Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Manootje wat een schatjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

2. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hee dames!

Jeetje zeg, wat gaat het hard! Het eerste mei-kindje krijgt al een tandje! Misschien de 2e ook al! Voor je het weet gaan ze straks rollen, kruipen, zitten, lopen, praten etc etc..

Vanmiddag naar het cb geweest voor Mark zijn eerste prikjes. Was even heeeeeel hard huilen, maar even troosten en een speentje doen wonderen. In de auto terug sliep hij alweer, thuisgekomen en gevoed, toen weer in bed gelegd en hij slaapt nu nog. Hoop dat hij er verder niet teveel last van krijgt.
    Verder is hij ook weer helemaal goedgekeurd en weer flink gegroeid: nu 6680 gr en 61,5 cm!

Ik ga even koken, probeer vanavond ook even op jullie te reageren!

liefs

3. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Er is lekker veel geschreven weer.. gezellig:)

Kroepie.. wat is Jayden toch een lekker ding!

Manoontje ook een ontzettend mooie foto's van Jelina. mooi meisie.

makjuh. ik zit al een week tegen een ongi aan te hikken! zo irri.. lage rugpijn.. dan weer weg. hoofdpijn dan weer weg. vanochtend wat oud bloedverlies. dan weer weg.. oooh.. zet dan door zou ik zeggen!:x

Ria.. al een tandje!!! dat is snel. snap best dat je trots bent hoor.. (wel vind ik het jammer dat ze dan gelijk ouder lijken.)

MissZ wat vervelend dat het niet zo lekker liep met Dean..
    Hopelijk blijft het nu beter gaan!

Hier ook druk op het moment. en ik ben erg moe. helaas mogen de nachten wel wat beter..

Ik moet gaan ff man helpen.
    hopelijk tot straks

4. @Jazzie
    :) Hihihih ... thanks!

Slapen... waar het vandaag overdag zo goed ging met slapen, is het nu weer drama. Jayden is al vanaf kwart over 4 wakker en wil niet slapen. Hij ligt nu wel zijn ledikantje, maar met wijd open ogen. Heeft net bijna een uur lang gehuild (in en uit bed) en is nu wel stil. Ben benieuwd voor hoe lang...
    Moeilijk hoor!!

5. Hij is gewoon vanzelf in slaap gevallen hahaha :D

6. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ja kan me heel goed voorstellen dat het wennen is. Vond het al erg dat hij na een week aan hetw erk moest ;) Over werk gesproken mijn (ex)baas komt morgen praten over werk.. Best spannend want officieel heb ik geen baan meer (wilde me toen geen vast contract geven ivm mijn ziekte, wilde eerst kijken of ik het ook aankon met kindje met ziek melden enzo, komt zo in het kort bot over maar snap op zich wel waarom)Nu is het zo dat ik ook het inval werk doe en mijn collega zou in sept 3 wk met vakantie gaan, dus wil eigenlijk daarna pas beginnen. Want meteen fulltime zie ik niet zitten. Nu is dus de vraag of ze dat gaat doen, pff zo spannend...
    Wat een schatje is Jayden toch en wat een haar, geweldig!!

7. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik heb ook nog last van m'n schaambot, vooral met tillen en mijn buikspieren aanspannen. Vroeg me al of er meer er last van hadden. Zal toch nog wel weg gaan? Fijn dat je weer meer dingen kunt doen, soms kun je je zo gaan irriteren en wordt het steeds erger omdat je er niets mee kunt..

Heerlijk in het zwembad, wij hebben hem in de tuin gehad, geweldig lekker afkoelen met het warme weer!

8. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83

Ik ken het gevoel, moet ook nog niet aan werken denken.. Aan de andere kant moeten we ook blij zijn met een baan tegenwoordig. En is het ook lekker om uit de 'sleur' te zijn..

Fijn dat ze steeds beter gaat slapen, maar ook heerlijk he als ze zo met je knuffelen, kan er ook zo van genieten!

9. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ach meid, snappen het hoor dat je het druk heb, maakt toch niet uit! Wat fijn dat het met inbakeren beter gaat. Ik hoop dat de osteopaat wat meer voor je kan doen. Jelina heeft het kisssyndroom en moet zeggen dat het na een paar behandelingen (ze is bij de chiroprator, maar de behandeling is volgens mij vrijwel hetzelfde) het een stuk beter gaat! Oh en die wond, jeetje meid hoop echt dat het goed gaat daar! Veel sterkte bij de vk, duim voor je! Dikke knuf! En alvast gefeliciteerd met je meissie!

10. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Rian, ach wat zielig voor je meisje! Sterkte met haar!

@ Zonstraal, ach die prikjes.. Jelina moet donderdag, zie er zooo tegen op :(

@ Ria, tandjes! Jeetje de 1e baby mettandjes op komst.. :) Wel zielig voor Noah ze hebben er vaak zo'n last van.. Wat fijn dat jullie eindelijk een goede avond met z'n twee hebben gehad!!

11. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Sorry voor de qout's, dit ging even sneller ;)

@ Lana, wauw goed gegroeid hoor, en die prikjes, ach zo zielig! Je voelt gewoon met ze mee dan..

@ Jazzie, ach nog steeds gebroken nachten, nou hier ook.. gaat het verder wel goed? En bedankt voor het compliment ;)

@ Majkuh, hoe is het met je ongi?

@ Kroepie, ah fijn dat hij toch is gaan slapen!

Even een manootje pagina van gemaakt haha sorry, pc was een beetje traag dus dacht dan maar zo ;) Slaap lekker allemaal!

12. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Even snel posten ... wat een mooie foto's heb ik voorbij zien komen.

Kroepie: Wat een lekker mannetje heb jij zeg en heerlijk dat bos haar, onze knul heeft dat ook :D

Manootje: Wat een mooie meid heb je echt een scheetje!

13. Nou, Jayden slaapt nog steeds, dus mama duikt er ook maar 's in hahahha. Hoop dat ie nog even slaapt, dan kan ik ook even bijtanken. Na zijn laatste voeding slaapt ie normaal altijd heel snel in... dus dat zou een lange nacht betekenen.
    De voeding van rond 4.30 / 5.00 uur geeft vaak wat meer last met inslapen, dus dan ben ik ook onrustig. Bovendien moet manlief er weer vroeg uit.

Duss.... meiden, TRUSTEN!
    Liefs

14. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Goeie morgen,

Hier weer heerlijk geslapen. Toch fijn hoor dat je een aantal uurtjes achter elkaar slaapt. Al zijn het er niet zoveel. Vandaag geen plannen. Lekker niks doen. hihi...

@Kroepie, vergeet niet dat Jayden 9 maanden in je buik heeft gezeten en weinig ruimte had. Daarom hebben die kleintjes moeite met in hun eigen bedje te liggen. Zoveel ruimte. En daar is het ook heel stil. In jouw buik was het nooit stil. Hij is nog zo klein, het komt vanzelf hoor dat ze steeds in hun bedje slapen. Ik laat Juna 's nachts en 's ochtends in haar bed slapen. Voor de rest is ze beneden en slaapt ze in de kinderwagen of soms op mijn buik. Bij Liz ook altijd gedaan en die slaapt nu prima in haar bed. Kleintjes kun je echt niet verwennen. Ze hebben je warmte en aandacht echt nodig. Het schijnt zelfs heel goed te zijn voor hun zelfvertrouwen als je ze veel bij je neemt.

@Misssz, fijn dat het nu beter gaat. Het inbakeren kan echt soms wonderen doen. Liz heb ik ook een paar weken ingebakerd. Ik ben zelf ook mega druk. Moet nog jouw krabbel beantwoorden. Ga ik ook nog echt doen hoor. Kom er gewoon niet aan toe.

@Manootje , het is waar dat we blij mogen zijn met een baan, maar ik wordt nu al moe bij de gedachte weer te moeten werken. haha...
    Ach we hebben nog even.
    Ja genieten doe ik zeker. Heerlijk dat knuffelen. Voor je het weet zijn ze groot. Dat gaat echt zo snel.!!

Ik zag een hoop leuke foto's voorbij komen. Wat een geweldige mooie kindjes.

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    goedemorgen!
    zag wat oude bekende langs komen! meiden jullie hoeven jullie niet te verontschuldigen!! het is te begrijpen.. en wat leuk weer eens wat van jullie te lezen!!

ik ben eindelijk van me ongi af!!!!!!!!!!!!! na 4,5 weken!!!!!! heerlijk zeg!
    vandaag is het volgnes mij flink afgekoelt!!

ben wel jalours hoor, dat majkuh en kroepie afspreken! :)
    veel fun dames! maak wat leuke foto's!!

16. Hier is 't ook behoorlijk afgekoeld... sterker nog, het regent al de hele dag :( En ik wilde vandaag even de stad in. Jammer...

Jayden is vanaf 8.30 uur wakker geweest, tot 10 minuten geleden. Wilde niet slapen, alleen maar bij mij en ook dan was 't steeds even huilen. Weet niet zo goed wat er nu is, misschien wat krampjes (hij heeft volgens mij al 2 dagen niet echt een goede poepluier gehad) of gewoon oververmoeid en vechten tegen zijn slaap.
    Heb hem net van ellende maar een speentje gegeven en hij sliep binnen 2 tellen!! Speen weer er uit gehaald (we willen eigenlijk niet aan de speen) en hij slaapt nog... nu maar hopen dat hij het even volhoudt. Ik zit eindelijk aan mijn 'ontbijt'.

@Daggie
    Wat fijn zeg!!! Kun je eindelijk weer 'droog' door 't het leven haahhaha. Geniet er van!
    En ik zal morgen wel wat foto's schieten ;) Paparazzi als ik ben.

@Joki
    Bedankt voor je lieve woorden! Kon ik wel even gebruiken...
    Kan soms zo gek worden van mezelf, zo onzeker als ik ben.

Wat ik zeg... kan soms gek worden van mezelf.
    Net of ik niet meer op mijn eigen gevoel durf te vertrouwen, zo stom!! Moet weer even mijn zelfvertrouwen terugvinden mbt het omgaan met baby's. Ik weet dat ik een goede moeder ben, waarom durf ik daar dan niet op te vertrouwen?? :(

17. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ zonstraal, thanks :)

@ joki, ja snap dat je nu nog geen puf heb om te werken, heb ook nog echt geen puf om te werken.. Ach denk dat we er wel weer in komen.. Nog 4 weken voor mij.. Lekker hoor goed slapen, voel je je ook eenstuk beter! lekker niets doen vadaag nou met dit weer doe je ook niet veel.. Nou ja is ook wel lekker om af te koelen

@ Daggie, yeah, fijn zeg weer ongi vrij! Hmm zeker vroeg naar bed vanavond? haha ;)

@ Kroepie, snap het meid, soms voel ik zo;n domme doos.. Dan denk ik hup pak alles bij elkaar en ga er voor.. Ach wij willen alles maar begrijpen en soms kan dat gewoon niet en moeten we ze gewoon lekker bij ons nemen en knuffelen en dan vanzelf (zoals met die speen) komt de oplossing ;)

18. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Vetrouw op jezelf en je gevoel dat is, denk ik, het belangrijkste..

19. Je hebt helemaal gelijk... maar soms is het zoooo moeilijk.
    Heb in mijn verleden zoveel meegemaakt, dat ik dat op mezelf vertrouwen een beetje kwijtgeraakt ben. De laatste paar jaar gaat 't een stuk beter, maar als er dan wat nieuws op mijn pad komt, dan is het altijd weer even zoeken enzo.
    En als je dan als ik ook nog zo perfectionistisch bent ingesteld (voor mezelf dan) dan is het erg lastig!

Dank je wel lieverd,
    Net

20. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Na deze 'wijze' woorden, moet ik het zelf natuurlijk ook gaan doen, hihi ;)

M'n bazin is vanmorgen geweest en heb (zoals ze toen al zeiden, maar ik niet meer hoorde omdat ik zo schrok) mijn baan weer terug. Na 1 jr krijg ik dan toch mijn vaste contract en hun hebben dan een indicatie hoe het gaat met mijn ziekte en kindjes. Alleen ik val ook fulltime in voor m'n collega's en dacht na de vakanties te gaan beginnen. Alleen mijn invalster schijnt niet zo goed te zijn en nu moet ik daarvoor al beginnen.. Wta inhoudt dat ik in sept 3 wk fulltime moet. Pff zie er nu al tegen op, maar ja heb geen keuze. Het is werk wat ik al 8 jaar doe met veel plezier en je wilt toch je extraatjes behouden.. Dus ja goed nieuws en ook wat minder..
    Verder straks met Jelina naar de ha, ze kan nog steeds niet goed poepen, het arme kind. Wel lekker even het weer, is toch meteen een paar graden minder in huis! En het knapt volgens mij alweer op.. :)

Deel Deze Pagina