Ja, het is echt een ding wat ik ook tijdens intake met Kraamhulp duidelijk ga maken, want ik wil niet zo'n vrouw die toch nog gaat proberen mij over te halen, de keus is gemaakt, geen discussie mogelijk!
Precies haha, ik weet gewoon zelf ook wel dat BV natuurlijk iets beter is, maar goed... wij willen waarschijnlijk het bij 1 kindje houden, en ik wil dan gewoon een relaxte leuke kraamtijd waar ik van kan genieten, en ik hoor gewoon zoveel dat dames er de 1e week zo op gefixeerd zijn met het voeden e.d. plus het feit dat ik ook gewoon wil dat mijn vriend en ouders e.d. de fles kunnen geven, en ik zie mijzelf echt niet buiten huis om het kind aan de borst leggen! Er zijn zat dames die daar geen problemen mee hebben, en ik heb daar bij andere dames ook totaal geen problemen mee, maar het is gewoon niet mijn ding...
Uh, meiden even een heel andere vraag. Ik heb me net aangemeld voor zo'n babysite en ik vulde mijn uitgerekende datum in. Zie je bij week tot week een lengte van 2,6 cm groot. Dat is toch veel te groot? Vorige weke was de kleine nog 0.76 cm en dat was prima... Een mm per dag groeien, dan kom ik uit op hooguit 1,5 cm....
We hebben een hartje zien kloppen! Overduidelijk!! Ze wilde het niet opmeten, omdat die meting toch niet representatief is op dit moment. Over 3 weken mogen we weer. Die rozewolk is er helaas nog niet, het is een grote grijze donderwolk. Heb het idee dat het weer de hele verkeerde kant op gaat met mij, voel mezelf weer in een depressie zakken. Daarnet de HA gebeld, om 10 voor 3 een afspraak. Ik wil dit niet, het is niet goed voor mij, mijn gezin en a.s. baby. Heel klote, maar "dan maar" aan de medicijnen. Want dit trek ik nog geen eens een paar weken, laat staan nog 33 weken
Aszz, super gefeliciteerd met de goede echo! Wel heel slim dat je meteen even contact opneemt met de ha over jezelf.
Hallo allemaal Ik kom me aanmelden voor dit forum. Ik heb een echo gehad en blijk nu 1 mei te zijn uitgerekend. Tot schrijfs, groeten Suze
Goedemorgen meiden! @ nijntje: als je via google zoekt op CRL table dan zie je een tabel met de lengtes van beebje per week... wie weet heb je er wat aan... pin je er niet op vast want elk beebje groeit anders de eerste weken
Thnx, dag. Ik pin me er ook zeker niet op vast, maar vindt 2,6 cm zo groot. en dat blijkt ook. Want 2,6 cm is de lengte bij 9 weken.... Mini Nijntje ligt mooi op schema!!
Ahhh.. Aszz dat is klote... dat je je zo rot voelt Wel van harte natuurlijk met je goeie echo! En lieverd, stel je niet teveel voor van die roze wolk, niet iedereen komt daar op terecht. Misschien blijf je wel gewoon op een mooi wit wolkje straks zitten, ook genoeg die je dáár gezelschap willen komen houden hoor!
Bedankt! Nou, ik herken die grijze wolk helaas maar al te goed. Na onze zoon heb ik een postnatale depressie gehad, en heb ik ook aan de anti dep. gezeten. Iets wat mij toen erg goed geholpen heeft en ik ook na een half jaar weer heb kunnen afbouwen. En wat tot nu toe erg goed ging. Helaas merk ik dat ik weer precies dezelfde kant op ga als vorig jaar. Hoge pieken en héle diepe dalen. Niet kunnen slapen, piekerenpiekerenpiekeren. Niets willen doen. Alleen maar op de bank hangen. Emotioneel, overal zorgen om maken en het af en toe niet meer zien zitten ( niet zelfmoord ofzo hoor, maar denken dat we het allemaal niet kunnen/redden ) BAH! Maar ben blij dat ik de HA gebeld heb, dit gaat gewoon echt niet. De VK heb ik ook gebeld, die was erg blij dat ik meteen aan de bel trok en ook die gaat kijken wat er mogelijk is met bep. medicijnen. Het scheelt dat ik een lage dosering heb, maar voel me wel heel erg schuldig
hallo, Ik ben als alle berekeningen kloppen 21 mei uitgerekend! Het is voor mij de eerste keer maar mijn vriend heeft al een dochter. Ik vind het dus allemaal nog erg spannend... Ik heb pas volgende week dinsdag de intake bij de verloskundige en ik heb ook om een echo gevraagd. nu zie ik dat sommige van jullie al heel vroeg een echo hebben gehad, mag ik vragen waarom? Ik kan niet wachten, de tijd gaat zo langzaam voorbij!!! groetjes
Ik snap je schuldgevoel, ik zou dat ook hebben. Waarschijnlijk weet je het zelf ook wel, maar ik zeg het nog eens, misschien toch fijn om te horen: Jouw kindje groeit het beste als zijn of haar mama zich goed voelt. Al die stress is ook geen goede start voor ukkie. Dus het is kiezen uit 2 kwaden en dan kan je het beste de keuze maken die voor jou dan het beste voelt, en dat is dus met een dosis medicatie.
Welkom hier! Spannend hoor, samen een kindje krijgen! Een aantal dames hier heeft een naar verleden met miskramen, vroeggeboortes etc. Of er zijn er hier ook een paar die hebben bloedverlies gehad. De reden dat ze dus een vroegere echo hebben gehad is in de meeste gevallen met een vervelende geschiedenis. Maar troost je: Ik moest bij mijn vorige zwangerschap zelfs een dikke 11 weken wachten op eerste echo, dus ik ben ook blij dat ik nu met 9 weken mag! Er zijn er hier ook nog meer die net zo lang als wij moeten wachten
Ja het is zeker spannend! We zijn nu bijna een jaar verder dus ik ben er helemaal klaar voor! Dank je voor je antwoord. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om te weten of alles goed is met het kindje wanneer je eerder een miskraam hebt gehad! Lijkt me een onzekere tijd. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook af en toe twijfels heb maar waarschijnlijk zullen dat wel mijn hormonen zijn...
Welkom nieuwe mama's En inderdaad, als medicatie jou helpt beter je zwangerschap e.d. door te komen is dat alleen maar goed voor jou, je kindje en je gezin!
Als de natuur z'n gang gaat mag ik eind mei ook bevallen!Ik kijk er op dit moment nog even niet zo gezellig naar uit omdat ik heb nog best eng vindt allemaal... 1e echo bij 6 wk gehad(medische indicatie)toen klopte het hartje en had het een groeiachterstand van 7 mm. Morgen terug naar gyn, nu kijken of het al wat meer gegroeid is...leuke spanning,dat dan wel.
Hallo ik ben claudia en ben 32 jaar heb twee dochtertjes. Süreyya van net 3 en Derya wordt volgende maand 2. Heb inmiddels al heel wat meegemaakt wat zwangerschappen aan gaat en ben nu opnieuw zwanger. Na mijn eerste dochter die op het laatst met een keizersnede is gekomen heb ik een miskraam gehad. Daarna werdt ik zwanger van Derya die met 26 weken is geboren. April van dit jaar heb ik weer een miskraam gehad en nu ben ik opnieuw zwanger. Morgen ben ik 8 weken, tot nu toe gaat het goed. Heb al 2 echo's gehad en alles ziet er goed uit. Zou hier graag willen kletsen met meiden die ook in mei 2010 zijn uitgerekend. Groetjes, Claudia
Nou ik ben helemaal in de war met alles. ik dacht ik dat morgen naar de vk mocht maar nu kijk ik net op afsprakenkaartje daar staan op dat ik de 20ste heen moet nou ik snap er dus niets meer van ga egt niet nog tot volgende week wachten. heb teveel vragen en na die buikpijn van zaterdag wil ik gewoon dat ze even voelt enz.