Goede avond meiden, @ Draadje: Ow heerlijk dat Pim zo goed heeft geslapen. al van buik naar rug rollen wauw! @ Kaatje K: Ik denk niet dat je een baby van deze leeftijd al kunt laten slapen wanneer jij dit wilt, en wakker kan houden wanneer jij dit wilt. Succes, ik heb geen tips Jaylin heeft dit ook gehad maar ineens was het over. @ Jazzie: Welkom hier op het forum van de Mei 2009 Mama's! Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Klinkt als een droombevalling heerlijk hoor! Beterschap voor je zoontje, hopelijk is de verkoudheid snel over! @ Kippie: Ik weet precies hoe je je voelt, ik deed voor de geboorte van Jaylin ook veel dingen samen met Keano. Precies zoals jij beschrijft een boodschapje, even om de koffie bij iemand etc. Maar nu Jaylin er is blijf ik toch meer thuis (zeker voor de rust en de regelmaat). Keano kan zich daarintegen gelukkig wel goed vermaken als we een hele dag thuis zijn. Dus dat probleem heb ik gelukkig niet, maar zelf vindt ik er niks aan...maar zoals je zegt dat gaat ook weer over! Jammer dat alle vorige berichten weg zijn, zo kan ik nog niet uitgebreid reageren. Hier gaat alles goed. Jaylin slaapt nu iedere nacht door, heerlijk hoor! Ze wordt meestal rond 05.00u wakker, maar met haar speentje kan ik het makkelijk rekken tot 07.00u, soms zelf 08.00u. Jammer alleen dat haar broer zo een vroege vogel is (06.00u). Vandaag een dagje in Rotterdam geweest, bij mijn jongste zusje het was erg gezellig en de kids hebben zich keurig gedragen in de auto en bij mijn zusje. Er was nog een markt tegenover het huis van mijn zusje, dus zijn we daar nog overheen gestruind. Helaas begon het te gieten van de regen toen we net op de helft waren, we hebben de markt afgelopen want nat waren we toch al. Keano vondt het prachtig, en Jaylin die sliep heerlijk in de wandelwagen, had gelukkig nog net op tijd de regenhoes ingepakt. De kids liggen nu lekker op bed, en die liggen beiden te slapen. Mijn man is om 23.00u klaar met werken. Dus ik ga straks naar bed en dan geeft hij Jaylin rond 24.00u haar laatste flesje. Jaylin heeft helaas wel spruw in haar mondje (vrijdag ontdekt). We waren er nog goed optijd bij dus het was nog niet heel erg. We hebben nu een suspensie gekregen die we 4x daags aan haar moeten geven. Het lijkt al te helpen, de aanslag is stukken minder en ze drinkt de fles nu ook weer beter. Morgen naar het cb met allebei de kids ben benieuwd hoe groot ze zijn en hoeveel ze wegen. Zo nu genoeg gekletst, anders is de pagina vol ! Weltrusten voor straks en tot morgen meiden! Liefs, misspuma
Misspuma. het was ook een droombevalling! Jee. en jouw meissie slaapt al door! dat is een droom kind! Beterschap met de spruw! arm kindje.. Klinkt verder wel als een leuk (ondanks het hondeweer) dagje. Draadje.. nu al omrollen?!! dat wordt nog wat Dat had ik nog niet gelezen.. Liefs Jazzie
Goedenavond allemaal, @Kroepie: Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je bij deze ook heel veel succes wensen. Ik hoop echt dat je niet naar huis gaat zonder beeb. Lieverd, wij duimen voor je. Knuffel. Vandaag een lekker dagje gehad. Vanochtend na de 2e voeding hebben wij even met z'n 3en in ons bed gelegen. Juarno keek zo mooi om zich heen en reageerde ook echt op onze stem en bewegingen. Vanmiddag zou Juarno met papa onder de douche, vindt hij echt heerlijk. Maar hebben dat op het laatste moment maar niet gedaan. Want eindelijk na 19 dagen is zijn navelklemmetje eraf gevallen. Het was iets open en heb daarom maar besloten om hem te gaan wassen en de navel droog te laten. Na het voeden zijn wij om 15.00 naar opa en oma op de boerderij gegaan en hebben daar koffie gedronken. Ook ome Jack, tante Jolanda en Maike en ome Stefan waren er. Om 17.30 waren wij weer thuis en toen kwamen pake en beppe ook. Pake en beppe hebben ons ook weer lekker verwend, zit nu namelijk achter een flatscreen monitor (cadeau van pake), hebben een cartridge voor onze fotoprinter gekregen, een nieuw pakje (shirt+broek) voor Juarno en nog vele andere dingen gekregen. Ze zijn net een half uurtje weg en Juarno heeft de laatste voeding gehad. Ligt nu nog even bij papa. Iedereen die mij wil toevoegen voor msn, heb het weer op de computer staan. Lijkt mij wel eens gezellig om zo ook te kletsen. Dus jullie mogen mij wel toevoegen als jullie willen. Heb het bij mijn profiel wel staan. Nou ik stop er voor vanavond mee. Iedereen welterusten en tot morgen allemaal. En Kroepie, wil jou hier niet meer zien. Pas als je beeb er is, mag je terug komen. Liefs JoMi
Jazzie, welkom terug! Kippie, wel lastig dat je meer thuis bent en je meisje daar moeite mee heft...Mijn zoontje heeft dat ook, dus ik probeer wel elke dag even eruit te gaan. Mijn meisje lijkt daar geen problemen mee te hebben, die slaapt lekker in de kinderwagen, auto of draagdoek... Hier een goede nacht gehad! We gingen rond half 11 naar bed, even gevoed en toen heb ik haar in de kinderwagenbak naast mijn bed gezet. Toen bleef ze stil, ging niet meteen slapen maar lag lekker te pruttelen. ik kon haar dan steeds even over de bol aaien of speen geven. Ze sliep rond een uur of 11, en werd pas om 7 uur wakker! dus ik ben weer blij! Ben ook hard begonnen te kolven... Over een paar weken ga ik namelijk een weekendje weg dus ik heb een vooraadje nodig! gelukkig gaat het bij mij niet moeilijk te kolven!
misspuma ook al spruw... ik ben er ook bang voor, mijn tepels doen erge pijn opeens... jeetje jomi, pas na 19 dagen het navelklemmetje eraf! bij ons al na 3 dagen, gelukkig, ik vind het van die ondingen... leuk he al die kadootjes! hier is het nog regelmatig feest als de post komt!!
De wijkverpleegkundige vertelde dat het er wat langer aan kon zitten, omdat ik een hele dikke navelstreng heb gehad. Dus duurt het ook langer dat het eraf valt. Maar wat wel grappig is, hij is op 19 mei geboren en op de 19e dag is het navelklemmetje eraf gevallen.
Dag meiden! Zal me hier ook weer eens even melden! Hier gaat alles goed, Mees is alweer bijna 7 weken! En hij is steeds meer wakker, en jeuzelt tegen alles om hem heen. Zo schattig, en heel gezellig! :-D Ik lees dat er al baby's doorslapen! Wat heerlijk zeg, nou hier niet hoor! Elke nacht gewoon nog voeden. Zit soms wel wat langer tussen, maar heb het id dat hij me ruikt en dan dnkt HONGER! hahaha Vanavond ga ik proberen hem de hele nacht in zijn wieg te houden. Het is niet dat hij dit niet wil hoor... meer dat mama het daar wat moeilijk mee heeft... hihi Verder is hij nog steeds heel lief en rustig. Wel heeft hij soms dat ie wat ongeduldig is. En de dag na de vaccinatie heeft een uur alles bij elkaar gebrult, nou ik wist niet meer waar ik het zoeken moest! hahah Kan je zien hoe ik verwend ben! Nou meiden zal proberen het forum opieuw te ontdekken! Dikke knuff
@marooz, fijn dat het zo goed gaat! rivano slaapt ook al door.. komt vanzelf! hij krijgt volgende week spuitjes.. dan is hij 8 weken ben benieuwd
Daggie; Rivano krijgt de fles dacht ik toch? Tjah Bv duurt langer met doorslapen geloof ik hahah Ach vind het niet zo heel erg hoor, maar vanacht was hij erg moe, en dan valt ie dus steeds in slaap tijdens de voedingen waardoor ie na 2 uur alweer wil... tjah dan is het toch wel een lange nacht! haha Maar eergister sliep hij ineens 5 uren, dus er zit soms wel wat verschil in! Die spuitjes zijn zielig! Ik had het hart in mijn keel zitten, en Mees heeft werkelijkwaar alles bij elkaar gekrijst! (En dat voor een baby waar nooit geluid uit komt ) Maar toen ik hem tegen me aan hield was al het leed vergeten, en gaf hij wel een grote lach! Alles verder goed? Is Rivano ook al meer wakker?
@marooz, ja hij begint steeds wakkerder te worden! dan leg ik hem ook nog ff 10min in de box.. ff spelen met hem.. en dan heeft hij er genoeg van.. en leg ik hem in z'n bedje.. wat leuk dat mees al zo doet lachen! rivano heeft pas 1x gelachen na me.. daar smolt ik al van! kan niet wachten tot hij meer gaat lachen!!
Marooz, doorslapen kan ook op BV hoor, hier al een paar nachten van 11 tot 7 gehad! Nog niet elke nacht, soms is het nog 5 uur. Het ligt aan het kind... Maar vaak gaat het bij flesvoeding iets sneller geloof ik... o lachen, is zooo leuk. dat doet ze helaas nog niet.. mijn zoontje huilde nooit bij de prikken, heel stoer! hier doen ze het pas bij 2 maanden gelukkig.
Jemig.. kindjes die al doorslapen! nou hier zelfde taferelen als bij jou Marooz! De kraamhulp vroeg al iedere keer wat ik aan mijn tepels had.. zodra meneer me ruik slaapt hij! De vk zei toen dat sommige kindjes dat hadden.. die voelen zich dan zo gerust als ze mama ruiken.. nou ben je mooi mee Gisteravond ook.. laatste voeding. anderhalf uur bezig geweest om meneer in bed te krijgen.. als je m neerlegt wordt hij gelijk wakker en begint te piepen.. (dus toch nog die boer) haal je m eruit om de boer eruit te werken valt ie in slaap Na anderhalf uur hadden we er genoeg van en hadden we zoiets van dan slaap je maar in bed bij ons... daaaaaaaag! Jomi dus eindelijk het navelstompje eraf.. bij onze oudste duurde dat ook vrij lang.. dan wel geen 19 dagen. Ik kan ook niet tegen de hele dag thuis. dus wij gaan er ook wel regelmatig uit.. en zoonlief vind het prima. gelukkig. Het is verder ook wel een makkelijk mannetje.. behalve snachts in eigen bed slapen.. Hopelijk wordt dat ook beter als de verkoudheid over is. Liefs Jazzie
jazzie, bij verkoudheid hebben wij ook altijd slaapproblemen.. en wat ik nu dus gedaan heb is de kinderwagenwieg naast mijn bed gezet. dan slaapt ze heel dichtbij en kan ik haar aanraken. ze is gisteren ingeslapen met mijn hand op haar buik. zij happy, maar ik ook want ze ligt toch niet bij ons in bed...dan slaap ik namelijk niet...
DE MAMA'S VAN MEI 2009 Mama - Geb d.d - Kindje(s)- Duur zwschap - Tijd - Gewicht - Lengte [*]Cleo - 28 maart - Chiara & Charissa - 34 weken - 01.42 & 01.45 uur - 2300gr - ?? [*]Daggie1984 - 20 april- Rivano - 38 weken 11.20 uur 3585gr - ?? [*]Marooz - 21 April -Mees Tygo 38,3 weken 16.31 uur 3510gr 51cm [*]Zogelukkig - 26 april- -Zoon- 37 weken - ?? - 3700gr - ?? [*]Webmiertje - 29 april - Roan- 39,1 weken - 10.49 uur - 5115gr - 55cm [*]Mamasan - 29 april - Duncun - 35,1 weken - 19.02 uur - 2770gr - ?? [*]Mamalieske - 29 april - Ties- 37 weken - 5.42 uur- 2720gr - 47cm [*]Marloes22 - 30 april - Jill- 39,1 weken - 16.19 uur - 3320gr - 50cm [*]Rian - 3 mei - Tatum - 40 weken - 12.45 uur - 3655gr - 51cm [*]Kaatjek - 3 mei - Dochter - 40,2 weken - 22.00 uur 3560gr 52cm [*]Sim80 4 mei Pip 40,3 weken 07.56 uur - 3760gr - 51cm [*]Remmar - 5 mei - Nikki - 41 weken - 18.05 uur - 4000gr - 52cm [*]Kippie75 - 6 mei - Mila - 40,2 weken - 10.00 uur - 3950gr - 52cm [*]Sheila82 - 7 mei - Dana - 40,6 weken - ?? - 3520gr - ?? [*]Manootje - 8 mei - Jelina - 40,5 weken - 00.18 uur - 3450gr - 48cm [*]Misspuma - 9 mei - Jaylin - 39,1 weken - 00.10 uur - 3240gr - 48cm [*]Harmless - 9 mei - Stan - 40,1 weken - 10.14 uur - 3500gr - 52cm [*]Ria32 - 9 mei - Noah Daniel - 39,1 weken - 20.19 uur - 3680gr - 52cm [*]Sistabigbones - 11 mei Jayleigh - 39,5 weken - 16.14 uur - 3210gr - 49cm [*]Zonstraal - 12 mei - Zoon - 40 weken - 16.20 uur - 4200gr - 52cm [*]Wonders2 - 13 mei Savanna - 40,1 weken - 3.36 uur - 4750gr - 56cm [*]Draadje - 13 mei - Pim - 40,3 weken - 5.25 uur - 3000gr - 49cm [*]Mamasuusjuh - 13 mei - Kayleigh - 39,2 weken - 17.05 uur - ?? - ?? [*]Joki - 14 mei - Juna - 40,2 weken - ?? - 4500gr - 54cm [*]Oemhudaifa - 14 mei - Zoon - 40,1 weken - 8.50 uur - 4000gr - 52cm [*]Majkuh - 15 mei - Stella - 40,5 weken - 13.35 uur - 3610gr - 51cm [*]Tinke - 16 mei - Laura - 39,1 weken - 17.28 uur - 3350gr - ?? [*]JoMi - 19 mei - Juarno - 40,1 weken - 19.42 uur - 3260gr - 50cm [*]Jazzie - 20 mei - Liam - 39 weken - 22.52 uur - 3100gr - 51cm [*]Manny - 23 mei - Robin - 41,5 weken - ?? - ?? - ?? [*]Misssz - 24 mei - Dean - 40,3 weken - 12.31 uur - 4270gr - 56cm [*]Sabrina1984 - 24 mei - Naomy - 41,2 weken - 14.53uur - 4160gr - 54cm [*]Dancevalley - 2 juni - Demi - ?? - ?? - 3720gr - ?? Fairy01 - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? Evy - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? Colin - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? Wwndyy - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? - ?? Tussenstand: 17 meisjes - 13 jongens
Daggie; ja lachen kan hij al heel goed. Elke ochtend heeft hij zo goed zin en dan lacht hij enorm naar mij en Tyno. Heerlijk is dat! Ook lacht hij naar de speeltjes aan de mobiel, vooral de knablauwe, die volgt hij ook helemaal met zijn ogen. Hij maakt zelfs soms al blije kirende geluidjes! Dan maakt mijn hart echt een sprongetje! Kaatje; oh wat heerlijk dat ze al door slaapt!!! Ik weet dat je bij fv de voeding even wat dikker kan maken, en dan slapen ze daar heel goed en langer op... tjah dat lukt dus even niet met bv! hahaha Jazzie; zo wat een bekend verhaal! Ja als hij me ruikt wil hij eten maar ligt ie eraan dan slaapt ie! hahah En idd leg je hem weg begint ie te kreunen, dus idd een boer laten, maar ja dan pak ik hem, slpaat ie weer!!! hahaha Ik heb al een paar keer gehad dat ie bij mij op de borst lag en dat zowel hij als ik in slaap vielen! We wachten gewoon af, maar kijk er wel naar uit hoor! Meer dan 2 uren achter elkaar slapen lijkt me toch wel weer s heerlijk! VRAAGJE! Hebben er meer kindjes last van pukkels? Mees had het helemaal in het begin een dag, en daarna eigenlijk niet meer. Nu ineens sinds deze week ( week 7) Zit zijn hoofdje eronder! Ik smeer er helemaal niets op, was alleen met water, maar toch blijft het. Zit vooral op zijn kinnetje, en is bij tijden erg rood. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar vraag me wel af of het wel goed is! En wat ik eraan kan doen natuurlijk! hahah Iemand ideën?
Oh ja Jazzie... Mees slaapt ook echt niet graag in eigen wieg... ook al staat deze tegen mijn bed aan... hij wil gewoon bij mij slapen... hahaha en ik vind het dus echt heel moeilijk om hem weg te leggen.... vind het zo lekker om hem bij me tehebben, en hem te ruiken en horen... ach tot 4 maanden kan je ze niet verwennen!! dus nu kan het nog! hihi
Ja wij hebben de wieg naast het bed staan.. Ik slaap ook minder daarom wil ik het eigenlijk niet. Ik blijf namelijk de hele nacht in dezelfde verkrampte houding liggen omdat ik niet op m wil liggen Maar omdat ik dit van mezelf weet durf ik het wel aan. Ik let wel op.. want normaal doe ik dit niet of alleen op het laatste stukje van de nacht. als je niet meer in de diepe slaap kom. Maar wat super dat je meisje vanacht wel goed heeft geslapen!! Dat was wel lekker denk
marooz, pukkeltjes zijn normaal bij die kleintjes.. mijne heeft van die vetbultjes, dat zijn kleine witte puntjes. mijn zoontje had die ook en ze gaan vanzelf weg. soms hebben ze ook nog wat meer pukkeltjes, ook die gaan wel weg.
Marooz waarschijnlijk heeft mees bv-uitslag.. Bij Liam lijkt het nu ook te beginnen (jammer he.. ziet er toch minder uit.. een nadeel van bv) Ja de vk zei al tegen me je zit er mooi mee.. ik probeer m wel wakker te porren zodat ik weet dat ie toch een goede voeding binnen krijg.. en niet elk uur aan de bak hoef. Maar als ik daar op let komt hij netjes om de 3 soms 4 uur. Ik kijk ook echt uit naar het lachje! maar die van jou is toch al wat ouder dan he Idd je kan ze niet verwennen. en ik heb ook echt zoiets van het gaat zo snel.. en je mist het dan ook. lekker genieten. Verder doet hij het zo goed. Hij was bij de geboorte 3100 gram. en op de laatste kraamdag 3030. 1wk en 2 dagen later (afgelopen vrijdag) woog hij maar liefs 3510! dus 480 gram gegroeid in 1wk en 2dg. dus dat klein.. is er zo af Liefs
Goede avond meiden, @ Jazzie: Gelukkig dat het een droombevalling was, dus geen trauma's! Ja, het is ook een ideale baby Jaylin ! Daar ben je dan inderdaad lekker mee, dat hij in slaap valt als hij je ruikt haha! Ik hoop ook dat je zoontje binnenkort lekker 's nachts in zijn eigen bedje slaapt! Zo dat is Liam lekker aangekomen zeg! @ Kaatje K: Ook een lekkere nacht gehad zo te lezen heerlijk hoor! En fijn dat het kolven goed gaat, waar ga je heen dat weekendje? Denk je dat je dat kunt zonder je meisje...ik moet er niet aan denken. Toch maar even na laten kijken of je geen spruw hebt... @ Marooz: Jammer dat Mees nog niet doorslaapt, maar dit zal heus niet lang meer duren! Alweer 7 weken, de tijd vliegt voorbij zo hé! Die prikjes zijn zeker zielig, en zeker als je kindje dan zo hard moet huilen. Snap dat je ook wel eens meer als 2 uur achter elkaar zou willen slapen. Kan je anders niet een keertje kolven dat je man een nachtvoeding overneemt (in het weekend of als hij vrij is). @ Daggie: Ow heerlijk dat Rivano al 1x bewust naar je heeft gelachen snap dat je smolt! Vandaag voor de eerste keer naar het cb geweest met Jaylin, ze weegt nu 3685gr dus goed gegroeid. Haar lengte is nog als bij de geboorte 48cm. Ze heeft helaas een licht afgeplat hoofdje aan de linkerkant, dus nu goed opletten dat ze met haar hoofdje naar rechts ligt. Ze kan wel zo liggen, dus er zit niks in haar nekje vast gelukkig! Fijne avond allemaal! Liefs, misspuma