@ Ria: Ik geef Jaylin tegen de krampjes ook wel eens Infacol. Bij Jaylin werkte deze middeltjes allemaal niet, vandaar andere fv maar goed jij geeft borstvoeding dus ik zou nog eens Infacol proberen. Liefs, misspuma
hij had net zelfs zijn rug eronder zitten zijn vader werkt heel ontspannen whahaahhaha zijn broek zat vol zeg allemensen niet normaal meer het komt er nu uitmaar hij heeft wel 2 dagen last van krampjes gehad.
hey, Mispumma: Bedankt. Met jaylin gaat het ook goed toch? Lekker doorgeslapen vannacht. Heerlijk, vooral als je man er niet is. Ria; Je baby bij je dragen (bv in een draagdoek) is een natuurlijke massage voor de darmpjes, wat krampjes kan verhelpen/verlichten. Zogelukkig: klopt, ik geloof ook dat je een kind niet kan verwennen. Het is ook niet zozeer verwennerij. Maar een kind huilt wel als hij zich bijv. onveilig voelt. Bij mama voelt hij zich wel veilig. Vandaar dat hij stil wordt als ik er ben (vermoed) ik. Nu moet ik zeggen, dat ik zeer zeer weinig van zijn zijde wijk. Ja, cliché maar waar, ik sta helemaal ten dienste van de kleine. Dat hij je volgt met je ogen is hier ook zo. Waar mama is, daar zijn de oogjes naartoe gericht. Ook als ik opsta uit bed of bij hem vandaan, dan merkt hij dat meteen.
Ik zal ook maar weer eens van mij laten horen. Hier gaat het allemaal lekker. Kleine man heeft helemaal geen last van de inentingen gehad, gelukkig. En ik ben ook heel makkelijk hoor; als hij huilt (en ik ben niet net druk bezig met de oudste) dan pak ik hem gewoon op. Hij huilt idd niet voor niets. O ja; de Infacol heeft de krampen hier alleen maar verergerd. Dus daar zijn we snel mee gestopt. Hier hielp massage met warme olie heel goed.
Wij leggen hem wakker weg, want als hij slaapt en ik baker hem in wordt hij wakker en is het hommeles. We maken daar wel een feestje van met liedjes zingen enzo, dus het is wel wat meer dan alleen wegleggen. Soms piept hij nog ene minuutje en dan gaat hij slapen. Verder houden wij het "rust en regelmaat"-principe aan en vermijden alle prikkels die een baby krijgt bij het in de box slapen, zoals licht en geluid. Ik kan me voorstellen dat een baby daar aan went en dat de overgang naar een donker stil plekje dan moeilijk is. De box is hier om de zintuigen te stimuleren, niet om te slapen. Ik slaap ook in m'n bed ipv op de bank. Gelukkig is mijn zoontje geen fan van de fopspeen (liever "foptepel", ben toch geen koe!). Alleen als we bijv. ergens zijn en ik kan niet a la minute de borst aanbieden, krijgt hij dat ding in zijn mond. Als hij in de wieg ligt, heeft hij dat ding niet in.
Hi! Ook ik laat weer eens wat van me horen... sorry, het is echt de bedoeling dat ik wat vaker langs kom en reageer, maar kan er de energie en tijd nog niet echt voor vinden! Dus als ik er dan ben is het erg laat zoals je ziet haha! Hier gaat alles lekker, al merk ik wel dat Mark last heeft van het warme weer. Hij heeft weer wat meer last van krampjes, spuugt iets meer etc. Hoe zien jullie het verschil tussen diarree en spuitluiers trouwens? Ik twijfel namelijk soms echt, maar hij moet er wel goed voor persen dus zal het geen diarree zijn neem ik aan? Het is wel wat wateriger dan normaal... Verder van de week de nacontrole gehad bij de vk, alles goed, hechtingen hebben goed gepakt en mijn HB is geprikt, is weer 8,4 dus prima! Is even wat anders dan de 4,8 net na de bevalling.. @krampjes: wij geven ook Infacol, werkt hier best goed. Je kunt het bij de drogist halen, als je op de site van Infacol kijkt zie je waar het het dichtst bij jou in de buurt te krijgen is. Geloof dat sowieso alle Kuirdvat-filialen het verkopen. @laten huilen: hier ook niet hoor, beetje jengelen ok, maar als hij echt huilt dan is dat ook meteen schreeuwen en dan is er echt wat aan de hand. @ ontwikkeling: omdat Mark bijna 2 weken overtijd is geboren heeft ie nu de 8 weken sprong! Je kunt dat heel duidelijk merken, Mark is nu andere meer bewuste houterige bewegingen aan het maken, grijpt dingen vast, maakt veel meer geluidjes etc etc etc. Wisten jullie dat je op de site van Oei, ik groei je kunt aanmelden voor een sprongenwekker? Dan krijg je een mailtje zodra er weer een sprongetje aankomt. Heel handig! @ slapen: Mark slaapt hier heel verschillend, de ene keer in de box of wagen, de andere keer in zijn bedje. Hij slaapt heel vast en je krijgt m dan ook bijna niet wakker, maakt niet uit waar hij is. Met dit weer is het bij ons beneden veel koeler dan boven, dus is hij met name beneden. @doorslapen: Mark heeft vanacht geslapen van 22.00 tot 06.00 uur! Dus de eerste nacht zonder echte nachtvoeding, 06.00 uur is alweer ochtend. wel heel bijzonder zo ineens een hele nacht weer door kunnen slapen. @voeding: ik geef overdag nog redelijk veel voedingen, zit nu nog op 7 voedingen. Maar Mark is een hongerig kind (ook al 2 kilo aangekomen in 5 weken) dus vindt mama dat helemaal niet erg en doet het met plezier. Ik kan er nog steeds ontzettend van genieten. Daarom weet ik ook hoeveel moeite het Kroepie en Manootje moet hebben gekost om te moeten stoppen. Maar jullie hebben er alles aan gedaan, respect meiden! Nog een vraagje: hoeveel uur zijn jullie kindjes nu wakker? en dan niet ivm het weer maar normaal? Ik heb namelijk het idee dat Mark wel erg veel wakker is op een dag... (dus echt gezellig, zonder te gapen etc) Ik hou het hier even bij (is toch nog een behoorlijke tekst geworden), voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuf en slaap lekker!
@zogelukkig Het rust en regelmaat principe is prachtig... het enige nadeel er aan vind ik dat als een kindje alleen boven slaapt het (bijna) niet went aan geluid tijdens het slapen en dat je dus steeds voorzichtig moet zijn als het slaapt. Ik heb dat gezien bij mijn neefje... die werd al wakker als je langs zijn kamertje liep en gilde als mijn moeder ging stofzuigen. Mijn dochter heeft altijd in de woonkamer geslapen (overdag) in haar eigen wiegje weliswaar, en die sliep vervolgens overal en nergens, met wat voor geluiden dan ook. Hartstikke handig. Jayden is natuurlijk een ander kind en kan er misschien wat minder goed tegen... wil dat dus even gaan 'uitproberen'. Kijken wat voor hem het handigst is. @Ria Wij hebben het gewoon bij de drogist gekocht. DA heeft 't, Kruidvat ook. @Lana Fijn dat je er ook weer even bent! Jayden is ook veel wakker... wil alles zien, horen en overal bij zijn hahaah. Is volgens mij geen kind dat een fles krijgt en dan na 5 min al weer wil gaan slapen. @Brechtje Ik dacht al... waar is ze?! Fijn dat het met de inentingen zo goed ging!! Is altijd even spannend. @Oem Heerlijk hè dat ze precies weten wie mama is en waar ze heen gaat! Ik vind dat ook zo leuk van Jayden. Die doet het ook al. En dan zeggen ze bij het cb dat ze nog niets zien... pff echt wel! Geniet lekker! @Ria Hier ook regelmatig poepluiers dat hij er helemaal onder zit, blegh. Tot voor aan toe! hahahhahaha @Borstvoeding Als ik jullie verhalen lees, dan ben ik wel wat jaloers hoor... Vind het zo mooi dat het zo goed gaat, maar zou het zelf ook graag willen. Mijn tepels zijn bijna genezen en ik heb (bijna) de neiging om hem weer aan te leggen. Maar merk ook dat ik psychisch een beetje een blokkade heb. Kolf nu met de hand steeds de ergste spanning er af, niet helemaal leeg om de productie niet te stimuleren, maar als ik zie wat er uit komt... nou ja. Blijft moeilijk @Slapen Hier een heerlijke nacht gehad! Jayden heeft om 23.00 uur zijn flesje gehad en om 3.30 uur weer... 165 ml zelfs!! En hij slaapt nu nog... begint een beetje wakker te worden. Dus ik heb heerlijk liggen koesen hahahhaha Het is hier nu al weer warm, dus het wordt weer zo'n dag! Enjoy lieverds. X
warm warm warm.. nu al benauwd!! straks ff met rivano na de dokter, heeft nl, nog 1 oogje wat nog ontstoken is.. waarschijnlijk krijg ik een zalfje ofzo! slapen gaat hier ook redelijk s'nachts.. het is best warm in huis... dus is hij ook wat vaker wakker! wat ik altijd doe, als hij s'nachts huilt.. leg ik me hand op z'n buik.. dan legt hij zijn handen op mijn hand, en dan geef ik hem z'n speen.. en valt hij zo weer in slaap!! heerlijk ventje
Goede morgen meiden, @ Ria: Gelukkkig dat hij goed gepoept heeft, dat scheelt ook weer in de krampjes. En je koopt Infacol inderdaad bij de drogist. @ Oem: Ja, met Jaylin gaat het ook prima! @ Brechtje: Wat fijn dat hij geen last had van de inentingen! @ Lana: Gezellig dat je er ook weer even bent! Gelukkig dat je HB weer goed is! @ Daggie: Wat schattig dat hij zijn handje dan op jou hand legt, en dan weer in slaap valt. Hier een super goede nacht gehad. Lag wel laat op bed, 01.00u maar goed eigen schuld Jaylin lag al lekker te slapen. Ze werd vanmorgen om 06.00u wakker, dus netjes. Nu ligt ze weer heerlijk te slapen, heb ze in de Puckababy gelegd en ze was in 1x stil en slapend heerlijk! Straks om de koffie bij mijn schoonouders, ze zijn vandaag 33 jaar getrouwd. Liefs, misspuma
Gisteren om half 9 laatste voeding gedaan daarna heeft die om rond uurtje of 22 een mega poepluier gedaan en toen hebben we hem in de box gelegt waar die opgelucht ging slapen we legden hem neer om wakker t ehouden voor de voeding maar hij viel in slaap en hj was zo opgelucht dus wij besloten om hem te laten liggen we hebben hem geproeert om nog wakker te maken voor een voeding maar die lag helemaal in como hahaahahah dus wij hebben hem gewoon lekker in bed gelegt hier sliep die gelijk door en hij werd om 5 uur wakker voeding gedaan en vader de luier teruggelegt en begon die t ehuilen weer aangelegt aan de andere borst en na wat jammeren viel die in slaap wij zijn nu wakker en kleine slaapt nog heerlijk ligt nu vanaf half 7 weer te slapen ben anderhalf uur emt voeding en luier vanmorgen bezig geweest dus laat hem nog lekker even liggen. Ga zo toch dorp in wil ik dat middeltje ook eens proberen voor krampjes.
en op je dragen in een draagdoek dat is ook een goed idee alleen kan ik hem niet lang dragen met mijn ziektes dat is het nadeel voor mij.
Hier vanochtend ook 2 mega poepluiers... gevolg: voor die tijd maar een halve fles! Ja, kon natuurlijk niet meer er in hahahaha Het is hier ook zoooo warm! Heb net gedouched, maar het zweet loopt al weer in straaltjes bij me neer
@Kroepie: ja, ik ben wel rustig als hij ligt te slapen boven in zijn wieg. Wel zit ik dan te computeren boven op een piepende stoel en fohn gerust mijn haar. En het raam staat altijd open; er komt verkeer langs en hier achter staan schilders met schuurbouten en de radio aan op de steiger, daar slaapt hij gewoon doorheen. Ik zie het als volgt: als ik slaap, zou ik het ook onprettig vinden als er mensen onder m'n bed zouden zuigen! Hij is gewoon een prikkelbaar kind, dat echt baat heeft bij rust, regelmaat en inbakeren. Je moet daar wel heel consequent in zijn; altijd luier VOOR de voeding, ik baker altijd in, mijn man doet altijd badje etc. We doe dit nu een paar weken en het doet hem echt goed, we hebben nu een heel vrolijke baby die aanzienlijk minder huilt en zich overstrekt. Het is ook rustiger voor onszelf! Ik heb dan weer een vriendin met een kindje dat al 2 is en niet kan slapen in haar eigen bed op haar prachtige kamertje. Nee, die ligt op hun bed met de tv aan, dan pas valt ze in slaap (tegen 10-en, ze heeft wallen onder haar ogen), zij is gewoon bang om alleen in haar rustige kamertje te liggen! Misschien lijkt mijn zoontje wel op mij; ik sliep het liefst in het pikkedonker met de deur dicht, vond het altijd superirritant dat mijn zusje met het overlooplicht aan moest slapen! @Lana: ik ben een beetje klaar met "Oei, ik groei". Het is aardig om te lezen wat je kunt verwachten, maar het zijn puur gemiddelden, ieder kind is anders en daar is niks mis mee! Mijn buurjochie is ruim twee en loopt en praat amper, terwijl het toch een normaal kind is. Dat mag, dat kan, maar door het "Oei, ik groei"-boek is zijn moeder toch danig overstuur geraakt. Ze dacht echt dat haar zoontje niet normaal was. Zo is mijn zoontje 3 weken te vroeg geboren, maar doet al dingen die hij pas met 4 maanden "zou moeten" doen. Ik voed nu 7 a 8x per dag en hij slaapt erg goed momentel. Hij is in totaal met verschonen, voeden, knuffelen en even spelen in de box zo'n 1,5uur wakker per keer. 's Avonds rond achten na de enelaatste voeding blijft hij wat langer wakker en zit dan lekker bij papa die hem daarna in bad doet en dan voed ik nog en slaapt hij goed in voor de nacht.
Hey meiden, Ik probeer al dagen te reageren, maar ik kom er gewoon niet aan toe. We zijn van de week naar de osteopaat geweest voor Duncan's voorkeurshouding. Ik heb oefeningen gehad die ik na de voeding met hem moet doen,meneer vind het heeeerlijk ontspannend, maar ik ben er toch iedere keer lang mee bezig en dan is de dag zo om. Zijn darmpjes vinden het ook prettig, er komt aardig wat lucht vrij tijdens de oefeningen ook bij de osteopaat en die vond het wat minder Hij heeft ook zijn prikjes nu gehad,gelukkig had hij daarna amper last. Meneer is goed gegroeid, in 3 weken 1100 gr en weegt nu 5600 en 3cm. Het cb liep alleen te zeuren dat Duncan weer een 6e fles krijgt, die moet er af. Het probleem is alleen dat de comfort voeding gewoon niet genoeg vult bij Duncan en als hij brult betekend het echt dat tie wilt eten en krijg je hem alleen stil met zijn fles. Dus ik laat het voorlopig lekker zo, wemoeten toch weer binnenkort naar de kinderarts, dan bespreek ik het daar wel weer. Nou meiden ik ga weer vliegen, er moet er straks een naar de psz en ze gaan zwemmen, maar heb geen zonnebrnad meer. Ik probeer snel weer binnen te wippen.
Hoi hoi... wat is er toch weer veel geschreven.. Doe ff niet op iedereen persoonlijk reageren. Zie wel dat de kindjes in het algemeen wat beter doen.. (slapen en zo) Evy.. zoooo zielig voor je meisje.. hoop dat het iig gauw helpt. Wat fijn dat je gauw weer een wasmachine heb! MissPuma.. die nachten zijn heerlijk in vergelijking met vanacht.. als je dan weer om 11 uur de laatste voeding heb.. misschien om 12 uur slaap en dan om 4 uur moet om half 6 en half 9.. ben moe!!!!!!! Dus dan vind ik van tien tot vier wel lekkerder.. als je daarna bijna niet wakker bent.. nu was hij vanaf half 6 wel aan t rommelen.. toch krampjes.. Ria wij gebruiken ook infacol. het helpt meer dan de cinababy.. maar ook niet altijd goed. of dan zijn de krampjes zo heftig..dat zelfs dat niet helpt. Ik vind het rust en regelmaat princiepe ook mooi. Maar past gewoon niet bij ons. Ik heb het geprobeerd.. maar die kindjes van mij vallen niet zo makkelijk in slaap. De oudste heeft bijna tot 10 maanden op onze borst gewoond! vanaf dat moment slaapt hij wel altijd in zijn bed en wakker gaan slapen. Liam heeft er ook moeite mee. al slaapt hij iets makkelijker in. die heeft trouwens soms wel een speentje. niet de hele dag.. probeer ook vaak niet. ze hebben gewoon ook nog regelmatig last van boertjes. en dan vallen ze wel in slaap.. maar worden dan wakker van de pijn. En ik ben ook nog eens veel de deur uit.. dus.. dan gaat het ook niet op. Liefs Jazzie
Hartstikke mooi toch dat het helpt? Je moet doen wat goed is voor je kindje... daar gaat het om. Ik ben alleen graag wat flexibeler, maar wie weet, is dat voor Jayden wel niet goed. Dat moet ik eigenlijk nog een beetje uitvinden. Het rust en regelmaat principe is prachtig maar voor mij voelt 't wat beperkt, omdat ik dan het idee krijg dat ik niets spontaans kan gaan doen. Wat wij bijv. met onze dochter altijd wel hebben gedaan. Dat is een hartstikke makkelijk kind altijd geweest (en nog steeds) die zich overal aanpast. Maar goed, dat paste ws. ook bij haar. Mijn broer/schoonzus voerden het wat te ver door denk ik. Die jongen werd van elk geluidje wakker... niet normaal. Dat jouw mannetje doorslaapt terwijl buiten de schilders lopen te blèren en ook nog een radio dat voelt voor mij al heel anders Hij werd echt overal van wakker en zette het dan op een gillen. Ze liepen op hun tenen bij zijn deur langs, want oh jee, straks werd ie wakker! Als ie dan wakker was en bijv bij mijn moeder en die ging stofzuigen, daar wastie gewoon bang voor! Voor 't geluid. Zo zielig...
@Kroepie: ja, ieder kind is anders en dat voel je als moeder wsl wel aan. Mijn zoontje had een moeilijk start door de vroeggeboorte, de zware bevalling en doordat hij dmv de keizersnee uit de baarmoeder is gerukt . Klinkt lullig, maar zo is het wel natuurlijk. Klinkt ook logisch achteraf dat hij daardoor zo kon krijsen. Met de juiste tips van de juiste mensen gaat het nu heel goed. Ik heb ook weken met hem rondgekangaroed, dat was het enige dat hem niet liet huilen. Dat hij nu steeds zo lief in z'n bakerdoek in slaap valt, kan me zo gelukkig maken! Ik vond nog dit: "Psychologen tonen aan dat baby die opgroeien in een rumoerig huishouden, verbaal later en slechter zijn. Twee psychologen lieten een baby allerlei geluiden tegelijkertijd horen, van TV tot radio en een pratende man. Dit werd vergeleken met de verbale mogelijkheden van een baby die niet aan allerlei geluiden tegelijkertijd werd blootgesteld. Het effect? De baby die zich kon concentreren op een soort geluid, was verbaal veel sterker. Houd er dus rekening mee dat allerlei geluiden door elkaar heen vaak teveel voor je baby zijn. Zorg dat als je tegen hem praat, hij je stem goed kan verstaan. Drie gouden regels zijn: 1. Praat duidelijk en iets harder 2. Niet teveel achtergrond of andere geluiden 3. Laat je gezicht en handen zien als je praat" "Heb je een kind dat snel uit zijn evenwicht raakt? Kan het zijn dat je kleintje overdag teveel indrukken te verwerken krijgt? Wordt je kind overstroomd door alles wat hij hoort, ziet, voelt en ruikt. Zorg bij een kind dat zo in 'elkaar zit' voor veel vastigheid in zijn leventje. Vaste eet- en slaaptijden geven hem rust. En korte rituelen bij het opstaan en het slapen gaan, doen hetzelfde. Probeer ook de hoeveelheid indrukken die je uk overdag oppikt te beperken, bijvoorbeeld laat hem niet te lang omgeven worden door stadsdrukte of laat hem niet teveel of te ingespannen tv kijken. Je kleintje gaat dan minder 'druk' naar bed waardoor hij makkelijker kan inslapen."
Thanks Zogelukkig. Ik had 't er net ook met manlief over, dat we maar eens moeten proberen om er toch wat ritme in te krijgen. Dus wel wat vaste rituelen rondom voeding en slapen. Daar lijkt me niets mis mee Jayden is ondertussen aan het bijkomen van zijn 2 dagen veel wakker zijn volgens mij. Hij heeft en vanochtend en daarnet maar een halve fles gedronken (65ml) en is gelijk weer in slaap gevallen...