Jeetje Cleo, heb je verhaal gelezen en het is inderdaad heftig, jullie zijn nog aar kort samen en het is een hele belangrijke beslissing, maar ja, je hebt die 2 mopjes samen! Is het geen optie om het eerst tijdelijk te proberen ozo, een visum van 3 maanden...? En naar nederland vliegen kost tegenwoordig niet meer zoveel, dus als je echt terug wil ben je er zo en het is niet duur, heftig hoor.....
je hoeft geen visum voor europa maaike, scheelt weer... ik mis mijn familie niet heel erg, ze zijn hier zo vaak! maar mijn familie en vrienden wonen zowieso nogal verspreid, en ik heb als kind ook altijd in het buitenland gewoond dus ben het gewend. mensen komen vaak op bezoek. als voorbeeld, in de laatste twee weken zijn mijn ouders, schoonouders, broertje met vriendin en schoonzusje al langs geweest om mijn meisje te zien. mijn ouders komen zeker 4 keer per jaar en ik ga ook regelmatig naar nederland. met easyjet of transavia kun je goedkoop vliegen! verder veel bellen, skype en email. ook lekker dat je de taal begint te leren, dat zal je zeker helpen om je meer thuis te voelen! maar morgen dus alweer naar huis, leuk en jammer tegelijk....
Oh nee niet foetsie gewoon op een andere pagina... Gelukkig... Zijn we weer... Pfff het is wel zoeken... Nu kan een modje mijn desperate poging om weer te kunnen schrijven in dit topic sluiten.... (Maar die zullen nu wel heel veel werk hebben denk ik zo...)
He gatver alles weer weg van de laatste weken.. Had een hele uitgebreide reactie op zogelukkig geplaatst.. Hoop dat je hem nog gelezen heb? Bah moet wel weer wennen aan de nieuwe site..
DE MAMA'S VAN MEI 2009 Mama - Geb d.d - Kindje(s)- Duur zwschap - Tijd - Gewicht - Lengte [*]Cleo - 28 maart - Chiara & Charissa - 34 weken - 01.42 & 01.45 uur - 2300gr - ?? [*]Daggie1984 - 20 april- Rivano - 38 weken 11.20 uur 3585gr - ?? [*]Marooz - 21 April -Mees Tygo 38,3 weken 16.31 uur 3510gr 51cm [*]Zogelukkig - 26 april- -Zoon- 37 weken - ?? - 3700gr - ?? [*]Webmiertje - 29 april - Roan- 39,1 weken - 10.49 uur - 5115gr - 55cm [*]Mamasan - 29 april - Duncun - 35,1 weken - 19.02 uur - 2770gr - ?? [*]Mamalieske - 29 april - Ties- 37 weken - 5.42 uur- 2720gr - 47cm [*]Marloes22 - 30 april - Jill- 39,1 weken - 16.19 uur - 3320gr - 50cm [*]Rian - 3 mei - Tatum - 40 weken - 12.45 uur - 3655gr - 51cm [*]Kaatjek - 3 mei - Dochter - 40,2 weken - 22.00 uur 3560gr 52cm [*]Sim80 4 mei Pip 40,3 weken 07.56 uur - 3760gr - 51cm [*]Remmar - 5 mei - Nikki - 41 weken - 18.05 uur - 4000gr - 52cm [*]Kippie75 - 6 mei - Mila - 40,2 weken - 10.00 uur - 3950gr - 52cm [*]Sheila82 - 7 mei - Dana - 40,6 weken - ?? - 3520gr - ?? [*]Manootje - 8 mei - Jelina - 40,5 weken - 00.18 uur - 3450gr - 48cm [*]Misspuma - 9 mei - Jaylin - 39,1 weken - 00.10 uur - 3240gr - 48cm [*]Harmless - 9 mei - Stan - 40,1 weken - 10.14 uur - 3500gr - 52cm [*]Ria32 - 9 mei - Noah Daniel - 39,1 weken - 20.19 uur - 3680gr - 52cm [*]Sistabigbones - 11 mei Jayleigh - 39,5 weken - 16.14 uur - 3210gr - 49cm [*]Zonstraal - 12 mei - Zoon - 40 weken - 16.20 uur - 4200gr - 52cm [*]Wonders2 - 13 mei Savanna - 40,1 weken - 3.36 uur - 4750gr - 56cm [*]Draadje - 13 mei - Pim - 40,3 weken - 5.25 uur - 3000gr - 49cm [*]Mamasuusjuh - 13 mei - Kayleigh - 39,2 weken - 17.05 uur - ?? - ?? [*]Joki - 14 mei - Juna - 40,2 weken - ?? - 4500gr - 54cm [*]Oemhudaifa - 14 mei - Zoon - 40,1 weken - 8.50 uur - 4000gr - 52cm [*]Majkuh - 15 mei - Stella - 40,5 weken - 13.35 uur - 3610gr - 51cm [*]Tinke - 16 mei - Laura - 39,1 weken - 17.28 uur - 3350gr - ?? [*]JoMi - 19 mei - Juarno - 40,1 weken - 19.42 uur - 3260gr - 50cm [*]Manny - 23 mei - Robin - 41,5 weken - ?? - ?? - ?? [*]Misssz - 24 mei - Dean - 40,3 weken - 12.31 uur - 4270gr - 56cm [*]Sabrina1984 - 24 mei - Naomy 41,2 weken - 14.53uur - 4160gr - 54cm Tussenstand: 17 meisjes - 12 jongens meiden die er nog niet opstaan! mail al je gegevens even naar mij toe dan zal ik het in de lijst zetten!
Oh gelukkig, het topic is er nog! Vannacht weer een goed nacht gehad, meneer heeft van 23 tot 5 geslapen en na een voeding weer tot 9, ik ben weer helemaal blij Hij heeft zicht trouwens gisteren al van buik naar rug gerold in de box wist niet wat ik zag!
dus deze is weer gevonden? ik had dit verhaal al elders getypt, maar nogmaals... mijn meisje heeft een nieuwe vervelende gewoonte, 's avonds niet willen slapen tot een uur of 1, 2. we zijn nu aan het proberen haar overdag wakker te houden want dan slaapt ze heel veel, maar dat is echt heeeel moeilijk! we hebben haar om half acht vanmorgen wakker gemaakt, toen heeft ze gedronken, maar daarna viel ze weer in een diepe coma. echt niet wakker te houden. uitkleden, luier verschonen, ze slaapt gewoon door. hetzelfde deed ze gistermiddag.... nu ligt ze weer te tukken... heel erg vermoeiend, iemand ideeen hoe we haar schema om kunnen gooien want dit is extreem vermoeiend. of hoe we haar overdag wakker houden als ze heeft besloten te slapen? ik heb zo'n boek van Gina Ford (the contented baby, ze is echt de baby goeroe hier...) en die zegt een slaapschema, dus om 7 uur wakker, maar 45 minuten 's ochtends slapen .flinke dut tussen de middag, eind van de middag weer 45 minuten en dan om 7 uur naar bed, wakker maken om 11 uur voor laatste voeding en that's it. alsof het zo makkelijk is. hoe laat je een baby slapen wanneer jij wilt, en hoe wakker zijn wanneer je wilt... iemand suggesties???
Pff lastig Kaatje. Pim is wakker als hij in de box ligt en als er veel mensen zijn en hij op schoot ligt.
kaatje wat vervelend. Ik weet nog wel dat toen met mijn oudste dat ik daar ook wel eens het schema heb willen omgooien.. en dat lukte dus niet. ik weet niet hoe lang je meisje het al zo doet. Maar ik zou zeggen kijk het even aan. Eventueel wel gewoon in der bedje leggen. of iig niet met haar spelen. Meestal gooien ze het schema binnen een korte tijd weer om naar een gewoon slaap/waak ritme. Of dat dan op deze leeftijd al om 7 uur is.... dat duurde hier tot 10 maanden... ben benieuwd hoe dat nu gaat. Liefs Jazzie
En nog maar een keer deze! al drie keer geplaatst dan nu Dag lieve meiden! Ik had me gister aangemeld.. Maar ja dat is nu dus weg.(en nu weer een ander topci) Ik ben Jazzie. Had al wel een periode meegeschreven in het uitegerekend in topic... maar door omstandigheden.. (laptop stuk, ziekte) was ik er behoorlijk uit. Maar mag ik me nu dan weer aanmelden? Ik ben op 20 mei bevallen van een mooie gezonde zoon. Liefs Jazzie
Wat vervelend zeg dat de berichten van de afgelopen periode weg zijn.. kan bijna nergens op reageren.. nou ja.. dan maar een nieuwe start, hopelijk nu voor de laatste keer. @Kaatje: heeeeeeel vervelend en vooral ook vermoeiend lijkt me. Geen idee hoe je het ritme van je meissie kan veranderen, ze zijn gewoon niet wakker te houden die kleintjes. Zou ze niet heel weinig slaap krijgen als het schema van de babygoeroe gevolgd wordt? Mila is maximaal een uur wakker incl voeding, maar zakt ook wel eens in een diepe slaap na een voeding. vandaag heeft ze heel veel geslapen (incl vanmorgen tot 7.00 uur), dus ik ben eens benieuwd vannacht. Hoop dat ze snel van deze "vervelende gewoonte" afstapt. @Jazzie: welkom! schrijf gezellig mee. Hier alles goed. Ik moet nog wel steeds wennen aan de nieuwe situatie. Het gaat echt prima en zeker als we het rustig aan doen met Mila (jaja rust en regelmaat) dan zijn er weinig problemen en loopt alles op rolletjes. Ik bedoel vooral het meer aan huis gebonden zijn. Ik was gewend om veel op pad te zijn met de oudste. Op de dagen dat ik vrij was en in het weekend, deed ik eigenlijk altijd wel wat met haar, we waren nooit een hele dag thuis. Geen bijzondere dingen hoor, maar even een boodschap, op de koffie ergens etc etc. Nu hebben we toch een aantal stappen terug gedaan en zijn we veel meer thuis. Ik merk dat ik (maar dochterlief ook) daar erg aan moet wennen, ze kan zich niet zo goed thuis (alleen) vermaken. Toch wil ik het voor Mila een beetje rustig aan doen, dus echt veel ondernemen zit er voorlopig ook niet in. Weet dat dat ook wel weer verandert, maar vind het zeker op zo'n regenachtige dag als vandaag wat minder...
@ Zogelukkig heb je m'n berichtje van gister nog gelezen? Had een heel stukje over de chiropractor getypt..
Jazzie welkom! Kippie hier werkt dat ook het beste hoor rust en regelmaat, maar haalt idd de spontaniteit er wel een beetje uit, haha! Wij gaan ook maximaal 1 keer op een dag weg, anders zijn het gewoon teveel prikkels voor Pim. Vanmiddag zijn we naar vrienden gewandeld en is hij daar de hele tijd wakker gebleven, dus nu ligt hij alweer bijna 4 uur te pitten... Morgen gaan we naar de Ikea. We mogen van mijn schoonvader als kraamkado een ledikantje en toebehoren kopen, superlief! Pim ligt nu nog bij ons op de kamer in het wiegje dat mijn man heeft gemaakt, maar als het ledikantje er is ga ik hem overdag in zijn eigen kamertje laten slapen dan kan ik lekker de ramen opendoen op onze kamer.
Dankje.. Ik zal voor wie het interesseert ff mijn bevallingverhaal plaatsen: Ivm met een verhoogde bloeddruk kreeg ik extra controles in het zh. Dit was met 38 weken. Urine sparen, bloedafnemen en ctg met bloeddrukmetingen. Het was allemaal nog goed. NOG geen zwangerschapsvergiftiging. In overleg met de Gyn mocht ik toch nog als eerste onder controle blijven bij de vk en thuisbevallen.. maar wel met die extra controle bij hun. Met 39 weken nog weer op controle. er was eigenlijk niks in de situatie veranderd. Bloeddruk was door de rust zelfs wat beter. Maar doordat de ene gyn er niet was kreeg ik een ander.. Die zei .. nou je bent 39 wk.. vind dat het wel mag komen Ik wilde zo graag thuis bevallen.. (de bevalling van mijn zoontje was in het zh en daar was het een en ander niet goed gegaan) ik zag het al helemaal in het water vallen.. Nou even gepraat .. ok met GRATIE.. mocht ik nog thuis bevallen.. maar dan wilde hij wel strippen.. Nou ok dan.. (had al wel veel gerommel gehad. behoorlijke voorweeen ook) van het strippen voelde ik niks. Het begon wel wat te rommelen.. had zo af en toe wat lichte weeen. Om 8 uur kwam mijn moeder de oudste halen. Zat net op de bank en toen kwam de eerste echte pittige wee! Denk o ja.. pfoe.. zo voelde dat.. Die kwam gelijk om de 6 minuten. ik zat nog lekker tv te kijken.. en dacht kijk t ff af en dan ga ik naar boven. Nou 2 weeen later.. iets voor half 9 ben ik toch maar naar boven gegaan.. het was wel heftig. Op bed heb ik nog wat weeen opgevangen die al om de 5 min kwamen. rond 9 uur ben ik gauw het bad in gegaan.. we hadden zoiets van nog een paar weeen om de 5 minuten en dan bellen we de vk. Maar de volgende wee kwam al om de 3,5 (inmiddels 9u15) Dus gauw de vk gebeld. die was rond half 10 binnen. Die heeft gelijk de boel klaar gezet en kraamhulp gebeld. Rond 10 uur ben ik uit bad gegaan.. en had ik al 7a8cm Het ging erg snel. Om 10 over half 10 brak ze mijn vliezen en om kwart voor kreeg ik persdrang.. en met 7 minuutjes persen had ik mijn prachtige jongen in mijn armen.. Al met al dus een vlotte bevalling.. die 3 uur duurde! Het was een prachtige (ok wel pijnlijk) ervaring.. die een hoop van mijn eerste bevalling goed maakte. Liefs Jazzie
Draadje wat een super leuk kraam kadoo!! Leuk hoor! Wij hebben de kleine eigenlijk overdag meestal mee naar beneden.. en dan beneden in de kinderwagen liggen. Dan heb ik boven de boel ook open. Nu slaapt hij ook heel veel. Dit komt denk mede doordat hij verkouden is Ik was verkouden en dat heeft hij dus gelijk gekregen.. Zo zielig.. We zijn druk bezig met het slijm eruit halen de hele tijd.. Ook zielig.. hij vind het zo erg.. En met zoutoplossing neusspray.. het lijkt wat beter te gaan. Als hij hoest hoor je ook wel dat het allemaal los komt. hopelijk is meneer gauw weer beter. Liefs Jazzie