Hier slaapt Charlotte al vanaf 15uur bijna niet wakker te krijgen ze is 2 keer wakker geweest heeft ze 10 min gedronken en slaaptnu weer mega vast. Hier wil ik ook wee de bv afbouwen maar dat moet op heel andere manier ga morgen ff een schema maken. ik wiluiteindelijk denk ik togh 2 voedingen per dag blijven geven als dat kan
Hoi hoi, Lees nog geen nieuws van Stralend.. Hoop dat ze nu lekker aan het genieten is.. @ LvdB -> Geen idee.. Als ik Vera aanleg, is ze de eerste paar min. druk. En verslikt ze zich. Met gevolg dat er meerdere stralen borstvoeding eruit spuit. Voordat ze ervan bekomen is, moet ik haar continu schoonmaken in haar gezicht, en mezelf (en de bank en tafel en bed etc. door al dat gespuit). Nu heb ik net gekolft, en er kwam maar max. 50cc. uit (beide borsten, 1 kant heeft ze wel aan gedronken). Dus tjah. Geen idee wat ik ermee moet. Ga het morgenvroeg weer eens afkolven (moet nu langzamerhand toch een voorraadje maken ivm. oppas en werken over 6,5 weken). Maar als ik continu 50cc af blijf kolven schiet het niet op . Ik heb overigens de Tommy Tippie Kolf (van de 9-maandenbeurs). Maar mijn idee is dat die niet goed werkt? Meerdere deze ervaring met deze kolf?? En met welke kolf kolven jullie?? Zit er over na te denken om een electrische te gaan kopen/bestellen. Alleen welke maakt en weinig lawaai, is electrisch, gemakkelijk en ook ideaal ivm. mijn werk? (stomme is ben zelf kraamverzorgende, maar momenteel weet ik het echt niet meer)
Hello lady's..... nog geen nieuws zie ik...jammer hoor. Hoop dat ze al lang met baby in dr armen lig. @Aszz en Sterreke: Klote meiden...hoop dat het snel gaat gebeuren.... @Yes: Zo fijn denk ik he de druk er even af....hoop dat het snel terug loopt.... @Mars: Hey lieffie!!!!!! @Natasch: Ga je ook stoppen....wat ga jij voor voeding geven nu? Ik twijfel elke dag, aan de ene kant denk ik kappen ben er klaar mee. Maar als ik dan zie dat Koen er zo goed op groeit en ik genoeg heb kan ik het soort van niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen.... Oh hij huilt etens tijd!!!
Evening ladies! Assz.. een rotdag dus weer vandaag? Gatsie... Sterreke ik gun het je zo.. zet hem op meis! Alle BVmama's met wie het niet zo lekker loopt: dikke knuffel allemaal. Niet leuk als het zo zwaar gaat... Hier weer buik- en rugpijn. Ga maar weer eens duimen dat het iets wordt. We zien het wel weer... nog 1 dag kans op meimama worden en dan gaan we juni in. Ik mag langzaam gaan aannemen dat wat ik al zo lang denk, gaat gebeuren..ik word de laatste haha!!
Marjand ze krijgt nu van nestle kunstvoeding dit spuugd ze ook bijna niet uit en ze heeft er geen krampjes van. Denk dat ik vanaf morgen om en om ga doen doe het nu al beetje.
Hoi allemaal, Zijn er nog mei kindjes bijgekomen??? Sorry dat ik even niet online ben geweest... had het zo druk met bijkomen van de bevalling.. kraamvisite... genieten van een klein meisje... borstvoeding op gang brengen... stuwing au!! en ga zo maar door. Ik ben bijna klaar met mijn bevallingsverhaal dat ik aan het typen ben.... nu weet ik het allemaal nog! Ik wil het hier best plaatsen maar er moeten er nog een aantal en ik weet niet of die er op zitten te wachten. Ik ben namelijk bevallen in 4 uur en dat was nogal heftig! Maar dames die nog moeten.... er zijn er weinig die het zo snel doen! Verder alles goed met iedereen??? Ik snap nu al het geklets over bv.... het is best ingewikkeld soms. Al heb ik melk voor 10... das ook niet alles... Maar de stuwing neemt weer af gelukkig! Alleen mijn hechtingen zijn nog een beetje pijnlijk maar dat is even een kwestie van doorzetten tot woensdag! Wie werkt eigenlijk die andere website bij??? Ik wil een afdrukje maken straks van de lijst met alle dames... voor me plakboek. Lijkt me wel leuk! Ik ga even een foto zoeken van Julotte... ben zo trots! Ik moet haar nog even showen aan jullie! Ik hoop deze week ook weer iets meer tijd te hebben om mee te kletsen! Gr. Nathalie
Loran, ik heb ook de tommee tippee handkolf, en vind hem super! Kolf met gemak 120 tot 150 cc aan 1 kant. Marjan, ik heb voor dean Kruidvat merk voeding met johannesbrood pitmeel erin. Maar wil morgen gewoon pak Kruidvat merk halen. Dan doe ik 3 scheppen gewoon en 1 schep met johannesbrood pitmeel. Want dit is zo dik dat hij haast z'n fles niet leeg krijgt, plus hij doet er bijna een uur over. Ik ga ff lkkr bacotje drinken met m'n visite. Heerlijk dat dat weer gewoon kan nu.
Hoelang kolf jij gemiddeld per kant (om ze helemaal leeg te krijgen en/of per keer) ?? En hoelang was het bij jou dat de productie omhoog ging met de kolf?? Hier Vera net de afgekolfde voeding gegeven. Dronk ze met plezier op. En ligt nu heel tevreden wakker te kijken (wat al 3 avonden niet was, alleen maar huilen/krijsen etc.). Denk dat ze honger had, ipv. krampjes???
die site doen mars en ik...maar heb er al even niets aan gedaan door de geboorte van Koen. Ga hem echt nog een keer bijwerken...maar op mijn tijd.... Koen heeft hier nu dagelijks heftige krampen en gilt het dan echt uit... Daarom twijfel ik ook. Zeker nu mijn tepels steeds meer pijn gaan doen. Ook breekt het me wel een beetje op inmiddels elke 2 a 3 uur kolven dan rotzooi schoonmaken en voeden..en dan na een paar uur het zelfde ritueel... Oh en volgen jullie de richtlijnen van het pak dan...ik bedoel het gewicht van jullie baby en dan kijken op het pak wat ze mogen???
Marjan.. Gewicht op de pak is een richtlijn.. Zijn sommige kinderen die meer drinken dan hun gewicht.. Wat ik altijd adviseer is: lichaamsgewicht x120ml = zoveel ml. voeding per 24uur bv. 4,5 kg x 120ml= 540ml per 24 uur, en dan delen door 6 (of 7 voedingen)
Hoi, Even mijn meisje spammen hoor. Dit was de dag dat we uit het ziekenhuis eindelijk naar huis mochten! (vorige week vrijdag)
Wat een prachtige kindjes allemaal meiden!! Nathalie: Wat mij betreft: gewoon plaatsen je verhaal! Ben benieuwd!
Wat een mooie meisjes!!! Hier toch echt de BV aan het goodbye zeggen. Kolfde gister nog maar 10cc uit twee boobs niet echt bevordelijk voor me humeur. Faith zit nu een week op flesvoeding plus afgekolvde melk en ze is heel zoet er op en j ziet haar groeien.. Me tepels doen ondertussen zo ontzettend pijn met kolven dat ik gister steeds heb zitten janken. Voor die 10cc vind ik het echt niet waard. Vanmorgen de kolf op de laagste stand gehad en ik kolfde 40cc uit twee boobs.. We hebben besloten om het nog een week aan te kijken, en als het dan niet meer is dan 40cc per twee boobs, dan stop ik echt. Dat ene flesje BV wat ze nog krijgt zet geen zoden aan de dijk. Maar ja het is toch wel mama melk. Ik hoor ook echt iedereen hier over stuwing. Heb ik totaal geen last van gehad 1 dag in me kraamtijd was het iets gevoeliger maar nee de melk is er nog nooit uit gespoten en onder de douche ook niet.. De bevroren zoogkompressen liggen dan ook nog steeds in de vriezer.. Verder een behoorlijke terug slag, ben zo ontzettend moe. Heb in de kraamtijd eigenlijk niet gerust, en alleen maar genoten van ons meisje... Voel me zo ontzettend slechte moeder, door morgen alweer naar school te gaan. Maar ik moet wel, ik heb de 17e examens en die moet ik halen. Voor haar en voor mijn toekomst.. Pfff zo moeilijk dit, ik wil haar niet missen