Ik krijg in ieder geval 49 uur en mischien dat er nog wat uren bijkomen door mijn bekken klachten, maaar daar kijken ze op dat moment naar. Dus wachten wel af hoeveel we nou krijgen.
Hoop het Linnie!!!! Hier lekker gezwommen, nu total loss....Ga ff een dutje doen en dan vanmiddag naar mijn vriendinnetje.... Succes lady's!
Ik ga de zon zo ook in wij krijgen hier volgens mij ook 49 uren... en als je geen BV geeft iets minder volgens mij... Lekker gezwommen Marjan? Linnie, ben benieuwd of het doorzet! Ga ff lunchen, tot zo!
Ja vond het ook wel veel. Maar het is een 2e kindje, ik ga BV geven en ik heb het risico dat ik een PND weer krijg, dus dat moeten ze goed in de gaten houden. En ze doen ook alles, wassen, poetsen, eten koken etc. Erg fijn, want dan heeft Rein iets meer tijd en aandacht voor Nathan. Hé, er komen hier wolkjes binnen drijven... KSSSSSST!
Ja was echt heerlijk...nu pijn aan de poes maar het is goed te doen. Zwemmen is ook gewoon erg rustgevend dus kan geen kwaad.... 49 uren is ook standaard als je BV geeft (wetttelijk), Aszz heeft andere redenen volgens mij dat ze recht heeft op meer uren....
Met borstvoeding krijg je volgens mij juist meer uur in nederland omdat je dan moet leren aan te leggen enz. Dag hoe is het trouwens met jou? Al weer een beetje aan her opknappen?
Hier bespreken ze pas hoeveel uur je krijgt in de kraamweek. Dus ik weet het nog niet precies, maar was in ieder geval 49 uur
Minderzorg Wanneer u nadrukkelijk kiest voor minderzorg moet u in staat zijn om zelf voor een aantal taken zorg te kunnen dragen die anders door de kraamverzorgster wordt uitgevoerd. Dit kan door uw partner of door mantelzorg te worden aangevuld. De kraamverzorgende zal in dit geval 24 uur zorg leveren over 8 dagen of 6 dagen van 4 uur bij u aanwezig zijn en de volgende taken uitvoeren. Verzorging en controle van de moeder. 4 uur Verzorging en controle van de baby. 6 uur Voorlichting en instructie. 10 uur Observeren, signaleren en rapporteren. 4 uur Totaal: 24 uur Op basis van indicatie door arts of verloskundige kunnen er uren bijkomen Basiszorg Als er geen bijzonderheden zijn wordt u een pakket van 49 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen aangeboden. Uitgangspunt is dat kraamvrouw borstvoeding geeft. Wanneer zij kunstvoeding geeft is het kraamzorgpakket 45 uur. De taken van de kraamverzorgster zijn dan als volgt: Verzorging en controle van de moeder. 9 uur Verzorging en controle van de baby. 7 uur Voorlichting en instructie. 12 uur Observeren, signaleren en rapporteren. 5 uur Waarborgen van hygiëne (dagelijks reinigen van badkamer en toilet) frequent verschonen van kraambed en babybedje Reinigen van borstkolven, flessen en spenen. 8 uur Huishoudelijke basis taken. 8 uur Totaal: 49 uur Op basis van indicatie door arts of verloskundige kunnen er uren bijkomen Meerzorg In het meerzorgpakket worden meer uren zorg geleverd omdat de situatie van de moeder, de baby en/of gezinsleden hierom vragen op basis van de indicatiestelling. Op basis van indicatie door arts of verloskundige kunnen er uren bijkomen. Dit kan varieren tussen de 49 en de 80 uur. De taken van de kraamverzorgster zijn dan als volgt: Verzorging en controle van de moeder. 11 uur Verzorging en controle van de baby. 9 uur Voorlichting en instructie. 12 uur Observeren, signaleren en rapporteren. 8 uur Waarborgen van hygiëne (dagelijks reinigen van badkamer en toilet) frequent verschonen van kraambed en babybedje. Reinigen van borstkolven, flessen en spenen. 8 uur Huishoudelijke basistaken. 8 uur Extra huishoudelijke taken zoals opvang en verzorging huisgenote. 3 uur Totaal: 59 uur Voor alle pakketten geldt dat de uren die u krijgt exclusief de uren van de bevalling zijn. U kunt het volgende van onze kraamverzorgster verwachten tijdens de bevalling. Zij assisteert de arts of verloskundige tijdens de bevalling en draagt zorg voor de eerste verzorgingsaspecten direct na de bevalling. U als cliënt kunt extra (kraamzorg) uren aankopen tegen een gereduceerd tarief.
Slaap lekker marjand. Ik ga proberen iets te eten En kom straks nog wel even vertellen als de vk is langs geweest.
Hier krijg ik ook 49 uur en in de kraamweek wordt dit mogelijk aangepast, ook omdat we er al 2 hebben rond lopen en dan krijg je ook wat meer uren. verder: Weeen zijn hier nog steeds actief, worden af en toe wel wat heftiger en heb ook meer druk op de onderkant. Nu al paar keer ook gehad een soort persdrang, maar dan in mindere mate. Zit een beetje tussen drang om heel erg nodig te moeten plassen en persdrang in. Maar ja kom net van wc, en dat leverde niet veel op. Heb het er straks wel even over als ik moet bellen. Later.
Volgens mij krijg ik ook gewoon 49 uur aan kraamzorg, maar dat komt ook omdat ik BV wil geven, Al vind mn vriend die 49 uur beetje veel, hij weet niet waar dat aan opgemaakt moet worden, want hij vind dat hij zelf het huishouden nog wel kan doen,.. Al lijkt het mij gewoon makkelijk dat iemand anders dat even uit onze handen neemt, en dan kunnen wij straks heerlijk genieten van onze kleine in de kraamtijd, en wennen enzo.. Nou zal zo ook even broodje maken, en even genieten van het zonnetje, xx.