Dat is echt super meid.. Dat was onze manier ook... helaas kaakt (bijt) Abbi... ik heb zoveel pijn gehad dat (zelfs al zou het kunnen) heel veel angst zou hebben om te doen. Dat klinkt logisch... Dat is echt super!
Weet je, je groeit erin. In de RRR maken, je moet nu opzoek naar een totaal nieuwe structuur en dat kost tijd! Je mag hem nu rustig 8 uur achter een laten slapen. Maar je kunt ook sturen, das niet erg. Had het al eens eerder geschreven, maar Annemijn ging haar lange ruk slapen doen van 19 tot 3. Daar had ik dus niet veel trek in. Ben haar consequent om tussen 23 en 24 gaan pakken voor een voeding, was ff bikkelen en ze kwam de eerste dag gewoon om 3 uur, maar daarna zag je het verschuiven naar later in de nacht en uit eindelijk sliep ze van 23 tot 7 en twee weken daarna van 19 tot 7. Zou je erg vinden als ie in de avond vaker komt? Ik denk maar zo, liever nu dan vannacht!
bedoel je wakker houden om te voeden? ik verschoon soms tussendoor. wordt ze weer wakker van. misschien veranderen van houding. kietelen onder kin en in handjes? ik weet alleen niet of je dat bedoelt
nee... Abigail slaapt heel vaak al 5 a 6 uur door, maar van 21.00 tot 2-3 uur... Rond 21.00 komt ze echt om te eten, maar misschien dat wanneer ze langer wakker blijft komt ze wat later op de nacht... ofzo... daarom hoe kan ik haar wakker houden? of is dat niet mogelijk...
ja bovendien is het normaal dat ze 's avonds vaker komen, ze drinken dan een voorraadje om uiteindelijk te gaan doorslapen... dus het 's avondkomen heeft een functie
Ik snap wat jullie bedoelen met meer rust creeeren en dat het dan misschien wel lukt met de bv ......maar ben nogal een controlfreak en als iets niet loopt ..Heb Marit om 10:00 een flesje gegeven en tot 13:30 geslapen en nu weer bv en nu huilt ze weer .................................................................wanneer en wat en waar doe ik dan het beste aan ....
@ Marjon: een baby mag huilen... het kan is naast het vragen van hulp enzo ook alleen zo zijn/ haar emoties kwijt. Het is niet erg om een kind even te laten huilen (niet langer dan 5 minuten). Abigail heeft af en toe zo een moment... Een ander iets is om de broek te controleren...
marjon: als ze zo snel weer honger heeft (dus na uur al) is dat niet teken dat ze juist last heeft vd voeding. schijnt dat ze slapen in blokken van 50/60 min. als ze dan wakker wordt, is misschien teken dat ze niet in vlg slaapje kan komen... en niet zozeer honger.. maar ik kan het natuurlijk niet helemaal bij jou inschatten oh.. duty calls..
Hier ook Niek vandaag voor het eerst ff laten huilen (en wat vind ik dat toch moeilijk ) Zag afgelopen dagen dat hij echt moe was, maar kwam maar niet in slaap.. hierdoor werd hij nog moeier en huilerig.. En na 1 minuutje huilen, was meneer stil en heeft heerlijk 3 uur geslapen.. Ben geen voorstander van laten huilen vooral niet als ze zo klein zijn, maar je moet gewoon heel goed naar je kindje kijken (zit er boer dwars, krampjes, vieze luier of is hij echt moe en moet even huilen om in slaap te komen)
Klinkt eigenlijk wel alsof ik het al best wel doe zoals jullie zeggen LvdB en Pipelina. Maar ik moet het dus wel wat meer gaan loslaten. Ik ga het inderdaad eens een dag helemaal op zijn beloop laten en kijken wat Joost zelf doet en hem niet wakker maken. Tenzij hij inderdaad van 1900 tot 300 uur slaapt. Dan maak ik hem inderdaad echt even wakker om 24.00 uur voor een voeding. Het geeft mij denk ik wat meer rust als ik het wat meer ga los laten. Dat had je al gezegd pipelina. Maar soms moeten de kwartjes even vallen na erover nagedacht te hebben. Ik vind het best lastig hoor. Maar ik denk dat je gevoel heel veel zegt en je niet altijd alles te verstandelijk moet benaderen. Ik heb trouwens een boek besteld bij Bol en dat heet Wat je baby verteld. Lijkt me leuk om te lezen. Yadi...ik weet niet of wakker houden zo verstandig is. Als ze moe zijn, blijven ze soms ook huilen en willen ze niet meer slapen.
@ kimm: ik controleer ook altijd...maar ik pik nu echt al de kramp en honger enzo huiltjes op. Maar ik zorg wel dat ze me niet 'ziet'. Ik ben er achter gekomen dat mijn tuttel het huilen ook soms gebruikt om aandacht te krijgen. Soms geef ik toe, maar soms niet omdat (ook al kan je haar nog niet verwennen) wel een slechte gewenning kan ontstaan. Ik merkte dat Abbi er echt baat bij heeft soms... bijv in de nacht en na 6 uur voeding: dan wil ze haar speen en rust en soms ook lekker kunnen mopperen. Daar heb ik behoefte aan en zij ook... Nee ik heb geen behoefte aan de speen!
dat is waar... ach ik moet ook relaxed worden, maar ik heb zelf mijn slaap nodig. Klinkt dom, maar normaal sliep ik altijd tussen de 9 en de 12 uur. en nu kan ik heel moeilijk in slaap komen na haar eten. tsja het hoort er bij, geloof ik...
ja ik ben dus ook nog niet in het ritme dat ik weet wanneer ik kan rusten. Op het moment probeer ik zoveel mogelijk 's ochtends na het ontbijt en na de voeding van J. terug naar bed te gaan. Als mijn vriend 's avonds thuis is, probeer ik dan op de bank ook nog wat mee te pakken. Maar dat zijn plannen en dat komt er vaak niet van.