Mijn bazin schrok weer van me...zo leuk. Dus ik heb er even gelopen en toen die brief gegeven. Zegt ze ja mijn adviseur zegt dat ik het mag weigeren omdat we minder dan 10 werknemers hebben. Dus ik zeg nou dat denk ik niet, maar als dat zo is kom ik terug voor 33 uur.....Ik zeg in deze tijd zeg ik in geen geval mijn vaste baan op. Toen zegt ze ja maar je kan dan toch ook meer verlofuren opnemen zodat je maar 1 dag hoeft te werken? Dus ik zeg ja maar dan heb ik ook maar 1 dag salaris dus dat ga ik in geen geval doen..... Nu maar weer afwachten, ik heb ook gezegt dat ik volgende week officieel verlof krijg en er dan niks meer over wil horen want ik heb dan wel andere dingen aan mijn hoofd.... Zoooo cool he?!
Ik ben zo moeeeeeeeeeeee!!!! Ik ga even met dochterlief stokbroodje eten... folders doorkijken in het zonnetje in de tuin!! En dan ff een dutje doen samen.. hopelijk dat ze dat ook wil.. Mag ze ff bij mama op bed.... Hoop echt dat ik even kan slapen! Ben gewoon kapot... Krijg vanavond nog visite dus is wel zo leuk als ik dan wat uitgeruster ben...
Goed gedaan Marjan! En hier draaien de duimpjes ook hoor Dag! Heb net ff wieglakentjes staan strijken en blousje van manlief, die komt zo ff lekker thuis te lunchen en dan gaan we nog ff wat meubeltjes afstoffen en plantjes halen voor in de vazen opt dressoir, en dan weer met de dikke kont voor de laptop Mooi buik ook Natas! en geen rode strepen!! die van mij is echt lelijk
Klopt dat krijg je niet uitbetaald. Maar ik wil ook helemaal niet meer als 16,5 uur werken. Maar met ouderschap mag ze je dat niet weigeren. En stel dat ik over een jaar terug zou willen naar 33 uur dan mag ze me dat ook niet weigeren. En over elk op genomen ouderschapsverlof uur krijg je van de belasting iets van 3/4 euro. Mooi meegenomen....
Zal zo mijn buik ook even spammen....Komen ook allemaal rode strepen over hoor babe....nou ik vind mijn meloenbuik best leuk....En doe gewoon in paint de strepen weg toveren
ze mag het aantal uren volgens mij wel weigeren toch Marjan? daar zijn vast weer bepaalde regels voor ofzo...? Manlief gaat 4 uurjtes per week opnemen om 1 x in de 2 weken een vrije dag te hebben, dat mogen ze niet weigeren omdat 4 uurtjes per week ouderschapsverlof opnemen minimum is volgens mij...
Hé meiden, Heb net alles teruggelezen, maar meeste alweer vergeten.. Zullen voor je man duimen hoor Dag!!! En knap van je Marjand dat je zo goed voor jezelf opkomt.. ben zelf nogal een scheiterd wat dat betreft... Ben kapot, heb vanmorgen iets teveel gedaan denk ik.. kleertjes gewassen, kleertjes gestreken en opgevouwen.. Wiegje in orde gemaakt en hele huis samen met m'n lieve moeder schoongemaakt.. nu ff lekker languit op de bank. Mick is met m'n moeder mee, dus heb ff tijd voor mezelf..
Babe volgens mij mag ze idd een aantal uur weigeren maar ligt ook aan grote van je contract etc etc heb er geen verstand van hhaahah
Nee ze mag het aantal uren alleen weigeren als mijn functie niet in minder uur uit te voeren is... Nou ik ben banketbakker en sta de andere helft van de tijd in de winkel dus dat kan zeker wel in minder uur. Hier even het stukkie gecopieerd: Kan uw werkgever ouderschapsverlof weigeren? Uw werkgever kan u nooit weigeren ouderschapsverlof op te nemen volgens de standaardregeling. In een periode van twaalf maanden mag u dus altijd maximaal de helft van het aantal uren dat u in een week werkt opnemen. Als u voor een kind al vóór 1 januari 2009 (gedeeltelijk) verlof hebt opgenomen, gelden de oude regels: volgens de standaardregeling mag u ten minste maximaal de helft van het aantal uren dat u in een week werkt opnemen in een periode van zes maanden. Dus nee ze mag mij niet weigeren de helft van de tijd te komen werken....
Nee dus.... SZW – Ouderschapsverlof – Ouderschapsverlof: informatie voor werknemers Werkgevers hebben heel weinig rechten als het gaat om ouderschapsverlof...(gelukkig voor mij )
whahaha, hoe konden we ook anders denken hihi, Marjan is compleet ingelezen en strijdbaar!! goed van je hoor!! Ik bewaar mijn ouderschapsverlof voor als de kleine naar de basisschool gaat, dan wil ik 5 uurtjes per week opnemen zodat ik woensdagsmiddags vrij kan zijn dan!
Ik weet nog niet zo goed wat ik moet doen kwa ouderschapsverlof. Heb me kerel ff onder zijn werk door naar supermarkt gestuurd die haald nu stokbrood met roomkaas voor me oohh ja en ijs
Marjan, goed bezig hoor! Er zijn genoeg vrouwen die niet voor zichzelf opkomen, mannen overigens ook! Dag, spannend! We zullen duimen voor manlief! Pfff, ik begin weer volledig in te kakken.....over twee weken zal ik zeker aankaarten bij de gyn dat ik nog maar 50% wil werken....zo gaat al mijn energie naar het werk en thuis blijft er niets over dan een halfgare op de bank.....
Ja goeie he.....Ik wil gewoon alles al weten. Want als zij iets zegt moet ik wel kunnen antwoorden...Dus ja ik ken het dossier van PB 51 van voor naar achteren uit mijn hoofd.... 8)
Oh en dank jullie voor de complimentjes, ben heeeeeeel strijdbaar op het moment. Heerlijk die hormonen, doe ik anders nooit op deze manier....
zo ben weer terug hoor! jeetje was bij de hema ordners kopen... van die ondingen om mee te nemen op de fiets en heb toen ook nog maar bij de trekpleister een printer gekocht ( staat in krantje ) aangezien die van ons het niet echt meer doet.... al tijden niet... maar ja op de fiets met die ordners en een printer....... knappen mijn snelbinders ook nog eens haha! een drama dus... maar goed ben wel thuis en ga vandaag de deur niet meer uit nou ja... puf cursus vanavond dan nog... Jullie zijn mega schatten trouwens!