Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @zogelukkig
    Ik heb even een paar dagen gekolfd, maar er kwam bijna niets uit. Weet niet of het aan de kolf lag of aan mij (denk het laatste) dus nu doe ik 't niet meer. Ik kolf met de hand de ergste stuwing weg verdeeld over de dag. Niet helemaal leeg, anders blijf ik evt. productie stimuleren.

Normaal gesproken is het zo dat je langzaamaan alle bv vervangt door iets anders. Dus eerst bijv de voeding van tussen de middag overslaan en dan pas een volgende voeding als je borsten geen stuwing meer hebben van de overgeslagen voeding. Je kunt dan wel de ergste spanning even afkolven, maar meer niet. Zo laat je ze weten dat ze minder moeten produceren.

Heb Jayden net weer weggelegd in zijn bedje.
    Bleef huilen, even opgepakt, getroost, weggelegd. Weer huilen, even opgepakt, getroost, weggelegd en nu slaapt ie! *trots op zichzelf*

Wij gaan vanmiddag lekker even weg met z'n 4tjes.
    Even naar Harlingen, uitwaaien aan zee. En poffertjes eten en een visje denk ik hahahaha (was ons vaste ritueel op zondag)

Fijne dag!
    X

2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België

Wel, voor de moment kijk ik er nog angstvallig tegenaan omdat ze zo hysterisch moest wenen de eerste keer, dus hou ik m'n hart al vast voor de tweede sessie. Maar ik kijk al uit naar de moment waarop het beter zal gaan met Sansa.
    Dat ze nu meer dan 7u heeft geslapen is een uitzondering hoor, allez, dat denk ik toch ;)

3. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @joki & kroepie: idd geen slecht woord over ambtenaren hé :p, ben er zelf eentje lol ;)

@zogelukkig: ja die vragen stel ik me ook, ga zo ie zo de borst geven tot en met december, maar ben nu toch aan het twijfelen om het een jaar vol te houden, dan moet er zo ie zo gekolfd worden hé

4. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    He meiden daar ben ik weer eens ;) Even wat reacties, sorry te veel om op iedereen te reageren, maar wilde toch op een paar wat zeggen. zal hierna m'n best weer doen ;)

@ Ria ja echt grappig het hing er echt om, bijna tegelijk bevallen hihi

@ Evy, wij gaan naar de chiropractor, lijkt idd beetje op osteopaat. Toevallig gister weer geweest, is nu nog 1 kleine blokkade na 6x, over 3 weken weer. Bij mij draait ook m'n maag om hoor als ik zie dat ze haar pijn doen. Het cb adviseerd wel dat ze heeel zachtjes moeten doen, dus altijd bij blijven, schijnt dat als ze er te hard handig in zijn er dingen mis kunnen gaan..

@ Kroepie, ik snap je meid met de bv, ben ook zo jaloers.. Geef nu nog wel bv, maar wordt steeds minder. Ook al zie ik dat het veeeel beter ga, toch blijf dat gevoel hangen.. :(

@ Zogelukkig, bij mij was kolven ook erg pijnlijk tot ik door de lactatiekundige er achter kwam dat de schelpen te klein voor mijn tepels waren, heb grotere schelpen gekocht en weg was de pijn! Met afbouwen adviseren ze om elke keer een voeding te vervangen door de fles en zo wordt het steeds minder.. Ik doe het zelf gewoon op gevoel ;)

@ Insekten, beetje raar mss, maar zien jullie ook van die rare beesten? Net weer tegen het raam, zie zulke rare insekten vorbij komen, heb ze nog nooit gezien is het jullie wel eens opgevallen? Oh nu loopt de kat uit het raam (beneden ;)) en pakt er zo een, da's al 1 gek beest minder..

@ Sex, we hebben weer sex gehad en het deed weer pijn, is dat normaal of ligt het toch aan mij? Zijn nu ruim 7 weken verder, gebruik al glijmiddel..

Ik heb een heel ander kind! Gisteren heeft ze gewoon netals elke baby zou moeten heel veel geslapen. Het lijkt wel alsof ze alles bij slaapt. Alleen om 6 uur vanmorgen niet, dat was wat minder, maar mag verder niet klagen! Alleen wilde ze vanmorgen de fles niet, dat gebeurt wel vaker 's ochtends maar denk dat het gewoon wennen is. Ze krijgt nog borst en fles. Als ik denk dat ik weinig heb dan sla ik een voeding over en de volgende gaat dan goed. De eerste keer dat ik dat deed voelde ze pas vol aan, dacht echt van zo moet het dus zijn. Ben van 10 voedingen naar 5a6 gegaan, wat een verschil! Alleen heb ik zelfs nu met zoveel tijd ertussen nog niet genoeg, dus moet me er echt bij neerleggen. Voelde me gister sinds lange tijd gewoon rustig, releaxt, heerlijk! Kon zelfs weer een spelletje met marissa doen, normaal moest ik al mijn energie hiervoor bij elkaar pakken en nu hebben we het gewoon spontaan gedaan...

5. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Jullie hebben me trouwens wel enthousiast gemaakt over de inbakerdoeken, ze heeft namelijk de neiging om te gaan 'zwerven' door haar bedje en da's natuurlijk niet de bedoeling! Dus ben nu vaakaan het kijken enzo, maar ja heb zo ook niet veel rust. Ik wikkel haar wel in)door cb laten zien), maar ze kan zich eruit wurmen en ook at is niet de bedoeling. Dus was net aan het kijken naar alles wat ik voorbij heb zien komen en vraag me alleen af, welke is de coolste voor deze warmte, want voor de rest zijn ze aardig het zelfde toch

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Manootje,

Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende inbakerdoeken hoor!
    Mij zoontje is heel sterk en wurmt zich zo uit de Swaddle Me. Uit de Snug 'n Tug komt ie nauwelijks. De Puckababy is geen echt inbakersysteem, dat is meer een slaapzak met beperkingen zeg maar. Het ligt helemaal aan je kindje! Mijn zoontje is een maaier en schopt met zijn benen als hij kramp heeft en lag overstrekt, dan moet je heel strak inbakeren!
    Het beste gaat echt met het ouderwetse doeken-systeem, maar da's nu te warm. De Snug 'n Tug light en de Miracle Blanket zijn niet zo dik.
    Zie hier: </title> <meta name="Description" content="" /> <meta name="Keywords" content="" /> <meta name="robots" content="noodp" /> <meta name="slurp" content="noydir" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <!DOCTYPE HTM

Ik vind een osteopaat wel heel wat anders dan een chiropractor hoor! Een chiropractor kraakt toch? Ik ben er ooit zelf bij geweest voor mijn nek en zou dat nooit laten doen bij een baby! Er zijn verhalen bekend waarbij het niet zo goed afliep, daarom mag het cb je ook niet doorverwijzen naar een chiropractor (hier althans niet!).
    Een osteopaat drukt heel zachtjes met zijn vingers, merkt de baby bijna niks van! Mijn zoontje laat het zich helemaal wel gevallen en valt er zelf bij in slaap!

Is trouwens het buisje van die grotere borstschilden ook groter of alleen het schild zelf? Mijn tepel is bijna afgescheurd doordat die schuurde tegen de rand van het buisje. Ik zat in het ziekenhuis dubbel elektrisch te kolven en kon het apparaat niet uitzetten....:$

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

I told you so!;)
    Ik wil ook wel naar zee, lekker uitwaaien, wat is het hier binnen benauwd zeg!
    Veel plezier!

8. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Zogelukkig, thanks voor de uitleg van de inbakerdoeken ;) Oh ik heb juist die dingen over de osteopaat gehoord.. Ben er elke keer bij en ze geeft een duimdruk op de wervels, dus eigenlijk hetzelfde als jij verteld. Maar was idd wel gewaarschuwd over osteopaat en chiropractor dat sommige niet weten wat ze doen. Maar deze zijn gespecialeerd in baby's en hebben ook een contract met de kraamzorg ;) Alles is wat groter van de schilden. Had de meleda electrische dubbel gehuurd en had eerst kleine schilden en het deed zo'n pijn, ik me groot gehouden al die weken, zij de lactatiekundige dat ik andere schilden moest halen en het deed geen pijn meer! Ja idd auw, arme jij!

9. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Heb haar nu met een katoene doek 'íngebakerd', cb heeft me uitgelegd hoe veilig te doen, maar toch kan ze zich eruit wurmen, ze is ook best wel sterk, daarom was ik geinteresseerd geworden, maar ben zo bang voor die warmte! Je kunt beter een laagje erbij doen..

10. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Niet echt ingebakerd met die officiele doeken, maar meer ingewikkeld ;) Wel handige site zeg ben es goed aan het snuffelen ;) thnks

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @zogelukkig: ik ben nog maar 1x naar de osteopaat geweest met Sansa, maar ze vond dit niet zo leuk hoor. Ze weende heel hysterisch, je hoort het nu nog aan haar wenen, m'n hart brak echt. Zal misschien een beetje van afhangen waar de blokkades of problemen zitten.

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ben het even gaan opzoeken er is in april een kindje overleden, nadat een onbekende therapeut het nekje had gebogen naar de kin toe. Dus als ze dit doen, niet toestaan! Niet de rug laten buigen! Verder is de behandeling waarbij ze alleen wat druk op de wervels geven wel een werkende behandeling, daar zie ik alleen lovende dingen over, zowel bij chiropractor als osteopaat..

13. @Manootje
    Wat een eng verhaal zeg...
    Gelukkig hoeft onze boef niets van dat alles!
    Hier ook nog steeds teleurstelling qua bv hoor. Heb af en toe echt de neiging om 'm als troost aan de borst te leggen *bloos*
    Vond 't zo gezellig en intiem.
    Nou ja, de rust die we er voor teruggekregen hebben is me erg veel waard hoor! En wat fijn dat jij gewoon met je meissie kon gaan spelen zonder dat je al je energie er aan moest geven.

@zogelukkig
    hahhahahahah... yes, you told me so ;)

@Evy
    jemig... 7 uur!!!
    Ennuh, hier ook een ambtenaar hoor!!

Harlingen was heerlijk... echt mega warm, ben helemaal verkleurd op mijn rug (wel Jayden ingesmeerd, maar niet mezelf)
    Jayden heeft heerlijk liggen slapen in de wagen en ook toen ie wakker was, was 't geen probleem. Heeft een flesje gewoon water gehad, toen het nog geen tijd voor zijn voeding was en in de auto terug heb ik 'm zijn fles gegeven. Heerlijk! Nu zit ie lekker wakker bij papa op schoot om zich heen te kijken... denk dat 't zo wel weer slaaptijd is.

Het rommelt hier een beetje qua onweer en het drupt een beetje, maar ik hoop op een fikse bui. Dan koelt het eindelijk wat af en wordt het minder plakkerig. Heb ook hoofdpijn van de (lucht)druk... pfff.

Fijne avond allemaal.
    X

14. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond,

@ Ria: En heb je de Infacol nog gehaald?

@ Kroepie: Ja, het is ook ontzettend warm de straaltjes lopen hier ook al de hele dag over mijn rug.

@ MaMaSan: Wat een gezeur weer van het CB dat die 6e fles er af moet...hou het maar lekker nog even zo hoor.
    Wel fijn dat hij zo goed gegroeid is, heerlijk hoor.

@ Jazzie: Wat een rotnacht heb je gehad zeg, hopelijk vannacht beter.

@ Makjuh: Het cb kan zoveel zeggen, maar als ik Jaylin op wil pakken omdat ze huilt doe ik dat gewoon hoor! Daar heeft het cb niks over te zeggen.
    Laat Stella maar lekker langzaam zijn hoor, zo is ze nog lang een baby!
    En net wat je zegt een kindje dat met 10 maanden al los loopt, is gelijk het baby eraf.

@ Evy: Wat rot dat je meisje zo een last heeft van het bezoek aan de osteopaat...hopelijk is dat niet elke keer zo als je er van terug komt!

@ Daggie: De krampjes en spruw zijn bij Jaylin over gelukkig.

@ Joki: Zwaar hé 2 kindjes, ik weet soms ook niet waar ik mijn tijd vandaan moet halen.
    Fijn dat de spruw eindelijk over is, wat heerlijk!

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd, maar heb alles doorgelezen dus even uit het hoofd gedaan.

Vanmorgen een sms-je van mijn zusje gehad, haar vriend heeft het na 4 jaar uitgemaakt:(, ze hebben samen een huisje in Rotterdam. Mijn ouders hadden haar gisterenavond opgehaald. Ze blijft dit weekend hier bij ons logeren, even wat afleiding is wel fijn voor haar!

We hebben vanmiddag ook nog een groot buitenbad gekocht, hebben hem gelijk opgezet maar het was erg koud dus morgen is het misschien wat opgewarmd en anders tanden op elkaar en zwemmen haha!
    Keano mee met zijn zwembandjes aan, hoop dat hij het leuk vindt...

Jaylin heeft ook net zoals jullie kindjes last van de warmte, wel zielig hoor die warmte voor de kleintjes.

Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

15. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @zogeukkig, een lactatiekundige kijkt idd hoe je je kindje aanlegt. Ik moest Juna gaan voeden en zij ging kijken. Het leek wel of ik examen moest doen. haha.. Werd er zenuwachtig van. Ze zag dat Juna niet goed hapte en doordat de melk zo snel en hard stroomt hoeft ze bijna geen moeite te doen. Daardoor zuigt ze niet vacuum en hapt ze veel lucht. Ik moet nu gaan blokvoeden. Dus 1 borst per keer geven en pas na 4 uur wisselen van borst. Dus als ze na 2 uur weer komt krijgt ze dezelfde borst als die 2 uur ervoor. Snap je hem.? Dit om de productie te verminderen. Gaat heel goed. en Juna is tevreden. Ik moet wel zeggen dat ik nu wel na 2,5/ 3 uur een volle borst geef. Mijn borsten passen zich prima aan dat ze geen nachtvoeding meer vraagt. In het begin had ik vreselijke stuwing 's ochtends, maar nu niet meer. Ik merk het wel dat er een tijd tussen zit, maar dat gaat prima. Ik ben ervan overtuigd dat kindjes prima kunnen aangeven wat ze nodig hebben. Ik heb Juna wel eens wakker gemaakt 's nachts, maar dan drinkt ze echt niet.

16. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    probeer zo verder te reageren. Voedertijd.!

17. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Ja heb het wel gehaald maar me ventje schreeuwt het uit soms hij is nu bij papa bezig ben blij dat ik even tot rust kan komen en papa maar vragen wat moet ik doen hahahahhaha dus nog geen rust maar hij troost hem dat scheelt mij op de arm dragen, dus heb niet echt het idee dat het werkt tot nu toe dan en vind ook dat er bar weinig in zo'n flesje zit hoor met die cinababy doe ik al vanaf de geboorte en dit flesje gaat echt hard zo'n groot pipet er ook in en dan 1 voor de voeding probeer het wel amar weet neit of ik het doorzet hij had vannacht wel weer goed gepoept maar vind eht vreemd dat die het 's nachts wel doet en overdags niet, en hij slaapt nu gelukkig overdags zelfs in zijn bedje vandaag heeft die echt veel geslapen papa loopt nu met ventje en word die lekker rustig van gelukkig maar. me borsten staan namelijk op springen door dat gehuil whahhahahahha

18. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Hier ook een enorme huilbaby voor de moment. Ze heeft denk ik heel veel last van krampen. Is enorm vermoeiend en zorgt ook voor veel stress tussen mij en m'n vriend, leuk hoor :(.
    Doet m'n hartje zo pijn dat ze last heeft en dat we niets voor haar kunnen doen.
    Ga haar nu nog eens bv geven en hopelijk valt ze dan lekker in slaap.

19. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Heb net half uurtje buiten gelopen met hem in de draagzak en heb hem net een flesje afgekolft gegeven dat drinkt die iets sneller door dan de borst die laat die nog wel eens los nu slaapt die waarschijnlijk lekker door als die zo ligt meestal draait die zich om en dan is het bof en hoor je niks meer tot morgenvroeg weer. en idd evy het geeft een hele hoops tress hoor ik loop er meestal al de hele dag mee op en dan komt man thuis van het werk moe en dan krijg je wel eens irritatie vind dit ook niet fijn ging altijd heel goed tussen ons maar de laatste tijd veel spanning krijg hier ook vaak tranen van en ook omdat ik het mis wat we deelden in bed heb nu zoveel pijn dat ik me af vraag of ik ooit nog wel eens d eoude weer word want dat mis ik wel van voorheen dus hoop dat die steken snel weg zijn end at we weer een beetje kunnen genieten van mekaar.

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hooooooiiii, pfff einde dag, ben gesloopt (word helaas niet beter :( ben soms zo moe snachts dat ik Stella in bed laat liggen en zo de fles geef, zo bang ben ik dat ik haar laat vallen omdat ik niet wakker kan worden, ter illustratie, ben laatst tegen de deur aangelopen.......)

Maar goed, dinsdagochtend vertrek ik naar Leeuwarden (KROEPIE Marooz heeft er zin in, nu nog dag en tijd!!) lekker naar mijn vriendin even relaxen en geen huishouden, want hier blijf ik bezig en ik was me echt suf met dit warme weer en alle kids in huis pffff.....

MANOOTJE zelf ben ik heel tevreden over de Miracle Blanket ( www punt ikbenmama punt nl) de prijs is ook goede te doen namelijk E24,95 ik heb ook een snug & tug (light) maar Stella is nog niets te smal ervoor dus zit ie nog niet helemaal naar mijn zin.
    De Miracle blanket vind ik ideaal, makkelijk, elk baby past erin, stof is lekker koel nah jah, heerlijk gewoon (nee heb geen aandelen ;))

Stella heeft uiteraard net als de rest last van de warmte, spuitluiers, warmtebultjes, zweten, echt heel sneu vooral omdat slapen moeilijk is (als het echt superwarm is baker ik haar niet in, is gewoon te warm)

Ladies, ik ga er weer van tussen, wil naar bed.....

Deel Deze Pagina