Oh Harmelss wat is Stan een lekker ding! Daggie; ja Jullie kleine is ook al bijna 1 maand! Is hij ook al zo lekker helder? Mees kijkt heel veel om zich heen, vind het heerlijk om gewoon te staren naar wat er gebeurd... en kijken naar mama hahaha vind hij het leukst! Coli';meid veel succes met de laatste loodjes, en je bent hier hartstikke welkom! Hoop voor je dat het niet te lang meer duurt... knuff Linda; zo heh! Das snel achter elkaar! Zou wel speciaal zijn als je weer mei mama wordt! kippie; het cb is de eerste keer voor de gehoortest en hielprik bij ons thuis geweest, ik moet nu 4 juni daar voor het eerst heen en dan krijgt Mees ook gelijk inenting omdat de kinkhoest in Leeuwarden nogal heerts... misspuma; wow al een doorslaper! Geef je fv? Mees kom nog 1 keer rond een uur of 3-4 in de nacht... zou ook wel weer s een nacht door willen slapen hoor! hahahahaha Mees spuugt heel erg de laatste twee dagen... Daarvoor spoog hij helemaal niet eigenlijk...vind dat wel een beetje raar eigenlijk, want hij drinkt veel rustiger dan voorheen en dan zou je denken dat hij minder zou moeten spugen, ook boert hij altijd goed... Zal wel weer over gaan!
@marooz, ja rivano kijkt goed om zich heen! geweldig! heerlijk vind ik het! wij deden eerst op bepaalde tijden voeden, maar hebben vandaag gehoort, dat het beter was om op behoefte te voeden.. naja, dan doen we dat he...en ik moest de nacht voeding afbouwen. fopvoeding geven! dan beginnen we er vannacht ook maar mee
Net terug van het CB.. Mila is geslaagd voor de gehoortest, toch fijn! Goede nacht gehad hier na een redelijk onrustige avond. Mila kwam vannacht om 3 uur en om half 7 voor een voeding, dus zelf lekker wat uurtjes geslapen. Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat Mila 1x op een dag tussen een voeding (dus 3 uur) wakker is en/of onrustig is, de rest van de dag slaapt ze eigenlijk. Gisteravond was ze van 6 tot 9 wakker of hele kleine slaapjes. Ik probeer een beetje een ritme te krijgen van wakker worden, voeden, even in de box en dan wakker in bed leggen. Alleen lukt dat nog niet zo, hoe gaat jullie dat af? Lijkt me best lang voor zo'n ukje om al 3 uur achter elkaar wakker te zijn, of zijn ze dat bij jullie ook wel? @Marooz: voor de gehoortest moet je hier naar het CB, de hielprik doet de verloskundige in de kraamweek. En oww die prikken, krijg alweer buikpijn als ik eraan denk.. je weet dat het verstandig is om het te doen, maar het is zooo zielig. Gelukkig is het ook zo voorbij. @Daggie: nu al nachtvoeding afbouwen.. da's snel. Hoe doe je dat fopvoeding geven? Een leeg flesje?
@kippie, fijn dat ze geslaagd is!! fopvoeding: 1x 150 cc met 4 schepjes voeding, i.p.v 5. dag erna 120cc met 3 schepjes i.p.v 4. dag daarna 90 cc met 2 schepjes. daarna 60 cc met 1 schepje. en dan gewoon watergeven..
Vandaag voor het eerst iets meer tijd om wat neer te zetten. Laten we beginnen met het verhaal, kan er nog steeds niet overuit hoe snel het gegaan is.. Na 2 dagen elke 8-10 min harde buiken, wilde ik toch dat de vk me stripte. Om 16.00 uur had ze dat gegaan en voelde daarna iets sterkere ww. Nog steeds niet het echte werk, maar het leek nu tenminste ergens op. Wel had ze gevoeld dat sinds maandag (dachten dat m'n vliezen waren gebroken, wat gelukkig niet zo was) er een verschil was en het voorwerk echt iets had gedaan. Ze ging weg en vroeg 's avonds nog even te bellen. Nog even heerlijk met z'n 3en de hond uitgelaten, voor Marissa naar m'n mams ging om terug te komen als grote zus Om 22.00 uur kwam de vk en brak ze m'n vliezen. Had net 2 cm ontsluiting en hoofdje moest nog een eind zakken. De ww werden al snel sterker en kwamen na een half uur al om de 3-4 min. Om 23.00 uur gebeld dat het echt heftig was en snel leek te gaan. Ze geloofde het niet zo en zei me te gaan douchen. Dacht echt dat ik kleinzerig was en ging toch maar douchen. Om 23.30 hield ik het niet meer en belde Robin nog een keer, of ze nog een kwartiertje haar soap mocht afkijken.. Ik ging maar wat geluid maken ten teken dat het echt serieus was. Kwam ze bleek ik al 6 cm in 1,5 uur te hebben! Dus met spoed naar het zh, want door een myoom moest ik daar bevallen. Op de gang had ik ineens persdrang en moest bijna rennen naar het bed. Op het bed moest Robin het alarm knopje drukken, drukt die schat het lichtknopje uit #-o 3 min op het bed persen en ze was er! Het ging zo snel dat het niet te bevatten was. Die ww zijn echt hel, maar had toch liever gehad dat het een half uurtje langer duurde iets minder in een storm. Nu zaten er geen pauzes tussen en is ze bijna op de gang geboren, stel je voor dat er onderweg iets zou zijn gebeurt! En dan achteraf van de gyn horen dat ik thuis had mogen bevallen! Wat wel heel fijn was, was dat ik meteen naar huis mocht en binnen 2 uur bevallen, gedouched en thuis was! Nu zijn we 1,5 week verder, is de kraamweek voorbij en sinds vandaag voor het eerste alleen thuis met m'n kleine meisje. BV lijkt nu steeds beter te gaan. Alleen heeft ze vandaag echt en huildag, snap er niets van, ze drinkt slecht en huilt veel.. Ze hoest ook, hoop niet dat ze ziek wordt.. Misschien is ze vanmiddag weer rustiger en voelt ze mama alleen maar aan Zo wat een verhaal! Nou hoop dat we snel met z'n alle hier zijn, want met 2 plekken is het ook lastig allemaal! Fijne dag allemaal!
150cc ???? Dat is veel. Hier drinkt ze met moeite 90 met 3 schepjes. Volgens mij zou ik dat er nooit in krijgen. En wanneer geef je dat? Als hij `s nachts zelf erom vraagt of voordat de nacht begint? Ben benieuwd. Dat doorslapen klinkt toch niet verkeerd..
@ Kippie, Fijn dat de test goed was! @ Marooz, bij m'n nichtje kwamen ze ook thuis voor gehoortest, 5 mnd geleden maar nu moet ik met Jelina naar het cb toe en dan nog wel aan de andere kant van de stad.. Wel komt het cb weer thuis voor een intakegesprek, hmm weten ook niet wat ze willen... Wel raar idd dat ie nu zo spuugt.. We hebben hier een telefoonnr kunnne we altijd bellen met vragen, mss bij jullie ook?
@rian, rivano drinkt niet de voledige 150cc leeg.. houdt 20cc over ofzo, dat drinkt hij al een week.. maar hij is ook al iets ouder fopvoeding gaan we geven als hij midden in de nacht komt
@Manootje: Zal wel regeldagje zijn. Dat is normaal op de 10de dag. Dat kan vandaag ook nog zijn, morgen is het wel voorbij.
@ Harmless het is vandaag idd rustiger.. Heb m'n rustige meisje weer terug Dacht dat ze met regeldagen alleen maar meer wilde? Ze had 's morgens dat ze meer wilde en daarna ineens niet meer.. Heb met Maris zoveel ziekenhuizen gezien dat ik nu mss meer op m'n hoede ben en bezorgder.. Hoop dat ik het leer een beetje los te laten want ben meteen weer 8 jr terug..
Goede middag meiden, @ Marooz: Geen idee hoe we het voor elkaar hebben gekregen dat madam doorslaapt... @ Harmless: Leuk zo een tussenstand! Dat je daar puf voor hebt om bij de houden...haha! Wat een heerlijk mannetje is Stan toch echt een super lekker ding haha! @ Marooz: Ja, ik geef flesvoeding. Jammer dat Mees 's nachts nog komt, maar dat veranderd heus wel hoor (hoop ik... ). Keano sliep met 2 weken ook al door, en toen gaf ik borstvoeding. @ Kippie: Fijn dat Mila geslaagd is voor de gehoortest! Bij ons lukt dat ritme ook nog totaal niet, we proberen het wel...maar goed zal wel komen hoor! @ Manootje: Wauw wat is je bevalling toch snel gegaan zeg! Ow wat erg dat je nadien te horen kreeg dat je ook thuis mocht bevallen. Ik hoop ook dat we snel hier met zijn allen zijn, 2 topics bijhouden lukt niet altijd hé. @ Rian: Jaylin drinkt ook ongeveer 90cc, ik bied haar 120cc aan (dit in overleg met kraamverzorgster) maar meestal drinkt ze zo een 90cc op. Hier alles redelijk goed, ben zelf onzettend moe. Heb geen laag hb, pas nog geprikt maar goed zal het nieuwe moederschap en het wennen wel zijn. Jaylin krijgt een flesje van 120cc aangeboden en hier drinkt ze gemiddeld 90cc van op soms minder. Is dit erg...ze valt namelijk bij een voeding snel in slaap en krijg haar dan niet meer wakker... Liefs, misspuma
Hoi, ik kom even hier kijken, bij het andere topic kan ik het zo niet meer volgen. Hier verder alles goed, al heb ik er de afgelopen dagen even helemaal doorheen gezeten, C die continue aan het werk is, gezien alles wat hij de laatste tijd vrij is geweest is dat ook geen wonder, maar ja, ik zit hier een beetje in mijn uppie met de meiden en ik had wel even zoiets van kom ik daarvoor hierheen... Maar goed, we hebben vanmorgen even bijgepraat en ja, toen kwam het hoge woord eruit, hij wil duidelijkheid, durft zich niet zo aan de meiden te hechten omdat hij bang is dat ik ze straks meeneem en hij ze maar een of twee keer per jaar ziet en gezien het feit dat ik de laatste dagen erg stil was....gevalletje miscommunicatie dus zeg maar. Ik heb hem beloofd dat ik wil overwegen om hier definitief te blijven als ik ook maar weet waar ik aan toe ben, we gaan dus nog heel veel praten de komende week aangezien ik zondag naar huis toe zou gaan, moet ook wel want de meiden moeten volgende week donderdag naar het CB en ik wil ook gewoon even naar huis, ik mis mijn ouders, mijn zusjes, mijn vriendinnen en zelfs mijn kat, al weet ik dat die goed zit bij mijn ouders. Verder zijn de meiden zowat uit hun maatjes 50 gegroeid, niet zo erg aangezien ik zo een excuus heb om heerlijk voor ze te shoppen en het hier niet duur is, heb al hele leuke zomersetjes gekocht voor ze, ook slapen ze vrijwel de hele nacht door van ongeveer half twaalf tot smorgens zes uur/half zeven en zitten nu nog maar op zes voedingen per dag, vraag me niet hoeveel, dat is dan weer een nadeel van de BV, maar ze groeien goed en dat is het belangrijkste, kijk en oordeel zelf, met dank aan de camera van mijn zwager. Twee weken terug nog bij schoonmama thuis Afgelopen zaterdag
Cleo... wat een schatjes zijn het!!! Ik snap dat je vriend zo denkt... het is ook allemaal lastig zeg Hoop dat jullie er uitkomen. dikke knuf
Hoi allemaal, kom me ook maar even melden ben dus afgelopen vrijdag na een stortbevalling maar 2 uur bevallen van een dochtertje: Stella Maria Elisabeth, 51 cm en 3610 gram. Ik kopieer en plak het bevallingsverhaal even van hyves voor de geinteresseerden. Ik voel me verder erg goed, wel megamoe natuurlijk maar mopje doet het goed, zit nu op 90 cc en doet precies wat ze moet doen, poepen, plassen en slapen, is regelmatig even wakker en vind echt alles goed en huilt ook niet tenzij ze honger heeft, het koud is of ze krampjes heeft, echte modelbaby! Bevallingsverhaal: Jaaaaaaahhhhhh, eindelijk is het dan zover, Stella is geboren! Na 2x een mislukte poging de bevalling wat op gang te helpen door de verloskundigedoor middel van strippen hebben ze op vrijdagochtend om half 12 in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken bij een zwangerschapsduur van 40,2 weken. Dit omdat Peter volgende week naar Zuid-Afrika moet en de bevalling anders eventueel zou missen! Binnen 5 minuten kwam de eerste wee, snel gevolgd door meerdere weeën die meteen enorm pijnlijk waren Gauw mijn vriendin gebeld en gezegd dat ze maar gauw moest komen, want het ging wel erg hard! Binnen no time wist ik mezelf geen houding meer te geven en kwamen de ween al om de vijf minuten, heb eigenlijk constant op mijn knieën op de vloer gezeten en met het bovenlijf over een stoel gehangen, proberen de weeen op te vangen in een soort van trance want de pijn was niet te harden. Nog maar een keer naar de toilet, want ik moest vreselijk nodig plassen, nadat mijn blaas leeg was ging het heel erg hard. Ik zei tegen de zuster dat ik een lichte druk voelde van onderen en zij zei dat ze dat vermoeden al had. Het bed weer gereedgemaakt want ik wilde gaan liggen,w as zo vreselijk moe en alles deed zoveel pijn, had niet meer de kracht mezelf omhoog te houden. Toen hoorde ik haar aan Peter vragen waar hij de babykleertjes had en ik dacht bij mezelf:'huh, dat kan nooit, zover ben ik vast niet, ze hebben niet eens getoucheerd en ben nog maar net bezig!' Toen ik mijn ogen opendeed stond de kamer helemaal vol mensen, oa de verloskundige die me vertelde te gaan toucheren. Ze zei dat ik al een dikke 8cm had en alleen nog het randje weg hoefde te werken en al heel voorzichtig mee mocht gaan persen. Dat gaf enorm veel kracht, want Stella was er bijna! Mijn rug brak zo ongeveer in 2en en toen ik dat aangaf wilde de VK er wel wat aan doen. Ze heeft 2 spuiten water in mijn rug gezet, bizar, (en niet te vergeten HEEL erg pijnlijk!) maar het hielp! Toen volledige ontsluiting, ik mocht meepersen! Ai ai ai, wat ben je dan vergeten hoe zeer dat doet, ik dacht echt dat ik van voor naar achteren helemaal open zu gaan en raakte bijna in panike van alle pijn. Toen zei de VK dat het niet alleen voor mij heel erg hard ging, maar ook voor de baby en daar schrok ik enorm van want bij stortbevalling raken de babies soms in stress en daalt de hartslag. Toen heb ik heeeeeel goed geluisterd en gedaan wat de VK zei en ons meisje was er! na negen minuten persen! 51 centimeter, 3610 gram, apgarscore van 10 alles erop en eraan en mama is schandelijk verliefd! Voel me best goed, afgezien van de soms hele pijnlijke naweeën, maar ben verder INTENS gelukkig!!!!!
Oh majkuh gefeliciteerd! Leuke naam, helaas kennen wij iemand in onze omgeving die zo heet, maar het was zeker een optie! Cleo, ze groeien zeker hard zeg! Het is al een beetje baby-af, vind ik hier ook hoor, nog maar twee weken, maar het echte "pasgeboren" is er al af. Ik vind nog steeds dat jullie babys veel drinken. Nogmaals, hier drink ze de flessen van 90 + 3 schepjes poeder nu goed op. Vorige week had ze nog moeite met de laaste 20 cc. Kraamverzorgster had gezegd dat mocht opbouwen tot 120cc per keer als ze 4 weken zijn. Wanneer komen ze om de 4 uur? Is het te proberen dat als ik haar die 120 aanbied, ze drinkt het waarschijnlijk toch niet op, dat ze dan langer slaapt? Oh en voor buikslapers. Hier lag ze zoveel rustiger op haar buikje. Ze sliep gelijk langer en beter, minder onrustig. Maarjah, kan het beter niet doen he, ivm wiegendood. Ik heb nu zo`n inbakerzak gehaald en daar slaapt ze eigenlijk op dezelfde manier als op haar buik. rustiger en beter. Misschien een idee voor de andere moeders hier. Ze slaapt ook sneller in. En af en toe hoor je nog een jank, maar dat is zomaar 1 schreeuw en dan gaat ze weer verder. Als ze niet in die zak zou zitten zou haar armen en benen gelijk mee gaan doen en maakt ze zichzelf wakker. Groetjes Rian
mama en Stella vandaag Cleo, geweldige foto's trouwens van je tweeling, wauw! Rian, zo'n inbakerdoek lijkt mij ook heerlijk, merk dat Stella het ook fijn vind om lekker strak ingestopt te worden en ook de draagdoek geniet ze duidlijk van. Hoe is het nu met de rest allemaal......daggie, marooz, zogelukkig, harmless.......anyone...?? Iedereen aan het genieten van de babies hihi, logisch! Fijne avond verder
Zoooo meiden slapen even en ook ik ga zo even plat, maar eerst even kijken of er nieuws is. Stella is trouwens ook een schatje om te zien Majkuh. Wat gaat het trouwens hard hé, zo zijn het piepkleine ukkies en zo kun je je amper voorstellen dat ze ooit in de buik hebben gepast. Ben benieuwd of Sabrina inmiddels is bevallen...
och wat een schatjes cleo. het lijkt me ook zo lastig een relatie op te bouwen zoals jullie. je moet al zo snel hele heftige beslissingen nemen, zoals of je daarheen wilt verhuizen. normaal zou je daar toch wat langer over doen. wel fijn dat je er samen goed over kunt praten, je moet het echt samen doen he. ook al heb je samen twee mooie dochters, je moet het echt doen voor jezelf en je relatie, anders wordt je ongelukkig daar. ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is daar alleen als hij veel werkt. hopelijk kun je wat mensen leren kennen... maar als je daar maar kort bent is het lastig. tot wanneer blijf je? maaike, heftig verhaal hoor. en wat een lief meisje. ik vnd het zo cool nu ook een dochter te hebben! inbakeren werkte bij mijn zoon niet, hij vond het verschrikkelijk, krijsen! wilde graag met z'n armpjes zwaaien. als je het wilt proberen kun je het eerst ook met een handdoek ofzo doen. ik heb toen zo'n dure doek gekocht voor niets...
Bedankt Kaatje en ja, dat hij zoveel werkt is ook moeilijk, maar ik weet dat hij dat ook voor ons doet en daarbij, hij zal wel moeten aangezien hij samen met een goeie vriend een eigen zaak heeft, voordeel is wel dat wij boven de zaak zitten, maar hij moet er vrijwel continue zijn. Wel merk ik dat juist doordat ik veel op mezelf ben aangewezen, ik de taal steeds beter leer begrijpen, alhoewel ik qua taal beter een engelsman had kunnen treffen haha. De meiden en ik gaan maandagmorgen weer terug, we gaan dan via Amsterdam waar mijn vader ons dinsdag rond de middag op komt halen. Heb hier wel een dubbel gevoel, enerzijds wil ik graag blijven omdat het net een beetje beter gaat tussen C en mij en anderzijds wil ik heel graag naar huis, even rustig nadenken over wat wijsheid is en ook ivm mijn werk. Kaatje, hoe doe jij dat eigenlijk? Mis je je ouders niet als je daar bent zo ver bij hun vandaan?