Mei 2010 Mama's Deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama Mars, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ivm. suiker is het inderdaad nog niet verstandig toch? ons werd aangeraden om de wekker 6 uren na de laatste voeding te zetten

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Babe kijk nou ook grey's?

3. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Als ze zo klein zijn is het verstandig om ze niet te lang te laten slapen ivm met de suikers. Soms melden kleintjes zich niet. Die poepert van mij met zij vijf kilo mag gerust een nachtje doos trekken, maar hij heeft mij al laten weten dat ie het goed moet onderhouden :D

moet niet zeuren, hij laat er al 7,5 uur tussen maar tussen half zeven en drie :(. Eigen schuld ik was in slaap gevallen. Maar daarna sliep hij weer 4,5 uur prima dus!

4. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Zo, rustig hier. Toch niet allemaal aan het bevallen he!?
    Ik in ieder geval nog steeds niet... :( heb weer t een en ander geprobeerd: we zijn heerlijk op de vespa een ijsje gaan eten een paar dorpjes verderop, over een heerlijk hobbelweggetje, maar nee.... ook dat zet geen zoden aan de dijk! :D
    Het was wel gezellig en een heerlijk ijsje!
    Daarna nog lekker half uurtje gewandeld met de hond en nu maar weer wachten op de weeen, hahha! Ik vind het wel moeilijk er niet constant aan te denken hoor... pffffffff ben er toch wel veel mee bezig!

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Aszz gefeliciteerd.

Zo'n lange nacht is idd niet goed. Helpt het niet als je het dan een half uurtje later weer even probeert?

Marjon (geloof ik) alweer ongesteld? Ben je soms aan die borstvoedingspil? Ik heb die ook geslikt toen ik geen bv meer gaf (waarom? sja lang verhaal), maar ben toen al die weken ongesteld geweest. Wel erg licht hoor, maar toch.

Weet niet meer wie, maar 2 kilo boven het startgewicht? Ik nog ruim 12... Pfff, ik vind het vreselijk. Ik gebruik wel die band om mn buik om het allemaal wat in proportie te laten komen. Hebben anderen hier ervaring mee?Ik heb goede hoop dat het allemaal íets strakker wordt dan na de andere 2 zwangerschappen haha! *stiekem hoop ik op een gratis en voor niks maatje 34, maar zo zal het vast niet werken!*

6. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

He meiden :)

Heb global een betje bijgelezen, volgens mij geen nieuwe beebs toch? Ik zag wel een mooie buik en hele lieve beebs voorbij komen :)

Aszz: Gefeliciteerd meis! Met je verjaardag EN je 39 weken :)

Kilo's: Nog 2 te gaan en ik zit weer op het gewicht van voor de zwangerschap, wat ook al teveel was :) In totaal dus nog een stuk of 20 te gaan ;) Heb net mijn eerste Sonja Bakker week erop zitten en ben 4,1 kilo kwijt :$:D

Ego:
    Kraamfeest was super, erg verwend :D Avondje stappen was ook heerlijk, even geen mama zijn en weer lekker gek doen met de meiden. Vandaag een dag heerlijk in de zon gezeten, vanavond vroeg naar bed en dan begint het gewone leven weer :( Ben nu al aan het aftellen naar onze vakantie 8)

Maar de kids liggen op bed dus ik ga nog even van de rust genieten ;)

XXX

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat goed Tink al 4 kilo!!

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hallo dames vandaag nietonline geweest heel de dag zo intesief bezig geweest met onze charlotte ze is nog steeds mega overstuur continu. Heb haar om 18uur flesje met afgekolvde borstvoeding gegeven 100 cc en daarna wou ze nog uit de borst drinken ook laten doen en nu huilt ze weer en schreeuwt alles bij elkaar en is continu aan happen speen wil ze niet word er nu beetje moedeloos van weet niet meer wat ik ermee aan moet nu is jesse ff met haar bezig omdat ik het ff niet meer had en dat merkt Charlotte natuurlijk ook fijntjes. ben sinds gister begonnen om haar 1flesje afgekolvde melk tegeven per dag omdat me borsten mega veel pijn doen vooral me tepels.

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Natas echt vervelend allemaal!
    Wou dat ik je kon helpen meis.

Dikke knuff!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfieuw, we hebben vanavond weer een flink stuk gelopen. Het was nu wel wat moeilijker hoor! Aan het einde was het flink sjoksjoksjok zijn we er al bijna?!

NU maar weer hopen dat het wat doet.

11. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    @ aszz hoe lang ben je dan aan de wandel? Na een half uur ben ik er wel klaar mee hoor...

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuhm wel 3 kwartier tot een uur. Maar in niet zo'n hoog tempo hoor, meer bejaarde tempo :p

13. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    @ natas knuffel voor jou, kan me voorstellen dat t erg frustrerend is maar kan je helaas geen tips geven

14. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Zo toe maar hoor, dat trek ik niet! Of misschien loop ik te snel :p

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja dat kan ook.
    Nee we lopen wel een beetje door hoor, anders gebeurt er volgens mij helemaal niks.

16. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Tummetje is bevallen van dochter FAYE, om 05.43 uur!
    3508gram en 50 cm!

17. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    He meiden,

Hier weer eens een teken van leven uit de alpen! Sorry dat ik zo weinig hier ben, maar ik kom er gewoon niet aan toe....

Ik kom eigenlijk even borstvoeding tips vragen! Ik sta op het punt van opgeven namelijk....:( Mijn tepels doen zo zeer bij het aanleggen, dat ik zit te janken!!! Ik doe echt mijn uiterste best om correct aan te leggen, maar de pijn is niet te harden. Heb nu een tepelhoedje die ik voornamelijk voor de linker tepel heb gebruikt vandaag, omdat die echt niet te doen is. Zelfs met hoedje voel ik de pijn!! Uit wanhoop heb ik vanavond de kolf ook aan de borst gehad en 50 ml gekolfd. Weet nog niet wat ik daarmee kan, maar ik moest wat doen. We dachten maar even te gan kolven om de tepels te ontzien, maar vind zoveel tegenstrijdige berichten daarover.....pfff. Het huilen staat me constant nader dan het lachen.....morgen bellen we een deskundige voor hulp, want ik wil echt nog niet stoppen, maar het feit dat er een pak kunstvoeding in de kast staat, zit ook constant in mijn kop! HELP ! Wat kan ik doen, heeft iemand tips om het kolven te gebruiken of om tussendoor eens kunstvoeding te geven. Ik smeer de tepels na iedere voeding in met iets van het ziekenhuis, lijkt op bepanthen volgens mij, in ieder geval speciaal voor de tepels, verder hou ik ze dan even vrij en droog ze aan de lucht voordat ik mijn bh weer aandoe. Heb ook heel even in de zon gezeten vandaag, had ik ook begrepen dat dat goed was. Mijn rechtertepel is echt opgeknapt en heb vanavond ook zonder hoedje gevoed en dat ging redelijk. Linker met hoedje en toen zat er zelfs in het hoedje nog bloed.......

:(:(:(:(:(

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh meiden,

alpenmama: je kunt natuurlijk je baby iedere keer rechts aanleggen en links kolven totdat het genezen is. De gekolfde melk kun je dan na het borstvoeden geven. Prima om een deskundige in te schakelen, want waarschijnlijk ligt je kindje niet goed aan de borst. Hoe lang zit er tussen de voedingen en hoe lang hangt je baby aan de borst?

Hier te moe om mee te schrijven. Hier ook al niet echt positieve ervaringen met borstvoeding geven en denk ook regelmatig "Ik kap ermee". Ben al 1 1/2 week gekolfde melk uit breastflowflesje aan het geven en 1 x per dag leg ik nog aan om te oefenen. Aanstaande vrijdag een afspraak bij een lactatiekundige.
    Probleem was dat Joost aan het begin niet aan de borst wilde zuigen. Hij was te sloom en viel in slaap. Waarschijnlijk kwam dit door de pethadine die ik 2 x tijdens de bevalling tegen de pijn heb gehad. De borstvoeding kwam traag op gang. Vervolgens bleef Joost per borst een half uur zuigen/sabbelen en kreeg ik dus tepelkloven. We waren op een gegeven moment allebei zo moe. Joost weigerde op een gegeven moment de borst omdat ie gewoon te moe was. Ben benieuwd of het met hulp nog gaat lukken hem volledig aan de borst te krijgen en anders weet ik niet hoe lang ik het ga volhouden. Het kolven kost erg veel tijd. Ik krijg de melkproductie ook niet afgestemd op de vraag en we hebben dan ook Nutrilon Hypoallergeen als bijvoeding.

Iedereen van harte met jullie babietjes!!!
    Meiden die nog moeten bevallen, sterkte met wachten!! Kan me voorstellen dat jullie het wachten zat zijn. Zeker als er al zoveel meidames inmiddels bevallen zijn. Maar het stomme is........die buik ga je nog missen straks!! Ikke wel in ieder geval. Ookal is het babietje uit de buik zo verschrikkelijk leuk!!!

Zal zo even een foto plaatsen.

19. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Dit is Joost met 6 dagen.

20. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Er zit ongeveer drie uur tussen, heel soms wat langer, heel soms wat korter en ze ligt gemiddeld zo'n 12 minuten per borst denk ik.
    Ja, wel een idee om links te kolven en rechts te voeden. Doe ik dat kolven dan vlak voordat ze komt of al eerder? Heb nu een uur geleden gekolfd, zou nu nog eens kunnen proberen wat extra eruit te halen links. Hoeveel zou ik moeten hebben ongeveer, heb je daar een idee van? In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina