Bedrijfsadministratie had van de 50 opdrachten 2 hele inieminie foutjes, 1x verkeerde btw code en 1x een omgedraaide cijfer in het faktuurnummer .. JEUJ
Pff ik ben echt kapot.... wow wat is het heftig zeg een baby!!! Ik moet nog zoveel leren... vooral d'r huiltjes... wat ze wil enzo! Eigenlijk mag ik niet klagen hoor want ze doet het goed. Blijft goed op temp, moet haar 's nachts wakker maken voor eten... maar overdag kan ze nogal jengelen. Ze krijgt volgens mij ook niet genoeg bevrediging wat betreft zuigbehoefte. Als ik haar voed is dat maar 5 tot 7 min per x... mijn tiet is een soort tuinslang... ze krijgt in een hele korte tijd zoveel binnen! Dat is bijna zielig te noemen voor haar! Maar het nadeel is dat ze overdag om het uur wil drinken. Nu heb ik liever dat ze me s nachts laat liggen en dat ze overdag komt maar het zou fijn zijn als het om de 3 uur zou zijn.... is voor mij ook iets minder vermoeiend!! Is er iemand die dit ook heeft (gehad)? Verder vroeg ik me af, die lijst op de andere site... als er staat ziekenhuis of thuis is dit dan ook echt zo? Of is dit nog de voorkeur? Ik heb het idee dat er heel veel ziekenhuis bevallingen zijn geweest.... en ik vroeg me nog af, zijn er veel dames die pijnbestrijding hebben gehad?
Kan het niet zijn dat je in de regeldagen zit Nathalie? Dat zijn een aantal dagen dat kindje heeeeeeeeeel veel drinkt, er moet even opnieuw afgestemd worden tussen melkproduktie en kindje. Die dagen zijn echt enorm zwaar, maar ze gaan écht over!
ik heb remifentanil ofzo gehad. Geen aanradar helpt niks . Heb uit eindelijk 3x knopje gedrukt en de weeen kwamen er gewoon in loei harde auwies er door heen. Net zo erg als daarvoor zelfs nog erger. Stom ding wiehoee... hij heb er intotaal een half uurtje in gezeten, toen moest ie uit omdat ik moest persen..
@ Nathalie: dag 8 t/m 10 kunnen regeldagen zijn. Waarom maak je the beeb 's nachts wakker??? Wij doen al vanaf het begin 's avonds laten komen wanneer Abigail wil. Over zuigbehoeft: speen-tepel verwarring is niet (ik herhaal NIET bewezen), ik zeg speen... Het was voor mij een opluchting dat ik haar een speen mocht geven! jengelen... tsja daar had ik niet echt last van, maar soms is het ook gewoon het verwerken van de periode, bevalling en soms ook niets. Probeer van een afstand te kijken en te laten weten dat je er bent zonder veel aandacht te geven. Mensen doen heel erg gestrest over het oppakken, maar een baby mag huilen (niet langer dan 5 min, maar Abigail moet je soms gewoon laten huilen) Over bv: als ze goed plast drinkt ze voldoende en is ze alert dan gaat het goed! zij moet nog in de ritme komen en jij ook. Ontspan: doe wat je gevoel ingeeft. Overigens zit ik net aan te denken: Abigail kan soms heel erg tekeer gaan als ze haar speen niet heeft. Het lijkt ook heel erg op het hongerhuiltje. Probeer eens met je vinger om te kijken wat ze wil... gaat ze sabbelen en is ze tevreden dan is het geen honger, maar blijft ze jengelen dan is het honger. Ik weet wel dat ik helemaal in de stress schoot, want Abbi dronk voor mijn gevoel weinig (al heel snel om de 4 uur). Toen bleek dat ik bijna slagroom had. Ben je echt bang te weinig krijgt: lekker elke week laten wegen tot je zeker bent over de situatie. bovenal: Niet te veel luisteren naar andere: je intuïtie wijst je vaak de goede weg! maar vragen staat altijd vrij... Op zich niet verkeerd: leert hij al een routine van een ochtendslaapje... Abigail moet je daarentegen laten liggen tot half 10 (mij hoor je niet klagen) en na de lunch weer laten slapen. Helaas hij bepaald het ritme. Tip is wel dat kids beter slapen als ze jou horen. Al die tijd heeft hij bij jou geslapen en hoorde hij jou stem. Ik heb Abigail voor haar slaapjes in de huiskamer in haar kinderwagen. Ideaal. Ik was de hele tijd aan het stressen met haar weer in de slaapkamer, maar dit voelt beter. Teven leren ze goed wanneer het dag is en wanneer de nacht begint. Tip voor de nachten: wil hij niet slapen zorg dan dat je wat te doen heb. Geef hem geen aandacht, maar rommel wat heen en weer. Heb je een speen en is hij hem kwijt in de mond stoppen zonder iets te zeggen of zonder aan te kijken. Abigail slaapt dan (doe het op onrustige dagen) binnen 10 minuten en het is beter vol te houden dan een half uur elke 5 minuten naar boven gaan okay dit waren mijn tips... EDIT: owh jaa: thuis bevallen en dus geen pijnstilling en het was goed te doen. alleen die weeënstormen waren heftig...maar met goede blaastechnieken en een goede hubs-coach was het zeker te overleven...
Hé hallo allemaal, Vandaag bij de KA geweest. Pom weegt nu 4530 gram en is 56 cm! Dat gaat dus lekker met groeien! Ze moest helaas wel een katheder om een plasje op te vangen maar ik kreeg de indruk dat het niet pijnlijk was (wel vervelend). Gelukkig was het net genoeg voor de kweek. Volgende week de uitslag. In juli en augustus hebben we vervolgafspraken. Hopelijk kunnen we daarna het hoofdstuk afsluiten! Pom ligt hier buiten in de kinderwagen in haar kleding (romper korte mouw, omslagvestje, broekje en sokjes) onder een lakentje. De vuistregel: een laagje meer dan jij zelf aan hebt blijft een goeie. De BV gaat nog altijd goed. Madam clustert wel enorm in de avond en heeft last van vast zittende boeren. Daardoor jengelt ze nogal wat in de avond. Ach, verder slaapt ze de hele nacht (één voedingsmoment) dus ik klaag niet. Het ritme wil nog niet erg maar ik heb besloten dat maar een beetje los te laten totdat ik zelf wat beter in mijn vel zit. Ik ben nog altijd alles een beetje een plek aan het geven. Komt wel goed. Nog geen nieuws van Sol? En Ingeltje hoe gaat het met jou?
Er zijn in Nederland 25 vrouwelijke personen die Pom heten!!! Dat is echt heeeeeel weinig (0,0003% van de vrouwelijke bevolking) (er zijn trouwens ook 17 mannen die zo heten.. hihi) Kick 350 mannen (0,0041%) Alle gegevens zijn van 2006 (mijn eigen kindjes zitten er dus niet bij!)
En Marit had toch spruw , maar als ze geen last heeft , hoef je het niet te behandelen , eventueel na voeding met kamillethee spoelen ( paar theelepeltjes geven ) ...... Gaan we eerst proberen
Gloeiende gloeiende... dat deed pijn!! Ik ben zojuist gestript.. mijn god.... maarrrrr ik heb al 2 cm ontsluiting! Duim duim duim!!
ik duim mee ingel!!! Jelmar heeft net echt gigantisch naar me gelachten 4 x hij ligt op het aankleedkussen, had em net verschoond, echt giga bigsmile!! hoop dattie het vanavond ook ff doet als Heit ook thuis is
hier een oververhitte koen....ligt nu boven bij mij op bed in zn luier...net al weer extra 90 cc bv op.