Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ja ben er weer druk gadje gehad vandaag veel regelen enz kwa verzekering etc vnaaf naar babypark:D:D:D

2. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    marjan, haha ja vanaf zijn geboorte al.
    hij wilt hem in de wasmachine doen, maar hij wilt hem niet langer dan een minuut missen..
    dus blijft teiger maar vies hahaha

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Yes: Leuk hoor zo'n trouwe vriend...Enne ik had vroeger een kroel en die was als hij erg stonk mijn beste maatje. Als mijn moeder hem dan stiekem had gewassen was ik echt verdrietig.... lief hoor.

Natasch: Lekker geld uitgeven of niet? Ik ga maandagmiddag even naar burgerhout in Sliedrecht ik heb via de mail een kortingsbon van 20% gekregen en moet toch nog zoveel kopen. Dat is dat toch mooi meegenomen....

4. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja heb ik ook meegemaakt.
    Had overgens geen brief van ha of vk nodig, vk gaf hem ook niet.
    Ik had bi en zolang er niets is wat je kindje ingevaar brengt, is het een gewone zwangerschap, zonder complicatie.
    Ze melden je dan ziek ten gevolge van je zwangerschap, dan val je zeg maar in een soort ziektewet voor zwangeren, je hebt dan wel gewoon controles bij uwv of ze bellen je om de zoveel weken.
    Je werkgever kan dan iemand anders voor jou inhuren, omdat jij dan je geld via het uwv krijgt.
    Als ze je echt tot het eind in die zietewet laten dan ben je verplicht 6 weken van te voren met verlof te gaan, dit is ook het geval als je gedeeltelijk blijft werken, voordeel is wel als je je een dag niet goedvoelt dan hoef je alleen even naar je werk te bellen, diegene die ze voor je aannemen voor de tijd dat jij er niet bent is er dan toch, je staat zeg maar boventallig.

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Sureyya: Hmmm nog even over denken dan....Dank je.

6. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Het enige wat je kan doen zodat je toch 4 weken voorje bevalling met verlof kan is dat je je 100% beter meld van te voren, maar ja dan moet je wel weer 100% gaan werken.
    Ik heb het toen niet gedaan, had na mijn bevalling nog steeds last en na mijn verlof ook.
    Als je na je bevallings verlof nog steeds last hebt, val je weer terug in die ziektewet, maar dan heet het geloof ik ziek te gevolge van bevalling ofzo.
    Ook dan kan je werkgever nog steeds iemand anders voor jou laten werken tot je weer beter bent.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien vind je het tegen die tijd wel lekker om met 34 weken al met verlof te gaan. Zeker als het zonnetje schijnt ;)

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ja misschien wel maar ik ben normaal echt zo van niet zeuren maar door gaan, ben bijna 2 jaar geleden een dag minder gaan werken en dat was voor mij echt een hele moeilijke stap omdat ik altijd denk dat ik alles kan....En dat is met dit ook wel een beetje zo....Dus 1 dec even overleggen met mijn VK en dan zie ik wel weer verder...

9. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik werk zelf op de afdeling personeels zaken en ben wel op de hoogte van de wet en regelgeving bij een zwangerschap.

Wanneer iemand ziek is gevolge van de zwangerschap, val je in de zogenoemde "vangnet regeling".

Voordeel voor je werkgever is dat hij deze kosten tot aan het maximum loon vergoed krijgt.

Deze uitkering begint vanaf dag 1 dat je ziek bent. (Hier merk je normaliter zelf niets van, want dit geld wordt naar je werkgever gestort, en jij ontvangt je normale salaris). Deze uitkering is 100% van je dagloon. Dit is het gemiddelde loon wat je in de maand voor dat je ziek werd verdiende.

Het maximale dagloon is ca. € 185,-. Als je hier boven verdiend wordt dat niet vergoedt. Alleen het bedrag tot aan de € 185,-.

Mocht je nog (gedeeltelijk) ziek zijn voor je verlof. Dan ben je verplicht je zwangerschapsverlof 6 weken van te voren in te laten gaan.

Een zwangerschapsverklaring heeft je werkgever nodig om je zwanger-bevallings uitkering aan te vragen.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb aangevraagd bij mijn baas of ik 5 weken vakantie achter mijn verlof aan mag plakken... aangezien ik vanaf 1 juli dan een 24 uur contract heb en ik 24 vrije dagen in totaal heb volgend jaar kosten die 5 weken mij maar 15 dagen :D en heb ik lekker tot half augustus vrij en nog genoeg dagen over voor de rest van het jaar :)

11. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @Marjand: als je zwanger bent, en je wordt ziek dan wordt je ziektegedeelte betaald door het UWV. Je zwangerschapsverlof wordt ook door het UWV betaald. In NL zijn werkgevers verzekerd via het UWV voor zwangerschapsrelateerde ziekte en verlof. Als je nu voor een gedeelte minder gaat werken, ben je verplicht om 6 weken van te voren verlof op te nemen.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik plak ook 3 weken vakantie achter mijn verlof aan,maar wil in mijn verlof hard op zoek gaan naar iets anders. Jammer want is leuk werk maar werk met te veel roddelende mensen die totaal geen begrip voor anderen kunnen opbrengen en daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.

Ze denken nu op mijn werk dat ik misbruik maak van mijn zwangerschap om daardoor minder te kunnen werken :(

13. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Duidelijk, mijn rechten begrijp ik nu ga er eens goed over na denken.

Ja jammer he kaatje...helaas bestaat de halve wereld uit zulke domme kuikens....

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Meiden ga ff een tukkie doen...tot vanavond

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    slaapse Marjand!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dat is echt vervelend ja... die dames zijn gewoon jaloers op het feit dat je minder uren maakt, maar hebben echt niet in de gaten dat je pijn hebt en echt niet hele dagen leuke dingen loopt te doen!! Is met mijn vriendin net zo, die zit nu met haar 1e zwangerschap met 23 weken al thuis... en voelt zich nog schuldig ook, dan drukken die roddels wel zwaar op je...

17. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Ik wil ook 3 week vakantie openeme na me verlof.

en wil ook op zoek naar andere baan meer omdat ik voor de donderdag en dinsdag oppas heb en werk nu in een woonvorm en kan gewoon niet op die dagen werken dus dat is zwaar balen maar miss kan ik in dezelfde organisatie over worden geplaatst heb vast contract dus vind het zonde om ontslag te namen zal binnekort ff gesprek aan gaan vragen

18. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Waarvoor werk je nu precies minder dan?

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    - hoge bloedddruk (134/98)
    - zware bekken klachten
    - extreme vermoeidheid.

Bij Levi had ik ook al snel last van mijn bekken,maar daar kon ik op mijn vrije dagen de hele dag op bed gaan liggen als ik daar zin in had. Nu heb ik een ukkie van 1 die helaas ook regelmatig getilt moet worden.

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik heb ook 3 weken vakantie achter mijn verlof aangeplakt. Maar als ik eruit kom zoals met de eerste, dan wordt dat ziekte. Ik hoop het niet want dat was 1 pijnlijk hel. Heerlijk pas in augustus weer beginnen, geweldig

Belachelijk Kaatje. Je voelt je al rot en dan gaan zij het ook nog erger maken!

Pip

Deel Deze Pagina