goeiemorgen! Ik krijg tonnen gelukshormoon binnen op dit ogenblik, zo gelukkig dat ik me voel! hopelijk blijft het zo
Ik voel ons ukkie ook echt bijna nooit. Ja met harde buiken kan ik zo het hoofdje beetpakken, maarja dat is geen beweging te noemen he? Verder beweegt mijn buik nooit meer, ukje ligt in stuit en baarmoeder er strak om heen getrokken Ook heb ik bijna geen vruchtwater meer(bij a terme zwangerschap hadden ze ukje al gehaald is gezegd) en de flow is dan niet zo goed (werking van de placenta kan dus hard afnemen) daarbij elke dag weeen en al 4 keer opgenomen geweest met dreigende geboorte helaas. Ze vinden het een te groot risico om geen dagelijkse controle te doen (ons ukje was 1600 gram bijna 2 weken geleden, dus te klein, morgen weer groeiecho ben benieuwd!). Dus mag ik dat zelf thuis doen!! Het is echt ideaal hoor. Je kunt er gewoon om vragen. Wie weet hebben ze het, of kunnen ze het voor je regelen (het gaat namelijk via ambulante thuiszorg, dus is een stichting!) Elke dag een half uur, dat gaat via de telefoonlijn naar mijn gyn. Die controleert het. Zijn er vragen of is het niet goed wordt je gebeld. Ook is het fijn voor jezelf, want twijfel je nu eens (goh ik heb ukje al sinds CTG vanmorge niet gevoeld..) pak je het apparaat en luister je even
Goede morgen! @Pip: wat doe jij nog op in het midden van de nacht? @YenD: Hier ook vroeg op maar alleen omdat de wekker stond Veel plezier vandaag bij de vk. @Arka: hou dat geluksgevoel maar goed vast. Heerlijk toch! @Assz: wat een baas zeg. Zorg goed voor jezelf en dat ze het zelf maar uitzoeken. @Wupsie: wat een goede oplossing om thuis ctg te kunnen doen. @snelle bevalling bij bi: nog nooit van gehoord, maar hoop voor mezelf dat het niet waar is. Zelf heb nauwelijks ergens last van (net al vorige zwangerschap), dus ik hoop niet dat de bevalling even zwaar/lang wordt... De eerste onder ons hebben al bijna 37w bereikt, het gaat ineens erg snel! Zelf zit ik ook bij die eersten maar ik denk dat ik vlot de 40w haal (net als vorige keer) Vind ik best hoor.
Goede morgen allemaal. Alle babies binnen gebleven Allemaal een goede nacht gehad. HIer van 3.00 tot 5.30 wakker gelegen, maar ben opzich wel uitgerust. Dus gaat goed komen vandaag. Zo Jordy even wegbrengen en dan de tuin in. Lekker heel de dag niks doen
ik geniet enorm van mijn verlof! heerlijk gewoon het pareltje is wel net van mijn geluksbandje gevallen. Mijn beste vriendin en ik eentje voor elkaar gekocht deze zomer, dat gingen we dragen tot de baby er gezond en wel was. Bleek ik een paar dagen later ook effectief zwanger. voel me zo stom bijgelovig, maar ben effe triest dat het pareltje er af is, hopelijk alles goed met de baby
@Arka: Tuurlijk is alles nog goed met de baby! Kan je het pareltje niet terug bevestigen? Mooie symbolische waarde trouwens zo'n armbandje. Baby is hier weer erg druk. Slaapt vast nooit Hopelijk is dat na de geboorte anders
nee, heb het net geprobeerd, ben al blij dat het gebeurde toen ik mijn dochtertje aankleedde, ga er een touwtje doorsteken en zo verder dragen denk ik stom hé zo bijgelovig zijn!
Goedemorgen meiden, Heb gisteren een vrijwel alles bijgelezen, maar nu weet ik niet meer zo heeeeel goed alles, dus als ik verkeerd reageer.....solly Assz: PFFFFFFF wat een gast zeg. Je doet er goed aan om je eigen pad uit te stippelen en niet te gaan zitten afwachten op zo'n clown! Tante: wat een vreemd gedoe daar in dat ziekenhuis. Goed dat jullie het er niet bij laten zitten, want deze verschillende meningen zijn wel heeeeel erg uiteenlopend en dan is het logisch dat jij je daar niet goed bij voelt. Arka: geniet van je verlof en je geluksmoment! Loran: nog steeds aan de weeenremmers dus.....hopelijk blijft het nog even rustig zolang je daar ligt. Je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden! Baby: net een telefoontje gekregen dat kennis bevallen is van een dochter Veronique. Gisterochtend om 8 uur zijn ze het ziekenhuis ingegaan en heeft ze een pil ingebracht gekregen om op te wekken, kwam niet echt wat, later aan infuus en pas gisteravond half acht begonnen de weeen en vanochtend om half zes is het meisje pas geboren! Lange 24 uur dus......ze weegt 4370 gram, een flinkerd. Ze had wel in het vruchtwater gepoept en wat ingeslikt en moest eerst nog even aan wat extra zuurstof, maar nu gaat alles goed gelukkig. De eerste beeb van zes die hier hopelijk allemaal gezond ter wereld gaan komen op de berg dit jaar! Werken: mijn leidinggevende zei zelf gisteren zonder dat ik erom vroeg dat wanneer ik 50% wilde gaan werken omdat het niet meer ging, we dat gewoon gingen regelen! Ik wil deze week nog even aankijken en dan volgende week met de gyn overleggen. Dan denk ik dat volgende week start met 50% Ik ga er nu weer vandoor naar het werk! Fijne Dag !
Goede morgen dames!!!! Ik heb een best goede nacht gehad, ging uiteindelijk om half 2 naar bed en heb maar 1,5 uur wakker gelegen vannacht!!!! Dat is echt lekker, verder tot de wekker van kwart voor 7 geslapen . Heb nu soort van rechtop geslapen, en ja je krijgt een hele zere nek maar minder zere bekken en dat is fijn! @Pip: Jij bent wel steeds op het zelfde moment als ik wakker. Heb je internet op je mobiel ofzo? Ik ben wel ff beneden maar heb dan echt geen zin om de laptop op te starten voor 1 berichtje.. @Linnie: Jij dus ook een redelijke nacht! Fijn hoor... @Yes: Veel plezier bij de VK. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft... @Arka: Hou dat gevoel maar lekker vast!!! Wat heerlijk joh! En die parel...was gewoon een grapje van de baby. Plak hem er gauw maar weer aan.... Ik ga zo heerlijk met mijn zusje naar het zwembad...heb er zin in. Lekker een beetje dobberen 8) Dan hopelijk vanmiddag nog ff wat zon pakken in de tuin...
Mogguh !!! @Linnie , balen dat Jordy geopereerd moet worden , maar als het dan daarna beter gaat ..klinkt als een ingewikkelde operatie..... @Tante Mars , bellen , bellen , bellen !!!!!!!!!!!! Vraag idd iets voor thuis dat je bevestiging hebt dat jullie meisje het goed doet !! voor de rest heb ik wat poepverhaaltjes voorbij zien komen , was weer een avond van hoog niveau ..ihihiihiihih
Goedemorgen, Mijn lieve vriendinnetje is gisteren nacht tegen twaalven eindelijk bevallen van een gezonde zoon! Ik vermoed dat ze maandag ochtend om een uur of 10:00 begonnen zijn met inleiden en ze heeft uiteindelijk een keizersnee gehad. Dat moet een redelijk helse bevalling geweest zijn, in ieder geval erg hard werken! Ik hoop snel bij haar op bezoek te kunnen. Zelf erg slecht geslapen door maagzuur en nachtzweten... Nou ja zeg, dat heb ik nooit. En nu zitten 't Kickertje en ik aan het ontbijt. Lekker hoor zo'n boterham met jam! Iedereen een fijne dag!
Mogguh Het niveau was idd weer erg hoog, dus ga niet overal op reageren Mars: Al gebeld? Niet te lang meer wachten hoor! Snelle bevalling bij BI: Zo heeft elke deskundige een andere mening Volgens de "boekjes" heeft het juist nadelige gevolgen bij de bevalling. Zelf heb ik het idee dat het echt geen ene ruk uitmaakt Ik had vorige zw.schap geen last van mijn bekken maar een prima en vrij snelle bevalling gehad. Voorwerk: Hoeft echt helemaal niks te zeggen over wanneer het begint. Je kan weeeeeken voorwerk hebben en uiteindelijk met 42 weken worden ingeleid, of niks merken en ineens met 38 weken bevallen, het zegt echt niks. En ik spreek helaas uit ervaring haha Alpenmama: Wat relaxed van je baas, idd maar snel aannemen dat voorstel, respect dat je nu nog fulltime werkt Roken tijdens zwangerschap: Kan er weinig over zeggen omdat ik de vorige zw.schap ook af en toe rookte, maar de opmerking "ik denk dat het wel meevalt hoe slecht het is" vind ik gewoonweg dom, sorry, en helemaal als je gaat vergelijken met mensen die het ook gedaan hebben, het is algemeen bekend dat niet gelijk ieder kind er ziek van wordt oid. Ik bedoel: Er zijn ook mensen die een aanrijding met een bus overleven, ga jij het dan ook doen "omdat je het toch wel overleefd" Verder weinig nieuws, heb wel aardig geslapen. Vandaag een lekker dagje alleen thuis en het weer ziet er nu al prima uit. Ga zo even lekker douchen en dan zo vroeg mogelijk de zon in, ben gisteren echt bruin geworden Morgen is Fenna weer een dagje gezellig thuis en 's avonds moeten we naar de verloskundige voor het bevallingspraatje, wow dan wordt het pas "ECHT" *Ineens zenuwen* XXX
Morguh! Zo lekker naar de kapper! Het weer is al super lekker buiten! @ Marjand: ik heb inet op mijn mobiel, das lekker makkelijk @ roken tijdens de zwangerschap: ga ik maar niet te hard mijn mond voor open trekken. Dan komen er niet zulke mooie/ nette woorden uit. Aar ik zou die mensen graag eens een blik geven op mijn afdeling geven. Dan stoppen ze acuut. En dan heb ik het nog niet eens over de lange termijn effecten.
Goedemorgen allemaal!! Zoooooo gisterenavond nog even dat TIENERMOEDERS gekeken.. Wat een programma zeg! Van ergenis heb ik het halverwege uitgedaan... ppfff!! Astma en roken en ooohhh zo stom allemaal!!! Kan ik dus echt niet tegen zulke mensen.. zo naief! Verder alleen maar poep en plas verhalen voorbij zien komen... Weer een zeer hoog niveau volgens mij gisterenavond! Wij gaan vandaag lekker genieten in de tuin.. het weer ziet er al stralend uit... lekker eens niet te veel doen... Vanavond wordt onze inbouwkast afgemaakt... en dan is onze slaapkamer ook zo goed als klaar.. volgende week maar eens checken voor klossen.. of bierkratjes ofzo... Is ook wel handig met het schoonhouden van de slaapkamer! Verder zitten alle baby's toch nog binnen?????
En ohhhhhh jaaaa!! Ik krijg een nieuwe telefoon!!! Gisterenavond besteld..... Krijg ik alleen vanmorgen een sms dat de bestelling niet op voorraad is, dus dat het langer gaat duren.. GRRRR!!!!!! Dit is em.....
@ Mama2010, jep alle baby's zittebn zover we weten nog binnen, maar vandaag nog niks van Loran gehoord volgens mij... Wow leuke telefoon, via ingternet besteld? Haha daarom doe ik dat dus nooit Ik ga gewoon in de winkel verlengen of afsluiten, dan mag je hem gelijk meenemen Ik mag eind mei een nieuwe uitzoeken, ga denk voor de Iphone Hmm moet gaan douchen maar nog geen zin