Blugh, last van mijn bekken en harde buiken. Net maar 2 pcm genomen, zit er op te wachten tot ze gaan werken. Met bakje thee
Hmm ik ga proberen te slapen, ga er vanuit dat het allemaal oefen bende is. Mocht dat niet het geval zijn, dan horen jullie het zsm
Dag dag Nou het slapen wil niet. Er ligt ook iets, wat ik haast niet durf te schrijven, maar het moet even op mijn hart/ ziel/ alles. Een aantal van jullie weten het al. Ik heb het al wel eens gehad over mijn zwager (broertje van Sven) die ongeneeslijk ziek is. Zucht...... Het ging een tijd goed, maar hij gaat deze week overlijden (daar zijn de tranen alweer) Vorig jaar mei is kanker bij hem geconstateerd, uitgezaaid en het enige wat ze voor hem konden doen was chemo en bestralen voor verlenging van zijn leven. Dat proces heeft tot eind november geduurd. Daarna leek het allemaal in een rustig vaarwater te komen, we hebben een hele fijne decembermaand gehad. Hij kon veel meer, zelfs weer lopen (de uitzaaiingen hadden voor een gedeeltelijke dwarslaesie gezorgd). Begin januari kreeg hij weer last, maar toch zjn we toen nog met de hele familie naar Center Parcs geweest. wat heel gezellig was. De afgelopen maanden is hij stilletjes aan achteruit gegaan. In maart is hij nog naar Amerika geweest, terwijl het toen al veel minder ging. Dat is nu 3 weken geleden. Vorige week is hij weer bestraald omdat de tumor in zijn been heel erg was gegroeid (+een uitzaaiing daar) en voor heel erg veel pijn zorgde. Sinds het weekend ging het ineens heel erg achteruit, vandaar ook dat ik van de week niet in de mood was. Gisteren is hij opgenomen omdat hij heel erg benauwd was. De HA dacht nog aan longontsteking, maar in het ZH is gebleken dat hij vol zit met uitzaaiingen. Die zitten dus ook in zijn longen en ribben,waardoor het ademen zo moeilijk gaat. Hij is op en het klaar voor hem, een aantal maanden geleden heeft hij besloten, als het dus op dit punt zou komen waar we nu zijn, dat hij euthanasie gaat plegen. En dat gaat dus van de week gebeuren. Eigenlijk hoop ik dat hij er zelfs nog eerder tussen uit piept, hij is zo slecht, zo erg om te zien. Hoe ik dit allemaal moet rijmen met mijn zwangerschap, dat weet ik echt niet. Ben nu al verscheurd met gevoelens. Al vanaf het begin van mijn zwangerschap, ben ik bang geweest dat hij zou overlijden ergens rond de bevalling, is dit mijn grootste angst geweest en hij komt v*****me ook nog uit. Het is zo'n bizarre situatie, ben je 38 weken zwanger. Ik wil zo graag genieten, maar dat gaat zo moeilijk. Mijn zwager had nog zo willen genieten van zijn neefje (hij wordt ook vernoemd naar hem), maar zelfs dat is hem niet gegund, zo oneerlijk. Het een hele rare week worden, geen idee of ik hier veel aanwezig zal zijn. Liefs Pip
is geen grapje meid , bij ons in de winkel worden er regelmatig lege bierkratjes gehaald ombed hoog te zetten
Mijn bevallingsverhaal! Vrijdag ochtend 4:00 uur. Wordt wakker van wéér weeën. Even t bed uit, wat gegeten en rond gewandeld. Dit keer zakte de weeën niet af maar werden steeds sterker. Toch nog even gaan slapen van 6 uur tot half 8. Toen ik wakker werd waren de weeën er nog en werden steeds heftiger. Kwart over 9 was de vk er. Ik had toen ruim 3 cm ontsluiting. Ze zou om half 12 ongeveer terug komen. Na heel wat heen en weer gewandel.. Douchen, hangen, vloeken etc riep ik om 11 uur dat hij er NU uit moest!! Vk kwam gelijk, en ik had ruim 7 cm. Weer douchen, maar onder de douche hield ik het niet meer, de druk op m'n rug was zo erg. Dus vk stelde voor om m'n vliezen te breken. Terug op bed had ik al volledige ontsluiting. Vliezen breken lukte niet zo, dus mocht ik even mee persen. Toen braken ze. Op dat moment hield ik het niet meer, gelukkig kwam net de kraam. M'n moeder was kruiken aan t vullen, dus ze moest snel komen. Ik heb in totaal 12 minuten geperst en toen werd Dean geboren! Ik heb hem zelf aangepakt, maar hij kon niet dichtbij me liggen want ik had een korte navelstreng. Deze heeft mijn moeder doorgeknipt. Toen kon ik hem lekker knuffelen! Hij kreeg een apgar score van een 9 en een 10! Hij heeft binnen een uur al aan m'n borst gelegen, en deed het helemaal geweldig! Ik ben er helemaal heel vanaf gekomen, paar kleine schaafwondjes, maar die voel ik haast niet. Darren is nog even langs gekomen met opa, maar dat was iets te druk voor ons. Hij vond zijn broertje helemaal geweldig! Voluit heet hij: Dean Jan Christian! Vernoemt naar mijn vader en mijn overleden beste vriend.
jeetje Pip wat erg , ik wist ervan je hebt het al eens verteld .... Wat een verdriet en dit moet je maar weer zien te handelen .. Ik hoop dat je zwager niet teveel lijdt nu en toch nog zijn geboortekaartje ( heeft hij gemaakt toch) en beepje mag zien ......... heelveel sterkte lieverd , denk aan je !!
Aszz: Hoe is het nu? YenD: Al klinkt het heel pittig, ik teken voor zo'n bevalling Lekker thuis, alles ging vrij snel, een top apgar score, helemaal goed dus! Geniet ervan meis Pip: Wat een ontzettend triest verhaal zeg Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zo naar voelt, want het zijn ook wel 2 uitersten zeg... Ik hoop gewoon dat beeb zich vandaag aankondigt, zodat hij toch zijn neefje en naamgenootje nog kan zien Hele dikke KNUF meis, ik denk aan je! Ego typ ik even in een volgend stukje, vind dat niet zo gepast nu
Jeah vandaag: 37 weken zwanger ! Wow wat een mijlpaal, het voelt echt heel byzonder stom genoeg Met al die klachten de hele zwangerschap ben ik blij dat ik het gered heb Maar vanaf vandaag mag hij komen! Wij hebben net ontbeten, gaan zo even douchen en dan gaat Fenna naar mijn ouders Wij gaan dan eerst uitgebreid boodschapjes doen en daarna shoppen, leuk! Vanavond weer lekker op de bank samen 8) Liefs en een fijne dag vandaag!
Pip: Heel veel sterkte!! hier was echt een k*tnacht, 10x geplast. En continu rugpijn pfff. elke keer als ik me omdraaide voelde ik meisje dr koppie over me schaambeen knallen en dan hoorde je een knak bah. Dacht ff dat ik dr nek gebroken had. Dat is dan jammer weer dat je dr niet voelt .. Vind t toch wel raar want ze ligt volledig ingedaald en vast, dan zou dat niet moeten kunnen toch?
@Pip: XXX @Yes: Klinkt als een bevalling die ik ook wel wil, ff tanden op elkaar en dan heel snel een mooie baby in mijn armen....Duim een beetje voor mezelf. Hoe hebben jullie de nacht door staan? @Tante: Weet eigenlijk ook niet wat het kan zijn, maar je bekken zijn nu zo week kan het niet zo zijn dat als ze d'r kopje draait jou bekken wat extra instabiel zijn en daar door kraken? Heb echt geen idee eigenlijk....Hoe is het met de andere pijn? @Tink: Gefeliciteerd met jou 37 weken!!!
Lieffie wat een hoop dubbele dingen nu he? Blij dat je al 38 weken bent verdrietig voor je lieve zwager.... Hoop dat je je kleine ook snel in je armen hebt.
Die heb je maar weer in de broekzak Pip!!! (ik had dus aszz en jou doorelkaar gehaald solly ).. Met de andere pijn, mwuah ja wel goed hoor... We gaan dalijk nog wt boodschappies doen paps en mams komen vamiddag voor de wieg. En dan vind ik het wel weer inorde voor vandaag..