We zitten in dubio.......... Gaan we hier nog langer wonen... (Als er een 3e komt, moet 1 van de grote slaapkamers (24 vierkante meters) doormidden...... En willen we de badkamer sowieso aanpakken.. die is nog standaard van de oplevering 9 jaar geleden, toen was er geen budget meer voor... we willen graag een badkamer met mooie tegels, inloop douche en bad! Maar hiervoor zouden we dus een verhoging van de hypotheek moeten doen.... En dan zouden we denk ik ook meteen de wc beneden opnieuw betegelen... en nieuwe vloer in de woonkamer doen..... OF we gaan verhuizen! We willen opzich wel graag een woning met meer tuin... dat is het enige nadeel van deze tuin.. die is echt maar 40 vierkante meters ofzo... snel vol met al die speeldingen van de kleintjes.... Verder wonen we wel ideaal nu qua buurt winkeltjes (bakker, kruidvat, supermarkt, bloemisten, snackbar en kappers!), scholen sporthal etc.... Alleen wel ca. 3 km van het centrum af... We hebben momenteel zo'n 25000 overwaarde op ons huis.. niet echt super veel dus... WE hebben wel een mooi huis gezien, met de zelfde vraagprijs als dat we ons huiden zouden willen verkopen... Maar dan met een veel grotere tuin en een makkelijkere indeling qua kamers boven en pas vernieuwde badkamer.... en heel dicht bij het centrum maar wel in een rustig straatje (woonwijkje)... Alleen hebben we volgens mij wel een issue nu qua hypotheek met mij als partner terwijl ik in de ziektewet zit.. volgens mij telt dat niet mee dan of wel? De hypotheek nu is trouwens des tijds op mans naam alleen afgesloten.... en op zijn inkomen alleen... Ppfffff moeilijk he!
Als de hypotheek die jullie nu hebben op alleen hem is gebaseerd, en de prijs van het huis dat jullie willen gelijkwaardig is aan wat jullie voor dit huis gaan vangen.... dan zou er geen probleem moeten zijn toch?
lastig mama 2010. vooral belangrijk dat jullie er zelf achter staan, wat je dan ook doet slapen: ik ga ook maar niet meer zo laat waten eten, mijn hele buik is groot en pijnlijk dan ik word niet wakker vd kleine maar zodra mijn hand erop ligt 'volgt' ze me helemaal. net dacht ik dat ze er aandevoorkant uit zou komen zo hard ! even 24 af kijken. ook goed voor je nachtrust :s
tante Mars I know ik moet niet zeuren!! mama2010 als de hypo nu op het inkomen van je man alleen gebaseerd is... maakt dat toch niet uit, dan zouden jullie voor een nieuwe hypotheek ook genoeg moeten hebben aan zijn inkomen, denk ik...