Wat een verhalen zeg.....dat van die twee babys die geen tweeling zijn, had ik ook al gelezen....bizar toch! Hmmm, mijn mannetje moet er wel gewoon bij zijn hoor..... Meiden met echo: geniet ervan! Hopelijk zien jullie een mooi kindje dat goed gegroeid is en lekker aan het gymnastieken is! Ik moet zaterdag weer voor controle. Heb inmiddels zoveel echo's gehad.....maar het blijft leuk hoor. Alleen hoop ik dat nu mijn placenta ook schoon is van vocht, dan zou het helemaal perfect zijn....maar dat zal wel niet.... Heb besloten toch maar de mexicaanse griepprik te halen. Onze medisch adviseur van de kliniek zegt dat ik het moet doen, mijn gynaecoloog zegt dat ik het moet doen.....bijwerkingen zijn minimaal vergeleken bij mogelijke complicaties als je de griep zelf krijgt.....vind het wel eng hoor, maar doe het toch maar. Het vaccin is niet veel anders dan de gewone griepvaccins van de afgelopen jaren en ze zullen toch ook niet al die zwangere vrouwen inenten als ze gevaar vermoeden.....blijft een moeilijke en zeer persoonlijke beslissing. Daaaaaaag
ik vind het ook moeilijk... slik lekker m'n vitamines en probeer 2 tot 3 stuks fruit per dag te eten en hoop zo wat weerstand op te bouwen! .... zijn er meer dames die wel de inenting doen?
Ik moet , nou ja niks moet , maar als je kijkt hoe ik er nu aan toe ben en hoeveel meer ik nu last heb van mijn astma ,ook de mex. griepspuit gaan halen .....Bij ons bij de ha hangt nu een poster dat elke zwangere vrouw na de 13 weken hem ook mag halen .... Mijn ha raadt het mij ook echt aan , hij zei als jij nu ook nog die griep erover heen krijgt , dan lijkt me dat niet echt goed .....
Morning! Jeah we doen het weer Ik moet zo weer naar de dokter, pffff ben wel klaar met dat ziek zijn nu :x Wilde eigenlijk naar de Jonge gezinnenbeurs dit weekend maar dat valt ook mooi in het water zo Meiden met echo's: Veel plezier en geniet ervan! Volgende echo: Wij doen een geslachtsbepaling met 16 weken dus heb over ruim 2 weken weer een echo Daarna met ongeveer 25 weken nog een 3d echo dus ik mag niet klagen. En uiteraard de 20 weken echo, maar die is puur medisch. Iemand vroeg of het ook met 19 weken kan, uhm volgens mij wel maar ze doen hem het liefst zo dicht mogelijk bij de 20 weken datum, of je moet natuurlijk een hele goede reden hebben (vakantie oid). Inenting: Ik doe het pertinent NIET. Ik vind het ook krom dat er zoveel verschillende adviezen zijn, want mijn huisarts raadt het me sterk af. Ik vind het zelf ook vreemd dat je hem in het eerste trimester dus echt niet mag, maar een paar dagen daarna wel?! Waarom, is die stof die eerst WEL schadelijk was voor de beeb, na die datum ineens NIET meer schadelijk? Nee ik doe het niet, ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis is met mijn kindje... Maar idd, ieder zijn ding, nogmaals vind ik het wel vreemd dat alle medici zo tegen elkaar in praten :x
dat is dus het enige tinkerbell , waarom ik soms twijfel over die prik , omdat iedereen zo tegenstrijdig is .............................
het feit dat het na de 13 weken veiliger is heeft te maken met het feit dat in het eerste trimester je baby helemaal gevormd en gemaakt word. daarna is alles aanwezig maar moet het alleen groter groeien en rijpen, dus daar heeft dat mee te maken... maar ik doe het denk ik ook niet want mijn HA en VK durven beide geen adviezen te geven....
Mijn ha zegt doen en mijn vk zegt dat ze mij daar geen advies inkan geven omdat ze er gewoon te weinig van weet ..
Ik denk dat Babe gelijk heeft over waarom het de eerste drie maanden niet gedaan wordt. Dan kan het nog invloed hebben op de ontwikkeling en eventuele afwijkingen ontstaan. Daarna is het kindje helemaal 'af' en ligt de nadruk op groei.....maar het is inderdaad vreemd dat er tegenstrijdige adviezen zijn. Ben wel benieuwd wat die huisarts dan voor argumenten heeft om het zo af te raden. De verloskundige die er te weinig van af weet vind ik dan wel eerlijk en goed dat ze er dan ook niets over zegt. Onze longarts heeft het aan onze medisch adviseur gevraagd die tevens apotheker is en alles weet van de werkzame stoffen. Daarna nog eens de gyn die ja zegt.....ik vind het nog steeds moeilijk hoor, maar hier is iedereen voor en omdat de gevolgen groot kunnen zijn als je de griep krijgt, heb ik toch maar besloten het te doen. Ik heb heel veel begrip voor de mensen die het niet doen, want daarnaar neig ik ook nog steeds wel een beetje....maar op de adviezen van iedereen hier, doe ik het toch maar. Mijn gyn zei dat het geen actieve stof is, maar een passieve stof en dat alle hulpstoffen precies hetzelfde zijn als altijd.....tja, ik heb er geen verstand van, dus vertrouw maar op hen die dat wel hebben. Succes met beslissen, want makkelijk is het niet!!!!!
Hallo Ingeltje en Natascha, succes bij de echo ! Nathalie, hier ook nog volop aan het overgeven TInkerbel, balen dat je niet naar de jonge gezinnenbeurs kan mex. griep. vaccin: doe ik ook niet
Hey dames, Ik heb de voorbije 5 minuten kunnen genieten van plopjes in mijn buik. Ik herken het echt van bij ons dochtertje. Het kunnen volgens mij echt mijn darmen niet geweest zijn. Kan dat nu al? Volgens berekening 14wekn en paar dagen zwanger. Maar volgens echo bijna een week verder.... wat denken jullie? XXX
Even spammen met een foto die ik vanochtend gemaakt heb. Ik was onderweg naar de bus en de zon viel zo mooi op de bergen achter, daar moest ik even een plaatje van nemen......
Zou kunnen hoor ik voelde Süreyya met 18 weken en Derya met bijna 14 weken. Nu bij deze zw.schap voelde ik gister en eergisteren ook wat, net of je wat voelt stoten van binnen. Waren bij mij volgens mij ook niet mijn darmen, want dat voelt anders. Bij de eerste keer dacht ik gelijk dit is beebje. Je herkent het van de vorige zwangerschappen. Andere kant denk ik, het is nog te vroeg. Maar wacht af en als het steeds het zelfde is en je komt verder in je zwangerschap, weetje dat het beebje was of niet.
Arka dat kan hoor !! Spannend kan niet wachten totdat ik ook weer mijn beepje an voelen , dat maakt het allemaal een tuk onzekerder en echter !! Wauw Alpenmama ben jalores op je uitzicht !!
goedemorgen, gister weer een heel gesprek met marcel gehad. ik weet echt niet meer wat ik moet doen. vanmorgen vroeg mijn therapeut wat IK eigenlijk wou nu... en daar moest ik echt over nadenken. Maar als ik met mijn hoofd denk dan weet ik dat ik kies voor mij en mijn kinderen. zonder marcel. ik ben nu al anderhalfe week bij mn moeder, en hij heeft me nog geen 1 x gevraagd om terug te komen. hij zegt dat hij me mist, maar laat het verder totaal niet merken. ik vind het zo moeilijk!! kan wel janken!!!!!!! Ik wou zo graag een gezin zijn! een baby krijgen met een man die van me houd en voor me door het vuur gaat, maar ik zie nu in dat ik een fout heb gemaakt. ik wil niet alleen komen te staan met 2 kids, dat trek ik echt niet! maar zo kan ik niet meer verder leven, ik ga hier zelf aan onderdoor... pff, sorry voor mn depri berichtje...... gelukkig heb ik wel de baby gevoelt, en dat geeft me waanzinnig veel kracht om door te gaan!
Jeetje lastig hoor. Maar wat je zegt.. als hij je echt terug wilt is het toch ook fijn als hij daar een beetje moeite voor doet.