Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Nee dat lijkt mij voor zo'n ventje ook helemaal niet leuk....

2. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Oh enne meiden truste!!! Ik ga nu me zelf in de vicks zetten en slapen.

Liefs en tot morgen

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee idd.

Ik was 2 jaar geleden op de jonge gezinnenbeurs. Tot 2 maal toe werd er omgeroepen dat er een 2 jarig kindje ( twee verschillende ) zoek waren.
    Sorry maar je neemt naar zo'n druk evenement toch of je kind niet mee, of je houd hem in de kinderwagen. Ze ontsnappen in een seconde aan je, en zou zelf dat risico echt niet nemen.

Daarbij zijn kids het snel zat en met een hangerig en huilend kind loop je als moeder toch ook niet lekker meer.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    + het feit dat het dan een lekker vriendinnendagje voor mama is :D

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Juist !

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga off en lekker mijn bed in. Nog even lezen en dan onder de wol.
    Morgen naar de dierenarts voor een jaarlijkste enting van de hond en dan van 13.00 tot 21.00 werken.

truste

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga ook naar m'n bedje toe! de nieuwe WIJ ff mee :)

truste!

8. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    De nieuwe WIJ heeft smoeder net op de bus gedaan, dus die gaat nog niet mee naar bed. Maar deze dame duikt er ook in.

Slaap lekker allemaal!!!!

9. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Meiden wat vinden jullie hiervan?:$:$

Zwanger van 2 baby's - geen tweeling

Geplaatst op 26-09-2009 om 17:18
    De Amerikaanse Julia Grovenburg zou zwanger zijn van 2 baby's die geen tweeling zijn. Volgens de Amerikaanse artsen is er sprake van een dubbele bevruchting in een periode van 2 weken. De eerste baby zou ruim 2 weken ouder zijn dan de tweede baby.
    Dit verschijnsel wordt superfecundatie (overbevruchting) genoemd en is zeer zeldzaam. Tot nu toe zijn er slechts 10 gevallen bekend.
    Bij overbevruchting vindt in één cyclus een 2 x een eisprong plaats, niet gelijktijdig, zoals bij een "gewone"tweeling, maar met een tussenpoze van (in dit geval) ruim 2 weken.
    Normaal gesproken verandert je hormoonhuishouding dusdanig als je zwanger bent dat er geen eicellen meer groeien en er geen eisprong meer is, maar een heel enkele keer is beschreven dat er toch vrij kort na de eerste bevruchting een tweede eisprong is die dan ook bevrucht kan worden.
    De vraag is nog maar of het hier echt om overbevruchting gaat. Het kan ook zo zijn dat er toch sprake is van een "gewone"twee eiïge tweeling waarbij het ene vruchtje zich beter en sneller ontwikkeld dan het tweede vruchtje. Ook hierdoor kan verschil in groei ontstaan die dan doet vermoeden dat het om overbevruchting gaat. Na de geboorte zullen de baby's van de familie Grovenburg worden onderzocht om te kijken of het echt om overbevruchting gaat. Maar zelfs na deze tests is het waarschijnlijk niet met zekerheid te zeggen of het twee eiïge tweeling gaat (met een verschillende ontwikkeling) of om overbevruchting.
    Het echtpaar Grovenburg was al 3 jaar bezig om zwanger te raken, ze kozen er bewust voor om geen vruchtbaarheidsbehandelingen te ondergaan omdat dit het risico op tweelingen sterk verhoogd. Het lot of god heeft nu bepaalt dat ze alsnog zwanger zijn van 2 kindjes; zoals Julia zelf zegt.

10. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    En dit dan.

Dit is echt erg.

Vrouw moet baby afstaan na fout IVF

Geplaatst op 23-09-2009 om 16:24
    De 40 jarige Carolyn Savage uit Ohio, Amerika, blijkt zwanger te zijn van een baby die niet de hare is. Het stel heeft al 2 zoons van 15 en 12 jaar oud en een dochtertje van 18 maanden. De zwangerschap van het dochtertje is ontstaan na een IVF behandeling. Van deze IVF behandeling waren nog embryo's over, die ingevroren werden. Het stel besloot enkele maanden geleden een embryo te laten terugplaatsen. Dit resulteerde in de huidige zwangerschap. Enkele weken na de terugplaatsing meldde de IVF kliniek dat er een grote fout gemaakt was, het embryo was niet van het echtpaar, maar van een ander echtpaar en het kind dus niet van Carolyn. Een schokkende, medische blunder. Carolyn Savage is inmiddels 35 weken zwanger.
    Toen het echtpaar het schokkende nieuws kreeg was Carolyn nog maar net zwanger maar ze besloten geen abortus te laten plegen uit religieuze overtuiging.
    Inmiddels hebben ze de biologische ouders van het ongeboren kind (een jongetje) ontmoet en zijn er afspraken gemaakt over de overdracht van de baby, die dus naar zijn biologische ouders zal gaan.
    Of de baby ooit zal weten hoe vreemd zijn leven is gestart laat het echtpaar Savage over aan zijn biologische ouders. Zij zullen ook de beslissing moeten nemen of er contact zal blijven tussen het jongetje en het echtpaar Savage.
    Gezien de leeftijd van Carolyn (40 jaar) is de kans klein dat ze ooit nog zelf zwanger zal worden.

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    En hier een bericht voor aanstaande vaders (of je even weg wil blijven bij de bevalling):(:(:$

Man bij geboorte schadelijk ????

Geplaatst op 20-10-2009 om 13:33
    De aanwezigheid van de vader bij de geboorte verhoogt het risico op een keizersnede, een relatiebreuk of zelfs mentale ziekten, waarschuwt een Frans vooraanstaand gynaecoloog.

Gynaecoloog Michael Odent beweert dat een partner of mannelijke dokter in de verloskamer tijdens de geboorte de kans op een keizersnede verhogen. Volgens de arts omdat dit de moeder meer gespannen maakt, waardoor ze meer adrenaline produceert.

"Dit vertraagt de productie van oxytocine, een hormoon dat vitaal is voor de geboorte en zo duurt de bevalling langer. Als een vrouw dit hormoon niet vrijmaakt, zijn de weeën minder hevig en verloopt alles moeilijker", aldus Odent.

Zo zou de stijging van het aantal keizersneden de laatste jaren voor een deel aan de aanwezigheid van de vader liggen.

12. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Zo dat was het leesvoer voor vandaag.

Truste, nu ga ik echt hoor.

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff tranen staan me in de ogen... wat mooi

14. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Goedemorgen allemaal:)

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jeetje wat een verhalen , goedemorgen trowuens , zsp doet het weer !!!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Goedemorgen, was weer ff bang dat ze hier opt werk em hadden geblockt! :D

Interessante verhalen inderdaad hihi,

Ingeltje en Natascha veel plezier bij jullie echo vandaag!

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Meiden voor de echo, veel succes en kijk plezier.

Wil ook maar moet nog zoooooooooooooo lang wachten.

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb pas weer een echo met 20 weken , of mijn bloeduitslagen moeten niet goed zijn , dan moeten ze het kindje in de gaten gaan houden ....................
    We willen wel rond de 30 weken een 3 d echo laten maken ..

19. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Hoe is het bij jullie met de kwaaltjes?? Ik moet nog steeds elke avond overgeven.... nu al een week of 6!!! Ik word er kenttergek van! Voor de rest moe, maar duik gewoon elke avond vroeg mijn bed in als ik dat red.... meestal slaap ik al op de bank!

Ben blij dat ik bijna op de 12 weken grens zit.... volgende week weer een echo! Spannend!

Wanneer moet je eigenlijk de babykamer klaar hebben! Mijn moeder heeft hem zelfs al af!!! (ze gaat 2 dagen per week oppassen en wil dat hij/zij een eigen kamertje heeft bij haar... kei lief).

Liefs Nathalie

20. cecile1

cecile1 Niet meer actief

O ja. een 20 weken echo moet die echt bij 20 weken of kan het ook een week eerder??

Deel Deze Pagina