt meestal van 23.00u (laatste fles) tot 6.00u dus ook 7 uur ertussen. En hij groeit goed zo te lezen, dus hij mist echt niks hoor. @ Evy: Fijn dat de druppels voor de krampjes beginnen te werken! Ja, het is een echte peuter al (2 en een half jaar). @ Kroepie: Snap dat Jayden nog even moet wennen aan de fles, maar ben blij dat het al beter met hem gaat! Ow heerlijk dat je schoonmoeder langs is geweest en Jayden heeft gemasseerd! Ik heb ooit eens ergens gelezen dat babymassage pas vanaf 6 weken mag... Vandaag een dagje bij mijn Pa en Ma geweest, was erg gezellig. Ze zijn teruggekomen van vakantie (Spanje), en hadden weer van alles mee genomen voor de kids en mijn man en ik: Keano: - Snoep - Een auto, die zelf rijdt en zichzelf om kan gooien - Een broek en een truitje Jaylin: - Een echt spaans jurkje (rood met zwarte stipjes) nu nog veel te groot maar leuk voor volgend jaar. - Een jurkje (die ze nu al aan kan) Mijn man: - Een sleutelhanger van Seat (wij hebben een Seat Leon Topsport) mijn man zijn favoriete auto-merk - Een spaanse worst (heerlijk als borrelhapje hihi) Ik: - Een tas - Een broek - Een beeld, van een moeder en haar kind Dus super verwend allemaal! Ze hebben het erg naar hun gezin gehad, maar 2 weken was wel erg lang zeiden ze. Ze hadden de kids en ons erg gemist. Keano ligt al lekker te slapen, Jaylin loopt nog een beetje moeilijk te doen boven in haar wiegje. Maar die zal zo ook wel in slaap vallen. Mijn man doet de avondfles, die is rond 24.00u thuis dus ik kan vroeg naar bed vandaag. Zal er wel weer niet van komen, want iedere keer als ik zeg dat ik vroeg naar bed ga is het toch al snel 23.30u... Fijne avond allemaal! Liefs, misspuma