Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    het is spontaan gelukt... ik heb wel onderzoeken gehad nav de mk's, maar het is spontaan gegaan.... Wij waren ook niet voor ivf oid gegaan. dat voelde niet goed.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke, nou fijn dan dat het toch nog spontaan gebeurd is !

Wij waren met Levi in onze laatste ronde om het "zelf" te proberen. Dan zou het ivf worden. Ik had pco ( geen eisprong ) en uiteindelijk in september 2007 een operatie aan mijn eierstokken gehad waardoor ik wel weer een eisprong kreeg.

3. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    das ook bijzonder!

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik ben elke keer zo zwanger:).
    Bij Jordy maar 1 x ongesteld geweest en nu weer.
    Lijk me soms best wel moeilijk als je zo lang bezig ben, en al die stomme reacties die je dan krijg, van mischien ben je er wel teveel mee bezig enz.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja die reacties zijn echt heel erg !

Zal eens kijken of ik nog ergens het hele verhaal op papier heb staan

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier een stuk gekopieerd uit een oude blog. 4 maanden later was ik zwanger van Levi. Alleen lezen als je er zin in hebt hoor :D

In april 2005, net na mijn 20ste verjaardag, ben ik gestopt met de pil en natuurlijk met de hoop snel mama te worden.
    Tot maart 2006 ben ik niet ongesteld geweest, ben in die tijd tig keer bij de huisarts geweest waar ik steeds weer weg gestuurd werd met "je bent nog jong" en "wacht het nog maar even af".
    Ben toen in maart 2006 naar een andere huisarts gegaan,en die heeft me gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog aangezien we al zowat een jaar bezig waren.
    Bij de gyn kregen we eerst een intakegesprek en heeft ze een inwendige echo gemaakt, hier zag ze gelijk op dat ik geen eiblaasjes had. Ik bleek PCOS te hebben.
    Heb toen gelijk een kuur Primulot gehad, dit is een 10 daagse hormoonkuur om een menstruatie op te wekken, op dag 3 van de menstruatie ( Cyclusdag 3) ben ik begonnen met mijn eerste kuur Clomid 50 mg. Dit sloeg helaas niet aan.
    In totaal heb ik 5 kuren Clomid gehad: 2x 50 mg, 2x 100 mg en 1x 150 mg ... Van de 5 kuren heb ik één keer een eisprong gehad,maar deze is helaas niet bevrucht.

In mei 2006 had ik al een week of twee pijn aan mijn eierstokken, vooral met zitten. Op een zondagochtend na het douchen kreeg ik opeens gigantische pijn en steken in mijn onderbuik, Ferry heeft toen zijn moeder gebeld en ze dachten in eerste instantie aan een blinde darmontsteking. Zijn toen naar de huisartsenpost gegaan,en werden daar doorgestuurd voor een echo.
    In plaats van een blinde darmontsteking bleek het een bloeding aan mijn eierstok te zijn veroorzaakt door een cyste.
    In november 2006 ben ik van de Clomid over gestapt naar Puregon hormooninjecties, dit heb ik 2 kuren gehad, waarvan ik één keer een eisprong heb gehad.Helaas weer zonder bevruchting. Ben toen over gestapt naar Menopur hormooninjecties, helaas weer drie cyclussen zonder eisprong. Ik wordt steeds resistend voor de hormoonbehandelingen, daarom is er uiteindelijk besloten op een LEO operatie te doen. Dit is op 3 september 2007 gedaan.
    LEO: Komt er in het kort op neer dat ze me geheel onder narcose hebben gebracht, vervolgens vaginaal een kleurstof hebben ingespoten om te kijken of mijn eierstokken en eileiders niet verstopt zijn, toen dat niet het geval bleek te zijn hebben ze in iedere eierstok ongeveer 10 gaatjes geprikt, en hebben mijn eierstokken leeg gehaald zodat er een nieuwe cyclus op gang komt en in de hoop dat er uit zich zelf eitjes gaan groeien ( en natuurlijk ook springen)

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    even een vraag. Hebben jullie de verloskundige/ gyneacoloog al gebeld?

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee ik heb me al wel online ingeschreven ( is nieuw hier ) en ga dinsdag middag bellen voor een afspraak

9. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    @ kaatje: wat een verhaal zeg. Lekker huisarts dat je elke keer wordt weg gestuurd.
    maar gelukkig heb je een mooi wondertje en is de 2e opkomst. je zal wel erg blij zijn dat het deze keer zo snel is gegaan.
    Ik heb maar geluk dat het elke keer zo makkelijk ga

10. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    ja ik mag de 24 al komen voor een echo!

11. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ kaatje: sorrie niet gelezen... ben zelf hard aan het schrijven voor mijn website... kan me wel op meerdere dingen focussen, maar nu niet echt!

12. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Das vlug de 24e al voor een echo. mag ik vragen waarom je het zo vroeg krijg??
    Ik moet altijd zo lang over al op w88. Mag denk ik pas met 8 weken voor de eerste keer naar de verloskundige komen en zal pas rond de 12 weken een echo krijg :(

13. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    twee miskramen hebben geholpen... ik heb dus voorrang... mijn zus heeft er 3 gehad, mijn tante 8 en mijn moeder 1... dus vandaar.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yadi geeft niet hoor.

Linnie. Ik denk dat Yadi al zo vroeg mag omdat ze bij de gyn heeft gelopen. Ik had met Levi ook al met 7 weken een echo.

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    ik bedoelde het niet verkeerd, maar was gewoon benieuwd waarom je zo vroeg mocht. heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik begrijp het goed en denk dat het voor jou nog lang genoeg duurd

16. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    owh mij maken vragen nooit wat uit of je moet het anders horen... nee hoor weest niet bevreesd... mij kan je veel vragen:)

17. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0

Yes, en ik mag a.s. dinsdag al komen voor een echo. Volgensmij worden het een paar echo's achter elkaar.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vond het bij Levi wel heel apart om zo'n vroege echo te krijgen. bij 11 weken is het toch al een heel kindje. Bij 7 weken zag ik alleen wat streepjes en een mega snel kloppend hartje. Heb hem toen ook al kunnen horen. Heel onwerkelijk vond ik dat

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    MamaT ook al zo lekker vroeg een echo ! Is dat ook met een speciale reden?

20. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Linnie: hoever ben je? Volgensmij staat dat niet in je banner? Of ik moet m nie begrijpen?

Hoe is het met de zwangerschap bij jullie? Misselijk?? Moe??? En gaat iemand het de werkgever al vertellen??

liefs,
    mamaT

Deel Deze Pagina