Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Ik heb inmiddels 3 thuisbevallingen achter de rug en ik vind het geweldig! Dus ook deze keer zou ik graag thuis willen blijven. Ik ben een nogal snelle bevaller dus de vk wil me ook het liefs thuis houden; kans dat ik in de auto een kind drop is anders nogal groot.
    De intimiteit van een thuisbevalling vind ik heerlijk. Maar kan me ook voorstellen dat je zou kiezen voor zh hoor! Zeker als er om welke reden dan ook verhoogd risico is op complicaties.
    Overigens vind ik het reuze meevallen met de zooi: is zo weer opgeruimd door kraamhulp.

@ nathalie: nee, geen pijnbestrijding thuis, daar moet je toch echt voor in het zh zijn.
    Iemand vroeg naar de nadelen: voor de baby is het in principe beter geen pijnbestrijding te geven. Maar als je toch in het zh bent kunnen ze natuurlijk alles heel goed in de gaten houden.

2. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    @ Tinkerbel: nou ja, balen zeg, van je auto!

@ Marjon: joepie!!!

@ Marieke: nog even volhouden met de onzekerheid joh, hopelijk snel goed nieuws voor jou!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

JOEHOE! We hebben een huis gekocht! Ik kan de laatste maanden van mijn zwangerschap me helemaal richten op het mooi maken van een babykamer en een peuterkamer EN...heel belangrijk ik kan in bad!!!! Heerlijk, ik kijk er zo naar uit!

(nog even de financiering e.d. rondkrijgen natuurlijk maar dat moet wel lukken want ons huis is al verkocht!)

:D:D:D:D FEESTJE!:D:D:D:D

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wouw gefeliciteerd :D wat leuk ...

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    @ baarkruk: daar had ik de vorige keer om gevraagd. Maar toen ze tijdens de bevalling aan kwam zetten met dat ding wou ik liever me schoonmoeder ermee knock out slaan, die was zooo vervelend!!
    Ik heb er geen gebruik van gemaakt, ik lag best in bed.

@ pijnbestrijding: bij m'n vorige bevalling heb ik erom gevraagd maar niet gekregen, geloof dat het 5 jaar geleden ook nog niet zo normaal was als nu.
    Ik kies er nu zoiezo van te voren niet voor, ik weet dat ik het kan.
    Mocht het allemaal moeizamer gaan of wat dan ook, dan kan ik er dan altijd nog voor kiezen.

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    he das wel fijn!
    moet je beneden bevallen of mag je gewoon boven in bedje bevallen?
    ivm eventueel aslnog naar ZH moeten tijdens bevallen en je door brandweer uit raam getilt moet worden ivm max. gewicht van brandweer dat ze mogen tillen....

7. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    @ Cygnet: van harte! Lekker vooruitzicht zeg!!!

@ Yessica: haha, die baarkruk en je schoonmoeder ;)
    Sowieso wel dapper dat je haar erbij durft te hebben...Deze keer weer? ;)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Linnie, hoe was het bij de vk? pittig hoor een weekend alleen, zou ik ook van moeten huilen

Madeliefs, had ik de groeten gedaan? :(

Nathalie, wat je tegen het slappe kan doen is opkikker kopen. ( bouilon ) dat helpt hier wel aardig. sorry verder geen tips

Thanx voor t stemmen :) sta nu 9 stemmen voor

bed en bevalling Je hebt sowieso een zeil onder je onderlaken liggen, daaroverheen gaan nog zoveel matjes en zeiltjes dat je bed echt wel schoonblijft ;)
    Hier hadden we extra matrassen erop gelegd. was de kraamzorg trouwens niet super blij mee maar ja ook wij hebben een boxspring waar geen klossen onder passen

Schreeuwen tijdens de bevalling had bij Levi de buren al gewaarschuwd dat ik me niet ging in houden voor ze :D maar heb eigenlijk de hele tijd stil op bed gelegen en af en toe gezegt "dit kan ik niet" je keert echt een soort in jezelf en vergeet op dat moment echt je buren

Ik ben op de baarkruk bevallen en kan het je zeker aanraden

Marjon, gefeliciteerd met je goede echo

Tinkerbel, ow dat van je auto is minder. zal weer een leuk financieel geintje worden

Cygnet, wow een huis gekocht. gefeliciteerd !!! foto's :)

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Cygnet , wat heerlijk een nieuw huis en je iegen huis verkocht , wij hebben dat net allemaal achter de rug , we wonen nu een week of 5 in ons nieuwe huis en hebben een week later de overdracht van ons oude huis gehad , heeeerrlliijjjjkkkkk

10. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Deze bedoelde ik :D

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja ik heb last van zwangerschapsdementie, even vergeten :D

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik wil zelf beneden, we hebben een heel ouderwets monumentaal pand dus trappen zo stijl als ladders :p . Wil de brandweer me naar beneden halen pas ik ook zeker niet door de raampies die zijn 30 bij 30 ;) dus nee gewoon lekker beneden haha.

13. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Wow Tante Mars,

vind die panden altijd zooo mooi!
    Maar zulke kleine raampjes is niet handig, nee. Snap dat je dan liever van tevoren al naar beneden gaat.

14. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ja dat is te begrijpen dan! maar vinden jullie dat geen gedoe ivm bed voro beneden zorgen e.d? ik heb dus een bed die ik echt niet naar beneden kan doen... dan moet je een klapbedje kopen...

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Kan gewoon een kraambed ophalen bij het uitleen punt hier, als ik tegen de 35 weken loop haal ik die op en zetten we die in de woonkamer probleem opgelost, want ons bed is ook monumentaal :p die krijg je ook niet beneden haha.

16. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ah vandaar!
    nou fijn toch dat dat zo kan!
    ik weet het nog niet wat ik ga doen.... even bekijken nog maar... denk het ziekenhuis :D

17. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    IK ben wel blij dat ik thuis mag hoor..

Ik ben in mei geopereerd, en ik werd de volgende dag weer opgenomen om half 11 in de avond ongeveer, toen had ik een zuster, werd toen een inwendige echo gemaakt met die zuster ja halverwege de echo dienstwisseling. Ze ruilden ook zo om dus er zat weer een ander naar me doos te kijken die nacht weer een andere zuster en de volgende ochtend weer, allemaal moesten ze daar beneden kijken of ik ook bloed verloor. Nou ik voelde me net een kijkdoos :p

18. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    och ja dat is ook niet echt netjes en proffesioneel zeg maar...

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dit heeft helemaal niks met vertrouwen te maken. Ik vertrouw er echt wel op dat het goed gaat.
    Maar áls het misgaat, voel ik me veiliger in een ziekenhuis dan in mijn eigen bed!
    Het is voor mij luisteren naar je gevoel, en het is maar goed ook dat ik dat heb gedaan :D de rit die ik nu moest maken na 6 cm ontsluiting was al hels genoeg! Hihihi

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    kijkdoos... hahaha, :p

maarre, wij gaan denk ik wel bed in de woonkamer zetten voor de kraamweek.... anders als ik wil rusten moet je steeds naar boven heen en weer.... en dan ligt je kindje beneden ofzo... kweet niet, vriendinnen hebben ook altijd bed in huis gewhad... dus ben dat beetje gewent zo, ook al zal ik dus wel in ZH bevallen.

Deel Deze Pagina