Misschien iets eerder genomen die echo?? 8,8mm. net nog weer nagekeken op de echo (staat aan de zijkant de weken + grootte)
Onze was bij 6.5 week 6.4 mm. Ook klein naar wat ik hier lees. Maar lag precies goed op groei hah. Vreemd dat die apparaten zo veranderd meten.
@ Kaatje: Haha ja dat bedoel ik, de één vind ze afschuwelijk, de ander fantastisch Heb er gelukkig een vriendinnetje helemaal blij mee kunnen maken! Zo morgen een druk dagje, ook al heb ik vrij 's Morgens komt mijn mams een bakkie doen, die gaat een week op vakantie naar Portugal met vriendinnen dus die komt even gedag zeggen... Daarna komt mijn beste vriendinnetje, die heeft morgen de liggingsecho en dan hoort ze ook of de draaipoging mogelijk is. Na de echo komt ze een bakkie doen MET taart, jummie En 's avonds ga ik met Fenna bij mijn vader eten. Die is natuurlijk alleen thuis als mijn mams op vakantie is, en mijn man heeft vergadering haha... En verder lekker knuffelen met mijn kleine drop!
Lieve dames, niet zenuwen en probeer niet te vergelijken! Als de echoscopist / vk / gyn niet heeft aangegeven dat er iets aan de hand zou kunnen zijn, dan is alles goed! Zwangerschappen verlopen niet precies hetzelfde om de doodsimpele reden dat alle kindjes EN mama's anders zijn! Geniet lekker en probeer geen dingen te zoeken / vinden die er niet zijn! Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken en dat betekent dat je nog heeeeel lang kunt tobben maar je kan ook nog heeeeeel lang genieten.. kies voor het laatste! Dit niet om betweterig over te willen komen ofzo hoor maar ik gun echt iedereen een fijne zwangerschap en dat begint met proberen te ontspannen! (lees net de de kans op huilbabies en een lager IQ bij het kind toeneemt bij stressmama's....) RELAXEN is dus het devies! Neem mijn voorbeeld.. lig nu languit op de bank en ga zo lekker naar bed! mmmmmh en morgen? Morgen even werken en dan lekker uit eten met mijn lieve man! En dan? Dan is het voor mij weekend! hihihi! Ik wens iedereen een heel fijne en ontspannen nacht toe
Ohhh ik zit er totaal neit over in . Het hartje klopte daar ben ik al heel blij mee . Kan niet wachten tot woensdag, kijken hoe groot Ukkie dan is .
Is inderdaad een goed advies Cygnet! Niet teveel gaan speculeren over de millimeters, want ook al zijn daar lijstjes van, je eigen VK of Gyn zal écht wel eerlijk vertellen of je je wel of niet druk hoeft te maken. Ik hoop echt dat al onze lieve baby's mogen groeien tot ze ongeveer 40 weken zijn en dat we zolang met elkaar mogen blijven kletsen! Ik heb bij de septembermama's een clubje van 7 meiden opgeduikeld die ik maandelijks zie, met kindjes. Ontzettend waardevol dit forum!!
@ Tinkerbel & Kaatje Geen last van kwaaltjes hier, behalve dan die constante moeheid. Daar had ik gedurende mijn vorige zwangerschap continue last van en hoop dat het ditmaal wel met 16 weken (of sneller) overgaat... Ik vind het wel heerlijk om weer zwanger te zijn. Na de bevalling miste ik die buik zo erg, hihi! Wat leuk trouwens dat jullie ook zo kort achter elkaar je kindjes krijgen! Ik ben zelf erg benieuwd of ik alles een beetje goed kan gaan regelen met twee van die ukkies. Met een beetje pech hebben ze een totaal ander ritme, nu maar duimen dat het goed zal gaan dus. Mijn eerste echo heb ik trouwens nog niet gehad, dat doen ze bij mijn VK rond de 11 weken. Ik ben dus pas 20 oktober aan de beurt. Wel al de formulieren aangevraagd voor de kraamzorg en ook gelijk geïnformeerd of ik weer dezelfde kraamverzorgster kan krijgen, wat gelukkig geen probleem is. De zorgverzekering en HA moet ik nog wel even informeren, maar dat vergeet ik steeds. Dat geheugen ook! Liefs, Maite
Hoi Allemaal, Ik ben net nieuw hier en ruim 8 weken zwanger. Daar zijn we heel erg blij mee. Ik voel me alleen heel beroerd en ben de afgelopen 3 weken al 4,5 kg afgevallen.. Ik hoop dat de misselijkheid en vermoeidheid over een paar weekjes weer minder zijn. Volgende week woensdag hebben we onze termijnecho. Heel spannend dus. groetjes Marielle
Ingeltje: Gefeliciteerd met je baan meid! Super leuk voor je dat het zo snel ging en zo goed klikte. Mik: jeetje wat een spanning....we gaan allemaal heel hard duimen dat het gewoon heel goed gegroeid is volgende week! Sterkte met wachten..... Mirri: veel succes en plezier met de echo vanavond! Anderen met echo natuurlijk ook heel veel plezier! Ego: volgens mij had ik gisteren gewoon buikpijn door mijn te strakke broek....misschien wel onzin hoor, maar nadat ik mijn broek had uitgetrokken, ging het langzaam weg....nu heb ik dus een elastiekje door het knoopsgat en om de knoop gedaan, anders zit ik niet lekker. Nu even snel een boodschappenlijstje maken wat mee moet naar Nederland en dan uit het werk nog even op boodschap. Er gaat in ieder geval heel veel Zwitserse chocolade mee voor mijn vriendinnetjes natuurlijk Dan morgenochtend nog even werken en dan.....gaaaan met die banaan!!! Joepie!!!!! Fijne dag meiden en ik loer af en toe nog wel mee denk ik vandaag!
Hallo Marielle! Van harte welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hopelijk zakt de misselijkheid snel meid!
Bedankt voor jullie steun... Ik hoop zo dat het deze keer wel gaat groeien en blijven zitten... helaas durfde de vk me niet te veel hoop geven... Vorige keer is het eerst wel gaan groeien en bij 6 weken was het goed en heb ikalsnog bij 8 weken een miskraam gehad... Onzekere tijden hier dus... Ben vandaag thuis gebleven zie het niet zitten om te gaan werken nu... zit er echt helemaal doorheen. Ik zal proberen me vandaag een beetje te ontspannen want stress is ook niet goed maar jah wat moet je anders Zal jullie op de hoogte houden.... Sorry voor het egoberichtje... Maar ben blij dat ik het bij jullie even kwijt kan....
Moggu meimamma's en nieuwe meimamma's welkom. Ik ben vandaag een dagje weg, lekker wat afleiding. Alpenmamma, veel plezier vandaag met inkopen doen. Duim voor me, ik breng vanavond goed nieuws Mirre
Loran, bij mij staan de weken en mm niet op de echo omdat hij hem niet meten kreeg met exacte lijnen Maite, ja leuk he weer een kleine. Moet zeggen dat ik nog niet echt nadenk over hoe het straks allemaal gaat qua ritme. Als deze baby net zo makkelijk als Levi wordt ben ik tevreden Al moet ik niet denken aan die ondeugd die de tweede misschien krijgt als die één is en Levi dan in de NEE fase zit MarielleS, welkom en gefeliciteerd. Dat afvallen heb ik hier ook. Zorg iig dat je genoeg vocht binnen krijgt, dat is echt het belangrijkste op het moment Mik2sept. kan me voorstellen dat je behoorlijk in de stress zit. Mijn duimen draaien voor je
Mogguh Dames met echo: Veel succes en plezier, geniet ervan! Zo lekker vrij vandaag Mocht wat langer slapen vanmorgen dus dat is ook niet verkeerd Net ontbeten, Fenna is nog bezig... Dat is toch wel de sloomste ontbijter die ik ken haha Daarna gaan we even douchen en dan kan de visite beginnen.. Dit weekend 2 feestjes, word al moe als ik eraan denk Maar ach, zijn echt goeie vriendinnetjes dus wat moet dat moet Gaat de tijd lekker snel joh, zaterdag alweer 10 weken
Tinkerbel, dan moeten we haar maar een keer naast Levi zetten want dat is geloof ik de snelste - brood - in - zijn - mond- propper die ik ken
Goedemorgen!! Welkom nieuwe meimama's en mensen met afspraken vandaag, succes!! Ik probeer de echo fotos in te scannen, maar die scanner van ons scant alles als pdf en dan kan ik ze hier niet plaatsen...