Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Alpenmama, spannend! Ik duim voor je!

Hier geen test, het is een kansberekening en een kindje met bijvoorbeeld down is hier welkom.

Zo, heb echt last van bandenpijn ofzo, au! :$

2. Plukplon

Plukplon Actief lid

28 apr 2009
    351
    0
    0
    Spannend zeg, Alpenmama. Heel veel succes vanmiddag en ik duim ook mee voor je.

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Spannend Alpenmama. Heel veel succes vanmiddag!!

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Alpenmama, gelukkig dat je vanmiddag gelijk weer terecht kunt!

5. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    @ alpenmama; sucses vanmiddag meis! Ik hoop echt voor je dat alles in orde is!

@ combi test: wij doen hem wel, wij overwegen namelijk wel de zw.schap af te breken mocht er iets niet in orde zijn!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo :)
    Cb Levi is deze 4 weken 350 gram aangekomen en 1 cm gegroeid, helemaal goedgekeurd dus

Medicijnen tegen de misselijkheid
    Nu kreeg ik dus Domperidon voorgeschreven,maar omdat ik zelf al zo'n idee had dat dit niet kan als je zwanger bent, heb ik bij de apotheek gevraagd of ze het nog even wilden nakijken. En idd er zijn te weinig gegevens bekend qua gevolgen voor een zwangerschap. Heb ze dus ook niet meegenomen. Door naar de huisarts om toch Emesafene te vragen, moest weer overlegd worden met de arts maar nu mag ik dan eind van de middag eindelijk goede pillen ophalen.

mama2010, nee hoor dat helpt echt niet. heb 3 jaar gravitamon geslikt en ben er echt niet sneller zwanger door geworden

LadyK, combinatietest wordt idd wel aangeraden rond 11 a 12 weken te doen. Wij doen hem niet, dit omdat het een kans berekening geeft, en je dan dus nog niet veel meer weet. Ik zelf zou geen verdere onderzoeken laten doen dus vind zo'n test dan ook zinloos. Daarbij is een kindje met bv down ook van harte welkom

Alpenmama, hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, knuff

Deedtje, even een vraag, maar je bent niet verplicht om hem te beantwoorden hoor.
    Stel je doet de test, en er komt een KANS berekening uit dat je heeeeel misschien een kindje met het syndroom van Down zou krijgen. Zou je dan echt de zwangerschap afbreken?

7. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Zo het werk is klaar voor vandaag!!

De afwasmachine is uitgepakt.

De badkamer is bijna schoon, alleen de vloer nog dweilen...

Dan nog ff hier stofzuigen en dweilen...
    Boodschappen doen en koken....
    En dan vind ik het wel goed voor vandaag!! Dan doe ik niets meer!

Op zich haal ik wel voldoening uit zo'n dagje veel doen! ;)

@ kaatje Domperidon dat heb ik ook nog van mijn dochter liggen... volgens mij had ze toen buikgriep, meer diarree enzo...

@ alpenmama, Ik hoop voor je dat de echo weer duidelijkheid geeft! Hopelijk is alles goed.. Ik duim voor je!

@ myself
    Zooooo nu eerst de kleine meid eens naar bed brengen!
    Heeft mama effe rust... Heb ook honger!!!!

Wat gaan jullie vanavond eten? Ik denk aan Burrito's.... Maar dat kan over een uur wel weer anders zijn! ;)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb je een nieuwe ? :p

Wij eten spaghetti

9. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Wij eten morgenavond burrito's.
    Vanavond ga ik bij mijn moeder nasi eten.

Wij doen geen nekplooimeting denk ik. De vorige hebben we besloten om het niet te doen, dus waarom nu wel. En inderdaad het is een kansberekening, uiteindelijk weet je nog niks....

10. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel

Ben jij altijd zo bij de hand!! :D

11. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    @ Kaatje:
    Als je een verhoogde kans hebt, krijg je dan niet eerst een vruchtwaterpunctie of vlokkentest om 100% zekerheid te krijgen voor je kunt afbreken?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet niet wat Deedtje antwoord maar dit is die van mij:
    Uit de test komt een kansberekening. Die kansberekening geeft ALTIJD aan dat je een (zeer) kleine kans hebt voor een chromosoomafwijking. Het gaat er juist om wanneer die kans opeens heel groot wordt. Bijvoorbeeld 1 op 20 (ipv 1 op 200) of zelfs 1 op 5. In zulke gevallen gaan wij door met onderzoeken bijvoorbeeld een vruchtwaterpunctie daarmee kun je vaststellen of er iets aan de hand is. En mocht daaruit komen dat er daadwerkelijk iets mis is, dan zouden wij overwegen de zwangerschap af te breken. Maar niet op basis van een kansberekening.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja:D

Lady K, dat kan je doen,maar wel met een kans op een mk, ik zelf zou dat risico gewoon niet nemen.

Cygnet, nee idd op die manier. Ieder zijn mening hoor, en daar heb ik ook alle respect voor maar ik weet van te voren dat ik een zwangerschap nooit zou laten afbreken ( tenzij ik er bij 20 weken achter zou komen dat het kindje meervoudig en zwaar gehandicapt zou zijn ) dus dan vind ik het ook onzin om zo'n test te doen ( tenzij er natuurlijk dingen in de familie ect. voor komen

14. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    ALS er een verhoogde kans zou zijn, zou ik dit nader onderzocht willen zien middels een punctie of een vlokkentest!
    Mocht daaruit blijken dat de kans inderdaad nog steeds heel groot zou zijn dat ons kindje iets mankeert, zou ik inderdaad de zw.schap afbreken!
    Klinkt misschien hard voor sommige, maar mijn vriend en ik zijn het daarover gelukkig eens!

*edit* zie nu net dat ik eigenlijk het zelfde antwoord als Cygnet!

15. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Verkoopster kleding en schoenen
    Drenthe
    wat ik mij kan herinneren van mijn eerste zwangerschap is idd dat als er een kans op afwijkingen is je eerst meerdere test worden aangeboden. vergeet niet dat die tests risico's met zich mee brengen.
    wij hebben er toen voor gekozen het niet te doen en nu doen we hem ook niet. een kindje met down is ook welkom en kan een prima leven leiden. mocht er bij de 20 weken echo uit komen dat het geen overlevingskansen heeft door bv open ruggetje zouden we denk ik wel overwegen de zwangerschap te stoppen.
    He getver, moet er eigenlij nog helemaal niet aan denken. heb om 16:00 echo en hoop zo dat het hartje klopt. vorige keer kregen we toen het slechte nieuws en begon alle ellende. nu dus beetje in de tress

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, thanx voor je antwoord. Zoals ik al tegen Cygnet zei, ieder zijn mening en daar heb ik zelf alle respect voor maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen vandaar dat ik me afvroeg wat jullie beweeg redenen zijn.

17. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Het brengt mij allemaal wel aan het twijfelen over die testen! :(

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sebratje,spannend meis. Voel je je nu wel anders als bij je vorige zwangerschap?

Ik mag om 14.00 uur :D

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mama2010. of je wel of geen test moet doen? Ga het rijtje vragen eens af,misschien kom je dan tot een besluit

1. Mocht ik een verhoogde kans hebben, zou ik dan meerdere onderzoeken doen met een ( kleine ) kans op een mk?
    2. Zo ja, zou je je zwangerschap laten afbreken als je kindje bv down zou hebben?

Mocht je bij 1 of beide Nee hebben, dan is er denk ook weinig reden om die combi test te doen
    ( maar goed dit is wel mijn mening hoor, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt )

20. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Verkoopster kleding en schoenen
    Drenthe
    ja dat wel, mijn borsten zijn weer zwaar gegroeid (lees 2,5 maten) en 3x daags misselijk. dat heb ik bij m'n dochterje nooit gehad en de vorige keer ook niet. ieder vervloekt de kwalen maar ben er stiekem wel een klein beetje blij mee. maar desondanks is het vandaag een heeeeeele lange dag

Deel Deze Pagina