Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goedenavond!

Ik kwam me gisteren al even 'voormelden' en was van plan om zondag of maandag te gaan testen... maar ik hield het echt niet langer ;) vanmiddag de tests binnen gekregen (en vanochtend al mijn plasje verzameld :D ) en gelijk gedipt... ik voelde me al zó zwanger!
    Toch nog heel bang om geen streepje te zien, maar gelukkig, heel licht, maar zeker daar!!!!

Joehoeeeeeeeeeeeeeee ik ben weer zwanger!!

2. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Gefeliciteerd Ingeltje!!!!!!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meissie !

Welkom bij de mei mama's :D:D
    Leuk weer samen zwanger zijn !!

* doet een happy dance *

Nu moet ik ook gelijk de andere dames even waarschuwen. Ingeltje is zo gek als een deur ;)

4. welkom ingeltje en gefeliciteerd :D
    dat word dan een dolle boel als ik kaatje moet geloven ;)

kaatje fijn dat t goed was bij de vk.. leuk dat je zon tas meekreeg joh

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja kregen bij Levi een gewone plastic tas met zo'n spookje erin, tijdschriften en folders. Maar nu hebben ze blijkbaar vsm en zwitsal als sponsers gevonden. Erg leuk.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    *jaloers* hahaha ik kreeg ook voornamelijk zooi ;)

7. leuk hoor!!!
    ik vraag me af of ik ook wat krijg haha
    maar ja officieel val ik nog onder de gyn he

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ben bang dat je van de gyn geen cadeautjes gaat krijgen :(

9. dat denk ik ook niet, al heb ik van mijn gyn eigelijk al t mooiste kado gekregen he ;)

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    aaaah da's lief!

11. hihi ja toch :D als de gyn er niet was geweest had ik nu niet zon mooi wondertje in mn buik..
    pfff en voel de traantjes alweer branden.. heb echt mn dag niet vandaag hahaha

12. lindav

lindav Lid

29 jun 2009
    98
    0
    0
    Zo allemaal lekker aan het kletsen hier?? ;)

Toke: als je dit nog leest: veel sterkte ermee en hopelijk ben je snel weer zwanger ...

Hier gaat alles zo z'n gangetje, het is dat ik af en toe wat voel trekken in mijn buik anders zou ik niet geloven dat ik zwanger ben! (o ja en ik ben heel erg snel moe!!!) Gelukkig was mijn test errug positief :D..

De vorige keer werd ik rond de 6 weken misselijk, dus ik ben benieuwd! Hopelijk deze keer wat minder misselijk....;)

Ingeltje: Gefeliciteerd!!!!!
    Kaatje: jij had een goede echo he? Gefeliciteerd! :D
    Heb ik verder nog iets gemist hier????

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ola allemaal vanuit Spanje (nog een paar dagen). Ik lees dat Toke een mk heeft gehad, wat ontzettend jammer. Heel veel sterkte en veel plezier met de nieuwe rondes!

@nieuwe mama´s: welkom en van harte gefeliciteerd.

@Kaatje, wat vervelend dat het spugen toch begonnen is. Veel sterkte. Hopelijk duurt het nu niet tot week 16.

De combinatietest. Tja, wij doen ´m wel. Niet alleen ben ik al bijna 37 (en dus wordt het zelfs vergoed) daarnaast komen er veel afwijkingen voor in mijn familie. Het is een kansberekening voor chromosoomafwijkingen. Ik denk dat je alleen een combinatietest of andersoortige prenatale test moet willen doen als je bereid bent ook iets met de uitslag van die test te doen. Dat hoeft natuurlijk niet direct iets drastisch te zijn, het kan ook zijn dat je je met de uitslag beter kan voorbereiden op wat mogelijk of zeker komen gaat. Als je van te voren weet dat je een kind altijd ter wereld zal laten komen dan zou ik persoonlijk helemaal geen echo´s laten doen maar alleen naar het hartje laten luisteren.

Angelsound. Zoals al gezegd voor de stresskipjes onder ons is het niets... de kans dat je niets hoort is namelijk echt behoorlijk groot en het zegt gewoon niets. Je bent dan waarschijnlijk gewoon op de verkeerde plek aan het luisteren OF te vroeg. Veel normaal heel nuchtere vrouwen gaan tijdens hun zwangerschap wel stressen. De angelsound wordt door veel verloskundige afgeraden.

Ik lees hier dat men kadootjes van hun vk krijgt... nou dat ken ik hier niet hoor. Bij mijn 1e heb ik helemaal niets gekregen en moet eerlijk zeggen, dat verwacht ik ook niet.
    Nog een tip voor degene die ´blije dozen´ aanvragen: geef een vals telefoonnummer op! Dat scheelt je een heleboel ongewenste verkooptlefoontjes!

Reacties van collega´s... tja... je hebt er altijd sukkels tussen zitten (dit geldt ook voor (schoon)mama´s, (schoon)zussen, vriendinnen, bekenden) Iedereen denkt te weten hoe jij je hoort te voelen tijdens je zwangerschap. Nou vergeet het maar. Een zwangerschap is mega persoonlijk en niemand kan je vertellen wat er wel bij hoort en wat niet. Mijn tip: probeer je er NU tegen te wapenen want als je dat nu leert heb je het straks gemakkelijker als je kindje er is (want dan gaat het net zo hard, of misschien nog wel harder door!.. Goh, loopt ie nog niet? Volle melk is niet goed hoor... Die van mij eet altijd alles etc etc...;)

@Aka, vandaag een goeie dag? Wat minder onzeker?

Iedereen een heel fijne avond en hasta luego

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hoi meiden!

Even een egoberichtje over de verjaardag van mn meisje.

We hebben een superleuke dag gehad. Vanochtend zingend ons meisje uit bed gehaald en daarna naar beneden. Ons meisje was helemaal enthousiast over de slingers en ballonnen. Ze bleef maar naar het plafond kijken en wijzen, haha, erg leuk! Daarna cadeautjes uitgepakt: een mini poppenwagentje om de eerste stapjes achter te zetten en een pop. De pop vindt ze helemaal geweldig. Ze heeft al achter het wagentje gestaan maar ze wist nog niet echt wat de bedoeling was :D
    Daarna lekker ontbeten en op ons gemakkie aangekleed en de auto ingepakt.
    Rond 11.00 uur waren we in de dierentuin. Lekker rondgewandeld, naar de dieren gekeken en gelunched. Ons meisje heeft daarna ongeveer 1,5 uur geslapen in de wagen. Daarna nog een rondje gelopen en een fruithapje op.
    Rond 16.00 uur zijn we richting huis gereden naar het pannekoekenhuis. We hebben uiteraard een pannenkoek gegeten ;) ons meisje een kinderpannenkoek met banaan en poedersuiker. En omdat ze jarig is hadden ze een vuurwerkfontein in een schaaltje met slagroom gestoken. Helemaal geslaagd natuurlijk!

We waren rond 19.30 uur thuis. Lekker gedouched en nog een flesje melk op en nu ligt ze heerlijk te slapen :)

Al met al een supergeslaagde dag. Op naar morgen, dan is het groot feest en mag ze heel de dag cadeautjes uitpakken en lekker spelen met haar nieuwe speelgoed.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    #2735 Ingeltje, 18 sep 2009
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
    Angelsound:
    Ik heb er ook 1. Ik ben er zelf nuchter in. Ik vond het wel heerlijk om even te luisteren, zomaar of als ik ongerust was. Maar als ik het hartje niet kon vinden raakte ik echt niet in paniek.
    Ik heb nogal een dikke blubber buik ;) dus het is dan wel moeilijker.
    Ik kon de hartslag pas met 15 of 16 weken vinden. Na de 22e week voelde ik de baby goed, dus heb ik hem nauwelijks gebruikt.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een heerlijke verjaardag! Ze boft maar met zulke lieve ouders! (en hoe vond je het zelf allemaal vandaag?)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  18. truste dames! ik kijk popstars nog ff af en dan slapen

19. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Cygnet: ja het was ook een super leuke dag! Ik had van te voren het gevoel dat ik het deze dag moeilijk zou hebben qua gevoelens maar dat was helemaal niet zo. We hebben allemaal genoten van deze dag :)

@ Kaatje: dankje! Ik kom binnenkort eens kijken bij de septembermama's!

-----------------

@ Angelsound: ik heb er ook één nog van mn eerste zwangerschap. Ik vond het heerlijk om af en toe (een of twee keer per week) te luisteren naar het hartje. Toen ik ons meisje voelde schoppen/ bewegen heb ik 'm niet meer gebruikt.
    Binnenkort kunnen we de Angelsound weer gebruiken, leuk!

@ aanmelden bij de vk: ik heb dat nog niet gedaan. Ben er nog niet over uit bij welke vk ik me aan wil melden. Ik denk dat ik na onze vakantie (we gaan maar een weekje weg) eens rond ga bellen. Dan ben ik ongeveer 6 weken zwanger. Denken jullie dat dit nog op tijd is of moet ik het a.s. maandag al doen? Je hebt toch pas rond 8 weken een intake en dan krijg je de papieren mee om een afspraak te maken voor echo + bloed prikken dus heb zelf het gevoel dat dit wel op tijd is.. maar wat denken jullie?

@ Ingeltje: welkom hier!!

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik ga ook eens afsluiten en mn bedje zo opzoeken. Morgen weer een drukke dag voor de boeg :)

Slaap lekker!

Deel Deze Pagina