*zucht, puf, blaas en steun* Ik doe met je mee Aszz... wel andere klachten: juist veel kramp hier en daar, maagzuur waar je U tegen zegt, maar baby? Ho maar...
Hey lieve schatten!!!! @Cygnet: Heel veel sterkte meid! Hopelijk gaat het snel weer wat beter met Pom. @Aszz: Hopelijk gaat het toch echt door zetten....En gefeliciteerd met Rein! @Lindav: Van harte met jullie NICK! @Deedje: Hopelijk helpt het! Duimen dat de boel opgang komt... @Natasch: Arme meisje...lekker aan de spuit luiers. Hopelijk zijn die snel over. Maar volgens mij doet ze het verder super goed he?! Nou ga er maar voor zitten want hier komt mijn ego verhaal.... Af gelopen nacht ik lig al lekker een uur of wat te pitten wordt ik opgeschrikt door de telefoon...Tja hoe reageert een slapend mens daarop. Vrij heftig, is het Erik die de verkeerde sleutels heeft meegenomen en er niet in kon. Dus ik de deur open doen en daarna geprobeerd weer verder te slapen. Dit alles heeft er voor gezorgd dat de baby van positie is veranderd en ik hem/haar weer voel!!! Jeeeee!!! Nou dan vanmorgen ik toch naar het ZH want die afspraak stond er nu eenmaal al, mijn zusje ging mee voor de gezelligheid en de afleiding. Daar aangekomen wordt ik door een stagaire aan de ctg gelegd en dat ding doet z'n werk. Ik vertel haar meteen dat ik vannacht de baby heb gevoeld omdat die waarschijnlijk op een andere manier in mijn buik is gaan zitten en nu dus weer vrijheid heeft om te bewegen..Daar werd niet echt op gereageerd. Na een minuut of 7 komt er een andere vK binnen en die zegt nou dit is toch allemaal heel goed!? Dus ik zeg je gelukkig wel en vertel weer dat de baby waarschijnlijk anders is gaan liggen en ik hem weer voel...Waarop zei zegt ja en wat is er nu eigenlijk afgesproken? Dus ik zeg dinsdag is er overleg geweest tussen de dienst doende VK (van het ZH) en de gyn en er is toen gezegt dat ik om de dag moet komen tot de bevalling (of tot ik de baby weer voel) en dat ik bij mijn eigen VK mag blijven. Dus zij zegt wat belachelijk en een raar plan dit gebeurd eigenlijk nooit ik ga even overleggen...Ik kijk naar mijn zusje met een grote ? en denk het zal wel...(ongesteld zeker?!) Komt een paar minuten later die stagair weer binnen ja ik ga even een inwendig onderzoek bij je doen, en aan de hand daarvan gaan we kijken wat het plan verder wordt... Ik kijk weer naar mijn zusje met een nog grotere ??? Nou ja kijk maar.... Zij onderzoek doen en heb nu zo'n 1,5/2 cm ontsluiting...En weg was ze weer... Komt die andere weer terug, ja we gaan het dus zo doen: jij moet nu elke dag aan de ctg en maandag moet je naar de gyn en dan gaan we kijken wanneer we je inleiden.... Nou dat was het dan, tot ziens. Ik was zo overdonderd dat ik weinig meer heb gezegt en ben weg gegaan. Ik heb mijn zusje thuis gebracht en ben toen erik gaan bellen....Nou en toen kwamen de tranen. Ik wil helemaal niet in het ZH bevallen (tenzij het noodzakelijk is) en ik wil helemaal niet weg bij mijn VK...Nou zit daar te janken als een klein kind...kon echt niet meer ophouden. Dus Erik zegt heel lief. Rij maar rustig naar huis bel daar de VK even en ik kom er nu aan...(lief he!) Thuis gekomen heb ik meteen met de praktijk gebeld en die zeiden joh kom vanmiddag maar gewoon naar je afspraak bij ons en dan hebben we het er over. Dus ik met Erik om 2 uur naar de vK. En die zegt: Maar wat wil jij? Ja wat wil ik?! Thuis bevallen en gestript worden. Maar niet zomaar naar het ZH gestuurd worden als daar medisch geen reden voor is....Nou zegt ze dan regelen we dat toch? Maar als je twijfeld wel eerlijk bellen en door geven. Maar ik (de VK) zie hier ook het nut niet van in... Dus even de standaard onderzoeken gehad, en toen ben ik gestript!!! En nu mag ik gewoon lekker afwachten thuis! Als het nog niet genoeg doorzet vandaag of morgen mag ik gewoon weer bellen en dan strippen ze me lekker nog een keer. Ben zoooo blij nu. En hoop dat dit monstertje een deze dagen gaat komen. Het rommeld in elk geval al wel wat dus we wachten rustig af hier! Einde ego bericht!
Marjand: jemig zeg... je wordt dus gewoon behandeld als nummertje bij de slager!? Sjongejonge.. typisch gevalletje medici met een godcomplex... Ben heel blij met je nuchtere mannetje en jij dat jullie zelf actie hebben ondernomen, supergoed gedaan! Vechtersbaasje ben je hoor! Ik hoop dat de striptease geholpen heeft!
Marjan, wat een raar ziekenhuis... Duidelijke communicatie... NOT!! Maar ik duim voor je dat het strippen heeft gewerkt. Dan moeten Deedtje en Marjan vandaag maar even bevallen heb ik besloten
Ja nou ik was even niet zo heel nuchter hoor...heb een sterke Erik achter me staan. Maar ben nu zoooo opgelucht. En weet nu ook gewoon als het vandaag niet werkt mag ik morgen weer bellen en overmorgen ze zijn echt lief voor me bij onze VK-praktijk. En inderdaad heerlijke communicatie daar in het ZH! Lopen geloof ik ook een stuk of 3/4 gyn en een heleboel VK die blijkbaar allemaal een ander visie hebben. En ze luisteren ook gewoon helemaal niet! Als ik zeg dat die vannacht gedraaid is en ik hem weer voel, lijkt mij het logisch dat mijn dure zh bezoekjes dan beter besteed kunnen worden...Maar ik ben gewoon ook maar blond he?! Maar jullie kunnen toch gewoon mee doen met bevallen vandaag of morgen?! Lijkt me wel gezellig.
Deedtje: Oeh spannend Bij mij werkte dat prima hahaha! Assz: Ik heb het al eerder gezegd: Geen sorry zeggen voor je geklaag :x Ik denk dat iedereen je wel begrijpt hier Wel goed balen dat het niet doorzet zeg LindaV: Gefeliciteerd met Nick ! Weer een jochie op de lijst Linnie: Haha ik moest lachen om je www op Hyves, nog reacties gehad? En heerlijk zeg zo'n ochtendje in bed Surreya: Shitttt wat een vent zeg Ik was echt uit mijn vel geklapt denk Natas: Pittig he die doorwaakte nachten Knuf! Zo mannetje is onderweg naar huis, lekker lang weekend Vanavond hopelijk de vakantie boeken, en daar mag een roseetje op gedronken worden Heerlijk die foto's met zon, zee en strand in die boekjes, want dat weer in NL wordt niemand vrolijk van XXX
Ik ga het doen!! Reintje heeft ook weekend, zo fijn Vrijdagochtend weer naar de gyn. Ben zo benieuwd hoe het nu met het vruchtwater zit. Misschien willen ze me wel inleiden, moet sowieso in jet ziekenhuis bevallen
Ja dan wel he...nou hoop voor je dat het eerder wil komen...En anders gaan we voor vrijdag....Vind ik ook ok! Zaterdag is ook leuk, ben ik zelf jarig...
Hallo dames! Nou eerst hartje geluisterd en buik laten voelen bij de vk.. klonk op zich goed..maar de vk had me voor de zekerheid toch even doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG... kindje deed het heel goed.. hartslag steeds tussen de 160 en 180 ongeveer... kindje had ook nog eens de hik, dus voelde ik haar opeens heel goed! (Zul je altijd zien he...) Daarna nog een echo gemaakt... toen zag je het kindje wel bewegen.. kindje lag verder mooi ingedaald... en vruchtwater etc was ook nog goed... Ze schatte het kindje nu op ca. 7,5 pond! Mocht ik 40 weken halen.. dan waarschijnlijk 8,5 pond... Ze hoopte dan ook dat ik wel binnenkort zou bevallen voor mij dan.. hahaha... Maar dat ik 8,5 pond er ook wel uit zou krijgen.. tja je zult wel moeten he.. Maar goed, ik ben wel gerustgesteld hoor.. en sinds dien voel ik het kindje ook weer wat meer.. alleen wat meer schuiverige bewegingen... is ook logisch omdat het kindje zo groot is... Einde bericht van mij....... En hoe is het hier? nog baby's geboren? of mensen die bezig zijn?
Jeetje lees nu je verhaal pas Marjand Echt hoor, die ziekenhuizen tegenwoordig Bij mij was dat ook zo raar, 2 keer aan de ctg geweest en toen begon de gyn ook gelijk over inleiden, zonder met mij of de vk te overleggen :x Ik vind het zo stom, ze doen zooo makkelijk over inleiden in veel ziekenhuizen, terwijl er in andere weer ontzettend moeilijk over wordt gedaan terwijl daar meiden lopen met veel ergere klachten (zie bijv Surreya)... MAAR: Gestript EN je mag nog thuisbevallen, wat super En wat een top praktijk heb jij zeg, zo behulpzaam Wat gaan we eten dames? Wij eten gekookte aardappels met worteltjes en kipkrokantsnitzel (leuk woord voor galgje)
@ Marjand: Gezellie Zijn we samen gestript.. Nu nog hopen dat het ook nut heeft gehad! Als ik voor volgende week woensdag niet bevallen ben moet ik me woensdag 8.00 uur melden in het ziekenhuis en breken ze de vliezen. Dus het duurt hier sowieso niet langer meer dan een week Moet eerlijk zeggen, voel nu behoorlijk wat gerommel,maar ja dat heb ik al 2 weken.
hey marjand, fijn dat je gewoon thuis kunt afwachten. wat een gedoe zeg in het ziekenhuis. lindav: gefeliciteerd met jullie zoon!! even in het kort mijn bevallingsverhaal. op moederdag 's avonds braaf een keer vroeg naar bed. manlief en ik hadden een keer een laptop en tv-vrije avond ingelast beetje onrustig geslapen zoals de vorige 4 nachten en ook weer rond 0.00 uu wakker geworden. so far so good. rond half 3 kreeg ik echt heftiger steken dan de nachten ervoor (voorweeën). om 3 uur maar gebeld. was even een tijdelijke waarnemer (zit bij eenmanspraktijk) waardoor er even verwarring ontstond maar uiteindelijk om 04.00 eigen vk gekregen. 5 cm ontsluiting. om 5 u kon ik persen (helaas flink pijnlijker dan bij daan omdat ze nog moest zakken). viënne om 05.17 u geboren. gelukkig geen hechtingen nodig, wel wat haarscheurtjes en niet al te grote aambeien herstel gaat gelukkig ook verrassend snel. lola is ook weer opgestaan (.)(,) jemig, gelukkig lukt het viënne wel nog te drinken lukt me nog niet alles bij te lezen of regelmatig online te zijn. ik verplicht mezelf nog maar even in bed te blijven al is slapen nogniet altijd gelukt . komt goed!
Allemaal rommelende dames. Straks hebben we héél veel baby's in 1 dag. Wij gaan aardappeltjes, kip en bloemkool eten. Springen heeft tot dusver niet geholpen
Hahaha! Nou hier is het redelijk rustig hoor... ik had al die tijd 13 mei in mijn hoofd.... maar ik geloof niet dat dat hem gaat worden morgen...