Ik red het nog zonder trappelzak, maar als het moet ga ik er ook 1 halen hoor! Geen stuwing gehad? Meid, wat heerlijk! Ik heb voldoende melk en als hij zich niet meldt na 3 uur ga ik lekken hoor (leuk als je die pas weer eens vergeten bent ), maar ik heb ook al mijn oude maat alweer terug. Zelfs de zwangerschapsbh's zijn te groot!
Ja, over zijn buikje wrijven doe ik nu ook. Durfde eerst niet ivm dat akelige navelstompje dat er pas gisteren (twee weken!!!) af is! Ik denk dat hij daar ook last van had hoor, het was nogal een dikke stomp! Maar poepen kan ie; vooral als hij net een schone luier heeft! Geen spuitpoep meer maar echte poepluiers. Als ik zit te voeden, dan stopt hij soms met drinken en dan drukt ie zo z'n luier vol, voel je dat hele lijfje persen, haha!
rivano perst ook onder het flesje!! maar wat hij sinds vorige week doetr over dag: gaat niet slapen, pak ik hem bij me... valt hij meteen in slaap... leg ik hem neer... gaat hij huilen..
dag mama's! cherylain welkom! en gefeliciteerd natuurlijk!! mamasan: kan me voorstellen dat je het ook wel jammer vind dat de bv niet gelukt is... maar fv heeft idd ook wel voordelen ... verheufg me nu al op 6 uren achtereen slapen! hihi zogelukkig: Mees kan ook zo druk zijn en dan bakeren we niet maar wikkelen we hem in.... dat helpt heel goed maar je moet even weten hoe het moet, cb kan je hier vast bij helpen! Mees wordt dan gelijk rustig en hij kna zijn handjes wel vrij krijgen mocht hij het niet leuk meer vinden... is echt ideaal! Oh en dat huilen... kan ook echt regelen zijn... sommige baby's hebben hier meer last van dan anderen.... wel vermoeiend. HArmless; wat een bevalling!!! Vooral laatste stuk zeg! Mijn hemel wat een spoed! Maar echt helemaal super gedaan meid, bravo! Meiden ik heb een vraag... had hem ook al even gesteld bij het andere topic... maar kan een baby ook te rustig zijn?... Mees is heel relaxed, en eigenlijk is dat heerlijk natuurlijk maar vooral door de reacties van anderen wordt ik onzeker... hij huilt echt nooit... en als je dan leest dat de gemiddelde pasgeboren baby 2 tot 3 uur per dag huilt... tjah dan wordt ik wel onzeker... als Mees een kwatier huilt op een dag is het veel!!! Het zal vast wel goed zijn en gewoon een relaxte baby zijn... maar ja... onzeker heh?... hihi
Buddy relax, je hebt eeen relaxed kind wat aanvoelt dat mama relaxed is en fysiek geen klachten heett etc, mijn kids waren ook rustig. Af en toe eens een dagje dat ze wat mer huilden, maar verder ook niet, maak je geen zorgen! En anders bel je coor de zekerheid het cb even
Hey jij zou al lang gaan slapen jij!!!!!! hihihi :-D Ik zal me proberen geen zorgen te maken... maar ja!
Slapen wil niet meer, mijn bekken doet zo zeer dat ik niet meer kan liggen weer de halve nacht wakker....... Lijf is op, ik doe vanar vandaag officieel niets meer Enne echt niet stressen toch! Is gewrldig dat je kerel het zo goed doet! En als je het ecgt niet vertrouwt gewoon bellen!
Ben 't met Majkuh eens... niet stressen. Mijn meissie huilde ook eigenlijk nooit... alleen als echt krampjes had, maar verder eigenlijk niet. Geniet er van!!
marooz, mijn dochter is ook superrustig, ze huilt eigenlijk zelden. ze heeft nu twee keer 's nachts een tijdje gespookt, ws waren dat krampjes. ze is verder echt een modelbaby, slapen, drinken, poepen... ze is trouwens wel heel alert als ze wakker is. Mijn zoontje huilde ook niet veel. ik zou zeggen wees blij, geniet van je rustige baby!! maar 2-3 uur per dag huilen doet ze zeker niet, en dat heeft mijn zoontje ook nooit gedaan. tja, je hebt van die ontzettende huilbabies, en dan moeten er ook wat relaxde zijn om het gemiddelde omlaag te halen!! wij hebben gewoon mazzel lijkt me! zogelukkig, ik merk wel degelijk effect van mijn voeding, koolsoorten en bruine bonen geven een onrustige baby met krampjes. ui, knoflook en chili valt dacht ik wel mee. ik zou er in het begin voorzichtig mee zijn en dan als je het eet goed opletten. heeft hij er geen last van dan kun je het weer eten. de ene baby is gevoeliger dan de andere dus je moet het voor jezelf even uitvinden. nare dingen he die navelstompjes? gelukkig vielen ze er bij de mijne allebei al na een paar dagen af!
dank jullie wel voor de geruststellende woorden!!! Ik zal Mees even van een (lees zoveelste) spuitluier verlossen! hahaha Tjonge jonge wat kan die jongen poepen! :-D :-D :-D :-D
oh ja navelstompje was er hier op dag 7 al af! We hebben het navelklemmetje gehouden en het navelstompje hebben we weggegooit!
Hallo allemaal, gaat hier niet zo hard als bij de zwangere dames zeg. Heel gek, zat al die tijd op mijn roze wolk, nu hoor ik dat mijn schoonzusje weer zwanger is. Heel stom, maar ben gewoon soort van jaloers. Vind het een beetje raar van mezelf, maar ben gelijk van mn wolk afgevallen. Waarom heb ik dit? Heb toch een fantastisch kind. Moet juist blij zijn voor haar. Naja, misschien ben ik de aandacht op het moment gewend en ben bang die te verliezen ofzo.. Groetjes iedereen! Rian
Ik meld me vast eens hier, de bevalling heb ik al uit de doeken gedaan in het andere topic dus Andere dames van harte met de geboorte van jullie kleintjes =D> =D> ZoGelukkig, krampjes kan je ook van VSM Cinababy voor kopen druppeltjes in de mond en na een aantal dagen zie je de krampjes wat minder worden. Hier werkte het bij Isa en nu ook bij Ties als een tierelier. Ties drinkt nog niet zo goed, 60cc gaat er vaak met moeite in, nu is hij ook wel klein en snel moe 3 weken te vroeg merk je toch wel hoor. Ben benieuwd waneer de wijk langs komt zodat we weten wat hij nu weegt.
Heb het gelezen; heftig verhaal hoor! Zo snel door naar persweeen, daar heb ik bijna 17 uur over gedaan! En wat naar dat je baarmoeder gescheurd was! Gevaarlijk ook! Gelukkig is Ties gezond op de wereld gekomen, hij ziet eruit als een stevig ventje! Je zou niet zeggen dat hij 2 pond lichter is als mijn zoon, die ook 3 weken te vroeg was. Door alle complicaties bij mijn zwangerschap en bevalling krijg ik volgende keer ook weer een ks, hoop niet dat ik dan ook weer eerst ww krijg! Hier geen huileritus meer, dus ook geen krampjes? Wel kan meneer heel hard bleren als hij wakker is en de borst hem niet snel genoeg komt. Ik vind dat wel een beetje weinig hoor voor zijn leeftijd! Op dag 6 gaf ik al 100cc afgekolfde melk per keer, juist omdat hij wat afgevallen was na de geboorte. Gelukkig had ik genoeg melk van mezelf anders had ik moeten bijvoeden (dag 3,4,5 wel gedaan omdat hij teveel afviel en dorstkoorts had en hij nog niet aan de borst dronk). Op dag 9 woog hij alweer ruim een ons boven zijn geboortegewicht. Van te weinig voeding kunnen ze ook moe worden en ook koorts krijgen.
Goedemiddag meimama's.. na een weekje heerlijk kramen meld ik me hier! Vorige week woensdag is onze dochter Mila geboren na een vlotte thuisbevalling van 8 uur. Mijn bevallingsverhaal heb ik op het andere forumonderdeel geplaatst. Met Mila gaat het hartstikke goed! Ook hier hebben we sinds 2 dagen te maken met darmkrampjes, erg zielig. Bij de oudste gaven wij Cinababy, nu geven we een nieuw middeltje.. ben alleen de naam even kwijt (geheugen is sowieso een zeef). Borstvoeding ben ik ook deze keer niet mee doorgegaan.. produceerde na 3 dagen kolven & aanleggen nog maar 5cc voeding (wel na aanleggen) en Mila bleef onrustig en hongerig. Ik was bang net als bij de 1e weken te moeten kolven om de productie op gang te krijgen. Op dag 5 ben ik dus overgestapt op flesvoeding. Ik heb er wat tranen om gelaten, maar sta wel achter mn beslissing. De dag na de beslissing om over te stappen kreeg ik stuwing.. net of de druk van het moeten lukken van de borstvoeding er af was.. misschien had ik het nog kunnen oppakken, maar ben/was zo bang voor een nieuwe teleurstelling dat ik dat niet doe. Ze drinkt nu 7 x 80 cc en dat gaat goed.. Vanmorgen dus laatste morgen kraamzorg gehad en nu middagje alleen met Mila thuis. Pff wel een beetje stil hoor... ook is de verloskundige net nog geweest voor de evaluatie.. komt het bevallingsverhaal toch weer voorbij. Ondanks dat alles super is verlopen ben ik toch een beetje emo.. zullen de hormonen wel zijn... Nog 8 maanden en 3 weken ontzwangeren, pfff
jammer dat de bv niet gelukt is kippie... wel goed dat je jezelf niet gek gemaakt hebt deze keer maar de knoop hebt doorgehakt! nog een tip voor krampjes: venkelthee. als je bv geeft zelf een paar kopjes per dag drinken, als je flesvoeding geeft een paar lepeltjes direct aan de baby.
Hoi Meiden Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik me hier meld, maar heb effe een vraagje. Komt later wat uitgebreider terug. Ik heb sinds vanmiddag z'n erge last van mijn onderbuik. Heb krampen en het borrelt. Ook alleen maar diaree( sorry ) en lichte verhoging. Lopen doet ook zeer in de rug en bekken. Wat kan dit in hemelsnaam zijn. Als ik nog niet bevallen was zou ik denken dat het nu ging gebeuren, zo voelt het. Ik dacht dat het miss iets met mijn baarmoeder heeft te maken. Ja wil niet meteen het ergste denken, maar toch. Liefs Sim
@Sim.. ik hoorde dat er ook buikgriep heerst.. of voelt het echt heel anders? Anders morgen even contact opnemen met je huisarts. Toch maar wat voorzichtig mee zijn.
Hier gaat het goed, op de kraamtranen na ze blijven maar stromen heb ik het idee. Maar goed ik gooi het er maar uit, je kan er maar vanaf zijn toch! Ook heb ik nu erg last van stuwing (geef de fles dus mag er nog niks mee ook), ben er koortsig van... Met Jaylin alles goed, ze is een tevreden meisje ze zit nu al op een fles van 70cc dus dat is prima. Ze is gisteren gewogen, ze is niks aangekomen of afgevallen sinds afgelopen maandag dus ons kleine meisje weegt nog steeds 3080gr. Verder worden de nachten nu ook weer wat langer, ze slaapt nu na de fles van 03.00u weer wel in gelukkig dus zit niet hele nachten meer met haar beneden. Met Keano gaat het op zich ook wel goed, al kan ik merken dat hij het nu allemaal gaat beseffen. Hij wordt ondeugend, snel boos en is hyperactief! Gelukkig reageerd hij dit op Papa en Mama af en laat hij zijn zusje met rust. Voor zijn zusje is hij nog steeds super lief, wat ik heel fijn vindt! Nou meiden ik ga er weer vandoor, het is zo flesjestijd voor de kleine meid! Liefs, misspuma