Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    dara heb je helemaal gelijk in babebabe.
    Toen bij mij de bv zo slecht liep bij Jordy, wilde ik ook kijken welke flesvoeding ik anders kon geven, maar daar werd je niet echt in geholpen.
    Ook niet bij het CB iedereen zei iets anders. Als je flesvoeding wil gaan geven is het moeilijk om aan info te komen.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Das zijn neefje. Die 9 maanden jonger is. :S ze konden geen andere naam verzinnen. Vond het wel erg jammer toen ik het hoorde

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik ben al een hele tijd full time moeder, dus heb die problemen allemaal niet.
    Maar wil nu wel gaan werken, 2 kids is natuurlijk toch duurder dan 1 kindje.
    En ik wil ze alles kunnen geven wat ze nodig hebben.
    Dus ga een opleiding doen voor web designer en daarna gewoon van huis uit werken.
    Lekker als de kleine slaapt en darren op school zit.

Drukke ochtend gehad, darren moest als piraat verkleed naar de haven, waar de feestweek van school werd geopend doorde burgermeester. Hardstikke leuk om al die piraten en zeemeerminnen kids te zien.
    Over een half uur weer naar school, mee helpen met het 6 kamp.
    Denk dat darren en ik er vroeg in liggen vanavond!

Afscheiding heb ik niet, heb wel als ik lach of buk dat ik urine verlies, ook erg fijn. En net gebeurde het zelfs zomaar zonder dat ik iets deed. Ben daar niet echt blij mee.

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Het is niet dat je er geen info over krijgt hoor. Je kunt Nutricia gewoon bellen bijvoorbeeld.
    Ik vind het wel heel goed dat je er geen spaaracties van hebt. Het gaat echt niet om de boodschap dat je een slechte moeder bent.
    Het gaat er meer om dat er anders moeders zijn, die om de zegeltjes en de spaaracties maar kunstvoeding gaan geven, terwijl ze anders misschien wel voor borstvoeding hadden gekozen. Er is helemaal niks mis met kunstvoeding, alleen is borstvoeding gewoon een stuk beter!
    Heel logisch dat ze dat dus een klein beetje ontmoedigen qua reclame, acties etcetera.
    Heeft echt niks te maken dat ze moedertjes willen pesten hoor :p

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja vind je dat jammer? Ik vind de namen toch echt wel heel anders klinken hoor! kijk als het Jory was geworden zou ik ook mijn vraagtekens er bij hebben.
    Maar Jordy en Joris vind ik toch nog wel een andere klank. Klinkt wel lief zo samen!

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    zo kan je het ook zien hihihihi.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, dat ben ik dus echt totaal niet met je eens..... sorry, maar wie gaat er nou flesvoeding geven voor de zegeltjes?? haha, nee... het is echt een duidelijke ontmoediging vanuit de regering, dat geven ze ook gewoon toe! Ze willen Borstvoeding stimuleren en Flesvoeding juist niet stimuleren.... ik vind dat krom!! Het is MIJN keus niet die van de regering... dus het feit dat ze daar dan restricties aan leggen zoals niet in de reclame doen, niet meetellen voor acties en dat soort dingen vind ik echt stom!! want de BV moeders kunnen dan geen extra zegels krijgen... Nee, die besparen mooi veel geld uit omdat ze BV geven! dus eindje besluit zijn de Flesvoeders echt wel duurder uit, maar goed wederom... Mijn leven, Mijn baby, dus Mijn keus!

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Komt ook wel denk ik omdat toen ik zwanger was. Vroegen ze alleen maar hoe het met haar ging omdat ze niet zwanger kon worden en met ivf moest beginnen, dus heel de zwangerschap is er alleen maar naar haar gevraagt.
    Toen ik net bevallen was kwam zei 2 weken later vertellen dat ze zwanger was. Dus weer iedereen met haar bezig.
    Was dus eerlijk gezegt best wel jaloers en vond het jammer dat er niet naar mij gevraagt werd. :( en dan was de naam ook nog een beetje het zelfde. Vond dat best wel jammer toen.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whahaha jij denkt echt dat ze dat doen omdat de BV moeders geen zegeltjes kunnen krijgen?:D
    Dat lijkt me echt niet ;)

Je moet het zo zien, de regering heeft ook een beleid dat de snoepreclames worden verboden, dat roken wordt ontmoedigd, vet eten ontmoedigd.
    Ze willen dat mensen zich bewust worden van wat het beste voor de mens is.
    Borstvoeding is gewoon beter! De keuze is aan ieder voor zich, maar als regering vind ik het juist heel sterk, dat ze het goede proberen aan te moedigen!
    En ik ben echt geen moeder die helemaal hoteldebotel andere mensen gaat vertellen dat ze BV MOETEN geven. Nee hoor, voor een ieder z'n eigen keus, maar ik zou het wel een ieder aanraden/adviseren!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja dan snap ik dat het niet leuk valt :(

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Ja idd is wel erg balen idd niet leuk als ze niet even naar jou vragen hoe het met jou gaat jij bent ook belangrijk.

12. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    @ babebabe, ben het helemaal met je eens!!
    Als je flesvoeding moeder bent word je direct raar aan gekeken.
    Ik heb darren nooit borstvoeding gegeven omdat ik toen der tijd veelste veel stress had.
    Nu kies ik weer voor fles, ik vind er ontzettend veel voordelen aan zitten, je weet wat ze drinken en je hebt veel verschillende soorten, bv voor hongerige baby's.
    Met borstvoeding weet je nooit wat je kind binnen krijgt, en met z'n hongerig kind als darren was had ik om het half uur kunnen voeden.

Nu mag ik zoiezo geen bv geven, omdat ik na de bevalling direct terug aan de antidepressiva moet, dus is de keuze snel gemaakt.

Nutrilon vind ik de beste, en ookal is bv misschien beter, darren heeft als baby nooit achtergelopen op andere kinderen die wel bv kregen, en dat terwijl hij zelfs nog 4 weken te vroeg werd geboren!!

Dat er geen info over is vind ik ook zeker een slechte zaak, pas vanaf 6 maanden lijkt het legaal in Nederland.. Voor die tijd ben je een slechte moeder die haar kind probeerd te vergiftigen ofzo...
    De BV's tegen de fv's strijd zal je altijd houden!!

13. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik ga nog even iets doen in huis. Straks even met Jordy langs de dokter.
    Kijken of die iets kan vinden wat er nou aan de hand is met hem.

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja..... ik weet wel dat het "iets" beter is dan flesvoeding, maar dat is tegenwoordig ook al supergoed nagebootst! en inderdaad, snoepen/vet eten/roken dat is allemaal echt Schadelijk.... FV is niet schadelijk... dus ik vind het in deze tijd een beetje overtrokken om zo'n ontmoedigingsbeleid er op na te houden! Kijk, ik KIES ervoor... maar er zijn zoveel dames die het wel proberen maar gewoon niet lukt, of eraan onderdoorgaan! dus tja, ik blijf erbij dat ze er niet zo'n taboesfeer omheen moeten gaan creeeren...

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik vind wel dat iedereen zelf zijn keuze moet maken wat die wil.
    En flesvoeding is tegenwoordig ook goed en borstvoeding is dan wel beter, maar het moet wel lukken en als je er niet 100 % achtersta zal het ook niet lukken.

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    ik ga nu echt, kom vanmiddag nog even kijken

Veel klets plezier :D

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Het rare vind ik dat er altijd zo'n strijd om gemaakt moet worden. Er ontstaat altijd ruzie, terwijl de feiten simpel liggen:
    (ik heb het niet over hier hoor, hier is geen ruzie ;))

- Borstvoeding is het beste, maar ook mijn zoon werd met borstvoeding gewoon ziek en verkouden hoor ;)
    - Er is niks mis met flesvoeding, kwalitatief hoogwaardige voeding en een prima alternatief als je geen BV wil geven

Verder is het aan elke vrouw voor zich welke keuze ze willen maken, als ze dit maar bewust doet!

Ik heb voor BV gekozen, omdat ik het ook nog eens hartstikke leuk vond om te geven! Zo'n heerlijk zwijmelmomentje, en het voelt super om je eigen kind, jouw melk te kunnen geven.
    In het begin superzwaar, om elke nacht uren bezig te zijn. Ik moest voor het voeden eerst een papje tegen het spugen geven, dan borstvoeding, dan een half uur omhoog houden tegen het spugen. Gevolg was dat ik 2 uur bezig was en dan een uur kon slapen en dan hup! de volgende ronde. Keizwaar, maar ook iets wat ik prima vond! Hongerige baby was Julian ook, dronk heel veel, maar daar past je lichaam zich ook prima op aan.
    Ik voelde me ook niet onzeker over hoeveel Julian binnen kreeg. Ik ben gewoon van het kijken en luisteren naar mijn kindje.

Maar toen de borstvoeding stopte omdat het niet meer ging na 4 maanden, heb ik er geen moment moeite mee gehad om over te stappen op flessen hoor! Prima toch!?

18. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Hello!

Nog geen nieuws van As?? Ben zo benieuwd!

Over de borstvoeding / kunstvoeding discussie, ach dat blijft een eeuwige discussie denk. Ben het helemaal met je eens babebabe, wacht maar tot je kindje er is ;) Ik ben op het consultatiebureau echt vaak zo aangekeken van: Oh mevrouw wil niet het beste voor haar kind? Je wordt er gek van! Ik heb niks met BV dus ik WIL het niet geven, klaar! Maar ga maar eens info zoeken over kunstvoeding idd, of spaaracties o.i.d. Maar ja, kan me er elke keer wel weer kwaad om maken, heeft geen zin ;)

Zo ik ben thuis, Manlief komt zo ook naar huis en dan op zoek naar een auto. Heb er echt flink de balen van, daar gaat al ons geld :( Voel me zo genaaid :x Maar ja, stress is niet goed dus probeer maar rustig te blijven... Ga ff wat eten!

19. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik ga voor flesvoeding.
    Ik zie die borstvoeding niet zo zitten, daarnaast heb ik Chronisch vermoeidheids syndroom en kan zo een keer een nachtje doorslapen als dat nodig is. en kan mannetje de fles doen.

Maar ieder haar eigen keus.

20. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    @ borst- flesvoeding: Ieder zijn eigen keus. Ik veroordeel niemand! Heb bij mijn zoon geen borstvoeding geprobeert en ben direct de fles gaan geven (Friso) en nu wil ik het proberen, lukt het niet ga ik gelijk aan de fles. Ga er geen probleem van maken, want zoonlief is ook groot geworden door de fles.
    Wel ben ik het met Babebabe eens wat betreft de reclame en aanbiedingen. Zot gewoon! Alles is pro-borstvoeding..
    Maar iedere mama beslist zelf en iedere mama wil het beste voor haar kind.

Deel Deze Pagina