Mei 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dag, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke data kan jij? Meerdere data aanvinken is mogelijk!

1. 30 januari

2. 6 februari

3. 13 februari

4. 20 februari

5. 27 februari

6. 6 maart

7. 13 maart

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Zzooooo

Mijn buik is deze ochtend een echte babygym apparaat, jeetje
    Beebje is al vanaf 8.00 uur aan het sporten, tot net.
    Met een rustperiode van een uurtje.

Voel beebje nu 3-4 keer per dag, maar vandaag is het echt feest daar binnen geloof ik.

Nog wat leuks, had gisteravond met dochterlief discussie over hoe een baby eet in je buik, nou dan komt de fantasie pas goed op gang.
    Baby heeft een klein keukentje.
    En wie kookt er dan voor het babytje?
    Dat doet de baby mamma.
    Maar ik ben toch de baby zijn mama?
    eeehhhhhhhhhh
    Even getracht uit te leggen dat de baby bij zijn naveltje een slangetje heeft die aan mama vast zit en als mama dan eet gaat het naar het babytje toe.
    Ze snapte het wel.
    Gesprekje heeft ruim een half uur geduurd, wat best lang is voor een 3 jarige.
    En de vraag hoe komt het babytje nou dadelijk uit mijn buik?
    Die poep je gewoon even uit.
    Duidelijker kan niet he.

Was overgens wel erg grappig, waar die kleintjes dan al niet aan denken.
    Stap in de wereld die peuter heet.

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hihi, dat mogen we hopen dat we die " maar even uitpoepen" :D

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    haha zou wel fijn zijn als zo makkelijk ging he:p
    nou ja beetje moeite doen is ook niet verkeerd

4. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Die van mij was meer nieuwsgierig hoe een baby in je buik terecht komt, papa zei: ga met die vraag maar naar mama toe...

Tsja. daar sta je dan met je goede gedrag!

5. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Nou hoop dat het iets minder heftig verloopt als de voorgaande keren.
    Weeen waren bij Süreyya en Derya echt erg, bij allebij weeenstorm vanaf praktich het begin.
    Süreyya uiteindelijk eerst met vaccuum getracht te halen wat niet lukte en dat draaide toen op een keizersnede uit, omdat ze vast zat.
    En Derya, ja heel ander verhaal het laatste stukje.
    Toen ik mocht persen, was ze er gelijk, was net een tennisbal wat je eruit perst.
    Haar hoofd was ook zo groot als een tennis bal, dus dat kun je niet vergelijken met een voldragen baby.
    Als deze beeb het goed blijft doen tot het eind, wordt dit eigenlijk mijn eerste echte bevalling van een voldragen beeb.

6. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Die vraag hebben we haar een paar weken geleden gesteld, denk zal haar voorzijn.
    Antwoord was:luid en duidelijk via je navel

Wel leuk hoor al die kindergedachten.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mag jij nog wel gewoon bevallen dan na een keizersnee?

8. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Na een keizersnede mag je gewoon bevallen alleen in het ziekenhuis, omdat er een kans bestaat dat het litteken kan scheuren.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Oke, ik meende altijd dat als je 1 keer keizernsee gehad had dit altijd moest? zal wel per persoon verschillen misschien,

Heb zulke rommerlige darmen de afgelopen week, is echt dramatisch! vind er niks an, vooral niet als ik opt werk zit... pfff loop constan naar het toilet om te ontluchten ;)

10. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Dames, goeiemiddag maar weer!
    Heb een heleboel gemist, hele weekend ben ik er niet aan toegekomen om mee te lezen.
    Nu zo eerst maar eens wat achterstallige administratie inhalen...voor je 't weet liggen er weer ergens rekeningen te wachten of zo. Bah, is niet m'n lievelingsklus, dus stel het graag uit, maar goed, zal even flink zijn :D

Hier alles goed met iedereen? Nog nieuwtjes?

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja, misschien dat ze bij sommige geen risico willen lopen.
    Je weet natuurlijk ook niet van iedereen de voorgeschiedenis.
    Mij hebben ze verteld dat het gewoon kan, en dat als de eerste normale bevalling na een keizersnede goed verloopt, je ook bij een volgende weer thuis mag bevallen.

Dus ja, misschien heeft ieder ziekenhuis ook wel een beetje zijn eigen huisregels, ik weet het niet.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    sommige vrouwen kunnen niet natuurlijk bevallen , vandaar dat die dan elke keer een keizersnede krijgen .Thijme is gehaald met keizersnede en Tara is op de natuurlijke manier geboren ....Moet zeggen toch wel fijner , vooral het idee dat ik eriets voor moest doen en voelen , terwijl bij Thijme we op afspraak naar het ziekenhuis gingen en ook wisten dat het ging gebeuren ..

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Sureyya , mij is altijd verteld door ziekenhuis en vk dat je nooit merr thuis mag bevallen want litteken blijft een zwakker plek ..

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb ook gehoord dat met keizersnee er inderdaad " iets mist" qua afsluiting van de zwangerschap ofzo.. maar dat maakt ook weer verschil of je een keizersnee krijgt na uren/dagen weeeen e.d. of inderdaag zo gepland....

Ach we proberen ze gewoon " uit te poepen " :D

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hihihi om het eens over poepen te hebben. Ik weet nog dat vorig jaar één van de ervaren mama's begon over poepen tijdens de bevalling en dat de nieuwe mama's (inclusief ikke dus hihi) allemaal schrokken en dachten: "Wááaaaaat!!" Oh nee!!

De realiteit is gelukkig dat je je (ik althans) er helemaal niet druk om maakt, als het gebeurt. Ik denk dat ik het gedaan heb, maar weet het niet, maar waar ik vantevoren nog dacht 'als mij dat maar niet gebeurt' ben je er op het moment suprême geen ogenblik mee bezig :D

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou ook niet weten of ik dat gedaan heb , vantevoren ook wel gedacht als mij dat maar niet overkomt , maar op dat moment wilje niks lievers als je kindje "uitpoepen" !!

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ik had het toen der tijd gevraagt en toen zeiden ze dat.
    Maar ja thuisbevallen zit er trouwens niet meer in omdat ik ook een vroeggeboorte heb gehad en dan moet je ook in het ziekenhuis bevallen.

Zou wel blij zijn om het nu een keer helemaal goed te kunnen doen.
    Heb nog steeds het gevoel dat ik het nog niet helemaal goed heb gedaan of goed heb kunnen afmaken.
    Süreyya uiteindelijk in ziekenhuis (terwijl ik graag thuis wilde bevallen) met keizersnede.
    En niet de eerste kraamdagen lekker thuis.
    Derya wel natuurlijk, maar veel te vroeg en helemaal geen kraamtijd.
    Je gaat na 6 dagen naar huis zonder baby.
    Dus hopen dat het nu wel een keertje een beetje volgens het boekje mag verlopen.
    Maar ja we wachten wel af, meer kan je toch niet doen.

Trouwens gisteren nog iemand Zembla gezien, ging over bevallen in ziekenhuis buiten kantoortijden en in het weekend.
    Dat er dan heel vaak geen anestesisten zijn en gynaecologen.
    Ze draaien dan gewoon met co-assistenten, die dan ingeval van nood een gyno kunnen bellen.
    Was een vrouw aan het woord die haar kindje is verloren omdat ze te lang op de spoedkeizersnede moest wachten.
    En ze moest eigenlijk al bevallen onder begeleiding van een gyno.
    Tot nu toe ben ik gelukkig binnen kantoortijden bevallen, maar volgende week als ik voor controle ga toch even na vragen hoe het zit, ben graag op alles voor bereid.

18. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Hi ladies!
    Heb niet alles bijgelezen, had weer een druk, maar erg gezellig weekend:) Hopelijk niet te veel gemist?
    Wij hebben vrijdag voor het eerst samen ons flupke gevoeld!! ECht zoo bijzonder!
    Had al eerder wat 'geplop' gevoelt, mar dacht steeds dat dat mn darmen waren. Toen zei een vriendin (6mnd zwanger) dat als je geplop voelt, en daarna geen scheet moet laten, dat het dan het beebje is!

Hier hadden we het ook over van het weekend. We waren met een groepje met 2 zwangeren. Ja, dan heb je die gesprekken. Maar de niet-zwangeren kletsten ook mee. Dus kwam de opmerking: 'Dat is dus een schijtkind!!'...;)
    Ehh.. ja...;)
    Liefs Kimonootje

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik hoop voorje dat het dit keeridd een keertje volgens het boekje gaat !!!!

Ik heb gelzen dat dat programma kwam maar ben het vergeten te kijken , ik zal het een dezer dagen eens terugkijken ...Ik moest bij Tara in het ziekenhuis bevallen door dekeizersnede en begon ook buiten de "kantoortijden " Uiteindelijk kon ik de weeen niet meer opvangen van de pijn (m laatste 1,5 uur) en werd mij verteld nog een half uur te wachten want dan was de gyneacoloog er weer ....Gyneacoloogkwam en vertelde me dat zeging kijken hoever ik was , aan de hand daarvan zou ik of ruggeprik of morfine krijgen , wat bleek , liep ik al de hele tijd met volledige onsluiting rond ...........en ik zei later , dan moet je in het ziekenhuis bevallen omdat je een keizersnede hebt gehad en veel druk op baarmoeder gevaarlijk is voor het litteken en dan laten ze je 2 uur rondlopen met volledige onsluiting .......Dus ik denk dat na een keizersnede het eigenlijk wel net zo veilig zou zijn als je thuisbevalt ........

20. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Zo zou echt balen zeg als je er achter komt dat je al die tijd al had mogen persen, jeetje.
    Wat zei die gyno daar dan van?
    Meestal houden ze elkaar de hand boven het hoofd.

Nou mocht het ernaar uitzien dat ik buiten kantoortijden ga bevallen, dan stop ik er een kurk (of 10) in.:D:)

Deel Deze Pagina