Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whahhaaahhhaha

2. Nou, weer terug van de stad...
    Was weggegaan zonder Jayden de fles te geven (was zijn tijd nog niet) maar toen kwam 't gebrul *oeps*
    Gelukkig had ik voor de zekerheid het speentje meegenomen, dus hij was heerlijk stil. Moest zo lachen, hij ging eerst kauwen, zat mij vies aan te kijken en toen snaptie hij dat ie moest zuigen whahahhah :D

@marooz
    Het gaat door, zonder Sappie (geen auto en trein mega duur), maar weet nog niet waar we afspreken. Rond 15.00 uur in de stad of bij iemand thuis? Het wordt niet zo mooi weer en met 3 wagens ergens naar binnen wordt ook een beetje krap.
    Misschien nog even overleggen met Majkuh? Ik hoor 't wel.

@Zogelukkig
    Wat gebruik je nu voor de krampjes of niets meer?
    Heb ook 't idee dat Infacol beetje tegenwerkt met het poepen, maar misschien verbeeld ik me dat wel.
    En inderdaad wandelen helpt wel, maar dan moet ie geen honger hebben hahahahh

3. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Joki, helemaal mee eens lekker genieten van je kleintjes!

@ Marooz, wat fijn dat het zo goed gaat, tsjee wat kan hij ook al veel! Enne oei condoom vergeten.. Nou het zal toch niet... Och dat zou wat zijn zeg als er weer een kleintje komt!

@ Zogelukkig, ja idd echt afschuwelijk die condooms!

4. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kroepie, had ook een gillend kind, eerst wil ze niet eten en nu ineens wel, net als je weg bent!

Nou bij de ha geweest, volgens haar maakt het niet uit als kids een week niet poepen. En dat groene kan ook geen kwaad. Nou snap er niets van, kind had gewoon mooie poepluiers elke dag en na het weekend lukt het gewoon niet goed. Ik denk dat het met te weinig vocht te maken heeft en ze gewoon even 'leeg' moet. Ze had niet eens tips, moest maar meer water in de fles doen. Aan de ene kant heb ik zoiets van tsja zij is de ha, wat weet ik nou. Aan de andere kant vind ik het allemaal maar vreemd dat ze nu zo slecht poept..

5. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Gisteren naar Opdorp (dorpje waar ik vandaan kom) jaarmarkt geweest met m'n ouders. Was echt leuk, zeker met het goede weer. Het is dan ook kermis, dus daar even met Zoë naartoe geweest.

Voor Sansa was het wel veel denk ik, veel lawaai enz. Dus vandaag heeft ze veel aandacht en huidcontact nodig. Komt er nog eens bij dat ze vandaag veel last van reflux heeft. Soms weent ze zo hard dat je haar stemmetje hoort breken. Maar meer dan troosten en voeden kan ik niet doen hé, vind dit zo moeilijk.

Heb was meer opgezocht over KISS-syndroom. Sansa vertoont hier ook dingen van, maar ja, na een tijd zie je overal wel iets dat bekend in de oren klinkt.
    Misschien toch ook maar eens een afspraak maken met een manueel therapeut, het kan nooit kwaad hé. Zal morgen bij de osteopaat al eens vragen naar dit KISS-syndroom.

@kroepie: ja hier ook dat wenen met tranen, zo erg hé.
    Hier ook nog geen routine qua slapen hoor, en meestal duurt het toch 30min voor ze weer wil slapen.
    Iedereen voelt zich al eens onzeker. Sansa is vandaag ook heel huilerig (zie boven), ik wordt dan ook wel even onzeker, vooral omdat je het ongemak niet kan wegnemen hé.

@joki: 6 weken is niet lang meer hé, ben blij dat ik tot het einde van het jaar thuis ben.

@zogelukkig: amaai maat 3, hier nog maar niet in maat 2 ;)

@MissZ: herken dat hier ook, ook het vele huilen. Wij gaan al naar de osteopaat, hoop dat dit helpt.
    Sansa heeft ook spuitluiers, maar er gaan steeds erge krampen aan vooraf met veel gehuil.

@manootje: zooo schattig en zo mooi lachen dat ze doet.
    Hé fantastisch nieuws dat je je job terug hebt, PROFICIAT!

@ria: wauw het eerste tandje al.

6. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Manoontje! van harte gefeliciteerd met je baan !! (terug:D)
    balen dat je gelijk volledig aan de bak moet.. maar dan zit je er natuurlijk ook weer gelijk in...
    Hoe was het bij de ha?

Marooz:D het was dan iig gezellie!:p Het zou een werkelijk mooi wonder zijn!

Kroepie.. ik heb liam eigenlijk ook veel bij me. en overal en nergens.. Iedere keer wens ik dat hij in zijn eigen bed slaap en het komt niet verder dan het eerste deel van de nach.;) ach ja. als hij door gaat slapen dan ligt hij volledig in zijn eigen bed. hopelijk duurt dat niet lang meer..
    En over je vertrouwen.. ik weet het soms ook niet meer. Ik denk dat vermoeidheid daar mede oorzaak van is. want als ik een ander zie weet ik het weer:D

Joki.. ik doe eigenlijk hetzelfde als jij dus.. (alleen wens ik nog dat hij snachts ook in zijn eigen bed slaapt.. denk trouwens dat dat gauw gaat lukken.. hij slaapt al wat vaster)
    Met mijn oudste ook zo gedaan. en die slaapt sinds 10 maanden perfect in zijn eigen bed. valt zelf in slaap. slaapt dan niet meer zomaar ergens anders.. Maar lieve knul!hihihih

Daggie! joepie!!!
    Ik zit er tegen aan te hikken. nou dan mag het ook wel gewoon doorzetten! dan ben ik er van af.. :x

zogelukkig ik ben ook gestopt met de infacol en het gaat super.. Hij had idd ook best last van en poepen ging moeilijker.. ook weer groene poep. nu gestopt weer mooie gele poep. en niet meer iedere keer 1,5 a 2 uur na de voeding brulle.

Makjuh en de rest veel plezier! Ik hoop dat het leuk is bij je vriendin Makjuh.. dat jullie heeerlijk kunnen bijkletsen.

Heb ik iedereen gehad?

Ik ben zooooo moe.. liam kwam de afgelopen nachten weer wat meer.. dus geen 6 uur periodes gehad:( Nu heeft hij dus een regeldag. Ik had de oudste op bed en Liam sliep ook in zijn wieg.. en was al een paar keer zelf bijna weg gezakt (dacht ff bij dutten nu het kan) kwam die de hele tijd voor de voeding. hij heeft van half 3 tot half 6 van de ene kant naar de andere kant gelegen. af en toe slapen.. nu ben ik dus helemaal brak. maar nu slaapt hij! Ik had gister avond al een vermoede.. hopelijk krijgen we nu ook langere nachten.

Mijn oudste is bijna zindelijk!!! joepie!!
    Hij doet zo zijn best in is nu al 4 dagen overdag droog (op af en toe een ongelukje na..)
    We moeten hem er nog wel af en toe aan herinneren dus hopelijk geeft hij het zelf gauw goed aan. We zijn ook weg geweest. en dan wel een luier aan. maar om de zoveel tijd nemen we hem mee naar de wc en tot nog toe blijft de luier droog. (alleen niet wanneer hij slaapt tussen de middag.. maar met slapen dat komt nog wel)
    Ik ben zo trots op mijn mooie jongen!

Nu ff koffie doen

Liefs Jazzie

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hier een verdwaalde mei-mama...

De afgelopen erg druk gehad en veel emotionele dingen meegemaakt.
    Mijn zusje vaak huilend aan de telefoon, dus hup daar weer naar toe en even met haar praten totdat ze alles weer wat positiever inzag.
    Zondag alleen met de kids, maar de kids waren allebei aandachtsvragers. Als Keano stil was, begon Jaylin en andersom dus weinig rust gehad zondag.
    Gisteren introductie cursus van de kinderopvang gehad (ik ga per 1 sept. werken op de BSO in ons dorp), en vandaag laatste BHV cursus dag gehad EHBO en ben geslaagd joepie!!! Had maar 2 fouten *is trots op zichzelf*.
    Gisteren het trieste nieuws ontvangen dat mijn zw. Yoga lerares zelfmoord heeft gepleegd...zo een vreemde gewaarwording dat je daar 2 weken geleden nog met je baby om de koffie bent geweest...:(.

Verder met de kids gaat het prima, Jaylin slaapt de laatste tijd super met behulp van de Puckababy.
    Keano wordt al een echte grote jongen, hij is (bijna) zindelijk. De nachten nog niet, maar overdag gaat het op een klein ongelukje na prima!

@ Manootje: Ja, wij zijn dan ook wel erg verwend met onze grote achtertuin hihi.
    Wauw wat heb je een mooi meisje zeg, echt super! Fijn dat je je baan weer terug hebt, maar wel balen dat je direct flink aan de slag moet.

@ Kroepie: Wat fijn dat je mannetje weer werk heeft, maar snap dat het even wennen voor je wordt.

@ Zogelukkig: Jeetje luier maat 3 al te klein...die groeit goed! Jaylin heeft maat 2 aan, maar die zit nog prima ruim.

@ Rian: Ow wat zielig voor je meisje dat haar nekwervels beschadigd zijn.

@ Ria: Wauw nog geen 2 maanden en nu al een tandje, die is snel.

@ Lana: Mark is goed gegroeid :D! En fijn dat hij snel na de prikken in slaap viel, het blijft toch altijd zielig hé.

@ Jazzie: Wat goed van je oudste dat hij zindelijk is! Keano is er ook hard mee bezig, ben ook zo trots op mijn mannetje.

Liefs, misspuma

8. Hebben net CNN gekeken naar de memorial voor MJ.
    Moest zo huilen ... emo muts!

Enniewee, hier ook nog steeds geen poepluier... al 2 dagen niet. Normaal elke dag wel. Ik lees van meer dat ophouden met Infacol werkt??

Ik ga zo koesen... fijne nacht allemaal.
    Liefs

9. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    evy klinkt als een erg leuke dag! Jammer dat Sansa zo'n last heeft van krampjes! Gelukkig merk ik dat het bij Liam nu wat beter gaat. hopelijk heeft hij het ergste daarin nu gehad. Zo jammer dat ze (bijna) allemaal daar toch een paar weken last van hebben.

MissPuma.. heel veel sterkte.. jee kan me voorstellen dat het emotioneel zwaar is.. Je wilt je zus waar mogelijk toch bij staan en als iemand dierbaar zo'n verdriet door moet doet je dat natuurlijk erg veel pijn.
    En dan je Yoga lerares.. jee. dat is ook heftig. dat zie je dan echt niet aankomen denk ik.
    Veel sterkte! super dat Keano ook al zo goed op weg is..
    Mijn oudste is het nog niet he.. maar ook goed bezig! lekker zo!
    hihi

Liefs Jazzie

10. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Kroepie.. ik ben ook gestopt.. misschien ff proberen?
    in het begin dacht ik dat het werkte.. misschien iets te goed? nu gestopt en hij is veel rustiger.

Hij slaapt trouwens.. de hele middag en avond aan de borst gehangen.. pfffffffffffff.. ben blij dat ik ff rust krijg..

Liefs

11. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hier nog een verdwaalde meimama.. Zag dat het twee weken gelden is dat ik hier bijgeschreven en ook bijgelezen heb.. Ben eerst een dikke week zoet geweest met een flinke keelontsteking, daarna vreselijk druk geweest met leuke dingen (verjaardagen, vrijgezellendag, geboorte baby's vriendinnen). Nu gaat het even wat minder, want ik heb vandaag een begrafenis gehad van een collega van nog maar 44. Het was dus een verdrietige dag. Het was de eerste begrafenis sinds de uitvaart van mijn vader, dus daarom een extra moeilijke dag. Toen ik thuiskwam maar even extra geknuffeld met mn meiden, dat doet dan wel weer goed. Morgen heb ik (als het goed is) tijd om bij te lezen en dan zal ik ook weer persoonlijk reageren, nu hou ik het even bij een algemeen stukje.

Met Mila gaat het hartstikke goed. We zijn nog steeds redelijk streng met rust en regelmaat en ze doet het daar echt heel goed op. Het is een hele tevreden baby die tussen de voedingen zo'n 1.5 uur wakker is, verder lekker slaapt en doorslaapt tot een uur of half 7. Wij zitten op 5 voedingen van 150 cc water en 5 schepjes en dat gaat meestal wel op. Met Esmee gaat alles ook goed, ze is nog wel af en toe lekker stout, vooral als ik de fles aan het geven ben. Dan gaat ze op de rand van de bank zitten en roept ze "kijk eens mama wat ik doe, ik ga niet in de hoek hoor".. ohohoh het kan soms echt een draakje zijn.

Ik ga even de laatste fles klaarmaken en geven en daarna maar lekker slapen..

12. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen meiden,

@ Kroepie: Wat vervelend dat Jayden nog geen poepluier heeft gehad, daar kunnen zo een last van hebben hé.

@ Jazzie: Ja, het is echt een heftige week geweest ben er zelf ook een beetje down van.
    Fijn dat je zoontje ook zo goed op weg is met zindelijk worden!

@ Kippie: Wat rot van je keelonsteking, gelukkig dat het nu weer beter is!
    Zielig van je collega nog maar 44, wat jong zeg en zeker zwaar als dit de eerste uitvaart is sinds je vader's uitvaart. Knuffel voor jou!
    Fijn dat het met de meisjes zo goed gaat, Jaylin drinkt ook 5x 150cc water met 5 schepjes voeding (maakt 165cc voeding).
    En dat ondeugende van je eerste dat herken ik ook maar al te goed van Keano. En zeker als je net even niet naar ze toe kan, dan doen ze net van die stoute dingen...;).

Hier een goede nacht gehad, Jaylin werd om 06.00u wakker. Kon het rekken met haar speen tot 6.30u dus prima!
    Keano heeft ook goed geslapen, dus Mama ook:D!

Straks naar de ha, heb een ontsteking op mijn arm die zich alleen maar aan het uitbreiden is en niet minder wordt. Doet ontzettend veel pijn, zit net in mijn elleboog...dus het zweet goed en het is natuurlijk je scharnier punt van je arm...dus maar een naar laten kijken.
    Verder rustig aandoen vandaag, het is druk genoeg geweest de afgelopen dagen.

*Brulalarm*

Liefs, misspuma

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben gesloopt....

Gisteren bij vrienden wezen eten; shoarma. Nou, dat hebben we geweten!
    Gevoed om 21.45, 01.45 kwam hij weer (is normaal hier, om de 4 uur) en toen was het helemaal mis om 03.45, krijsen, zuur opgeven. Met moeite kunnen troosten met z'n tweetjes en om 4.15 weer weggelegd, maar hij bleef erin, dus weer aangelegd tot 5.15 (!) en om 6.45 was het weer krijsen. Toen is mijn man met hem bezig geweest en kon ik nog even slapen tot 8.15. En toen heeft hij weer goed gedronken.

Nu ligt hij praatjes te maken en te lachen in de box.

We gaan zo maar even wandelen, het is mooi droog.

Over GROENE poep: bij bv duidt het op teveel voormelk, maar bij fv blijkt het vaker voor te komen, helemaal bij hypo-allergene voeding. Soms lees je dat de baby te weinig krijgt google maar even!

INFACOL: de borrelbuiken namen af, dus ben ermee gestopt. Nu regelmatige mooie grote welriekende oranje spuitluiers, haha!
    Ik denk wel dat mij zoontje een spastische darm heeft net als zijn moeder, dat is wel jammer, maar met de juiste voeding (van mij) gaat het heel goed. Goed, die vrienden hadden lekker pittige shoarma gemaakt en de knoflooksaus zat er al op, dat laat ik dan niet staan, wil geen zeur zijn, maar dat doe ik een volgende keer toch maar wel?!

14. Goedemorgen!

@Zogelukkig
    Jemig... zo heb je wel lang 'plezier' van je broodje shoarma :S
    Fijn dat 't nu weer goed is, veel wandelplezier!

@Misspuma
    Succes bij de ha!

@Kippie
    Bah, vervelend hoor, keelontsteking.
    Gelukkig is het nu weer over!

Jayden heeft gister doorgeslapen van 20.00 tot 2.00 uur!!
    Deed ie dat nou maar 's nachts hahahhahahaha. Daarna kwam ie om 7 uur weer, dus op zich mag ik niet klagen.
    Hij heeft daarstraks een uurtje bij mij in bed liggen spelen en slaapt nu weer in zijn eigen bedje. Ik wilde er ook nog even in duiken, maar werd afgeleid door alle MJ artikelen op internet.
    Zit wel te gapen, dus ik waar zo nog even een poging!

Hier is het echt wisselvallig weer. Hoop dat het vanmiddag droog blijft, ik heb (nog) geen regenhoes voor de kinderwagen...
    Verslag van onze meeting (Majkuh, Marooz en ikke) komt later!

liefs

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    goede morgen dames!
    @kroepie ik heb gister ook de herkdenkingsdienst gekeken van mj, wat heb ik moeten huilen zeg! wat die man wel allemaal neit heeft gedaan in zijn leven!! ik heb zo niks met hem.. maar deed me wel wat toen ik hoorde dat hij overleden was..volgens mij is iedereen wel met hem opgegroeit

16. Ik vond het echt hartverscheurend...

17. Oh, Jayden is al weer wakker... mijn kans op nog een dutje is verstreken!

18. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Hier nóg een verdwaalde mei-mama. Ik ben al heel lang niet geweest. Het gaat nl niet zo goed met mij. Na 2 miskramen (met als gevolg een sepsis na curretage), een ontzettend zware en vervelende zwangerschap met alles wat je er maar bij kunt krijgen (zwvergifting, diabetes, oedeem enz) en een zware bevalling (in één week 3x ingeleid wat niet lukte, met als gevolg een keizersnee) ben ik helemaal op! Diagnose van de gyneacoloog en dokter...postnatale depressie!! Ik heb medicijnen gekregen en hoop dat die snel hun werking gaan doen en moet voor gesprekken naar een psycholoog. Verder loop ik nog steeds in het ziekenhuis, want mijn schildklier, nieren, lever enz werken als gevolg van de sepsis nog steeds niet goed en heb nog steeds last van suiker en oedeem. Daardoor raak ik de kilo's ook maar niet kwijt. Ik ben vanaf de eerste miskraam in november 2007 tot het einde zwangerschap 47 kilo gegroeid!! Vanaf de geboorte tot nu ben ik er 13 kwijt, dus heb nog een lange weg te gaan, nog minstens 30 kilo te gaan, pffff.

Gelukkig gaat het met Roan goed. Hij was bij de geboorte al 5115 gram, maar meneer zit nu al op 7930 gram. Hij krijgt 5 flessen per dag van 180 cc met 6 schepjes voeding. Hij slaapt ook al een hele tijd 'snachts door in zijn eigen bedje. Krijgt de laatste fles om 22.00 uur en komt 'smorgen om 8.00 uur weer. Tussen de middag slaapt meneer ook heerlijk in zijn eigen bedje ongeveer van 12.00 tot 14.00 uur. Het is een hele vrolijke knul, vermaakt zichzelf prima in de box, keuvelt al veel en lacht uitbundig. Hij maakt het me gelukkig niet moeilijk.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, heb nog geen tijd gehad om uitgebreid terug te lezen. Ik zal kijken of ik daar vanavond eens voor kan gaan zitten. Wil in ieder geval iedereen ff de groetjes doen. Geniet van jullie kleintjes!

19. @webmiertje
    Jij hebt 't inderdaad niet makkelijk gehad en nog steeds niet dus :(
    Heel veel sterkte met het opkrabbelen en ik denk aan je.
    Liefs

20. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @webmiertje, meid zeg!wat heb je het niet makkelijk gehad! hoop dat je snel opknapt!

Deel Deze Pagina