@ babe: wij twijfelden eerst ook maar gaan er ook niet voor! dit omdat het een kansberekening is en het inderdaad maar voor een aantal zaken is en er zijn zoveel dingen wat er mis kan zijn met je kindje dat een combi test je geen garantie kan geven op een gezond beebje en tja we laten no matter what het kindje toch ter wereld komen tenzij de natuur dat anders wil... we gaan er gewoon vanuit dat het kindje gezond is en bij de 20 wkn echo kunnen ze veel meer zien aan bijv. hartje , ontwikkeling e.d. onthoud : het blijft een kansberekening .....
@hsg, ik heb gehoord dat je hier misselijk e.d. van kan worden. Maar ook gehoord dat deze waardes tot week 12 stijgen. Nemen de kwaaltjes dan ook toe tot week 12? En nog een rare vraag, vanaf wanneer kan de kleine geluiden horen? Ik heb namelijk ook gehoord dat de kleine in de buik niet van harde muziek met bass houdt. (terwijl ik graag naar een goede bass luister) Volgens mij hoor ik teveel, maar ik ga het me toch afvragen..
Rond de 20e week kunnen ze geluiden van buitenaf horen. Tot die tijd horen ze alleen je hartslag en het ruisen van je bloed door de aders. Ze houden inderdaad niet van harde geluiden, zoals bass. Ik heb met geluiden rekening gehouden met de baby in mijn zwangerschap. Je hoort ook verhalen dat baby's het helemaal niet fijn vinden, zo'n bola?bal op de buik. Het geluid is er natuurlijk de hele dag. Ook een verhaal gehoord over een baby waarvan de moeder elke dag een muziekdoos op haar buik legde. De baby was eruit en krijste overstuur, telkens als hij het muziekje hoorde... schijnbaar was het veel te hard en direct geluid geweest. Ik draaide elke avond een muziekdoosje, maar gewoon op afstand.
HCG stijgt en is op het hoogtepunt rond de 12 weken. het kan dus zo zijn dat je misselijk wordt van dit hormoon maar slechts 1/3 van de vrouwen heeft dat zo erg dat ze ook gaan braken e.d. rond week 16 is het HCG gehalte gedaald en neemt de placenta de rest van zwangerschap over ivm invloeden van buitenaf en signalen aan je lichaam geven dat je zwanger bent enzo....
hoi dag! alles kits? vanmorgen enorm ziek, nu gelukkig ietsje beter, kan tenminste al bewegen zonder te moeten overgeven. en tot nu toe geen bruinverlies. hoop dat dat goed nieuws is. mocht het echt fout gaan dan zou ik voortdurend bruinverlies hebben, niet? iemand ervaring?
@ arka : vind jouw plaatje altijd zo triest / zielig kijken ... hoop niet dat je dat zelf ook bent meis want over het bruinverlies hoef je volgens je gyn toch ook niet in te zitten en de echo was goed toch?! wanneer mag je weer? oh ik zie het al de 30e! schiet al lekker op! nog een week! fijn toch?!
bruinverlies schijnt niet erg te zijn, het rode bloed is vaak een slechter teken. maar zelfs dan kan het loos alarm zijn.
och ik kijk niet zielig hoor, ik ga eens op zoek naar een nieuw plaatje als je dat vindt! probeer mezelf wel wat gerust te stellen, maar ik denk dat iedereen dat zou hebben in mijn situatie, niet?
Thx voor de antwoorden! Dan zal ik binnenkort idd wat rustiger moeten doen met muziek! Niet erg, alles voor de kleine! Kennen jullie de zwangerschap van week tot week trouwens? Kan je precies zien hoe je kleine er ongeveer uit zou moeten zien, wat er wordt ontwikkeld enz! Week voor week zie je de veranderingen, echt bijzonder!
nee zeg niet dat jij zielig bent maar vind het plaatje zo sippies hihi! oh ja we willen allemaal dezelfde bevestiging inderdaad en das helemaal niet gek hoor meis! **knuf**
Voor de lijst: 7 oktober voor de intake naar de verloskundige. Ik ben dan ruim 8 weken. Getver, ik ben dit keer veel misselijker dan bij mijn zoontje... erg irritant.. hoef gelukkig (nog) niet over te geven
Ja, echt superbijzonder! Als ik het zo zie, denk ik: neeh, dat kan toch niet? En dan besef ik dat het in mijn lichaam nu gebeurd: ER GROEIT EEN NIEUW LEVENTJE IN ME! Klinkt misschien stom, maar ik vind het nog zo raar! Na zoveel moeite in de mmm, is het nu echt! Ik denk dat ik het pas echt,echt geloof na de eerste echo, ondanks dat ik toch al zoveel symptomen heb.
jawel maar je zit nu al in de zevende week van je zwangerschap en vanaf zaterdag dus in de achtste week qua ontwikkeling van beebje