Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Het kán zijn dat dat het is. Het kan namelijk zelfs zo zijn dat je helemaal niks merkt en het er toch zit.
    Je kan altijd even je HA om advies bellen, of je VK. Ik denk dat zij beter kunnen inschatten wat het is dan ik ;)
    Het hoeft niks te zijn hoor, maar ach een plassie is ook zó nagekeken.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb even wat opgezocht over blaasontsteking.

Blaasontsteking In De Zwangerschap

Bij een blaasontsteking is het slijmvlies van de blaas ontstoken. In de zwangerschap heb je een grotere kans op het krijgen van een blaasontsteking. De steeds groter wordende baarmoeder, drukt de blaas opzij. Doordat er tegen je blaas aan wordt gedrukt, zul je vaker moeten plassen. De urine van een zwangere vrouw, bevat meer voedingsstoffen dan normaal, dit is mogelijk ook een bron van ontstekingen. Het is dus heel belangrijk om niet even snel een plasje te doen, maar neem er de tijd voor en probeer ook de laatste druppels er uit te plassen.

Mogelijke Verschijnselen

Je voelt vaker aandrang om te plassen. Deze aandrang kan al (erg) pijnlijk zijn.
    Per keer plas je veel minder, soms verlies je slechts enkele druppels.
    Het plassen zelf doet pijn en/of geeft een (erg) branderig gevoel.
    In de urine kan bloed aanwezig zijn.
    De urine kan er troebel uitzien.
    Je kunt pijn hebben in de onderbuik en/of rug.
    Je kunt verhoging hebben.

Diagnose

De huisarts, of de assistente zal je vragen om een potje urine in te leveren op de praktijk. Soms kan je wachten op de uitslag, soms wordt je zo snel mogelijk gebeld met de uitslag. De huisarts onderzoekt de urine en kan direct vaststellen of het inderdaad om een blaasontsteking gaat. Als je er vaak een blaasontsteking hebt, of als je zwanger ben, dan wordt er soms ook nog een kweek gemaakt in het laboratorium. De kweek toont aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en welk medicijn daar goed tegen helpt. De uitslag van de kweek is binnen een week bekend.

Behandeling

Een blaasontsteking gaat soms vanzelf over. Meestal krijgt je een antibiotica kuurtje om de bacteriën te bestrijden. Dan kan de ontsteking snel genezen. Ook is er dan minder kans dat de ontsteking zich uitbreidt naar het nierbekken. Maak de kuur altijd af, ook al heb je geen klachten meer. Anders kunnen bacteriën in de blaas achterblijven en opnieuw een ontsteking veroorzaken.

Wat Kun Je Zelf Verder Doen

Zoals eerder gezegd is het belangrijk om goed uit te plassen. Als je denkt dat je klaar bent met plassen, moet je nog even blijven zitten. Ga wat heen en weer wiebelen, van voor naar achter en van links naar rechts. Je zult zien dat je nog wat druppels urine verliest. Probeer het plassen niet op te houden, maar ga gewoon naar het toilet zodra je de aandrang voelt. Soms kan je een beginnende blaasontsteking tegen gaan. Drink dan extra veel, het liefst drink je dan cranberry sap. Deze cranberry sap, zou een stof bevatten die het vastplakken van bacteriën aan de blaaswand tegengaat. Wacht niet te lang met het 'wegdrinken' van een (mogelijke) blaasontsteking. (Dit zou je bijvoorbeeld kunnen proberen, als de klachten midden in de nacht komen.) Juist als je zwanger bent, is het belangrijk om toch zo snel mogelijk met en beetje urine naar de huisarts te gaan.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    dubbel

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmm, nou zal dan misschien wel ff moeten inderdaad!

5. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam

Hoi,
    Heb gisteren toevallig gekeken op de site van Babyview Barendrecht
    Om te kijken wat geslachtsbepaling kost, maar het staat er niet bij.
    Zag wel staan dat ze het vanaf 18 weken doen.
    Weet jij toevalling wat het kost daar?
    Aan de andere kant twijfel ik of ik het ga doen dan, als ze het pas doen vanaf 18 weken, nog geen 2 weken later heb je de 20 weken echo met ook de kans dat ze het zien.
    Als ze het toch eerder doen dan ga ik wel denk ik.

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nathalie , wat een mooi echo !!!!!!!!!!

7. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Verkoopster kleding en schoenen
    Drenthe
    pff dames wat kletsen jullie ineens veel! Thanks voor de leuke reacties van me meisie.
    babebabe rare vraag maar doe je grote plassen? Bij een grote plas heb ik altijd kramp. dit is bij mij een teken dat mijn baarmoeder flink naar boven was gedrukt en door het leeglopen van de blaas weer naar beneden komt. dat geeft ook een krampachtige pijn welke wel snel weer weg trekt.

nathalie, mooie echo!

ga zo me meisie uit bed halen en daarna op verjaardag. Om 5 moet ik werken tot 9 bleeeh echt geen sin vandaag. Als het goed is begint wel onze nieuwe collega dus hoop dat ie op tijd is anders sta ik alleen in de winkel. denk dat ik mrgen pas weer binnen m=kom waaien.
    fijne avond!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Linda , fijn dat ze je nu zo goed in de gaten houden ......dat moet wel een beetje rust geven hoop ik voor jullie ...

9. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Drenthe
    haha had te vluchtig gelzen zie ik al.

10. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Drenthe
    nou nu ga ik echt.. bey bey

11. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    succes vanavond dan sebratje!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja, zo voelt het dus inderdaad een beetje, net of zit de blaas te vol ofzo... terwijl ik echt vaak zat ga...

maar goed, we zien wel ff dinsdag a.s. toch ook al naar de VK!

13. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hoi, wat jij zegt over dat volle blaas gevoel dat had ik ook van de week.
    Zwaar irritant, net of je telkens maar de wc moet om te plassen en dan komt er niets.
    Heeft ongeveer een week geduurd en nu heb ik er geen last meer van.
    Misschien gewoon beebje wat ons even aan het uittesten is.

14. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ha meiden :)

Pff ben echt niet vooruit te branden vandaag, echt te erg :) Hebben net boodschapjes gedaan, en als Fenna zo op bed ligt ga ik denk ook even liggen... Vannacht ook niet zo goed geslapen... Zit te twijfelen of ik dan nu wel moet gaan liggen (anders slaap ik vannacht misschien weer beroerd) maar ga de gok wel nemen want kan mijn ogen amper open houden :p

Wij eten poffertjes vanavond :D Ik zag ze staan en ik had er ineens trek in. Met als toetje verse griesmeelpap. Rest van de avond ben ik weer eens alleen thuis, dus denk dat ik dan mijn Love boat dvd's eens ga kijken :):D

Morgen nog 1 dagje werken en dan weeeeeeekend :D De Sint komt aan dus we gaan de intocht kijken op tv en natuurlijk hier in het dorp. 's Avonds gaan we haar schoentje zetten, al snapt ze het principe niet. Vorig jaar ook al gedaan, zo cute!

XXX

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haha, mijn vriend zet elk jaar ook z'n schoen :D

16. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    #10176 Deedtje, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    @ Sureyya: ik zag het idd ook niet staan op de website van babyview. En ik vind 18 weken ook nog veel te lang duren, wat je zegt 2 wk later heb je de 20wk echo al...
    Via google bij een ander pretecho bureau hier in de buurt terecht gekomen, die een geslachtsbepaling doet voor € 15,-...MAAR ook pas vanaf 18 weken! En eigenlijk het liefst pas vanaf 20wk!

Nou schiet mij maar lek:(
    Waarom kunnen sommige van jullie dan al zo vroeg??

17. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Sinterklaas vind ik nog steeds leuk! Maar eigenlijk is dat omdat er dan weer pepernoten in de winkel liggen... en choco-poppetjes die je ook met pasen en kerst hebt:)
    Mijn vriend wil straks, als de kleine er is, niet doen aan sinterklaas... alleen ben ik het daar absoluut niet mee eens!!:x
    Hij heeft vroeger nooit aan sinterklaas gedaan, en hij vind het ook niet nodig. Terwijl ik het als GEWELDIG heb ervaren!
    Nouja, we hebben nog 2jaar de tijd om die discussie te voeren. (en ik nog 2jaar de tijd om te winnen:p)

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Niet aan Sinterklaas??
    dat kan niet! al die andere kids schoentjes zetten enzo en die van jullie niet... das zielig :( hup kimonootje! maken we een petitie voor je vriend, ondertekenen we die allemaal! ;)

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik vind sinterklaas er voor de kleintjes wel een beetje bijhoren !!!!!Anders moet ie maar is met ons hier komen praten !!!

20. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Haha, ik heb het hem verteld! Schoentjes mogen wel gezet worden, maar niet die leugens erbij, zegt hij. Ja, die horen erbij! Naja, ik zorg wel dat het goed komt, dat is de plicht van de moeder he;) (En als vriendlief het verpest krijgt hij de roe:p)

Deel Deze Pagina