@misselijk : maar eenderde van de vrouwen is misselijk tijdens de zwangerschap! je hoeft je daar echt niet onzeker over te voelen! ik zou liever niet misselijk zijn.... maar ja je hebt het niet voor hetkiezen...
@pooh, hier ook absoluut niet misselijk en mijn vorige zwangerschap ook zo goed als niet geweest, alleen een periode met tandenpoetsen... Ik lust ook nog alles heb wel eens ergens ineens geen trek in ofzo... Je moet je daar echt niet druk om maken elke zwangerschap is anders @kaatje ben nog niet eens bang voor de pijn die heb ik vorige kee rniet gehad, alleen dat ik niet kan zien wat er binnenkomt... en ik weet dat je kan gaan wegen maar dat is toch anders... Ga er de komende tijd maar eens goed over nadenken... Ik weet nog niet of ik thuis of in het zk wil bevallen, thuis lijkt me wel heel mooi, vorige keer ben ik in he tkraamhotel bevallen en dat is me goed bevallen maar ben verhuisd en da tis er dus hier niet...
Nou, ben uitgegeten en uitgetelefoneerd hoor Dit is een plaatje van vrijdag! Die van vandaag krijg ik de volgende keer mee....ze had hem maar 1 keer afgedrukt en moest hem eerst inscannen voor het dossier...haha, lekker ouderwets.... Maar goed, deze is maar een paar dagen oud !
Kaatje, de baarkruk, daar zat ik ook aan te denken! Gebeurt dat nog veel? Mijn moeder is daar wel op bevallen en dat beviel (haha) haar erg goed. Eigenlijk is het ook wel logisch... op de baarkruk heb je zwaartekracht mee... terwijl wanneer je horizontaal ligt deze juist tegenwerkt... een beetje toch?
Is niet al te beste kwaliteit, even snel met de iPhone gemaakt..... Uk was nu 2,5 cm volgens mij.....was te druk bezig met het kijken naar het beweeglijke ukkie
Aaah mini-baby! @ Deedtje, ja het zal wel hard werken worden die BV, maar we gaan ervoor! Ik weet nog niet waar ik wil bevallen.... Denk ik het ziekenhuis, eerst maar eens even kijken hoe wij het ziekenhuis vinden. En anders thuis. We zien wel waar het schip ( Aszz ) strandt. Hmm heb dat slaapzakje besteld donderdag, vrijdag verstuurd en ik heb het nog niet. Heb haar daarnet gemailed. Ze gaat het uitzoeken, heb het hele huis al op de kop gehaald, dacht misschien heb ik het met mijn zwangere kop weg gelegd ofzo maar dat lijkt me niet. Pak zulke dingen altijd direct uit
Ja, en dat was van vrijdag en die van vandaag was alweer zoveel duidelijker, de armpjes waren echt gegroeid! Uk heeft even braaf naar ons gezwaaid !
Goede avond allemaal Zie dat er weer goeie echo's zijn geweest. Super hoor. Lijk me weer zo mooi te zien BV: Wil hier ook weer gaan geven. Alleen zit ik met een luxe probleem. Ik werk op een kinderdagverblijf en mag de kleine dus meenemen. Ik werk 3 dagen en jordy gaat nu 2 dagen mee en 1 dag naar oma en opa. Nu zit ik te twijfel of ik de kleine 3 dagen mee zou nemen zodat ik heel de tijd zelf kan voeden, maar kan ik dat maken tegenover JOrdy of kan ik beter 1 dag kolven, wat vinden jullie? Bevallen: Ik wil hier niet in het ziekenhuis bevallen omdat er veel medische fouten zijn gemaakt met Jordy, dus heb geen vertrouwen in dat ziekenhuis. Ik wil dus eigenlijk thuis bevallen, maar mijn vriend ziet dat niet zo zitten, dus nog even kijken wat we nou gaan doen.
Over het kolven etc kan ik niet veel zeggen wat dit is me eerste zwangerschap. maar de plek van bevalling ja dat is moeilijk ik zou gewoon doen waar ik me het meeste prettig voel klinkt natuurlijk cliche maar als jij thuis wil bevallen moet je dat doen jij moet het doen niet je vriend klinkt heel lullig maar dan gaat het ff om hoe jij je voelt togh.
Ik ga die kinderwagen denk ik niet doen.... Ik heb liever de Quinny Speedi..... vooral de papillon kleur vind ik zo leuk!
Mijn reden om het niet te doen: Er is een kans dat je een miskraam krijgt dooe de punctie. Dat riskeer ik liever niet. In de meeste gevallen is die kans groter, dan de kans dat het kind een afwijking heeft. Een verstandelijke handicap is voor mij ook geen reden om de zwangerschap af te breken.
je heb wel gelijk dat ik het moet doen, maar hij vind het eng als er straks iets met mij of de kleine is dat er niet gelijk hulp is. Bij jordy liep mijn bloeddruk tijdens de bevalling nogal hoog op. MIjn onderdruk was 120. Ik kreeg dus allemaal spuiten om zo snel mogelijk mijn placenta d'r uit te krijgen. Dat is de reden dat hij wil dat ik in het ziekenhuis beval. EIgelijk erg lief
@ bevallen: wij moeten hier in het ziekenhuis bevallen, er zijn geen VK's hier en de huisartsen doen ook geen thuisbevallingen meer plus de afstand naar het ziekenhuis is behoorlijk (half uur met de auto minimaal). En terugkijkend op mijn eerste horror bevalling wil ik sowieso wel in het ZH bevallen... Ik wil pijnstilling in de buurt hebben!
@Mama2010: Even een tip over de Speedi, wij hebben hem ook gehad nl De buggy kan niet 2 kanten op, alleen maar zo dat je kindje van je af kijkt... Veel kinderwagens hebben de optie dat je de buggy inzet 2 kanten op kan draaien, zodat je kindje de eerste paar maanden in de wandelwagen naar jou kan kijken. Bij de speedi s die optie er niet, vandaar ook dat wij hem weg hebben gedaan.. Fenna wilde met 4 maanden al niet meer in de kinderwagenbak, maar om haar dan al niet meer te zien vond ik ook niks... Is maar een tip hoor, maar hoor van veel mensen dat ze dat als vervelend hebben ervaren