Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jayden slaapt hier eindelijk even.
    Is bijna de hele dag wakker geweest... ws van de warmte. Alleen hazeslaapjes van een kwartiertje of zo. Hoop dat hij nu wat langer slaapt en anders dat hij het vannacht inhaalt hahahahah (zou fijn zijn!)

Vanmiddag weer bezoek gehad, was hartstikke gezellig. Heerlijk buiten gezeten en genoten van het mooie weer. Vanavond komen de buurtjes even langs en dan morgen lekker niets. Oh ja, schoonmama morgenavond weer even om te masseren hahhahah.

Jayden heeft ook mega veel plasluiers (heeft vandaag dan ook al veel meer gedronken dan anders) en ook hier de poepluiers die spuitluiers zijn... gister ook alles er onder (voor en achter, blegh)

Oh... hij is al weer wakker... huilen!
    De schat, weet ook van de warmte niet waar hij het moet zoeken.
    Tot later... X

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hier ook bloedjeheet, pfff, alles boven de 25 graden is niet aan mij besteed getver, veels te warm.
    Overdag gaat het redelijk in huis, maar nu is het helemaal benauwd en plakkerig.

Stella ligt ingebakerd in de puckababy light of de miracle blanket (vandaag binnen gekomen) en dan alleen een luier aan. Het is hele lichte stof dus dat kan wel (check regelmatig even)

verder zo ongesteld als maar kan, al een week. Dacht 2 weken terug dat het begonnen was, maar dat was 2 dagen bruinverlies, dit is echt ongesteld met de nodige krampen en zere rug, voel het soms gewoon lopen yakkie.

Oh, by the way MAROOZ en KROEPIE ik ben volgende week dinsdag, woensdag en donderdag in Leeuwarden, dus als jullie zin hebben samen koffie te doen......? verder is iedereen uiteraard welkom die wil!!!

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond,

@ Evy: Zielig hé die warmte voor de kleintjes, wij hebben het dan al niet gemakkelijk kan je voorstellen hoe het voor zo een kleintje moet zijn.

@ Makjuh: Wat zonde van je dochter, en wat een moeilijke situatie als moeder zijnde.
    Vertel haar, dat ze heel mooi is wat voor gewicht ook. En dat ze echt moet eten...tjee ik kan je eigenlijk ook niet verder helpen, sterkte! Je bent GEEN slechte moeder echt niet, geloof me je doet zoveel voor je kids!
    Knuffel voor jou van mij!

@ Jazzie: Het is vannacht beter gegaan, nog 2x eruit geweest. Ze ligt nu in haar wipstoeltje naast me, is in slaap gevallen maar laat haar er maar lekker in liggen.
    Wij zijn met Keano ook bezig hem zindelijk te krijgen, het wilt alleen nog niet echt lukken;).
    Wat een vervelende nacht zeg, maar fijn dat hij ingebakerd lekker is gaan slapen.

@ Marooz: Ik ken het precies, hier komt ook alles op mijn schouders terecht. De 2 kids verzorgen, eten koken, afruimen, kids in bad doen etc...
    Wauw Mees alweer 10 weken, gaat echt snel zeg!

@ Manootje: Dus je stopt met de bv, knap dat je de knoop hebt doorgehakt.

@ Kroepie: Fijn dat de vk je hechting heeft verwijderd, die kunnen akelig pijn doen als ze lang blijven zitten.
    Jammer, dat er bijna niks geen bv meer uit je borsten komt...maar vindt het toch een verstandige beslissing!
    Fijn dat je tepels weer aan het helen zijn, straks ben je pijn-af dan heb je wel verdiend. Knuffel voor jou!

@ Zogelukkig: Ow ik hou van de zomer heerlijk!!! Alleen vindt ik het nu minder fijn omdat Jaylin er ook erg veel last van heeft.
    Maar anders geef mij het hele jaar door maar zomer hoor.
    En smaakte de raketten?

Zo zielig die warmte met kleine baby's, ze kunnen hun weg echt niet vinden met die hitte hé.
    Jaylin heeft er ook last van, zo zielig. Moeilijk in slaap komen, en dan maar korte hazen slaapjes.
    Nu ligt ze lekker beneden in de wipstoel, hier beneden is het lekker koel (24C) boven is het bloedheet (27C) dus ik hou haar hier tot de fles van 23.00u. Keano heeft er ook een beetje moeilijk mee, want die slaapt nu ook nog niet. Maar goed die valt zo wel in slaap.
    Mijn man heeft nog 1 nachtdienst te gaan, dus hopelijk is Jaylin vannacht niet té vaak wakker.

Morgen een dagje lekker niksen, heerlijk hoor!
    Keano lekker in de tuin laten spelen, waarschijnlijk wel een badje opzetten zodat hij verkoeling heeft.

Liefs, misspuma

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Makjuh: Had het leuk gevonden om een bakkie koffie te doen, maar helaas in Leeuwarden wel heel ver weg voor mij woon in Zeeland...

Liefs, misspuma

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Jaylin huilt nu alweer een tijdje, zo zielig ze heeft geen pijn ofzo!
    Denk de warmte maar ja daar kunnen wij voor de rest ook niks aan doen voor haar.

Liefs, misspuma

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    jeetje zeg misspuma, wil je niet eens even vanuit Zeeland komen, flauw hoor! ;)

7. @Majkuh
    LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gaan we doen :D

@warmte
    Hier ook last... Jayden doet hazeslaapjes en wij kunnen net even wat tussendoor doen... pffff.
    Hij ligt nu lekker op de buik van papa te slapen, zal zo wel helemaal zweten hahahha

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    By the way......sinds iets meer dan een jaar geleden hoorde ik niets meer van iemand die ik zag als een van mijn beste vriendinnen.....nah jah, veel gebeurd, zo maar gelaten, soms zagen we elkaar veel, soms weinig in al die jaren dat we elkaar kenden. Maar ja, ik vorig jaar grote vakantie en de maanden daarvoor heel hard mijn best doen en zij de boot maar afhouden....is nog een keertje geweest vlak voor ik zwanger werd en daarna was het over....n maanden eens gemaild en gezegd dat ik netjes afscheid van onze vriendschap wilde nemen, ik vond dat die meer verdiende dan zomaar doodbloeden....

Zij mij verzekerd dat er niets aan de hand was, maar dat er dingen waren die ze heel moeilijk met mij kon bespreken etc etc.....maar ze zou bellen.....weken gingen voorbij, werden maanden, geboortekaartje en niets gebeurde.
    Tot vorig weekend, kreeg een smsje dat ze wilde bellen, maar het spannend vond. Ik dacht:'ga ik nu boos doen en zeggen flikker maar op?! of ben ik relaxed en accepteer ik dat dingen soms anders gaan dan je verwacht?'

Haar gesmst dat ze niet zo gek moest doen, ik hou van haar en bellen is niet eng!
    vandaag belde ze, goed en leuk gesprek gehad en aan het einde kwam een van de apen uit de mouw, en ik vermoedde het al.......ze willen graag kinderen maar het lukt niet, al twee jaar niet.....ze begon te huilen en ik deed bijna mee!
    Ik wist wel dat dat het was, voelde het gewoon, maar ja, dat ga je niet zeggen want mijn vermoeden was nergens op gebaseerd en als je al gelijk hebt wil je niet kwetsen...

Eind goed al goed, heel fijn gepraat, maar die arme meid zeg. ben ook niet boos op haar, vind het voor haar heel verdrietig en ben blij dat ik nu begrijp dat het niet aan mij ligt ;)

Maar wat een hel, kindjes willen en het lukt niet :( en de kans bestaat dat het nooit lukt, want 'het ligt aan haar' (wat klinkt dat onaardig, zo bedoel ik het niet!!) iets met niet goeie eitjes en dat het lijkt op de vervroegde overgang. Het kan nog gewoon lukken, maar wrs gaan ze starten met IUI.......pfff, ben blij dat ik het nu weet en er voor haar kan zijn!!

9. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Goeiemorgen dames,

Hier loopt alles goed. Sansa heeft wel meer aandacht nodig door de hitte maar voor de rest loopt alles super.

Vannacht heeft ze er telkens weer +4u tussen gelaten, dus hebben we goed geslapen.

Vandaag wordt een drukke dag voor haar. We moeten gaan kijken voor een nieuwe wasmachine (oude al 3 weken kapot) in de solden en om 17u hebben we een afspraak bij de osteopaat voor haar.

De laatste tijd zit ze graag in haar wipper en valt hier regelmatig in slaap, is dit wel gezond om haar hier te laten zitten of haal ik haar er dan beter uit?

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Evy, ik zou haar niet teveel laten slapen in die wipper, liggen ze toch niet helemaal recht, net als in de maxicosi, dus zou haar lekker in bedje leggen. Als het maar af en toe is kan het volgens mij geen kwaad.

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    VRAAG, gisteren is mijn Snug&Tug en Miracle Blanket binnengekomen en Stella slaapt als een roosje!

maarre.....als Doornsroosje!! Gisteren heeft er 2x 6 uur tussen de voedingen gezeten. eerst is ze om 11 uur naar bed gegaan en sliep tot half 3 (laatste voeding daarvoor was half 9) en gisteravond heb ik haar om 18 uur eten gegeven, iets later gebadderd en daarna naar bed gedaan en ze sliep om 24 uur nog! Heb haar maar wakker gemaakt want zo komt ze nooit aan al haar voedingen.

maar hoe doe ik dat nou als ik haar natuurlijke ritme wil volgen. Principe van bakeren is toch wakker worden is eruit en eten en moe worden is naar bed en slapen en je volgt het ritme van je baby.....hellepie...... ;)

12. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Makjuh.. Ik zit het hier met kippevel te lezen! Ik vind het altijd zo erg als iemand graag wilt en het lukt niet. Maar goed dat we ons zelf dan kunnen realiseren dat het echt een wonder is en dat we het niet vanzelfsprekend moeten zien.
    Fijn dat je haar nu kan bijstaan. Snap best dat het dan moeilijk is voor haar.

Kroepie.. Heeft Jayden vanacht wel goed geslapen?

Evy.. ben benieuwd hoe ze reageerd op haar dagje.. Kapotte wasmachine met een baby is ook niet handig.

MissPuma.. Hier ook een badje buiten hoor.. heerlijk vind ie het!
    Hopelijk is het vanacht ook goed gegaan.. (ik vond die nacht juist heerlijk! hahahah)

Vanacht weer een goede nacht (tenminste dat vond ik)
    Om 22uur laatste voeding.. (nadat s'avonds de hele avond om e 2 uur was) toen om 4 uur. toen was hij om 6 uur aan het huilen.. (krampjes helaas.. ) toen heb ik hem even dezelfde borst gegeven. toen om half 9! dus al met al.. vond ik het wel lekker.. nu alleen nog dat hij om 6 uur nog door knort...
    Nu ligt hij ook heerlijk te slapen.

Liefs Jazzie

13. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @majkuh, meid, wat is het zwaar voor je vriendin.. overal zie je wel baby's!

zou ook graag naar leeuwarden willen komen.. maar uit zuid-limburg is dat ver! hahaha

hoe zou het met cleo zijn? de tweeling is ook al weer 3 maanden he!

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Cleo, zonstraal, oemhudaifa, kaatje, joki, ik mis er wel meer!

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    Mama - Geb d.d - Kindje(s)- Duur zwschap - Tijd - Gewicht - Lengte
    Cleo - 28 maart - Chiara & Charissa - 34 weken - 01.42 & 01.45 uur - 2300gr - ??
    Daggie1984 - 20 april- Rivano - 38 weken – 11.20 uur – 3585gr - 52cm
    Marooz - 21 April -Mees Tygo – 38,3 weken – 16.31 uur – 3510gr – 51cm
    Zogelukkig - 26 april- -Zoon- 37 weken - ?? - 3700gr - ??
    Webmiertje - 29 april - Roan- 39,1 weken - 10.49 uur - 5115gr - 55cm
    Mamasan - 29 april - Duncun - 35,1 weken - 19.02 uur - 2770gr - ??
    Mamalieske - 29 april - Ties- 37 weken - 5.42 uur- 2720gr - 47cm
    Marloes22 - 30 april - Jill- 39,1 weken - 16.19 uur - 3320gr - 50cm
    Rian - 3 mei - Tatum - 40 weken - 12.45 uur - 3655gr - 51cm
    Kaatjek - 3 mei - Dochter - 40,2 weken - 22.00 uur – 3560gr – 52cm
    Sim80 – 4 mei – Pip – 40,3 weken – 07.56 uur - 3760gr - 51cm
    Remmar - 5 mei - Nikki - 41 weken - 18.05 uur - 4000gr - 52cm
    Kippie75 - 6 mei - Mila - 40,2 weken - 10.00 uur - 3950gr - 52cm
    Sheila82 - 7 mei - Dana - 40,6 weken - ?? - 3520gr - ??
    Manootje - 8 mei - Jelina - 40,5 weken - 00.18 uur - 3450gr - 48cm
    Misspuma - 9 mei - Jaylin - 39,1 weken - 00.10 uur - 3240gr - 48cm
    Harmless - 9 mei - Stan - 40,1 weken - 10.14 uur - 3500gr - 52cm
    Ria32 - 9 mei - Noah Daniel - 39,1 weken - 20.19 uur - 3680gr - 52cm
    Sistabigbones - 11 mei Jayleigh - 39,5 weken - 16.14 uur - 3210gr - 49cm
    Zonstraal - 12 mei - Zoon - 40 weken - 16.20 uur - 4200gr - 52cm
    Wonders2 - 13 mei Savanna - 40,1 weken - 3.36 uur - 4750gr - 56cm
    Draadje - 13 mei - Pim - 40,3 weken - 5.25 uur - 3000gr - 49cm
    Mamasuusjuh - 13 mei - Kayleigh - 39,2 weken - 17.05 uur - ?? - ??
    Joki - 14 mei - Juna - 40,2 weken - ?? - 4500gr - 54cm
    Oemhudaifa - 14 mei - Zoon - 40,1 weken - 8.50 uur - 4000gr - 52cm
    Majkuh - 15 mei - Stella - 40,5 weken - 13.35 uur - 3610gr - 51cm
    Tinke - 16 mei - Laura - 39,1 weken - 17.28 uur - 3350gr - ??
    JoMi - 19 mei - Juarno - 40,1 weken - 19.42 uur - 3260gr - 50cm
    Jazzie - 20 mei - Liam - 39 weken - 22.52 uur - 3100gr - 51cm
    Manny - 23 mei - Robin - 41,5 weken - ?? - ?? - ??
    Misssz - 24 mei - Dean - 40,3 weken - 12.31 uur - 4270gr - 56cm
    Sabrina1984 - 24 mei - Naomy - 41,2 weken - 14.53uur - 4160gr - 54cm
    Dancevalley - 2 juni - Demi - 41,1 weken - ?? - 3270gr - ??
    Fairy01 - 2 juni - Levi - ?? - ?? - 3440gr - 49cm
    Evy - 4 juni - Sansa - 40,4 weken - 9.45uur - 3385gr - 51cm
    Colin - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? Wwndyy - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ??
    Kroepie - 9 juni - Jayden - 41,4 weken - 18.50uur - 4360gr - ??

Tussenstand:
    20 meisjes - 17 jongens

vind het wel eens leuk om er na te kijken :)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maaike: ik voed op verzoek, maar laat er in principe overdag nooit meer dan 3 uur tussen zitten (zeker niet met dit warme weer!).
    Dat geldt denk ik ook voor flesvoeding.
    Regelmatig voeden hoort ook bij rust en regelmaat bieden.

Mijn zoontje kan ook heel diep slapen als hij ingebakerd is, maar het is beter even snel luier en voeding te doen en dan weer terug in te bakeren. Als ze moe zijn, slapen ze toch wel!;)

17. Ik zit even op mijn tanden te bijten...
    Heb Jayden boven in zijn bedje gelegd om te gaan slapen, hij is al een uur wakker na zijn laatste fles en begon te gapen, maar nu huilt ie. Moet zo mijn best doen om niet naar boven te rennen om hem op te halen!!! Maar ja, ik kan ook niet de hele dag met hem rondlopen.
    Manlief is naar het uitzendbureau, dus ik kan 't even uitproberen (die heeft nl. nog meer de neiging om hem direct maar te pakken als hij huilt) Maar het breekt mijn hart!

@majkuh
    Zo verdrietig voor je vriendin!! Maar wat moedig dat ze je nu toch heeft gebeld. Nu kun je er ook voor haar zijn...
    Geen idee over het inbakeren. Misschien de andere dames?

@Jazzie
    Mijn vriend heeft Jayden om 1.00 uur de fles gegeven (ik sliep al om 23.30 uur) en toen kwam ie weer om 3.30 uur ongeveer. Ik kon dus lekker doorslapen. Daarna om 6 uur weer en om 9.00 uur. Al met al best geslapen... al zijn we beide megabrak! hahahhaha
    Fijn dat jij ook zo'n goede nacht hebt gehad (tenminste, dat het voor jou goed voelt!)

@Evy
    Inderdaad niet te lang in de wipper... maar ja, de hele tijd rondlopen met d'r is ook niets gedaan, zeker met dit warme weer... zucht.

Nou, Jayden huilt nog steeds... inmiddels bijna 10 min.
    Ik ga naar boven!!!

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ZOGELUKKIG, dus even wakker maken en dan weer verder laten slapen?
    Hb ik laatst een keer gedaan en toen dronk ze maar de helft, weet natuurlijk niet of dat altijd zo is. Hmmm best lastig ;) maar wel heel fijn dat ze zo lekker slaapt!en wat een verschil, terwijl ze al heel rustig was haha

19. zogelukkig

Ja en dan gewoon heel rustig doen; niet praten en rustige bewegingen maken en dan weer rustig inbakeren en terug te slapen leggen.

Wat is trouwens een miracle blanket, hoe werkt dat?

20. zogelukkig

Goed dat je naar hem toe bent gegaan, want baby's huilen niet zonder reden; ze hebben of honger of een vieze luier of hebben het koud (onwaarschijnlijk met dit weer) of warm (heel waarschijnlijk met dit weer) of last van krampen.
    Wij laten niet huilen, maar pakken meteen. Hier is het meestal kramp of honger.
    Vrijwel mijn hele dag bestaat uit bezig zijn met de baby. Als hij slaapt -en dat doet hij gelukkig steeds beter!- doe ik snel wat in het huishouden, maar mijn huis is niet spik en span hoor! De honden ruien met dit weer en van wat er op de vloer ligt kan je een trui breien, maaruh... boeien! Huishouden kan altijd nog en is zo onbelangrijk, je baby is zo groot! Lekker bij je nemen en ervan genieten!
    Heb je een draagdoek of -zak? Dan kan je met hem rondlopen met je handen vrij! 't Is maar een tipje, doe ermee wat je wilt!;)

Deel Deze Pagina