ben ik ook weer even! nu weer eventjes rust op het werk ogen vallen hier bijna dicht! pffffffff is het al half 5??
@Lady K: niet verontschuldigen hoor! Het is heel persoonlijk en daarmee ook niet te veroordelen. Ieder maakt andere keuzes. Zo heeft mijn zus er 9 jaar geleden voor gekozen helemaal geen prenataal onderzoek te laten doen behalve naar het hartje luisteren. Zij heeft natuurlijk precies dezelfde achtergrond als ik (veel zware afwijkingen aan vaderskant), al was ze wel zelf pas 32 maar zuslief wist zeker dat zij nooit zou ingrijpen op de zwangerschap. Tja, dan heeft die kennis geen grote toegevoegde waarde. Natuurlijk zijn er enkele afwijkingen die op de 20 weken echo te zien zijn waardoor direct na de geboorte ingegrepen kan worden maar dat aantal is veel kleiner dan de zeer ernstige, fatale afwijkingen. Zij wilde dus niets weten en ik juist wel. Zelfde achtergrond, ander mens. Niets mis mee. Zoonlief is weer met de stofzuiger bezig... hihi
Hoi meiden! Even "snel" op het werk bij jullie spieken! @ alpenmama: he bah bloedverlies, zo kan je idd niet zorgeloos zwanger zijn. Succes en sterkte vanmiddag bij de echo. Ik hoop en duim voor je op een goede echo! @ vitamines: ik slik de vitamines van de Etos. @ combitest: hebben we bij de eerste ook niet laten doen. En ik denk dat we er nu weer niet voor kiezen. We hebben het er nog niet over gehad. Gezien onze leeftijd (25 en 28) en achtergrond is het niet nodig en zoals al eerder gezegd het is maar een kansberekening. Als ik binnen de leeftijdscategorie zou vallen zou ik de test denk ik wel doen. @ Kaatje: nog een paar minuten en dan heb je een echo! Spannend hoor meid. Ik hoop straks te lezen dat alles goed gaat met jullie kleine beebje! @ eten: wij eten vanavond boerenkool met een slavinkje. Gisteren al bloemkool met gekookte aardappels gehad dus we zijn weer gezond bezig!
Mmmm....hou op zeg, dat klinkt lekker! Wij zitten nu sinds 2,5 weken zonder keuken en deze grap gaat nog zo'n 8 weken duren denk ik. Moet het doen met een magnetron en soms gebruiken we een camping-2-pitter. Geen lekker hollandse maaltijden dus met aardappelen, groente en vlees
Zo, bespreking over Nog ruim 2 uurtjes, dan zit de dag er weer op. Morgen weer lekker relaxed vrij. Hoop dat het weer beter is dan nu, bah!
@ onderzoeken Ik ga er gewoon nog goed over nadenken... de vorige keer heb ik het niet gedaan. Ik geloof ook in het feit, dat het ons gegeven is, en ik wil niet diegene zijn die beslist over leven of dood. Dus in principe is mijn stand punt wel duidelijk dat ik het niet doe. Ik ben ook moe... Heb net mijn haren nog geverfd... kleurtje zit er weer mooi in... De woonkamer is aan kant en gedweild.. En krijg nu zo visite..... Dus ik zit hier met mijn hakken, legging en jurkje aan.. pfpff heb meer trek in een joggingpak! hahaha.... Nou dames, tot later maar weer!! En ik twijfel nog over de burrito's, heb ook wel zin in speklapjes ofzo.. (eet eigenlijk geen varken maar ja) hahaha!
@ Pien, bleeeggh! Heb daarnet een bartje met brie, sla en limoen saus gegeten, hmmmmm!! Heb echt geen zin meer om te werken. Zit meer te surfen dat te werken.
@ eten: ik eet vanavond spinazie, aardappels en kippetjes jammie! @ joggingpak: ooooooowwwwwwwwwhhhhh was het maar zover
KLopt brie mag niet meer helaas ben er egt gek op zijn eigelijk zoveel dingen die neit meer mogen soms vergeet je het gewoon of weet je het niet eens komt je er later pas achter had ik met pate. Bedenk me trouwens net dat er veel 2 lingen in onze familie voorkomen.
Hahaha ik wist dat iemand dat zou zeggen Ja je mag wel brie, maar als het Au lait cru is dan mag het niet. Gewone supermarkt brie is eigenlijk altijd van gepasteuriseerde melk gemaak. Dus, brie mag zeker. Camembert enzo niet.
Hier alles goed, de kwaaltjes komen langszaam aan door te komen, miselijk en vooral heel moe. Maar heb er alles voor over . VOlgene week woensdag al naar de VK lekker snel , dan krijg ik weer een verwijsbrief voor een echo... Kan niet wachten. Ben savonds te kapot om hier nog wat te typen, sorryy!!
Brie mag nog wel hoor! Vorige zwangerschap ook nog, en heb de VK én HA nog gevraagd of het kon. En anders... tsjah dan heb ik inmiddels al 6 broodjes brie op.
ook op de camembert moet 'au lait cru' staan of 'rauwmelks' anders is hij gemaakt van gepasteuriseerde melk en dan mag je 'm gewoon eten. Als het er NIET opstaat, dan is het veilig om te eten.. Fijn he? Dus ook camembert mag gewoon
Mijn VK vertelde dat ik zelfs gewoon SUSHI kan eten!! Vis is prima, als het maar vers is. Niet ingepakt, maar van de visboer dus. Of bij de Japanner..hmmm
Nou ik lust het meeste dus wel, maar laat het wel staan hoor. Alcohol, rauw vlees en cafeïne laat ik lekker staan. Net als de kattenbak verschonen ( mag mijn man doen ) en roken deed ik toch al niet. Maar van mijn broodje brie blijf ik genieten. Sommige mensen durven zelfs geen pepernoten meer te eten?! Denk dat ik me weer ga opgeven voor zwangerschapszwemmen, is zo lekker ontspannend!
ach ik doe gewoon voorzichtig en rauw vlees lust ik sowieso niet dus dat scheelt en brie ach die 9mnd laat ik het wel staan.... alcohol uiteraard ook !