Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Arka

Arka Fanatiek lid

2 feb 2007
    3.132
    0
    0
    goeiemorgen!

alles kits hier?

ego: alweer misselijk en doodmoe, maar het is voor het goede doel, nietwaar!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inge, dat deze zwangerschap anders aanvoelt heb ik ook wel hoor, maar blijft voor mij wel even speciaal dat er een baby in me groeit.

Sterreke, komt goed. Die mensen zien niets anders ! En idd de beeb komt er ook niet via je broekspijp uit.
    maar weet wat je bedoeld hoor. Vond het in het begin ook niets maar na 2 jaar lang 2 of 3 keer per week bij de gyn te liggen doe ik er niet meer zo moeilijk over

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Gisteren even een dagje geen tijd maar vandaag lekker vrij! (altijd op vrijdag). Bij mij zijn de kwaaltjes eigenlijk wel redelijk onder controle. Wel sinds eergisteren nacht een nieuwe: kramp! Erg irritant maar nog altijd niet zo erg als het overgeven van sommige hier.

@Babebabe: ik vond de babydump een vreselijke winkel omdat ik de service heel slecht vond (er liepen allemaal 17 jarigen rond en dames en heren die het duidelijk niets konden interesseren), verder konden we niets makkelijk vinden en was het publiek niet echt 'gezellig' maar dat is dus een persoonlijk ervaring.

@ Kaatje. Hier de 2e en ja mensen zijn minder enthousiast maar dat is volgens mij niet omdat ze beebje minder belangrijk vinden maar omdat ze weten dat jij het kan en dat het voor jou niet meer nieuw is. Voor de meeste mensen wordt zo'n kindje pas 'echt' als het er is. Ik vind het persoonlijk ook minder spannend maar dat vind ik juist wel fijn. Die zwangerschap vind ik zelf maar een 'noodzakelijk kwaad'....

Waar die magische grens van 12 weken toch vandaan komt.... Volgens mij is het namelijk het 1e trimester en dat is toch echt pas voorbij bij 13 weken. Maar goed, wat zal die ene week uitmaken.

Marjan vroeg jij naar de combitest? Ja, wij doen 'm. Ik ben bijna 37 en manlief is 41, genoeg reden voor ons.

Vandaag 10 weken!!

Iedereen een fijne dag en Mik: heel veel succes vandaag! (duim!!)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Geloof me, het valt reuze mee! Ik kreeg onverwachts vorig jaar met 11 weken ook inwendig door mijn te dikke buikie. Het voelt absoluut niet vervelend!

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier is het ook anders dan toen ik voor de eerste keer zwanger was , Bij Tara was het enthousiasme om me heen al minder , maar nu is er wel wat meer enthousiasme maar dat komt natuurlijk ook omdat Tara vrij snel na Thijme was en na Tara een helebooel ellende en verdriet gehad en nu natuurlijk iedereen superblij voor ons ....................................

Maar ik kan er niet zo mee zitten dat de felicitaties enzo minder worden , voor mij is het net zo speciaal ..en het allerbelangrijkste vind ik dat de mensen die het dichtste bij ons staan wel die felicitaties hebben gegeven ...

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    een inwendige echo valt reuze mee hoor , ik heb er al een heleboel gehad , op het moment dat je hem gaat krijgen ben je alleen maar bezig met wat zal er te zien zijn , is het goed , is het niet goed ...............kan me voorstellen dat het je ongemakkleijk lijkt , maar hun doen niks anders en stellen je echt wel op je gemak !!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Inwendige echo viel mij zo mee, dat stelt echt niks voor! Vooral toen ze met buikecho niks konden vinden, toen schrok ik echt! Dus ik had zoiets van: Erin met dat ding!! ik wil m'n beeb zien! :)

8. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Bedankt voor jullie hoopvolle woorden! Ik heb gewoon nog nooit wat meegemaakt... waar ik natuurlijk heel blij om ben maar er heeft nog nooit iemand anders dan mijn ouders (heel lang geleden :p) of vriend gezien hoe het er bij mij "down under" uitziet ! :D Maar ja tuurlijk zal het allemaal meevallen en het allerbelangrijkste is natuurlijk dat levende wezentje te zien in mijn buik...!! Ik weet trouwens niet eens of ze wel inwendige echo's doen het is zo'n pretecho buro...

@ kaatje ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen in je omgeving nu minder van zich laten horen... Niet dat jullie beebje straks minder speciaal is maar ik zou zelf geloof ik ook minder attent zijn als vrienden van mij een tweede kindje zouden krijgen...

9. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Mogge...!
    babbeldebabbeldebabbel...niet bijgehouden; sorry!

Ik zie iets over inwendige echo: nog nooit gehad :( Zolang het van de buitenkant kan: wel zo prettig. Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten, maar ach, ze zien inderdaad niets anders.
    Ik hield bij de laatste zwangerschap zoveel vocht vast dat het aan- en uitdoen van m'n laarzen echt een dagtaak was. De vk wilde me toen op het spreekuur toucheren om te kijken of ik al te strippen was. Nou, hopsakee, laarzen aanhouden, broek op de knieen en daar lag ik...niet bepaald standje elegantje :D

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Wat ik juist het prettige vind is dat ik weet wat me te wachten staat, de eerste was speciaal/byzonder, maar ook spannend en nieuw.
    Bij de tweede kon ik meer ontspannen genieten omdat ik wist wat een huiltje betekend en wat te doen als....kortom meer ervaren moeder:D

Zelfs nu ik een mk met krampen heb gehad, weet ik nu hoe dat voelt dus ben ik niet snel in paniek bij lichte krampen.

Iedere zwangerschap en baby blijft een speciaal wonder:)

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw... dat je überhaupt nog laarzen aan kreeg!! Hahaha ik liep op een gegeven moment in Crocs (bleeeugh) en ik had zelfs daar de stippels in mijn huid staan. Ik had echt klompvoeten.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb bij alebei de zs geen druppeltje vocht vastgehouden ...........hoop deze keer ook niet !!!

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Mooie site Kaatje:)
    Maarre mijn verjaardag.......:)ik ben ws de oudste, dat durref ik er niet bij te zetten:)

14. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    @ Mirri: ja...ervaar het net zo! Hoewel ik bij de derde (wij hebben er ook 10 jaar tussen zitten) toch een beetje het gevoel had alsof het weer een eerste was...sommige dingen in de zorg liepen anders, sommige dingen wist ik eigenlijk niet meer goed...Hoewel het ook weer een feest van herkenning was: je zit er zo weer en in dan is het alsof je gisteren nog je andere kinderen aan de borst had (bij wijze van ;))

Het feit dat je inderdaad toch een beetje weet hoe het allemaal gaat geeft ook wel weer rust. Het is zeker niet minder bijzonder, maar dat stukje ervaring (en het feit dat je al moeder bent) is gewoon anders.
    Een eerste kind maakt van de man en vrouw een vader en moeder en dat maakt een eerste kindje zo speciaal...

15. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    @ Kaatje.

Darren is niet van Marcel.
    Toen mijn ex en ik voor het laats samen op vakantie gingen om te kijken of onze relatie nog zin had raakte ik zwanger van hem.
    We waren er 3 jaar mee bezig geweest om zwanger te worden. Maar hadden alle hoop opgegeven.
    En natuurlijk gebeurd het dan op het moment dat je het niet meer verwacht.
    In eerste instantie was ik super blij, totdat mijn ex ermee kwam dat ik het weg moest laten halen.
    Ik heb hem gelijk de deur gewezen, als hij de baby niet wilde vond ik het prima, ik ging ervoor.
    Na een tijdje draaide mijn ex bij en hebben we af en aan een relatie gehad, totdat darren bijna 1 jaar werd.
    Toen heb ik er een punt achter gezet. Ik was kapot.. We waren totaal verschillend en konden nergens over eens zijn.
    2 jaar geleden liep ik Marcel tegen het lijf, waren opslag verliefd en besloten na 4 maanden dat we wilde trouwen. En 4 maanden was het zover.
    Na onze huwelijksnacht zijn we gestopt met de pil, helaas duurde het nog een jaar voordat we zwanger raakte.

Denk dat het zo wel duidelijk is hè!!

Groetjes.

16. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hihi, onze jongste is ook 10, in maart zelf 11 voordat onze derde komt.
    Dus het is voor ons ook ver weg, ik kijk regelmatig terug in de fotoboeken, maar 't is nu toch anders.
    We weten heel goed waar we aan beginnen.
    Had de vorige mk aan ons netwerk verteld, die vroegen waar we aan begonnen, nu we het net rustiger krijgen:( tsss. is onze zaak:x

Nu nog nix verteld, we genieten er samen van en willen eerst een goeie 9 of 10 weekse echo:)

;)Mirre

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mirri ik vind het op zich wel vreemd dat het zo lang duurt voor je je eerste echo krijgt. Zeker gezien je 2 curretages. Het lijkt me voor jou heel moeilijk...

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wel grappig om te zien hoeveel verschillende situaties hier zijn, 1e keer moeders, maar ook dames die al veel oudere kinderen hebben inderdaad! :)

19. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    @ inwendige echo: heb er al een aantal gehad, en tijdens de bevalling van mijn zoon ook met de benen wijd gelegen, ik heb die gene al aan de kant gegooit! Het hoort er nou eenmaal bij!

@ enthousiasme 2 kindje: ik merk ook dat mensen wat anders reageren bij onze tweede zw.schap.
    Bij onze 1ste zw.schap werden we overspoeld met kaartjes en dergelijke. Maar ik merk ook aan mezelf dat ik het minder bijzonder vind dat de eerste. Tuurlijk blijft het een wonder dat er een kindje in mijn buik groeit, maar anders dan bij onze zoon 6jr terug!

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    @ kaatje: Mooie site zeg. Is wel een stuk overzichtelijker.

@echo: mijn echo die ik kreeg rond de 8 weken was ook gewoon een buik echo. En ik ben ook niet slank.

@ leeftijd: Het maakt toch niet uit hoe oud je bent. Tis toch je eigen keus om zwanger te worden en ik denk dat je trots mag zijn als je op latere leeftijd nog zwanger kan raken. Lukt niet bij iedereen.

@2de zwangerschap: Ik heb nu ook maar 2 kaarten gekregen tewijl bij me vorige zweangerschap heel de kast vol stond. Denk ook wel dat andere er nu minder mee bezig zijn als bij de 1e.
    En ik zelf merk ookw el dat ik minder tijd heb om heel de tijd er aan te denken :D

Deel Deze Pagina