Tante, fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Binnen nu en een week zijn jullie papa en mama. Vandaag nog even lekker thuis genieten!! Pip, spannend hoor!! Dus misschien heel snel de volgende mei-beeb, al is het nog april, hihi
PIP spannend hoor Hier rommelt ook flink me harde buiken komen er vaak vandaag heb nu ook gevoel alsof ik ongesteld moet worden dat gevoel begint net. Maar baby blijft vast nog wel poos zitten rommelt al zo lang bij mij..
@Pip: Nu duimen dus maar..... @Tante: Heb je straks wel weer bel te goed?! Erg belangrijk!!!! @Cygnet: Weet niet of je het hele verhaal van tante hebt meegekregen want dit is al weken aan de gang. En het is in dit geval echt niet normaal hoe ze is behandeld in het ZH. De ene keer moet het kindje snel komen dan wordt ze weer naar huis gestuurd met de mededeling we zien je over een week terug...Allemaal nog al vaag. Denk dat we allemaal wel begrijpen dat het beter is dat je kindje blijft zitten tot hij/zij er zelf klaar voor is. Maar soms is het beter (voor de mama) als het wat eerder komt...En op tijd bevallen is volgens mijn VK tussen de 37 en de 42 wk....
@ Pip: Zo kijk eens aan, heb jij even 3 cm "cadeau" gehad Althans zo zie ik het maar, tuurlijk zijn daar een berg voorweeen aan te pas gekomen, maar je hebt ze maar mooi. Ik duim zo hard voor je dat het doorzet, dus goed ontspannen nu @ Cygnet: Ben het deels met je eens maar denk dat jij er misschien ook een 'vertekend' beeld van hebt. Het is namelijk nogal makkelijk praten als je 2 super zwangerschappen hebt gehad zonder kwalen en ook nog eens een makkelijke bevalling Ik deel je mening helemaal dat het beter is om de natuur zijn gang te laten gaan, maar soms ook niet. Soms is het voor de moeder gewoon beter om de natuurlijk een handje te helpen, want de baby heeft het allermeest aan een gelukkige mama Als ik naar mezelf kijk is dat zeker zo, ik heb echt een traumatische zwangerschap gehad met geen fijne bevalling, en bijna een postnatale depressie gekregen door de dramatische kraamtijd. Dus nee, ik heb niet zoveel vertrouwen in 'de natuur' en wil juist een handje geholpen worden, om er maar zoveel mogelijk aan te doen om herhaling van vorige keer te voorkomen Babe: Hier ook weer een hikker Ego: Ik ga even de vk bellen voor overleg, morgen weer controle. XXX
@ 'discussie'": ik denk dat het per persoon inderdaad heel verschillend ligt en dat er dus per case gekeken dient te worden aangezien geen enkele zwangerschap met elkaar te vergelijken is en ook de persoonlijke omstandigheden niet.... als we allemaal maar gezond de bevalling doorkomen en prachtige wondertjes mogen omarmen in deze wereld!
Ben net naar de verloskundig geweest..... ik vertrouwde het niet helemaal die harde buiken en dat gespannen gevoel en dacht ik bel gewoon.. mocht meteen langs komen.... Ze voelde wel de spanning boven in mijn buik... (ik heb continue het gevoel als of mijn buik helemaal aangetrokken wordt, en dan juist boven in)..... Verder begin ik wat meer vocht vast te houden... Maar de baarmoeder zelf voelde redelijk soepel, alleen boven in dus wat meer gespannen... Ze durfde me wel weer naar huis te sturen (zo zei ze het) maar als ik andere klachten erbij kreeg moest ik wel meteen aan de bel trekken... alleen ging ze niet zeggen welke klachten want dan ga je er misschien onnodig op letten.... En de krampen onder in mijn buik waren waarschijnlijk indalingsweeen of voorweeen...... Naja we zien het wel...
En dochterlief is niet naar de peuterspeelzaal.. ze is echt ziek.. ze ligt nu weer op de bank en slaapt alweer..... Moet om 3 uur met haar naar de huisarts...
Aaah beterschap mama2010 met je kleintje! Ik hou gelukkig (nog) helemaal geen vocht vast. Bij Nathan ook niet trouwens. Zo, ik heb mijn vluchtkoffer bijna helemaal ingepakt. Met al dat gerommel vorige week krijg ik het toch een beetje benauwd. Maar hij mag gewoon echt nog niet komen, hou mijn benen over elkaar
@Tink en anderen: ik denk niet dat ik een vertekend beeld heb. In mijn vorige zwangerschap (die bepaald niet vlekkeloos verliep) heb ik ook wel gehoopt op ingrijpen en heb ik het ook besproken met mijn vk. Ik heb ongeveer 8-9 weken gemiddeld 2 - 4 uur per nacht geslapen en had elke dag erg veel pijn (ik heb reuma en weet dus wel wat pijn is). Ik had geluk.. met 36 weken daalde de baby in en was de pijn veel beter te verdragen en kon ik ook weer slapen (gewoon zoals elke zwangere dat doet: onderbroken!). Daarnaast heb ik mijn zeer nabije omgeving absoluut voorbeelden gezien van terecht ingrijpen (en die waren niet allemaal 'medisch). Ik kan me veel voorstellen bij de verhalen van Linnie, Tink maar zeker ook van Pip en die van Tante Mars al helemaal!! Maar ik krijg tegenwoordig erg het idee dat men vindt dat een bevalling maakbaar is (in de VS leidt dat tot 70% keizersnedes) en dat vind ik niet. Nogmaals, ik vind zeker dat er heeeeel goeie redenen zijn om in te grijpen en bij tante Mars krijg ik ook een heel vervelend gevoel van de communicatie van de ziekenhuizen en ben heel blij voor haar dat er een einde komt aan alle onzekerheid. Alle zwangerschappen (en bevallingen) zijn anders dus ik ben de laatste die oordeelt maar hoop dat hier bij de meimama's er ook rekening gehouden wordt met zwangerschappen die doorlopen tot 42 weken want ook DAT is normaal! @Mama2010: Beterschap voor je meisje! Zo zielig hè? Jij ook sterkte
Cygnet kan me wel vinden in jou verhaal. De enige reden dat ik uitkijk naar de 37 week is dat ik al opgenomen ben geweest met weeen. en als ik zo de 37 voorbij ben ga ik uit van de 42 week hoop het niet natuurlijk maar idd het lijkt wel alsf het normaal is dat je eerder ingeleid gestript etc word maar ik ken dat ook helemaal niet nog nooit gehoord maar goed we zijn hier ook lekker kwakkel clubje vandaar dat miss meer hier opvalt.