Mei 2010 Mama's Deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama Mars, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Jeetje Sterreke, balen dat het strippen niet geholpen heeft!! Bij mij begon het 3 weken geleden om 8 uur 's morgens.. dus wie weet :D

YenD, wat goed van je mannetje.. leuk hè dat ze al zo trots kunnen zijn op zichzelf!!

Loran.. hoop dat je uiteindelijk toch nog ff lekker hebt kunnen slapen.. dan is het wel jammer dat je nog een kleine hebt die al 's morgens vroeg wakker is hè?? Bij Mick kroop ik er na de ochtendvoeding nog lekker in en kon ik soms zo tot 10 uur slapen.. Maar nu wordt Mick vaak rond 7 uur wakker, dus is uitslapen er niet bij als Niek nog lekker ligt te pitten..

Hier trouwens een goed nachtje gehad. Wat kan een paar uur slaap toch goed zijn voor een mens. Tot nu toe kwam Niek vaak al om de 3 uur 's nachts en heel soms zat er 4 uur tussen.. Maar gister om 23 uur laatste voeding en toen pas weer om 5 uur :D;):D;)
    Dat maakt een mama errug blij :p
    En nu maar hopen dat hij vaker zo lang gaat slapen 's nachts.. Dat is echt het enige wat ik niet echt trek van het moederschap.. Die gebroken nachten. Kan echt niet zonder m'n slaap. Maar ja, die nachten gaan ook weer over en dat lieve mooie ventje gaat nooit meer weg!!

Fijne dag allemaal en zou zeggen voor de BIB-ers: mooie dag om te bevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    is het nog goed gekomen? ik ken het wel . ik had het gisteravond en gisterochtend. wonder boven wonder hielp na 3 uur een ... speen! haha niet echt verwacht. bram vandaag werken, dus was ook weer vroeg toen het half 6 was en daan om half 7. gaap.. ik probeer nu maar extra flesje bv. meteen uitproberen of ze de fles wilt

succes meis

3. Sol

Sol Actief lid

25 mrt 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zuid-West meldt zich wederom met B.I.B.
    Ook slechte nacht gehad, werd om drie uur wakker en kon niet meer slapen om 6 uur ongeveer weer even ingedommeld maar toch maar weer opgestaan, nou misschien is de onrust dan HET TEKEN waar ik op zit te wachten.
    Ik zie dat Ingeltje en Sterreke zich ook al meldden, we hebben eigenwijsjes bij ons he meiden?

4. Sol

Sol Actief lid

25 mrt 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik ben een boek van Gina Ford aan het lezen, is er iemand hier die volgens haar schama's voedt (lees leeft ;) en is dat een beetje te doen???

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ha Sol.. ook nog niks :(

Ik heb hier opeens GRUWELIJKE jeuk aan mijn striae.. ze zitten nu halverwege borsten/buik.. oef.. ik kan me nog vaag herinneren dat ik bij Julian dit opeens had paar dagen voor de bevalling. Laat het iets zijn, laat het iets zijn ;)
    (pff mag niet krabben ARGH iemand nog tips?!)

6. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag bib's , vandaag weer een nieuwe kans!!

meisje heeft hier om half 6 aan de borst gedronken en net nog 80cc uit de fles gedronken. ze is nu stil.. kennelijk heeft ze ook een inslaaphuiltje alleen dat vind ik altijd nog wel lastig. oh vlg mij was ik te vroeg... zucht blijft toch lastig wat er 's ochtends met d;r is

7. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    of toch succes.. :) haha

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Als ik Marit in haar eigen bedje leg , stribbelt ze ook ff tegen ....Gewoon ff laten huilen , elke keer als je weer gaat kijken , begint het weer opnieuw ......

9. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    marjon, ik ken het inderdaad van daan. toen hebben we na 4 wkn strikte deRRR's toegepast en dat werkte wel..maar bij ander kindje ga je toch weer twijfelen of dat het wel is :) maar ze slaapt nu vlg mij.. misschien heeft ze al die dagen 's ochtends gewoon meer honger... het is soms zo simpel.

zo ga de andere druif even aandacht geven :)

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    #2710 marjon 2, 29 mei 2010
    Laatst bewerkt: 29 mei 2010
    Thijme en Tara hebben dat allebei niet gehad , en in het begin ging ik dus telkens naar boven bij Marit , scheelt nu ook wel dat ze voor het grootste gedeelte kv krijgt , dan heeft ze minder zuigbehoefte en wil ze niet telkens haar tutje , wel af en toe een gil van , hallo vergeten jullie me niet .....moet ik dan zo om lachen .

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedemorgen..

* gaap * . Wat een vreselijke nacht..
    Geloof dat ik zelf pas tegen 4uur sliep, en een uur later werd ik weer wakker van lekkende (.)(.). En zo bleef het doorgaan.
    Vera is netjes gaan slapen van 3.00uur tot 7.30u.
    Naomi was er weer om 6.00uur (zoals ik al verwachtte).

En nu in strijd met de 2 meiden.
    Naomi vraagt continu negatieve aandacht..
    En is die eindelijk stil, begint Vera te mopperen..

Hoofdpijn nog steeds aanwezig.. Ik ga vanavond er maar vroeg in denk ik. En Vera af en toe maar even wakker maken, zodat ze vannacht wel beter slaapt (net als de nachten daarvoor).

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn

Die gil, van hallo ;) , die heeft Vera ook overduidelijk gevonden.
    Echt van die kreetjes zodat ze maar laat merken dat zij er ook is..

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ow, Nu is Vera weer aan de beurt, die is zo ontevreden momenteel..
    Ga zo maar even uitwaaien in het centrum...
    Kan Edwin even slapen, en ik hopelijk langzaam bijkomen..

Fijne dag allemaal!!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

lachen he ..

Ik merk nu goed aan de plasluiers van Marit dat ze met flesjes zoveel meer binnenkrijgt als met bv .................ik denk dat het wel de helft scheelt ............

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Dat zeer zeker..
    Marit zal nu tevreden(er) zijn, dan eerst, denk ik?
    Goed dat je het verschil al ziet en merkt.
    Dan is de keueze een stuk makkelijker, lijkt me..

16. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Zo hier ging het weer een xtje lekker.
    Om 24:00 uur fles kv gegeven ipv bv, hij kwam pas weer om half 5!!! Juig juig juig!!!!!!
    Daarna weer om 7 uur ff aan de borst gelegen, maar das meer voor de gezelligheid volgens mij.
    Nu ligt hij heerlijk naast me in bed te slapen.

Dus de avond bv laat ik vervallen, ik ga hem nog wel tijdje afkolven, want ik heb dan super veel melk.
    En hij krijgt dan lekker kv!!
    Kan ik die afgekolfte melk gebruiken voor de ochtend, dan heb ik zelf helemaal geen melk meer.

Heb wel beste hoofdpijn van dat ene bacotje....

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb Ford gedaan bij Kick (bv / gekolfde mm / kv combinatie) vanaf de 5e week en dat ging hartstikke goed. We hebben een heel makkelijk kind. Wat wel erg scheelde is dat Kick eigenlijk vanaf het begin maar één keer kwam 's nachts (dan kom je makkelijk in ritme). Bij Ford is de combinatie tussen de voedingschema's EN de slaapschema's ideaal. Oja, ik heb haar niet te letterlijk genomen want dan zou ik gek geworden zijn! ;):D

Ford is het gemakkelijkst met kv

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    sol ik heb het boek van gina ford ook, maar met 2 kids is zo'n schema strikt volgen erg lastig.
    Ik heb er dus mijn eigen draai aan gegeven en voor Dean (en voor mij en Darren) werkt het super.
    Dean wordt zelf al wakker op die tijden (al na 2 dagen schema) en Darren weet precies wanneer het "Dean-tijd" of "Darren/tijd" is.

alleen die tijden wakker houden doe ik niet!
    volgens het cb was het niet verstandig een baby zoveel wakker te laten zijn.
    Als hij na de voeding nog erg wakker is ga ik lekker knuffen en liedjes zingen tot hij begind te gapen, dan gaat hij zijn bedje weer in.

Dit is mijn aangepaste schema:

07:00 uur links
    10:00 uur fles 90 cc
    13:00 uur rechts
    16:00 uur fles 90 cc
    19:00 uur links
    21:00 uur fles 90 cc
    23:00 uur fles 120 cc (rechts + links kolfen)

Extra nacht flesje 90 cc

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    heb je misschien een linkje naar zo'n schema cygnet ?

@Loran , keuze wordt idd nu makkelijker ..vooral ik nu ook nog leen onsteking heb ......dacht eigenlijk dat het misschien spruw was , maar zag bij Marit niet echt iets ...............op een flesje kv doet ze ong 3,5 uur en een flesje bv 2 uur ...
    Maandag belt de wijkverpleegkundige en ga dan eens vragen wat ik precies in de fles moet doen , de arts die ik op het cb bureau had zei 120 pr flesje , maar dat vind ik voor haar gewicht zoveel .......

20. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Oh zie net dat hij over moet naar volgende schema, hij is nu namelijk 6 weken oud.
    Ik ga t ff aanpassen dan.

Deel Deze Pagina