@misspuma, dat is balen, dat ze elke keer die speen uit spuugt! als ze ouder is kan je een knuffel ofzo eraan hangen, en kan ze de speen zelf vinden!
@kroepie, mij boden ze pilletjes aan net na de geboorte van rivano, heb toen nee gezegd want voelde nog niks.. en ik hoorde dat er veel bijwerkingen konden zijn... paar dagen later, stonden mijn borsten op springen!! echt niet meer normaal.. deden pijn, mocht me bh ook nog niet eens af doen!
@manootje, leuk he.. dat lachen! rivano doet het ook steeds vaker.. maar nog niet veel.. komt denk ik vanzelf wel!
rivano is vandaag alweer 10 weken oud! wat gaat het snel.. liggen jullie baby's overdag ook in bed? na elke voeding knuffel ik nog ff met rivano..gaat dan ff de box in.. 10min ofzo, begint dan te huilen/krijsen.. en leg ik hem in bed..en slaapt dan tot een uur voor de volgende voeding..dan ligt hij ff in de box, tot hij huilt.. of in de wipper tot hij huilt.. dan krijgt hij de fles.. en begint eht weer van voor af aan..
@ Daggie: Ja, is ook echt vervelend als ze iedere keer die tut kwijt is...! Jaylin is nu ook veel wakker overdag, na haar flesje doe ik haar ook knuffelen, spelen met haar. En dan in de box, totdat ze begint te geeuwen en dan naar bed. Een uurtje voor de volgende voeding wordt ze dan ook huilend wakker, maar als ik haar dan in de box leg is ze meestal wel tevreden weer. Liefs, misspuma
Hier een heel huilerige baby voor de moment, warmte + krampen. Nu vooral de warmte denk ik. @misspuma: hier is ze wakker maar huilt dan wel, dus is niet zo leuk @daggie: goh leuk zou ik het voor de moment nog niet noemen, want als ze wakker is, is ze heel huilerig.
Hier ook een uk die de hele dag wakker is geweest.. je zou toch zeggen dat hij nu wel een keer moet slapen! .. pfff We gaan naar bed. morgen meer Liefs
Mijn dochter van 12 verteld me vanavond dat ze zichzelf te dik en lelijk vind, al een hele tijd.....dat ze soms niet ontbijt, haar middageten weggooit..........dat ze wel 3x per dag op de weegschaal staat.....ik zie en hoor mezelf van toen........ben rustig en toch redelijk in shock, OH mijn GOD, waar gaat dit heen........?? ben bang voel me schuldig, ben een waardeloos voorbeeld geweest...........
Oei Makjuh.. Ik weet niet hoe ze eruit zie? of ze dun is.. En wat je moet doen weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik zelf ook periodes heb gehad dat ik alleen maar water dronk overdag en niet at. (het hielp alleen niet.. ) Dus het hoeft natuurlijk niet altijd fout te lopen.. Ik hoop dat het goed komt met je meissie.. Sterkte.. lijkt me heel moeilijk. Liefs
Kon het niet laten.. maar manoontje??.. wie zijn er zo schattig in hun blootje?! (ik weet het heeeel flauw..) Hoe is het nu met de bv? heb je al een keer de kleine gewogen.. op een andere manier..? Is ze tevreden na een voeding? Evy.. Hoe is het gegaan vanacht? Jammer als ze huilerig zijn als ze slapen. MissPuma.. hoe is het vanacht gegaan bij jou? nog veel eruit gemoeten? Wel lekker dat ze het fijn vind in de box te liggen.. Misschien heb je ook nog verschil in babymassage.. In princiepe is dat wat wij doen gewoon uitgebreid insmeren mijn ouders gaan meestal nog wel 2 weken weg. helaas.. mis hun dan ook wel. daggie.. Knap van jou (en ik las het van nog een paar anderen) dat jullie dat zo voor elkaar krijgen. Hier lukt het niet. De kleine ligt nu nog op bed. Ik heb het geprobeerd... maar is hier gewoon niet haalbaar. daar voor ben ik teveel de deur uit. Dus overdag veel in de wagen. op de arm.. of maar net waar het uit komt. Ik probeer hem meestal wel in de wagen te leggen als hij slaapt. Kroepie. hoe was het bij de vk? Sim.. fijn dat het goed loopt op die voeding.. En de vk ook al weer gehad. Hoe is het met je raampjes? weer spik en span? moet er niet aan denken met deze hitte.8) Draadje al 5 kilo onder je start.. (jaloers!) nou ik moet het er gewoon nog maar ff mee doen. Hopelijk doet de bv goed zijn werk. Lekker mannetje heb je ook hoor! Hier is het goed gegaan vanacht. Nadat Liam eigenlijk de hele nacht wakker is geweest hebben we hem om 9 uur een fles afgekolfde melk gegeven. Hij drinkt heel goed dan. Maar hij sliep om 11 uur nog niet. Toen had ik besloten om hem een keer in te bakeren net als de avond ervoor.. (smiddags ook geprobeerd.. maar dat werkte niet) en ja hoor binnen 2 minuten onderzeil. snurkend en wel En toen kwam hij pas om half 4 voor een voeding! joepie.. toen om 7 uur. en omdat hij dan dus toch in slaap valt om half 9 weer. nu ligt hij lekker te pitten op ons bed. omringd door kussens hihihi Ik ga de andere knul naar buiten mikken met zwembadje! in de blote bips Misschien krijgen we m nog een keer zindelijk Liefs Jazzie
@majkuh! oei meis... wat shit... anders afspraak maken bij een ha ofzo iets? weet niet wat ik zou doen... sterkte!! @jazzie.. de hele dag wakker? heeft ie vannacht nog geslapen?
Tsja, wat kan je doen? Lullen als brugman, ze moet het toch zelf doen....niet dat ik niets doe natuurlijk, maar wat dat betreft sta je redelijk machteloos. Ze is verder niet dun (heeft wel een anorexiadun vriendinnetje, maar die is van zichzelf zo) en eet wat ze lekker vind, ik herken het dus precies:niet tevreden zijn met jezelf, maar ook niet echt de discipline hebben om er iets aan te doen. Ik heb goed geslapen vannacht en maak me maar niet al te druk. ga het goed in de gaten houden en veel met haar erover praten, maar af en toe word ik wel erg emo hoor . heb zelf zoveel problemen ermee (gehad) ben echt een heel slecht voorbeeld geweest voor de meiden, en nog steeds vind ik het moeilijk, Hoe moet je je kind duidelijk maken dat het gaat om wie ze van binnen is en niet om de buitenkant als je dat zelf nog niet eens kan.......pffff, tranen komen weer omhoog, voel me op dit moment op dat gebied redelijk mislukt als moeder ........auw....
Makjuh.. Ik heb er ook problemen mee.. Ik denk dat tot op zekere hoogte heel veel er moeite mee hebben. mijn moeder is altijd zwaar geweest. en die had er ook problemen mee. dus dan heb je toch het gevoel dat het belangrijk is. en het zou niet belangrijk moeten zijn.. maar zeg eens eerlijk de maatschappij laat toch wat anders zien. misschien kan je haar een balans voorhouden. dat ze zich wel mag bezig houden met hoe ze eruit ziet. Maar dat ze het dan op een gezonde manier moet doen. Dus dan niet eten wat je lekker vind maar groente/fruit en snoep laten staan.. Vragen of ze de rest van haar leven zo wil leven? En dat ze verder moet kijken naar leuke dingen.. Dat je de gezonde dingen nodig hebt om te functioneren. en dat als je normaal eet je niet zwaar wordt? En haar verder laten weten dat je van haar houdt en dat ze prima is zo. dat ze moet kijken dat ze leuke dingen doet zodat ze gelukkig blijft? Iig er voor zorgen dat ze bij jou terecht kan.. zodat jij haar voedingsadviezen kan geven.. Zodat ze wel blijft eten. misschien zorgen dat ze gaat sporten ipv al haar eten weggooien (alhoewel ik betwijfel dat ze met zo'n moeder niet sport.. ) Ik gooi maar ideeen op. ik denk dat het enige wat je kan doen is haar op zo'n manier helpen. misschien heb je wel een bijdrage geleverd.. maar misschien ook niet. De maatschappij levert zeker zijn bijdrage. Moet je nu maar eens kijken op het CB.. PFfff je wordt doodgegooid met hoe je je kind eten moet geven en wat wel en wat niet want anders worden ze dik. En als een kind iets wat boven het gemiddelde zit nou berg je maar. Ok.. het is een probleem.. maar de er wordt toch continu druk op gelegd.. Alles op tv is slank en super slank (uitzonderingen daar gelaten.. ) Ik denk niet dat je jezelf daar de volledige schuld van moet geven... proberen nu te laten inzien dat dat niet DE manier van leven is.. Sterkte meis! Daggie. Jazeker gelukkig dat hij heeft geslapen.. en HOE!!! hihi.. daar is mama wel blij mee. nu ligt hij te drinken.. btje tutten eigenlijk.. het is toch ook zo warm voor die kleintjes.. ik hoorde dat het volgende week al weer minder werd. Hij is wel al de hele ochtend aan het dutten.. dus ik hoop dat hij zo verder gaat. Liefs
JAZZIE, dat is ene lief en fijn antwoord vanje, dankjewel Uiteraard vertel ik haar al die dingen en heb ook gezegd dat ik haar (op een gezonde!) manier wil helpen om op gewicht te blijven (die meid is echt zoooo mooi Jazzie, zonder gein, alles aan dat lijf klopt gewoon en dan zo'n mooi snoetje pfff) afvallen is echt onzin voor haar maar goed..... heb voorgesteld samen te gaan zwemmen eens per week en samen te gaan wandelen enzo, ook om goed in contact met haar te blijven, zijn van die gelegenheden om samen te praten! En je hebt gelijk, je word doodgegooid met mooie dames, het stomme is dat het echt tussen je oren zit, mijn dochter is bloedmooi en ziet het niet. Van mezelf weet ik dat ik mezelf met 63 kilo te dik vond, nu denk ik: dik?? Uhh?? bijna te dun! je ziet het zelf gewoon niet......dat maakt het ook zo eng en aan de andere kant maar goed ook anders zouden 'echt lelijke' (relatief begrip maar je snapt me wel) mensen zich nooit fijn of mooi kunnen voelen. zucht zucht zucht..........wat was ik deze dans graag ontsprongen.......
Dag lieve meiden! Sorry sorry sorry dat ik er zo weinig ben! Voel me best wel beetje schuldig, maar de dagen vliegen gewoon voorbij, en als ik er dan even tijd voor heb dan moet ik zoveel bijlezen... dus mis ik de helft... Ik hoop dat alles goed met jullie gaat! Las iig van je dochter Maaike, moeilijk hoor meid, ik ken je verhaal... idd proberen zoveel mogelijk te praten en de nadruk leggen op gezondheid? Dus als ze af wil vallen dat dat idd op een gezonde verantwoorde manier kan, maar dat ze al zo mooi is van zichzelf.. ach je weet best wel wat je moet zeggen... is alleen wel heel confronterend natuurlijk... en je bent zeker geen slecht voorbeeld, iedereen heeft zijn zwakheden, het gaat erom wat je er nu mee doet, en zo te lezen doe je hartstikke je best! dikke knuff! kroepie; hoe gaat het met jou? Het laatste wat ik mee kreeg waren kapotte tepels en drama... hoop echt dat het inmiddels beter met je gaat! Verder iedereen al een beetje gewend? Daggie; Rivano is ook al 10 weken heh?... Mees vandaag ook! Mijn hemel wat gaat dat snel! Hij is ook echt een beetje baby af aan het raken... niet meer zo hulpeloos zeg maar, hij kletst me de oren van het hoofd! hahaha Hier gaat het heel goed, alhoewel...zoals waarschijnlijk alle baby's heeft Mees last van de warmte en ligt de hele dag in romper... is helemaal plakkerig! En heeft warmtevlekken! Die schat! Hij heeft ook diaree dus ik voedt me een ongeluk met dit weer om te zorgen dat ie niet uitdroogt! Hij drinkt nu ook elke dag uit de fles en dat gaat prima! Dus zal binnenkort weer even een avondje weg zodat papa kan oefenen! Merk dat als ik thuis ben er toch wel veel (lees alles) op mijn schouders neer komt... meer meiden last van? Dit weekend gaan we lekker weg! Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Lekker naar de camping, in het chalet van mijn ouders... heb er heel veel zin in! Lekker zwemmen en bbq-en! Nou meiden was een lang verhaal! sorry... hihi Hele dikke knuff voor jullie!
Makjuh.. Dan doe je het enige wat je kunt! En misschien loopt het allemaal gewoon wel los. Je helpt haar zo goed als je kan er door heen.. En idd. Als je jezelf zo mooi vind wordt je er ook niet mooier van. die arogante uitsraling maakt iemand ook vaak lelijk.. Btje zelfverzekerd mag wel.. maar niet te. Klinkt als DE perfecte aanpak iig. Marooz. tijd vliegt idd. Hier komt ook wel veel op mijn schouders. Manlief doet ook wel aardig wat.. maar moet aangespoord.. Na ja.. ik ben thuis dus.. Eigenlijk moet ik mezelf gewoon een schop onder mijn hol geven hihihi.. Lekker weekendje weg meid! heeerlijk geniet er van. Liam drinkt hier ook nu elke dag een flesje! gaan we er in houdern Pffff. wat een hitte. Heb net de badkamer gedaan bedden afgehaald.. pfffff.. zo nog ff stofzuigen boven.. FF pauze! Liefs Jazzie
@majkuh: je bent zeker geen waardeloos voorbeeld geweest. Zou zo neutraal mogelijk reageren hierop. Je weet nu dat ze toch ook met haar uiterlijk en gewicht bezig is, dus misschien samen eens uitdenken wat de beste manier is om aan haar gewicht te werken. Gewicht is voor mij ook altijd een obsessie-punt geweest, maar probeer dit niet te hard te tonen aan m'n stiefdochter, m'n vriend weet het natuurlijk wel. @Jazzie: moet zeggen dat ze het 's nachts altijd goed doet. Laatste voeding was om 23u55 en ze kwam pas terug vragen om 5u15, dus mag niet klagen. 't is vooral overdag dat ze het moeilijk heeft, maar denk dat dat nu bij alle baby's wel zal zijn met die warmte. @marooz: hier ook eentje die de hele dag in haar body ligt, amper slaapt en veel aandacht en borst nodig heeft . ik kijk er steeds naar uit dat m'n ventje thuiskomt, want hij helpt heel veel met Sansa, vooral om haar te troosten en pampers verversen, tja bv kan hij niet geven hé Dus hier een beetje zoals bij iedereen vermoed ik. Een baby die van de warmte weet en veel moet drinken en amper slaapt. Ga haar nu even in badje doen.