Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja dat vind ik nu ook, ik ga hem overgens niet halen.
    Vind dat er nog te weinig bekend is voor eventuele gevolgen bij zwangere of baby.
    Enigste wat ik heb kunnen vinden is dat je als je het doet na de 4de maand moet doen.

En hier lees je dat de ene verloskundige zegt van wel en de andere van niet.

Dus ja ...... waar doen we goed aan.

2. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hier ook vooral in de avond kramp en met draaien in bed krijg ik soms ook kramp.

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zo, even weer bijgelezen.

Ben nu al 2 dagen niet meer aan het spugen.
    En de misselijkheid wordt ook veel minder :)
    Hartje nog steeds via de Angelsound kunnen horen, dus denk dat het nu eindelijk tijd is dat de misselijkheid verdwijnt!

Even de kratten wegbrengen voor MvM.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Het is vrij rustig de laatste tijd...

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Heb trouwens 4 Jan. de 20-weekse echo!!

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Mijn huisarts raadde mij toch aan om de griepspuit te halen , Zoiezo al omdat ik astma heb en daar nu heel erg veel last van heb ( bennu zelfs in de ziektewet ) en de gewone griepspuit wordt volgens mij huisarts aangeraden vanaf het 2e trimester voor elke zwangere vrouw ...
    De gewone griepspuit is onderzocht volgens mij verloskundige dan weer , dus ik ga die denk ik wel halen ..
    Daarna volgen er nog 2 voor de mexicaanse griep , maar daar heb ik nog te weinig over gehoord , dus ik weet het nog niet ..
    Het wordt nu wel trouwens voor alle zwangere vrouwen aangeraden ..maar ik ben ernog niet uit ...Ik weet wel als ik me zo blijf voelen en ik krijg er ook nog griep overheen , dan lijkt me dat ookniet echt goed ....
    Maar zolang ik niet weet of het schade kan toebrengen aan ons beepje dan denk ik dat ik die prik voor demexicaanse griep maar niet ga halen ...

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    20 weken echo , da's een goeie daar moet ik ook voor gaan bellen , morgen gelijk doen ..

zs-gym heeft her trouwens een eigen bijdrage van 60 euro ..

8. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    De mex. griep prik, denk ik niet dat ik het doe.
    Nog te weinig onderzoek voor het ongeboren kindje.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat heb ik dus ook , ga nog maar eens goed napluizen , maar denk dat ik het ook niet doe ..

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik wil het eigg ook niet maar vlk raad tog aan stel je voor dat je wel de griep krijgt koorts is ergste wat je kunt krijgen tijdens je zwangerschap ivm vroeggeboorte vind zo moeilijk

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    wij hebben 19 november geslachtsbepaling, kunnen ze het niet zien doordat beeb verkeert ligt of niet in beeld wil komen mogen we gratis terug komen. Maar goed we moeten hiervoor ook naar de stad Groningen touren van uit het uiterste puntje van Friesland maar heb het er voor over.

28 december hebben we de 20 weken echo, maar dat is nog ff onzeker ivm GUO. tis net wat debeeb doet met de geslachtsbepaling komt ie goed in beeld dan hebben we (geloof ik) gewoon SEO. Ach we zien wel..

Mex. griep prik, bij gewone griep krijg je ook koorts en daarvoor word je als zwangere niet ingeent(tenzij je binnen de risico groep valt). Ik ben gister bij de huisarts geweest en heb nog eens gevraagd, hij zei ben je erg misselijk Nope ben je veel ziek Nope ben je gezond JUP GEEN indicatie om m te halen. (ivm die onderzoeken).. En daarbij heb ik het hoogstwaarschijnlijk al gehad in de laatste wachtweek van de cyclus.. Mocht niet naar de huisarts ivm besmettings gevaar en werd gewoon in bed gestuurd met asprines en veel rust, na een week was ik er weer.. ZWANGER en wel :D :D

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey !
    Vandaag op het werk even een hormonale inzinking gehad.
    Ben de afgelopen weken gewoon zo moe, veel last van paniekaanvallen, wat weer een hoop energie kost om onder controle te houden enz. enz.
    Vandaag even lekker een pot zitten janken bij cheffin op kantoor. Heb nu afgesproken dat ik de maandag overdag en donderdag avond gewoon informatie balie blijf doen. En op de dagen dat ik normaal kassa doe ga ik nu in het magazijn zodat ik makkelijker even weg kan lopen
    Krijg de laatste twee weken vooral op de kassa last van paniekaavallen als het drukker wordt. Het idee dat ik niet weg kan... brengt stress met zich mee en dat slaat op mijn darmen,maar kan niet opeens achter de kassa weg voor de wc dus reden voor de volgende paniek aanval..

Sorry dat was even een hoop ego.

Yessica, wat vervelend zeg de situatie tussen je hubbie en jou. Hebben jullie vaker van die periodes ? Denk idd dat niemand er iets aan heeft als er alleen geruziet wordt. Soms is het goed om even afstand te nemen. Maar idd wel blijven praten.

bandenpijn De ene dag meer dan de andere dag. Moet zeggen dat ik wel minder last heb als bij Levi. Is nu natuurlijk ook allemaal voorgerecht.
    Boekhouder op het werk vroeg vanavond nog of ik wel zeker wist dat het er één was... haha net of ik die grap nog niet eerder had gehoord

Tante Mars, knuff. Hoop dat het snel weer beter gaat

13. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    He meiden,

even snel een berichtje. Zijn voor controle geweest en beetje teleurgesteld naar huis gegaan. Beeb doet het super, zag er heel goed uit, groeit goed en alles erop en eraan. Alleen gisteravond had ik weer een bloeding voor het eerst in vier weken, vandaag veel bruinverlies en dat gegeven in combinatie met de echo waarop vocht te zien is bij de placenta, leidt weer tot bedrust een paar dagen. Enorm balen, we hadden gehoopt dat dat niet weer zou gebeuren en de vlek op de placwnta weg zou zijn, maar helaas.....nou ja, alles voor ons kindje natuurlijk, dus ik ga weer plat......

Lees morgen wel ff terug wat er verder gaande is, nu lekker slapen.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow dat is balen meid.
    Gelukkig is met de baby wel alles goed, en dat is toch het belangrijkste. Maar idd niet leuk voor mama :(

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is en blijft toch wonderbaarlijk wat er nu allemaal in mijn buik afspeelt

Je baby
    De oogleden hebben zich gevormd en bedekken beide oogjes. De ogen sluiten zich en zullen pas in de zevende maand opengaan.
    Je baby is zijn spieren al volop aan het trainen, hij beweegt heel veel en trekt rare gezichten. Deze week komen er ook nageltjes, een reukorgaan en een gehoororgaan bij. Aan de zijkant van het hoofdje zijn vaag twee oorschelpen te zien, wat het gezichtje meer gezichtje maakt. Je baby tilt zijn hoofd nu iets op. Tot nu toe zat het nog over zijn lichaam gebogen. De darmen zaten tot deze week deels nog in de navelstreng. Deze week trekken ze zich terug in de buikholte van de foetus.
    Vanaf nu is het ook mogelijk om met behulp van een doptone, het hartje te horen kloppen.
    Je baby is nu zowat 6 cm groot en weegt 20 gram.

16. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @tante mars, wat is GUO en SEO..?
    Vaart jou vriend ook?
    @alpenmama, neem je rust!
    Liefs

17. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Opnieuw bedankt voor alle berichtjes.

Helaas hebben m'n man en ik veel problemen al zeker meer als een jaar.
    Ik ben erg opvliegerig en ontzettend depressief geworden na de dood van mijn beste vriend, en ben daarvoor in behandeling.
    Net ging alles beter met behulp van medicatie tot ik zwanger raakte en weer moest stoppen met de a.d.
    Dit is voor beide erg lastig.
    Daarbij is m'n man erg anders opgevoed dan ik, en hiermee botsen we elke dag.
    Hij heeft de wil niet om te verranderen voor zijn gezin, en ik heb de kracht niet meer om ervoor te vechten.
    Het is moeilijk uit te leggen op deze manier, hou het erop dat hij vind dat de man moet werken en de vrouw de rest doet, ik vind dit vaak erg lastig omdat mij dat allemaal niet lukt. En straks met de baby erbij zie ik mezelf niet staan koken, darren te vermaken en de baby te voeden in 1 moment.
    Daarbij hebben we veel geld problemen waardoor hij zch helemaal afsluit van mij en ik juist aandacht wil van hem.
    Het is gewoon een kut situatie, en ik wil niet zeggen dat hetallemaal zijn schuld is, maar als ik eraan wil werken werkt hij nooit mee..
    Het is dus een beetje roeien tegen de stroom in.
    Morgen ga ik weer naar de Psych, en waarschijnlijk krijgen we relatie therapie. Ik hoop echt dat het dan een x goed gaat komen.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yessica, lastig hoor zo'n situatie.
    Vind het ook voor Darren erg vervelend. Vaak krijgen kinderen toch meer mee van ruzie's dan ouders denken. Denk dat het dus ook vooral voor hem goed is om even bij oma te logeren.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga off.
    truste

20. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    @ yessica: Ik hoop dat jullie snel een middeweg kunnen vinden en blijf goed aan jezelf denken en zeker aan je 2 wonders

@mamaT: Super meis, Weer zwanger. Duim voor je dat je straks ook een mooi wondertje in je armen heb.

Ik ga off kan me ogen niet openhouden, Praat jullie morgen wel weer bij

Deel Deze Pagina