Mei 2010 Mama's Deel 7!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama Mars, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bij AntiD. werkt het vaak in het begin juist even averechts, kan je je juist nog ellendiger gaan voelen. Maar het is dan echt even doorbijten, want het wordt daarna echt beter.
    Sterkte YenD! Op tijd aan de bel trekken als het niet gaat en hulp vragen!

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik hier lach, huil en speenvarkentjes huil hahaha

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja, heb ik ook paar jaar geleden gezien, echt gaaf!

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ben nu bezig in de WIJ het herkennen van huiltjes al gelezen.
    Heb ook de kadoos bij de etos gehaald vanmiddag egt mega veel leesvoer morgen lekker in de tuin en lezen die handel

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    ik heb geen WIJ gekregen (agian!!).

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    thanx voor de info maar weer !!! Laat erff naar kijken , vind haar tongetje toch wel wit , kan het er wel afhalen (waar ik bij kan dan )

7. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ik las het ook in de WIJ, echt bizar idd :$ Ga er ook eens op letten... Herken wel het honger / volle broek huiltje maar verder, al sla je me dood :p

Pfff hier toch wel een "opluchting" :) Gastouder belde net om te zeggen dat ze al beter is :D We hadden minstens een week verwacht, dus dat is een gelukje. Nu gaat Fenna morgen naar de gastouder en zijn Mees en ik een dagje samen, en vrijdag ook dus ik ga dan lekker naar kantoor met Mees :) Is erg welkom met al die drukke avonden alleen! Of ben ik nu ook de ontaarde moeder :p

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ja last, bijwerkingen en idd je kan je je op het begin meer klote voelen er door.
    Maar dit is al de 4de x dat ik begin met dit medicijn dus ben het aardig gewend.
    Vorige keer ging ik van 0 naar 40 mg in 1 x.
    Dit was omdat ik echt niet meer goed bezig was.
    Maar daardoor viel ik telkens flauw, en hield vocht vast, lag de hele dag te janken op de bank enz.
    Maar nu bouw ik rustig op, begin met 5, dan naar 10 zodra dat goed gaat naar 15 en zo verder tot ik weer op 40 zit.
    Voorlopig blijf ik op 40 mg, als alles weer goed gaat met me wil ik afbouwen naar 20 mg, dat blijf ik de rest van me leven slikken dan.
    Heb me er bij neer gelegd dat ik er nooit meer vanaf kom.

9. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Hoe kun je die doos ook alweer ophalen dan? moet je daar nog wat voor doen.. heb toen wel een bon gekregen voor die zwangerschapsdoos....

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Is dat echt nodig YenD je leven lang? pfff, dat is wel balen... maar goed, gelukkig dat het bestaat!! Mijn moeder heeft 2 jaar aan de antiD gezeten, maar is er nu alweer een jaar af, maar daar waren in 2 jaar zulke heftige dingen gebeurd in hun vriendenkring dat mijn moeder gewoon echt ff gesloopt was...

11. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Oh ja ik wil nog even een positieve borstvoeding ervaring melden!

Eerst was ik wat onzeker omdat ze 2/3 dagen steeds rond de 1,5 a 2 uur kwam... toen heb ik zondagavond 1 maal een kunstvoedingsflesje gegeven.. maar sinds zondagavond slaapt ze steeds 3 a 4 uur en komt dan voor haar voeding. Ik voed nu 1 kant waar ze ca. 20 a 25 minuten aan drinkt en soms daarna nog 10 minuten de andere kant.... werkt prima!!!

Afgelopen dagen was het ritme...

23.00 uur
    3.00 uur
    6.30 / 7.00 uur
    10.30
    14.00
    17.00
    20.00

De avond nacht en ochtend voeding geef ik in bed... waardoor ik zelf ook nog de meeste slaap pak! Vanmorgen waren de oudste en ik om half 9 uit bed... lekker uitgerust!

Ik zit nu dus op 7 voedingen.. geen idee of dat goed is.. maar het werkt hier verder prima nu! Echt fijn!!
    En als ze heeft gedronken is ze vaak eventjes heel wakker.. flink rond kijken enzo.. en daarna valt ze lekker in slaap.. zo'n 3 uurtjes tot de volgende voeding.....

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    09.30150cc+512.45150cc+516.45150cc+522.15180cc+64.00150cc+51-jun09.00150cc+513.15150cc+516.45150cc+5

Dit is Jelmar z'n ritme gister en vandaag,

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh, dat zag er net veel overzichtilijker uit... sorry :p maar zitten dus nu sinds 2 dagen op 5 voedingen per dag :)

14. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Dat lijkt wel een soort wiskunde babe hahaha.

En ja m'n hele leven is nodig.
    Ik heb borderline en raak depressief door de kleinste dingen.
    Waar een 'normaal' mens zich niet eens druk om maakt raak ik zwaar depresief door.
    Gelukkig weet ik het en met medicatie kan ik er goed mee leven.
    Maar moet altijd oppassen met mezelf.

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    mama2010 ik werd vorige week gebeld dat ze me het formulier op zouden sturen vandaag gekregen en direct maar ff gehaald weer lekker veel leesvoer voor morgen.

Marjon tip van de lactatiekundige als je na 5 minuten na het drinken nog steeds witte aanslag op tong ziet is het spruw

Yes het gaat helemaal goed komen hoor;) je kent jezelf goed en weet precies wat je moet doen en goed zeg dat je de medicatie rustig op bouwt enniet direct volop wat neemt.

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Je moet anders ff kijken voor de voeding. En als er dan nog wit op zit dat er proberen af te vegen. Melkresten zijn dan wel weg!

17. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterreke: morgen d-day toch? of ben ik in de war met iemand anders ? ..

haha vlg mij heb ik niet helemaal door wie ik aanmeld bij hyves. al die nicknames en ik ken nog weinig foto's. hihi

hier lekker dagje gehad maa rnu toch bekaf. vanochtend verjaardag bij schoonzus. daarvoor auto naar apk. helaas afgekeurd en moet nog iets laten lassen, daarna weer apk binnen 2 wkn. wel lastig met 2 kindjes. moet ik me 2x per dag laten halen en brengen..

even vraagje: zijn jullie al aan het kolven voor als je straks gaat werken? ik nog niet en heb ook geen idee wat ik wil gaan doen (volledig bv, deels afbouwen, op werk kolven enz enz)

als m'n meisje wat meer huilt, hoor ik haar bij wijze van de hele dag. dan denk ik dus dat ze huilt maar is niet zo. zit alleen maar inmijn hoofd :)

18. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    o ja sterreke en dan natuurlijk : succes meis!! :)

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Als dat zo is dan heeft ze spruw , is na 5 min wel minder maar zie altijd wel wat wit ,vooral achter in de mond.Ik meende altijd dat dat niet erg was dat witte ,alleen als je het er niet af kan halen ......
    Dan ga ik donderdag toch maar ff een receptje halen ..of is er zo iets wat je ook bij de drogist kan halen ?

20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    kan je kadoos al ophalen dan bij de etos, of krijg je daar ook een coupon voor.

Uh, Faith heeft nu:

00.00 uur 120+4
    4.00 uur 120+4
    08.30 uur 120+4
    12.00 uur 120+4
    16.00\17.00 uur 120+4
    20.30 90+3

En dan krijgt ze tussendoor nog een flesje 50cc moedermelk. Aangezien die productie flut is..

Wij hebben overigens Friso Standaart, en Friso Extra.
    het was ff kijken waar ze het het beste op deed, maar het is met 120 3 om 1 en met 90 1,5 om 1,5..

Infacol ingeslagen want poeh dame heeft krampies, en wij maar denken dat ze honger had.. Resultaat een hele fles terug gepuugd. Toen kregen we het id ojee krampjes. Sindsdien super!!

Deel Deze Pagina