Mei 2010 mama's Deel5

Discussie in 'De mama's' gestart door linnie83, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hopen dat de abkuur snel aanslaat!!

2. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Borduurwerkspam op verzoek van Dag:
    "Lightning MC Queen" is nog niet af en er moeten nog meer cijfers op en aan de bovenkant komt Marien zijn naam!"

3. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ja dat hoop ik ook! niks aan als die kleintjes ziek zijn he... :(

4. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Close-up :)

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Mama 2010 hopen dat je kleintje snel bter word.

Sterreke waaauuww wat moooi:D:D:D:D

Dames thnx voor jullie reactie dan zal ik nog wat meer geduld hebben haha
    Pap komt er hier niet in:p

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    wow sterreke! wat leuk!!!! knap hoor :D

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sterreke, moooi! Ik wil hem wel van je kopen, voor Nathan :p

Nath, jeetje wat klote :(

Wat een lief kerstvrouwtje, aaah.

Dees, gewoon rustig aan doen. Je kan er idd wat appelstroop op doen of smeerkaas voor kindjes ( al is dat nog best wel zout ).
    Wat je ook kan doen ( als ze fruit lekker vindt ) er wat geprakte banaan op doen.
    Of zonnefruit van zonnatura.

Hier is het eten nog steeds pet. Ja flesjes vindt ie heerlijk :D
    Maar al het andere is smerig.
    Ach, we blijven het aanbieden :)

8. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Tja wat zal ik daar nou eens opzeggen:D Helemaal niets, haha.
    Maar wat je zegt, Annemijn een Floris waren beide met 7 maanden 72:D cm, Annemijn zat op de p98, terwijl Floris op de p80 zat. Dus een hoop verschil.
    Maar die lekkere F-man daar is de groei uit, stond gisteren met hem op de weegschaal en kwam op het zelfde uit, maar hij schiet nu weer de lengte in, ik merk het aan zijn kleding (en zijn rolletjes worden wat kleiner, hihi)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Sterreke...WOW, wat een werk en wat mooi gemaakt! Heel erg leuk zeg en wat een mooie tastbare herinnering voor Marien!

@Sureyya... KERSTVROUWTJE! Niet mijn ding maar oh zo schattig! Geniet maar lekker van je meiden. Voel je je goed?

Brood... Hier ging brood de eerste paar keren ook niet zo best maar sinds ze goed van een lepel kan eten, gaat het hartstikke goed. Pom eet een boterham met ongeveer 1/2 van de korst op. We doen er boter, appelstroop of jam op. Vlees laten we nog even voor wat het is.

Potjes... Wij wisselen vers af met potjes (dit omdat Kick helemaal geen potjes wilde eten en dat vond ik toch soms wel heel onhandig.. bijvoorbeeld op vakantie in Spanje!). Nu valt het me op dat er ongelofelijk weinig vegetarische potjes zijn vanaf 8 maanden. Ik heb er drie gevonden van Olvarit maar weet iemand nog andere merken?
    Gisteren Kidneybonen met tomaat gegeten.. vond ze ook lekker. Tot nu toe nog niets wat ze echt niet moet.

@Pip... Lekkere vent is de F-man!

@Mama2010... Veel beterschap!

10. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Al naar de huisarts geweest?? Want hier kan ze niet tegen drinken tegen zulke luiers

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    OOhh dat zonnefruit klinkt ook wel lekker eens kijken wat dat precies is want heb er nog nooit van gehoord.
    Smeerkaas gebruik ik ook niet vind er teveel zout inzitten. Misschien moet ik idd weer eens wat appelstroop erop doen dan vond ze wel lekker.
    Misschien moet ik gewoon wat grotere stukjes gaan geven ipv die kleine prielstukjes.
    EN flesjes ja dat blijft Charlotte ook heerlijk vinden zitten nogs teeds op 4 flessen 190cc per fles

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hmmmm, dat van potjes had ik nog niet gedacht..... Maar goed, wij gaan volgend jaar zomer pas op vakantie, hij is dan dik 15 maanden.... Dan doen we niet meer aan potjes toch?
    Jelmar krijgt hier alleen homemade, had vorige week een 6 maandenpotje gekocht als backup, en maakte deze open.... Was gewoon nog gladde prut, terwijl jelmar geprakt eten krijgt met stukjes, dus die potjes weggedonderd!

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Hier eet Floris volkorenbrood, zonder korsten, die eet hij er los naast op. Wat betreft beleg, alles was babe ook zei, maar ook nog gestampte muisjes en vruchtenhagel.

Maar why geen pap, ik lust het zelf ook helemaal niet, maar ik ben blij dat Annemijn het wel lust. Als ze niet lekker is, hup een papfles er in. Krijgt ze toch gelijk vezels, en het zijn goede koolhydraten. En als Floris straks gaat ontbijten dan krijgt hij zolang hij nog de borst krijgt brood, daarna lekker pap. Lurkie purkie en lekker zelluf doen, kan ik ook rustig ontbijten, haha

14. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    hier is het bijna alleen maar potjes :$
    kan er niets aan doen maar met duim is het gewoon veel gemakkelijker om het uit potje te halen en ook omdat we vaak weg moeten naar souders ... ik heb er weinig tijd voor om nog een avond te gaan staan kokkerellen voor Esmee.... vind koken leuk maar kook nu ook al voor s.ouders ;)
    tja of het een excuus is........
    ik doe wel als ik van onszelf wat overhoud zoals bloemkool; dat pureren :D
    en fruit ook uit potjes.......Esmee 'mag' geen banaan vanwege de stoppende werking en haar ontlasting reageert daar heel heftig op dus krijgt zij pruimen en abrikoos maar ja dat is gewoon niet vers te krijge ;)

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik soms nog wel hoor, als Annemijn heel moe was ,dan hup een potje erin, voor dat ik zelf ging koken. Je hebt ook van die maaltijd bordjes dan.

Potjes vanf 8 maanden moet je hebben die gebruikt ik al sinds het begin, die prut van 6 maanden is mij veelste dun en als ik het zelf maak is het ook niet zo dun

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Biobim

17. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    tja ik heb hier een meisje die de stukjes eerst uit tufte en dat gladde spul dus alleen maar lekker vind / vond..
    nu begint ze stukjes ook te waarderen gelukkig :D
    zo is ieder kindje toch weer anders hé!

papfles: hier ook van die vezelrijke pap geprobeerd de afgelopen week maar toen was het elke keer krijsen als ze in bed lag.........en zonder pap gaat dat toch stukken beter ;)
    rijstebloem 'mag'ze ook niet ivm obstipatie... dus hier nu 3 flessen opvolgmelk op een dag met fruit, brood en groenten erbij!

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik kokkerel 1 x in de twee weken dag ;) alles in bakjes en dan de vriezer in! Die kan ik ook zo overal mee naartoe nemen :)
    Ga de volgende keer 8+ potjes kopen als back up, zitten daar al stukjes in?

En is ook niks mis met potjes, maar als ik de tijd ervoor kan maken doe ik het liever zelf :)

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Pip, kun je die pap ( dus niet rijstebloem) ook in de fles geven?
    Want op het pak staat alleen de bereiding om te lepelen?
    Heb het toevallig vandaag gekocht om morgen te beginnen met bambix fijne granenpap te lepelontbijten :)

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @ Nathalie: au! Hopelijk komt het tot rust met de spalken!

@ mama2010: Beterschap met je klein meis!

@ Sterreke; Prachtig gemaakt

@Marjan: misschien is een homeopaat ook nog iets voor je? Mijn vriendin wou ook zwanger raken van de tweede maar het lukt niet. Is toen naar de homeopaat gegaan en die zei dat ze hormonaal nog uitbalans was. Kreeg ze iets mee en ja hoor, daarna netjes ongi en die maand erop zwanger!

@Hier: sporten was zeer pijnlijk (zoals Eekje al vermoedde, chapeau) maar ik heb het maar weer gedaan! Ben 800 gram vet kwijt geraakt in 5 dagen tijd! Woehoe! Dus we gaan lekker verder. Morgen zal ik wel helemaal spierpijn hebben. Gelukkig wegen die kids bij niet zoveel, :D

Deel Deze Pagina