MEI 2010 Mama's deel 6!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BabeBabe, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    :( dat is echt vervelend, rustig aan dan maar en fijn dat je er even naar toe gaat!

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    dat is hier ook het beleid, mag niet naar huis tot beeb eruit is.. Maar ik zie t er zelf wel van komen dat ik vandaag of morgen een retourtje home krijg..

Heb je toegevoegd op hyves. :p wil wel ff lezen

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

geen mooi nieuws Ingel ......................knuuffff

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    alpenmama: Hmmmm. kan we begrijpen dat het een teleurstelling is als je verwacht had dat er al veel meer gebeurd was.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    OMG, onze tv is nu al gebracht! hebben we zondagavond laat besteld, dat is echt snelle service!!

Is zieke husband ook beetje van opgevrolijkt ;)

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Mars: je bent toegevoegd ;)

Ingeltje: STerkte ermee

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Dames ik ga Mike aanleggen. Probeer vanmiddag even wat foto's op hyves te zetten.

Probeer snel weer online te komen, maar moet me nog even wennen aan me nieuwe ritme :D

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    succes linnie....ik ben benieuwd naar de foto's van mike

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Natas waarom gebruik je tepelhoedjes?
    Ik zat er nu ook ff aan te denken omdat Dean spruw heeft.
    Als hij mij infecteerd zijn er verder van huis...

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Alpenmama... Niet teleurgesteld zijn. Indalen is handig maar geen must. Dat kan allemaal nog op de dag zelf gebeuren. Voordeel moet zijn dat je nog wat makkelijker loopt dan wanneer de beeb helemaal ingedaald is.

Babebabe... toucheren doen ze als ze daar aanleiding toe hebben en dat is meestal als het flink begonnen is. Hoe meer toucheren hoe meer kans op infecties vandaar. Je kunt er altijd om vragen maar het zegt zo ontzettend weinig over wanneer je gaat bevallen. Bij mij is getoucheerd omdat ik de vorige keer 'ongemerkt' tot 5 cm ontsluiting ben gekomen...
    Fijn dat de TV er al is!! Gaaf ding om te hebben

Ingeltje... Wat naar! Veel sterkte voor jou en je vriendin. Bah, nare berichten

Natascha Goed om te horen dat het allemaal lekker gaat. Wel nog even je ticker aanpassen hoor!

Landelijk beleid Het landelijke beleid is recent aangepast. Strippen werd eerst eigenlijk pas gedaan vanaf de 42e week (dus 41 weken en verder). Nu mag het vanaf 40 weken. Je moet voor strippen dus wel ontsluiting hebben.

tante Mars Nou je weet in ieder geval hoe en wat. Echt vervelend dat je lichaam er nog niet klaar voor is. Hoe gaat het met de beeb? Is ze nog wat gegroeid dankzij het platliggen?

Ik dacht.. misschien is het wel aardig om de voordelen van zwanger zijn nog even op een rijtje te zetten voor diegene die nog moeten... Onderstaande geldt natuurlijk niet voor iedereen (en uiteindelijk wil je de baby toch liever maar toch.. het is aardig bedoeld):
    1. Je haar valt nog niet in bosjes uit!
    2. Je kunt nog strings aan (okay, misschien zitten ze niet lekker maar er hoeft in ieder geval geen matras in te liggen)
    3. Je kunt uitgebreid in bad / douche gaan zonder dat je met gespitste oren ligt te luisteren naar je kindje
    4. Je kunt de deur uitgaan zonder eerst een half uur bezig te zijn alle 'shit' bij elkaar te zoeken
    5. Je kunt naar bed gaan wanneer JIJ wilt en niet na de 'laatste' voeding
    6. Je denkt nu emotioneel te zijn maar wacht maar tot na de geboorte... emotioneel incontinent! (Nee serieus, zelfs bij Robijntje moet je waarschijnlijk huilen)
    7. Je maakt je nu nog geen zorgen over je kindje (uitzonderingen daar gelaten).. Wat doe ie/ze nou? Is dat normaal? Klopt dat wel? Moet dat zo?
    8. Je hebt het huis nog voor jezelf (straks: (s) ouders, kraamhulp, overige familie, vrienden, vage bekenden, GGD etc)
    9. Je hebt een goed excuus om bijna alles te eten en te drinken
    10. Het excuus geldt ook voor ongeneerd emo-buien hebben waarbij vooral manlief het moet ontgelden
    11. Je verliest wel vocht maar het is in ieder geval niet rood!
    12. Je tieten zijn wel groter maar (nog) niet HUGE (en doen geen pijn)
    13. Je moet vaak plassen maar in bijna alle gevallen haal je het toilet nog wel...
    14. Iedereen WEET dat je zwanger bent. Straks hopen ze met die buik dat de baby eruit is...
    15. Het mooiste kadootje komt nog!

Zo... 15 stuks...

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    whaha, die laatste van die buik vind ik leuk :p

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Weet niet of ze is gegroeid,word niet meer naar gekeken..
    Ja krom maar het is niet anders..

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    das een goeie Cygnet !!!

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Sterkte Ingeltje, wat een klote nieuws....

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hier weer volop harde buiken....

Ben benieuwd of het straks met kindjes nog een beetje druk blijft hier? :) zal de zomer denk wel wat rustiger worden omdat iedereen buiten is, maar ik denk dat, ik tenminste als nieuwe moeder :p, straks wel wat adviezen kan gebruiken hihi,

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat vind ik toch raar.. het welzijn van de baby lijkt me toch de indicatie waarop je opgenomen bent. Vraag er eens naar zou ik zeggen. Ik begrijp het beleid dat je na inleiden niet meer naar huis wordt gestuurd maar ondertussen was er wel een aanleiding...

@Babe... je mag altijd mailen!!

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Gaat het vandaag bij jou gebeuren?! :D

18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedemorgen..

Even een kort berichtje..

Tante, hoe gaat het nu? Merk je wat van de gel?

Ik ga zo naar de gyn. kijken wat er gezegd wordt, hie de kleine het doet, en proberen een datum eruit te krijgen..
    Hele nacht (tot nu) buikpijn. Blegh..

Doe rustig aan!!

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ach, als de laatste bevallen is beginnen we gewoon een mama topic en zien wel wie er aan blijft haken ;)

Manlief is al (met zweet op het voorhoofd) bezig de tv neer te zetten...

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Mag van mijn, ik ben er wel klaar voor :p:D

Deel Deze Pagina