Madeliefs: heb wel gebeld omdat ze zei dat ik dat moest doen. Alleen was ze er zelf niet, dus om elf uur weer bellen.....
Leuk he al die hormonen haha... Mijn man wordt helemaal gek van mij... Zit overal op te zeuren... maar ach het zijn de hormonen Ik slik gravitamon, alpenmama die zijn kleiner dan smarties hoor en vorige zwangerschap slikte ik in het begin alleen foliumzuur die waren helemaal klein... @kaatje... mijn nickname tsja, het begin slaat nergens op Mik had ik altijd al als Nickname eigenlijk en 2 september is mijn trouwdag, waarom ik hem ben blijven gebruiken overal weet ik eigenlijk niet... Hij zit er ingebakken... @ alpenmama, hier gaat het voor de vk gelukkig allemaal direct naar de zorgverzekeraar... TAndarts bijvoorbeeld krijg ik weer wel thuis maar vk zit in het basispakket. Ben je ook in het buitenland verzekerd? Misschien heb je het al eens verteld maar waarom woon je in he tbuitenland
@Mama2010: de 'zwanger worden pillen' helpen hooguit om in de best mogelijke conditie te komen maar nee, je raakt er niet zwanger van @All: ik slik op dit moment geen extra vitamines. Ik heb al last van obstipatie en dat wordt door de vitaminepillen alleen maar erger. Ik probeer gewoon heel gezond te eten en over een paar weken ga ik wel vitamines slikken maar eerst eens even een beetje normale stoelgang weer krijgen. Oja, ik neem natuurlijk wel foliumzuur. @Hormonen... tja, lastig. Hier valt het nog mee maar ik ben af en toe wel helemaal gesloopt. Ik merk ook dat ik graag wil dat het 11 uur is zodat mijn zoontje even een slaapje gaat doen.. dan doe ik met hem mee @alpenmama... jeetje, had nog niet gezien dat je inderdaad in Zwitserland zit... hihi... wel leuk hoor en nog wel in Davos.. skien zal wat lastig worden deze winter. Hopelijk voel je je snel tiptop en hoef je geen extra kosten meer voor te schieten. Ik neem aan dat je de kosten wel terugkrijgt hoor maar dat zal afhangen van je verzekering. Vervelend he dat voorschieten? Dat moest in Frankrijk ook altijd. Irritant tot later!
Goedemorgen Ik heb net gebeld met de verloskundige. Ik heb mn eerste afspraak op 14 okt. Ze zei dat ik al 7 wkn en 1 dag zwanger ben. Ik wacht nog even met mn banner aanpassen als ik daar ben geweest. Fijn, heb nu een datum waar ik naar toe kan leven. Hoe is het hier verder?
Lekker hè iets om naar vooruit te kijken? Had jij een verkeerde berekening gemaakt? Of telde de verloskundige anders? Scheelt toch een paar dagen meestal wordt het met de echo pas echt vastgesteld dus verstandig dat je nog even wacht
@Mik2sep: ja, ben hier verzekerd. Wij wilden twee jaar geleden gewoon eens wat anders...toen zijn we naar hier verhuisd. En Gravitamon zijn dus klein. Ga ik die halen als ik in nl ben. Foliumzuur heb ik al wel. @Cygnet: je kent Davos??? Dat voorschieten is wel vervelend af en toe, maar ben er wel aan gewend nu. Alleen kwam weinig ergens en nu ineens veel. Dat is het verschil. Hihi wel boor een goed doel he.
Hoi meiden, Ik zit met een misschien wat stomme vraag, maar ik ben voor het eerst zwanger en heb dus og niet overal verstand van. Ik ben van verloskundige gewisseld (ipv het gezondheidscentrum in mijn wijk naar een losse praktijk) en ik kan pas 4 november s'avonds terecht. Dan ben ik 11 weken zwanger. Ik zou dan pas informatie krijgen over prenatale screening (combitest) maar las ik dat afwacht kan ik daar natuurlijk ooit meer op tijd een echo voor plannen omdat dit tussen de 10 en 14 weken moet.... nu mis ik die info dus. Ik moet nu van de verloskundige zelf een termijnecho plannen omdat deze tussen de 10 en 11e week gedaan wordt. Als ik ook een combitest wil dan moet ik die natuurlijk ook nu gaan plannen. Hebben jullie ervoor gekozen om een combitest (nekplooimeting + bloed afnemen) te doen? Waarom wel/niet? Bedankt voor het meedenken
Goedemorgen meiden, Alpenmama, alweer? Lekker onbezorgd zwanger zijn, wil bij jou nog niet helemaal lukken. Hopelijk krijg je snel iemand te pakken. Hormonen, tja, ik ben op het moment wat sneller aangebrand... Gezellig voor mannetje.... Ik slik Gravitamon. Die zijn gemakkelijk in te nemen. Ik eet ook geen vis, is dat erg?? Verder voel ik mij vandaag echt niet lekker. Niet echt misselijk (al blijf ik kokhalzen), maar gewoon niet fit.... En ben nu ook al weer bekaf....
Hoi Lady K Hertelijk gefeliciteerd en welkom. Ik heb de vorige keer al een besluit genomen voor een test en daar blijf ik bij. Ik weet alleen niet meer welke maar ik mag over 2 weken al naar de VK dan bespreek ik het. Ik kan me van de 1e x herrinneren dat ik me ook druk maakte om de tijd maar de VK had me toen gerust gesteld er is tijd genoeg. Ik test vanwege mijn leeftijd(39) Mirre
Kaatje veel plezier bij de echo. Ik ga werken tot 1900 vanavond, duzze zal dan aardig wat bij te lezen hebben Ik heb een klaagtopic gestart voor de eerste 3 maanden, dan kom ik hier alleen met leuke berichten(hihi) Fije dag Mirre
De verloskundige telt denk ik anders, die gaat waarschijnlijk uit van een cyclus van 28 dgn. Mijn cyclus was wat langer, waardoor ook het moment van bevruchting later is. Ik hoor het de 14e wel. Is echt lekker om daar naar uit te kijken. We willen het daarna (als alles goed is) ook bekend gaan maken. Daar kan ik echt niet mee wachten, ik zou het nu al van de daken willen schreeuwen.
@Alpenmama, ik ben twee keer in Davos geweest maar dat is wel lang geleden. Ik kan me herinneren dat ik het toen wel erg leuk vond (ik geloof wel dat ik toen een leuk vakantieliefje had hihi) Kunnen jullie allemaal goed merken dat ik thuis aan het werk ben... pfff.. echt geen zin / puf en dan die kleine man die om me heen rent.. .hij heeft nu de stofzuiger gepakt... Misschien moet ik 'm maar even aanzetten zodat het ook nog nuttig is wat hij doet. Geen idee waar die fascinatie voor de stofzuiger vandaan komt... hij vindt tasjes en schoenen ook erg leuk hahahahah! @plokplon: bij mij was het de eerste keer ook in de 11e ronde raak! Krijg je erg leuke, makkelijke kinderen van Lastig als je een wisselende cyclus hebt... ik ben altijd 28 dagen, zo regelmatig als een klok. Lekker makkelijk rekenen. @Lady K: ik laat de combinatietest ook doen ivm mijn leeftijd (eind volgende maand 37) anders zou ik het waarschijnlijk ook doen ivm het feit dat mijn oma een volle neef getrouwd is en er daardoor veel afwijkingen voorkomen aan mijn vaderskant van de familie. Als die afwijkingen er niet zouden zijn en ik jonger zou zijn dan 32 jaar dan zou ik de test niet doen. Het is maar een kansberekening en je moet eigenlijk van te voren bedenken wat je met de uitslag wilt doen. Ga je bij een slechte uitslag verder met onderzoeken. En wat doe je als de verdere onderzoeken een negatieve uitkomst bevestigen. Ga je dan een zwangerschap onderbreken of niet? Als je bij voorbaat als niet van plan bent om in te grijpen dan is het alleen maar kennis waar je je druk om kan maken naar mijn idee. Belachelijk trouwens dat je pas bij 11 weken terecht kunt, ik zou maar eens terugbellen of heb je al een echo gehad bij de 1e praktijk?
Ik slik trouwens Davitamon Compleet Mama plus met visolie sinds ik weet dat ik zwanger ben. Daarvoor al een jaar foliumzuur tabletjes. Die van Davitamon zijn enorm grote capsules. Toen ik het doosje opende schrok ik echt. Ik heb zelf ook moeite met slikken, maar deze zijn goed te doen. Ze zijn heel glad waardoor je niet eens merkt dat je ze doorslikt.
Ik laat de combinatietest niet doen. Als het niet goed zou zijn, laten we de zwangerschap toch niet afbreken. Dan ga je je daar alleen maar druk om lopen maken (zoals Cygnet zegt). Vanwege leeftijd ook niet nodig (26). Succes met een beslissing maken.
Nee ik heb nog geen echo gehad.... het probleem was dat ik een afspraak voor s'avonds wilde zodat mijn man ook mee kan en we allebei geen vrij hoeven nemen van het werk. Dat kon helaas niet eerder. De volgende afspraken ga ik gewoon alleen op mijn vrije dag. Voor mijn leeftijd, 28, hoef ik de test niet te doen. En ik zou inderdaad overwegen mijn zwangerschap af te breken indien er sprake zou zijn van een chromosoom afwijking.....
@ Lady K, wij laten hem wel doen, ik heb al een afspraak staan voor vrijdag 23 oktober Om dezelfde reden als jij zegt, wij zouden namelijk wel serieus overwegen om de zwangerschap af te breken mocht er echt iets ergs aan de hand zijn. Als je dit sowieso niet zou doen, heeft de test natuurlijk ook geen zin Nou heb WEER een nieuwe banner, hopelijk loopt deze wel gewoon mee. Heb wel ruzie met banners zeg haha :x Over het klaagtopic: Heerlijk Heb ook even mijn zegje gedaan en het helpt echt, je bent het even kwijt Bijna lunch, ik ga lekker tosti eten
Nou, Ik heb gebeld en moet vanmiddag om half vijf weer daar zijn voor de echo....ze wil toch weer kijken of de zwangerschap nog intact is....pfff, man, als dit nog vaker gebeurt, ga ik gestresst de komende weken door....was het maar alvast 14 weken en goed ofzo! Voor degenen die misselijk zijn, misschien niet verder lezen, want wil even details bespreken. Had net namelijk geen rood bloed meer, maar hele donkerbruine, bijna zwarte klodder.....sorry voor het detail, maar weet niet hoe ik anders hier kwijt moet. Mijn donkerbruin is eigenlijk telkens wat raar troebel en met kleine, hele kleine, propjes en nu was het een dikkere prop zeg maar, nog steeds niet groter dan een smartie om dat er even in te houden, maar toch weer anders.....pfff nou ja, vanmiddag weer meer zekerheid. Sorry voor al mijn ego berichten, maar ben gewoon echt moe en gespannen van dat bloeden steeds en steeds weer op naar de gyneacoloog en weer spanning voor de echo......
O Alpenmama wat een spanning , ik ga heel hard duimen dat jullie beepje er gewoon nog lekker zit en het dat het hartje klopt ....................dikke knuffel xxx