Mei 2010 mama's Deel5

Discussie in 'De mama's' gestart door linnie83, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Julotte vindt stukjes-eten lekkerder denk ik dan die gladde pap! Als ze die gladde pap heeft gaat ze blazen en zit ik steeds onder.... zo irritant! Met stukjes erin doet ze dat niet en smult ze lekker. Het enige wat echt balen is, is dat ze na 6 maanden doorslapen ineens een maand lang alweer bijna iedere nacht komt... En die flessen mogen maar 4 per dag dus moet ik overdag steeds gaan schuiven en doen.
    Vandaag van het fruithapje maar een toetje gemaakt met zuivel er doorheen. Ik weet alleen niet wat nu wel en niet mag. De ene site zegt geen yoghurt, de andere volle yoghurt en de andere weer halfvolle yoghurt. Zo ook met kwark en danoontjes..
    Ik heb nu een paar x die van Olvarit ofzo gehad maar die zijn best prijzig en er zit geen vers fruit in en dat wil ik wel geven. Gewoon fruit is niet zo favoriet bij haar maar met iets van zuivel wel.. mutserig ding is het ook!
    Wat doen jullie voor toetjes? Ook yoghurt of kwark, vla???
    Want wat ik begreep is dat koemelk pas na een jaar mag maar mag yoghurt, kwark, vla en al die dingen dan wel?? Af en toe snap ik er geen hol meer van!

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Nath: wrap met laagje roomkaas en gerookte zalm.
    Oprollen en in plakken snijden met prikkers.

Yoghurt ik dacht dat volle juist mocht.
    Maar weet t niet zeker dean moet er niets van hebben.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    VOlgens mij mogen ze vanaf 6 mnd yoghurt. Het CB hier zei dat het niet uit maakt of ze volle of magere yoghurt krijgen. Veel zeggen dat ze volle moeten krijgen omdat die zachter van smaak is en dat kinderen die vaak lekkerder zitten en er zitten meer vette in.

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Yend: Volle yoghurt met een scheutje diksap vind dit dat ook niet lekker ;)

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Nee het op drinken is geen probleem hoor hij lust het allemaal, maar slaapt er niet beter op helaas

6. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    @Nath: af en toe een 5de fles is echt niet erg hoor...Koen en Sven krijgen dit zo vaak...

En toetjes Koen krijgt nep danoontje

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Wanneer moet je weer naar de KA? Als ik jou was zal ik gewoon een phmetrie eisen.

8. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Avond dames!
    Heel de dag op pad geweest, de sneeuw getrotseerd naar de randstad, OMG wat lag daar veel! Terugweg naar brabant ging het ook vet sneeuwen, lekker hoor!

@ Marieke gefeliciteerd met de verkoop van je huis! Fijn zeg...

@ Natas en Yend Waarom ging jullie date niet door? Snelwegen kun je gewoon op rijden hoor :p Of zijn jullie geen sneeuwridders? ;)

@ Pip fijne minivakantie! Wanneer mag je weer?

@ Alpenmama oef ik ben jaloers dat jij geskied hebt, ik wil ook zo graaaaaaaaaaaag!!! Nog paar maandjes wachten helaas... :( Maar ik denk dat ik volgende week toch wel de skies meeneem naar mijn souders in Limburg :D Wie weet lukt het ;)

@ Marjon beterschap voor Thijme!

9. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    @ nath ik geef marien vaak volle yoghurt met zo'n ligakoek, ik weet zeker dat dat mag maar geen idee hoe ik er ook alweer bij kom hahahaha. Idd volle yoghurt is het beste omdat de beebs die vetten juist nog nodig hebben

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Toetjes: Mike krijgt 100ml melk met rijstenbloem. WIl ook een echt toetje geven maar weet niet wat. HIj mag geen melk en soja. JA wat blijft er dan nog over :S.

11. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Zit net even op de site van het voedingscentrum te kijken en lees iets over smeerworsten:

Smeerleverworst wordt vaak gebruikt als broodbeleg voor kinderen. Het is gemakkelijk in het gebruik en je morst er niet zo gauw mee. Toch is het niet goed om jonge kinderen veel boterhammen met leverworst te geven. In leverworst zit namelijk veel vitamine A. Van deze vitamine moet je niet te veel binnenkrijgen. Als een kind af en toe wat meer binnenkrijgt is dat niet erg. Maar als dat bijna elke dag gebeurt, gaat het teveel aan vitamine A zich opstapelen in het lichaam. Te veel vitamine A kan schadelijk zijn.

Het advies is daarom: geef kinderen van 6 tot 12 maanden niet meer dan 1 of 2 boterhammen met smeerleverworst per week. En geef kinderen van 1 tot 3 jaar niet meer dan 2 of 3 boterhammen met (smeer)leverworst per week.

En smeerkaas:

Geef niet meer dan 1 of 2 boterhammen met smeerkaas per week, of kies voor zoutarme smeerkaas. In gewone smeerkaas zit te veel zout

Ik heb het beide nog niet gegeven maar ga het wel doen vanaf deze week.... ik lees weleens dat sommige hier dit geven op de boterham... misschien wisten jullie bovenstaande wel en anders een tip!

12. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai dames

marjan: hey je bent er weer. druk druk druk
    pip: papapapapapa leuk! en bij jou dus ook marjan :)
    linnie: op een fles van 180 ml hoeveel scheppen fijne granen doe jij er doorheen?

sorry ben verder vergeten. ben moe en zo naar bed

heerlijk net over een spierwitte snelweg gereden :( kindjes weer weggebracht. baal er echt zo van. wil ze helemaal niet wegbrengen. maar zag het gebeuren dat mijn schoonouders morgenvroeg zouden afbellen en we dan niets meer konden regelen. dus toen gingen we maar met de kindjes de sneeuw in... eigenlijk is dat toch ook van de gekke..?!
    baal zo dat ik ze morgen niet kan zien. laatste tijd had ik even tijd voor mezelf nodig, maar dat vind ik nu wel teveel zo.. en ik mag van bram niet de weg op met de auto morgen omdat ik geen winterbanden heb . dus dan zie ik ze pas morgenavond..
    sorry voor de ego. slaat misschien nergens op. maar gelukkig zo wat meer dagen vrij.

dag dames!

13. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Pffftttt pas in ehhh april geloof ik. Denk jij als expert dan dat het komt door het zuur enzo?

Is hier wel standaard na bijvoorbeeld fruit of pap dat hij een half uur later spuugt....moet ook in de flessen weer de volle laag doen....:(

14. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Sterreke ik woon onderin de provincie utrecht. En hier kan je NIET komen nu..
    Hoor de hele dag al sirene's voorbij komen.
    Afgelopen nacht is er 30 cm sneeuw gevallen en de wegen worden niet meer schoongemaakt vanaf de snelweg.
    Das dus echt geen doen..

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Lvdb: Ik doe 7 a 8 scheppen bambix (Heb de blauwe poederlepels van friso 2) Geef het echt als pap

16. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Ik heb ook volle yoghurt gegeven maar ze knipperde wel een paar x met haar ogen van de zurigheid.... die danoontjes zijn veel zachter en romiger haha! Maar met een klein scheutje roosvicee en het fruit was het wel te doen haha!

Maar waarom mag dan yoghurt wel en melk niet?
    Soms is het zo tegenstrijdig en verwarrend allemaal!
    Ik geef Julotte wel vaak van die nep danoontjes van de Aldi, die vindt ze lekker en is een fijner maatje... maar ja die zijn ook van melk...

En die 5e fles af en toe geef ik ook maar elke nacht is weer teveel!

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Lvdb: Das toch heel normaal dat je daar van baalt....zou ik ook hebben.

En ja druk, druk....heb je in dec in een bakkerij, meur ook de halve week naar oliebollen, zo goor.

En hier is het papapapapapapapapa, geloof dat Floris gewoon papa kan zeggen....

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    Is dat niet omdat het dan gepasteruseerd (schrijf t verkeerd) is??

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Volle yoghurt is beter, omdat kleintjes juist die voedingsstoffen en vetten nodig hebben.

20. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Hier is het ook wel goed te doen... binnendoor is het glibberen vooral als je bijna profielloze banden hebt maar de snelwegen enzo gaan goed!
    Moest vandaag naar het ziekenhuis met iemand die een aambei had ter grootte van een kinder surprise....:$:$:$ (in een nacht zat ie er ineens) en heb goed door kunnen rijden! De arts vond hem mooi!!! Wow het lijkt me nogal wat....

Deel Deze Pagina