Mei 2010 mama"s deel4

Discussie in 'De mama's' gestart door natascha1, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Zeeland is juist ideaal XD
    Cygnet, gecondoleerd met je oma:(
    Marjand, is het veel wat Koen uitspuugt of een mondjevol? Yaro doet sinds gister ineens beetje moeilijk met drinken, drinkt zn flesje ineens niet meer leeg, en gister kwam hij moelijk in slaap, pas om 21.30!! MAARRR........
    Ik heb een wit puntje ontdekt, dus eerste tandje is in aantocht!!
    Pff wat gaat dat nu ineens snel, kruipen, tandjes... Waar is mijn kleine baby:(

Sureyya, heerlijk een kloppend hartje!!
    Nathalie, Yaro gaat overdag zoiezo niet op bed, alleen voor de nacht. Verder ligt hij veel in zn box of op zn speelkleed, lekker te spelen en als hij moe is valt hij vanzelf in slaap. Maargoed, zo gaat dat hier het best, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen zo is! Beste is om je eigen weg erin te vinden die het fijnst is voor jou en je meisje!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik zit al vrij hoog, heb al 3 flessen van 180 en 2 van 210...
    Inmiddels is het ook niet echt honger meer 's nachts, heb ik het idee. Dus eigenlijk is het pyjamapapje gewoon meer een hersenspinsel haha ;)

3. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    wat een verschil van beebjes hebben we toch ...
    esmee slaapt weer heel veel ...
    vandaag heeft ze tot 8 uur geslapen en toen van 10.15 -`11 uur van 11.45 -14 uur en van 15.30 tot nog steeds :D :p
    slaapkoppie haha!

ik heb dat super springding binnengehad en in elkaar gezet dus hoop dat ze snel wakker wordt !!! spelen :D :D :D

4. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ik mag geen rijstebloem meer geven aan esmee ivm obstipatie maar ze gaven aan een 7 granen pap te halen voor haar.... echte pap dus... nou zal van de week eens gaan speuren bij de AH

5. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Soooooo ik ben jaloers op jullie met jullie lage maandlasten wat betreft gas en electra....
    Gelukkig hebben wij afgelopen voorjaar de zitkamer gehalveerd voor de verhuurder dus zijn we 30 m2 kwijt.... dat zal al een hoop doen denk ik. En onze houtkachel trekt het nu ook goed, voorheen was het te groot... dus die hele dagen aan ipv de verwarming...

Babe, tja het was al zo groot.... kan er ook niets aan doen...
    Het is dat we allemaal zo her en der door NL wonen anders konden we de meeting bij mij doen... past best!

Ik ben net ook naar het CB geweest.. zomaar! Ze is sinds de laatste keer 4 weken geleden op een fles minder gegaan en fruit en groenten gaan eten dus was benieuwd of ze het goed deed hierop. En haar hoofdomvang bleef wat achter. Maar die is weer in orde en ze is nu 64,5 cm en weegt 6300 gram... Dus dat is mooi.
    Ik weet dat ik hier hand verteld dat ze geen fruit en groenten meer kreeg maar heb het wel weer opgepakt omdat ze het schijnbaar toch nodig heeft... en anders zouden jullie denken: Die griet is de weg kwijt haha!
    Maar ze zit nu dus op:
    8:30 180 ml + 6 en rijstebloem
    12:00 180 ml + 6
    14:00 fruit
    16:00 180 ml + 6
    18:00 groente
    20:30 180 ml + 6

Ik heb net ook eens liga gekocht... kijken wat ze daarvan denkt!

Kimonootje: Ik heb Julotte ook niet zo heel veel op bed... ze slaapt 's nachts en 's ochtends zoveel dat ze overdag niet veel slaapt.
    Ze slaapt van 20:30 tot 08:30 en dan van 08:45 tot 11:00. Dan slaapt ze overdag meestal in de buggy... ze valt in slaap met wandelen.. dan leg ik haar plat en slaapt ze 45 min en in de middag 45 min en vaak in de vroege avond weer 45 min...
    Nu ligt ze half weg te dromen in de box...

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bijna naar huis...

7. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    net naar het CB geweest. Joost is 9220 gram en 70,7 cm lang.

Als advies kreeg ik:
    07.30 fles van 180+6 of een bord bambix (rijstebloem)
    10.30 uur fruit en evt. 100 cc drinken
    13.30 kleine stukjes oud brood + fles 180+6
    16.30 warm eten groente met aardappel of rijst / 6 maanden potje + klein beetje kv toe, bijv. 60+2 (later word dit yoghurt)
    19.30 fles 180+6

en omdat ik Rapley wel van vind kunnen we als we zelf aan het eten zijn mogen we af en toe best een stonkje ongezouten broccoli geven bijv. of 's ochtends een stuk peer of banaan ofzo. Maar dit is meer om mee te spelen en zal ie niet veel van binnen krijgen. Wel goed om de structuur en kleur van eten zo te leren kennen en voor de mondmotoriek. Dus puur Raply ga ik niet doen nog. Maar dat is meer omdat ik er dan wat meer begeleiding bij zou willen en dat krijg je nog niet bij de CB's. Heb sowieso nog geen Raply gedaan, want echt goed zitten in de kinderstoel kan ie nog niet en da's toch een leidraad om te kunnen starten met Rapley. 1x wel een beetje liga gegeven. Zat ie lekker van te sabbelen, maar toen er een stukje afbrokkelen en in zijn keel kwam kreeg ie zijn kokhalsreflex. Daarna liga maar aan de kant gelegd.

Over pyjamapapjes: ik had er hier 1 gekregen en geprobeerd en dat was geen succes. Was die van Nestle. Joost hoefde er niet veel van, was mierzoet en hele nacht gezeik gehad.

8. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Hé meiden..

wow Marieke, ook een flinkerd dus :D
    enneh wat heb jij voor een enge ridder in je tuintje :$:(:p

babe.. en weer lekker thuis??

kimonootje.. o ja, jullie komen natuurlijk vaker in zeeland :D,
    zal nog wel ff kijken of ik de website kan vinden... wij hebben erg gelachen.. zag er aan de buitenkant echt niet uit (en binnen was het ook niet super mooi) maar wel hele mooie en betaalbare jurken..

hier trouwens een beeb die het heel leuk vind om aan mama's haren te trekken :x.. krijgt eerst een big smile en dan het liefst zo hard mogelijk trekken.. en daarna nog onschuldig kijken ook, de boef :)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Avond!

Ohhh kdv was écht super. Zo modern, heel ruim opgezet, leuke leidsters, goede visies en een gigantische ruimte buiten!
    22 december gaan ze proefdraaien

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haartrekken is hier ook favoriet... AUWIE

11. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Anders hier wel.... ik begin nu enigzins te snappen waarom vrouwen die eenmaal moeder zijn geworden een mannenkapsel nemen....

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Haha gewoon een staart in doen!

13. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Aszz: dat klinkt goed hoor dat KDV! fijn zeg dat zo'n eerste indruk goed is! breng je je kids met een gerust hart heen :D

haartrekken: yep hier ook... is wel handig hoor.. ben ik de haren die toch al los zouden laten , snel kwijt :p heb nog steeds last van haarverlies :(

14. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    dat mannenkapsel is denk niet zo geknipt, maar net weer aangegroeid nadat al die haren uit het hoofd waren getrokken!!!! tjongejonge, dat gaat soms echt hard. en dan vervolgens heel charmant erbij lachen.

Kim...die ridder is the headless horseman en die maakt pompoenlantaarns. Heb ik bij elkaar kunnen sparen van alle snoepjes.

15. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    wat een rust hier....

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    staart in inderdaad :)

17. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    haaaaaaaaai!

net terug van een borrel van het werk. al hoewel, half 8 al. we wilden nog iets eten, maar bram belde dat hij doro zijn rug was gegaan... dus maar naar huis gegaan. daan moest nog naar bed :)
    was wel leuk weer even te netwerken

gisteravond een nachtlamp opgehangen, een maan van de ikea, en prompt sliep daan tot 6.45. jaja dat vinden we uitslapen :)
    vanmiddag wel weer voor middagslaap naar bed gedaan. hij was 2 dgn stik chagrijnig

vienne: vandaag 7455 gram en 65 cm vandaag. Hubs moest 45 min wachten!! Schandalig toch?! vienne is wel makkelijk, maar als ik dat met daan had gedaan als ie klein was, was het dak eraf gegaan. de eigenlijk afspraak was nl al rond haar slaaptijd..

marjan: al tijdje niet meer gezien?? waar ben je?
    asz: super dagverblijf, helemaal blij??

18. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Aszz: Super zeg dat het zo klikt met het dagverblijf.

Sint: HIer vandaag alles ingepakt, morgen middag even alles inpakken :D.

sur: Super zeg een kloppend hartje

Huilen. Ik laat mijn kids ook nooit zomaar huilen.

Vrienden van ons zijn vandaag ook papa en mama geworden van een meid. Ze was eigenlijk 6 dec uitgerekend, maar ze had zwangerschapsvergiftiging. Dus ze is vandaag ingeleid.

Vriendin van mij is morgen uitgerekend. DUs ben benieuwd. Het was al wel aardig aan het rommelen :D Dat wordt ook een meid. Dus mike heeft ze straks voor het uitkiezen :p

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Zoo ben ook weer vrij

20. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Haaaaaaaaaaaaaiiiiii!!!!

@LVDB: Hier ben ik!!! Moest werken vandaag. Maar alles ok hoor! Lief dat je het vraagt. Hoe is het met jou?

@Nath: Ik geef comfort voeding met 3 dikke scheppen JBPM. En dan nog spuugt hij regelmatig...Maar goed we zullen eens gaan bellen met de doc.

Energie kosten echt werkelijkwaar geen idee wat ik betaal...Heb meestal nog wel wat geld over dus kijk er niet naar.....(Is dat erg?)

@Huilen: Hier huilt Koen dus eigenlijk nooit. Want als hij het er niet mee eens is gaat hij mopperend praten. En anders is het huilen en dat laat ik niet gebeuren...Vind het zelf niet nodig en voelt voor mij persoonlijk niet goed. Maar das ieder voor zich he?!

@Natasch: Jeetje lekker klote op je werk!

@Lin: Gefeliciteerd met de baby van je vrienden!!!

Ehhh wat heb ik verder nog gelezen....weet het niet meer.

Nou hier weer een uber bout nacht gehad. Normaal is het 1 a 2 keer per nacht feest nou afgelopen nacht was het mega party denk ik....het was zo: 24:00, 1:15, 2:30, 3:15, 4:30, 5:25 en toen om 6:15 echt genieten he?! Hahahaha Maar goed we leven nog.

Deel Deze Pagina