Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voed zelfs altijd op dezelfde plek, ik voer het dus heel strak door, hihi!

Als ik met mijn zoontje een dagje weg ben geweest en hij niet in zijn eigen wieg heeft gelegen en op andere plekken is gevoed en te lang wakker is geweest, dan heb ik tot 24 uur daarna een jengelend kind en de 24 uur daarop slaapt hij dan bij en is bijna te moe om te drinken!

2. Oh jemig... dan kan ik me voorstellen dat je er nogal strak inzit!!!

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hoi allemaal, ook ik ben weer van de partij!

Zogelukkig, de miracle blanket vind ik ideaal, fijner dan de snug & tug. De MB lijkt er wel een beetje op. Het is een wikkeldoek met voetenzak en flapjes om de armpjes losjes vast te leggen. Daarna wikkel je de doek drie keer rond je kindje en klaar! Supersimpel, hele lekkere zachte, iets rkbare stof met TOG waarde 1.5 Stella vind hè heerlijk :D op de site van hun staat wel een filmpje en op die van ikbenmama punt nl.

Bijna vakantie, de oudste twee zijn al vrij, de jongsten om twee uur, dan begint het feest ;)

vannacht bijna moeten huilen van die stomme ongi-buikpijn, jeetje doet dat zeer zeg!

Stella is niet zo snel met alles. Ze kijkt nog redelijk veel langs ons heen en koppie omhoog houden zwabbert nog alle kanten uit. Ik vind het prma, noa liep los met tien maanden, ook geen bal aan, alle baby was eraf.

Wij laten Stella ook in haar eigen bedje slapen, maar onze slaapkamer is beneden en kantoor erachter, dus we doen niet extra stil ofzo maar houden er wel rekening mee. Laten huilen doe ik dus ook niet vind het onzinnig bij die kleintjes en als elke vezel in mijn lijf erop reageert en mijn kind wil oppakken zal dat wel het juiste zijn, ongacgt dat het cb vind dat je ze best een half uur kan laten huilen, ik vind het onnatuurlijk. Een de tijd dat je ze kan verwennen ermee voelt hè voor mij ook anders dan nu.

Vannacht heef ze weer goed geslapen, van half twaalf tot half vijf, is al een paard dagen zo, ik ben blij :)

4. Hier is de vakantie ook begonnen!
    Hebben net samen even de kamer van meisjelief opgeruimd, jemig wat een bende zeg!! Nou ja, zo was ik vroeger ook hahhahha... mijn moeder lacht zich echt rot. Die hoort zichzelf van vroeger :D

Majkuh... kom je nog naar Leeuwarden volgende week?
    Lijkt mij leuk om af te spreken. Ik kan dinsdag hele dag, woensdagmiddag en donderdagochtend. Marooz heeft nog niet gereageerd zag ik, maar ik sprak Sabrina en die wilde ook wel komen als het lukte.

Let me know!!

Oh ps
    fijn dat de Miracle Blanket het goed doet bij Stella!
    Ik heb 't even op de site bekeken, ziet er knus uit.

Jayden ligt al weer te slapen... helemaal relax, armen boven zijn hoofd, benen languit in zijn stoere romper.
    Oh man, wat ben ik verliefd.

5. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    rivano vandaag in het badje buiten gedaan..

6. Oooooooh wat vond ie er van?!

7. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hij vond het leuk... alleen toen we eruit gingen was hij aan het huilen... houdt denk ik niet zo veel van natte billetjes haha

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hihi wat een poepie!

Yups, kom zeker ween naar leeuwrden! Dinsdag ben ik bij mijn vriendin en meteen weggaan vind ik niet zo netjes, maar woensdag of donderdag is ok. Zal marooz even sms'en....

9. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Geraak er vandaag nu maar pas, Sansa is na de sessie bij de osteopaat gisteren, heel aanhankelijk! Dus wil ze steeds bij mama zijn en op mama haar borst liggen. Ben nu maar pas m'n middag eten aan het nemen en het is al 15u, :$.

Heel haar slaapritme was gisteren naar de vaantjes. Ze heeft van 21u tot 2u geslapen, dus mama heeft minder geslapen vannacht, maar kan er nog goed tegenaan hoor :D

@Ria: ik gebruik Colikind, maar nog niet zo lang, dus kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet ;)

@Lana: wat leuk om te horen dat alles zo goed gaat. Sansa slaapt overdag ook beneden in haar park, boven is het veel te warm!!
    Sansa is nu op 4 weken tijd een kilo bijgekomen, ze weegt nu 4,380kg.
    Sansa is nu ook iets meer wakker dan voorheen, zo tof hé om ze al zo aandachtig te zien :)

@Oem: hier ook, de papa zegt het ook, dat Sansa al goed weet waar mama is en dat ze me dan ook zoekt wanneer hij haar heeft hihi

Even voeding tussendoor en ze zit nu in haar wipper lekker naar mama te kijken die aan de computer zit lol :D

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Kroepie: Misschien dat je even kunt kijken op borstvoeding.com o.a. bij relactatie.

11. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    alweer zo benauwd vandaag.. kan je gewoon niet van slapen..
    rivano slaapt wel nog steeds! af en toe een klein krijsje. en dan is het stil..valt hij weer in slaap... ga over 10min maar nog eens kijken! haha.. vind het maar niks!

nog plannen vandaag dames?
    heo is het met de krampjes en de spruw?
    fijne dag!!

12. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Goedemorgen.

Zeker, het is alweer benauwd en dat zal het vandaag nog wel erger worden denk ik. Heeft Rivano ook last van de warmte, hier huilt Juarno wel veel meer. Hij heeft er overdag wel veel last van, hier in huis is het gemiddeld 25 à 26 graden. Dus is ook niet lekker. 's Avonds kunnen we de temperatuur hier met ongeveer 2 graden naar beneden krijgen met ventilatoren. In de douche hebben we de afzuiging op 3 staan, op kamertje van Juarno een staande ventilator (als hij er niet ligt, anders op de overloop) en op onze kamer een plafondventilator. Allemaal op de hoogste stand, maar gelukkig is vandaag de laatste warme dag.

Ik heb vandaag niet echt bijzondere plannen. Mannetje ligt nu hier beneden in de kinderwagen, ik ga even ontbijten en dan ga ik de was doen en stofzuigen boven. Als het nog een beetje te doen is doe ik het straks ook nog even beneden en anders doe ik dat morgen.

Jij ook een fijne dag gewenst.

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    #953 Evy77, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Goeiemorgen

Hier heeft er eentje gisteren van 20u45 tot 4u10 geslapen :$, dat is 7u25!!!!!!
    Niet gewoon. Maar sinds dan komt ze steeds op minder dan 2u vragen.
    Voor de rest alles ok, veel spetterpoep luiers door de hitte.
    Ook nog wel last van krampjes (voor daggie :)), samen met de warmte, geeft dat een meisje dat echt niet weet wat ze wil :p.

14. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik ben afgelopen dinsdag bij de gynaecoloog geweest voor controle. Hij was op zich heel tevreden, alleen over mijn bloeddruk nog steeds niet. De bloeddruk was dinsdag met 3x medicatie nog 140/95, maar in overleg met hem mag ik 2 weken proberen om 2x per dag te slikken. Ik moet toch op 14 juli naar de huisarts voor de B12-injectie en bloeddrukmeting. Dan kunnen we gaan bekijken hoe we het verder gaan doen. De bloeddrukbehandeling moet nu de dokter overnemen.
    Toen heb ik hem gevraagd over anticonceptie en dat wij zelf aan de Mirenaspiraal zaten te denken. Dat vond hij ook wel goed, maar vroeg of ik daar al met de huisarts over had gehad. Dit was niet het geval, ik wilde het eerst met de gynaecoloog erover hebben. Omdat ik een keizersnee heb gehad, wilde hij hem zelf zetten. Dit in verband met het litteken en hij natuurlijk een echo kan maken. Ik vroeg of ik hem dan gelijk kon krijgen of dat ik nog even moest wachten. Als de echo goed was, kon hij hem gelijk plaatsen en hoefde ik geen nieuwe afspraak te maken. Dus zo gezegd, zo gedaan. Maar ik moet wel over 6 weken nog een keer voor controle, dit omdat het spiraaltje hem nog niet naar het zin zat. Dus wil hij het dan opnieuw bekijken en eventueel een nieuwe plaatsen.

Verder gaat het hier dus aardig goed, druk met Juarno. Die huilt de afgelopen dagen veel meer en heeft veel last van de warmte. Maar kan wel goed slapen, gisteravond om 23.00 de laatste voeding en vanochtend om 7.00 weer. Dus alweer 8 uurtjes.

Ik ga nu even snel boven stofzuigen en de was doen.

Wens in ieder geval jullie alvast een fijn weekend.

Liefs JoMi

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @jomi, kijk je uit dat je niet te veel doet.. in dit warme weer!! pff zeg!
    @evy, wat fijn dat ze zoveel geslapen heeft!!heb jij wel geslapen toen? haha

ik heb rivano maar om 8uur wakker gemaakt, anders lag hij volgens mij nog te slapen..
    daarna heb ik hem op een deken gelegd, met zo'n boog er over heen, waar dingen aan hangen.. hij begon me toch flink met zijn armen en benen te bewegen!! geweldig zeg! echt leuk

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @daggie: hihi, ik heb geslapen van 0u30 tot 4u, niet zoveel als mijn meisje dus ;)

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Zo hier ben ik ook weer even.
    Het kost me echt heel veel moeite om tijd vrij te maken voor andere dingen dan kinderen en het huishouden. Pfff, wel zwaar zo 2 kleintjes. Heb me er al bij neergelegd dat het huishouden op een heel laag pitje staat. (Lees: stil)
    Liz en Juna lossen elkaar af met wakker zijn en aandacht vragen. Ben er dus lekker druk mee. Aangezien ik Juna ook niet kan laten liggen als ze huilt. Wel eventjes hoor, maar dan pak ik haar toch weer. Zo houdt het me wel bezig.
    Verder gaat het goed hier. Ben maandag naar een lactatiekundige geweest, omdat ze steeds zoveel lucht binen kreeg. Dit kwam niet door de spruw. (die is trouwens eindelijk weg)
    Juna is gewoon een hele luie drinker. Wat wil je ook met een vader die ambtenaar is. haha... Ik heb heel veel melk, waardoor het eruit stoomt. Ze hoeft alleen maar te slikken zeg maar. Daarom "hangt" ze een beetje aan mn borst. Heb geleerd hoe ik haar anders aan kan leggen. Dit helpt wel een beetje. En ik geef nu ook 1 borst per keer. Hier doet ze het goed op. Ze slaapt ook al een dikke week door. Van 21:00 tot 6:00. heerlijk!
    Nu met de warmte is ze wel veel wakker overdag. En onrustig. Hebben jullie kleintjes dat ook.?

Hebben jullie al een beetje de draai gevonden met een kleintje.?

Ik vind het wel grappig om te lezen dat de een heel streng is met regelmaat en de ander weer niet. Ik zit er een beetje tussen in. Hou me wel aan wat zij wil.

18. zogelukkig

Helemaal! In het begin was het zo zwaar met de naww-en van de zw.vergiftiging en de ks en een continu huilende baby door de krampen. Nu gaat het allemaal zo lekker en vanzelf! Ons zoontje is zo'n lief kind, dat het liefst de hele dag lacht als hij wakker is. We gaan om de dag even met de wagen weg en dat vindt hij zo leuk; lekker kijken! En 's avonds in de wipper en bij papa op de arm door de tuin. Kijken jullie kindjes ook zo gefocused naar vanalles en nog wat? Hier is de grote groene boom favoriet, helemaal als het waait!

Joki; wat doet een lactatiekundige? Leg je dan aan terwijl zij toekijkt?
    Ik zal er ook nog eens heen gaan of zij kan hier komen, want mijn zoontje is heel gulzig en verslikt zich dan steeds en gaat dan stuiteren op de borst. Als de eerste spanning eraf is, gaat het beter. Ik kolf nu in een cupje met de hand dat ik hem dan eerst geef. Ik heb ook zoveel melk, pfff! Misschien toch een kolf kopen, al vond ik kolven erg pijnlijk, brrrt!

Ik lees dat Juna en veel andere kindjes, zoals die van Evy al zo lang doorslapen, maar moeten ze dan niet drinken met dit vreselijk warme weer? 9 uur slapen zonder drinken, dat kan toch niet? Ik drink zelf een hele fles spa blauw leeg 's nachts, zo'n dorst heb ik!
    En hoe doen jullie dat dan met de bv? Kolven jullie dan tussendoor? Ik sta echt op knappen na 4 uur, 5 uur is echt max!

@Daggie: wat een wolk van een baby is Rivano, lekkere man hoor!;)

@Evy: goed he, zo'n osteopaat, ik heb er een heel ander kind door gekregen!:)

@Jomi: ik mag van de gyn geen spiraaltje het eerste half jaar. Heb behoorlijk last gehad van de hechtingen in de baarmoeder. Mijn gyn zegt dat het beter is voor de genezing en het aansterken van de bm als we dat niet doen. Dus zijn we met rubbers in de weer, wat een lol...:(

Fijne dag allemaal, ik hoop op wat afkoeling!

19. Hier ook zo warm. Ik doe niets en ik loop al te druppen van 't zweet.
    Jayden heeft er ook echt last van... de schat. Zijn haartjes in zijn nek zijn gewoon klam en hij heeft alleen maar een romper aan.
    Het flesdrinken gaat steeds beter, hij drinkt nu eigenlijk steeds een fles van 135cc met de voeding. Vanochtend voor 't eerst dat hij er een mondje van teruggaf. Vannacht istie maar 1x wakker geweest dus dat was mooi :D

@slapen
    Ik heb hem gisteravond steeds boven in zijn bedje gelegd om te slapen en dat ging hartstikke goed!! Hij heeft geslapen als een roos.
    Hij is nu ook moe, maar onze poets is er en die is boven bezig, dus neerleggen gaat nu even lastig. Als ze zo beneden gaat doen, gaat hij lekker weer in zijn bedje!

@oem
    Bedankt voor de tip, maar wat ik daar allemaal lees is me echt teveel. Dan ben ik er weer zo mee bezig dat ik straks weer helemaal gestresst ben... dan maar gewoon bij fles blijven, zijn we allemaal een stuk gelukkiger mee.

@staren
    Hier ook staren. Onze vlaggetjes hangen nog... en hij vindt ze prachtig! Ligt een hele dag naar boven te kijken. En natuurlijk naar ons staren hahhhahah ;)

@Jomi
    Fijn dat het nu zo goed gaat... naast de last van het warme weer!
    En hier gaat ook het Mirena spiraaltje er straks weer in.

@Joki
    Goed om wat van je te horen!
    Ennuh... geen raar woord over ambtenaren hè? Grrrr

Straks even verder...

20. zogelukkig

@Kroepie: wat fijn dat Jayden nu zo goed slaapt in zijn eigen bed en lekker tevreden drinkt!

Kolf jij nu nog af? Hoelang duurt het voordat je droog komt te staan?

Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt als je tzt wilt stoppen met de bv hoe lang het dan nog duurt totdat de productie is gestopt. Je zal dan natuurlijk af kunnen bouwen ofzo of moet je dan ook kolven? Nou ja; dat is voor later zorg, voorlopig geef ik nog wel even bv als het zo blijft gaan!

Deel Deze Pagina